Değer eğitimi ve Değer Boyutlandırma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Advertisements

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Aile Hayatı. “Ey insanlar! Sizi bir özden yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana geti- rip) yayan Rabbinize karşı.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
BENLİK ALGISI.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
TEVFİK İLERİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
REHBERLİK SERVİSİ.
Aile Atölyeleri Projesi
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
TUTUM VE ALGILAR.
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
Geçerlik ve Kullanışlılık
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Öğrenme Psikolojisi Kuramları: Davranışçı Yaklaşım IV
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
İnsanın Paylaşma ve Yardımlaşma İhtiyacı
Sunum transkripti:

Değer eğitimi ve Değer Boyutlandırma Prof. Dr. Hasan BACANLI

Değer canlı mıdır? Değer canlıdır. Doğar Yaşar Ölürler...

Doğan değerler Değişen şartlar Doğan değerler - Televizyon - Para - Telefon

Ölen değerler - Misafirperverlik - Bayramlaşma - Ev ziyaretleri

Yaşayan değerler - Başarı - Özgürlük - Yardımseverlik

Değer eğitimi nasıl bir şeydir?

Amaca yöneliktir Değer eğitimi bir eğitimdir ve diğer eğitimler gibi planı programı vardır. - Adalet duygusu için Esaretin Bedeli ni seyrettirmek ? - Düşmesen de inecektim fıkrası ? - Pasta değil, işbirliği yaptırmak ?

Değerlidir Tercih edilendir. - İşbirliği neye karşı tercih edilir? Zıddı olmayan tercih edilmiş olmaz.

Ortamlıdır. Değer bir ortamda ortaya çıkar. Ortamdan bağımsız özellikler öğretilemezler. Eğer değerin esnetilebildiği ortam varsa göstermelidir.

Sınırlıdır. Her değerin sınırı vardır. Ölecekseniz domuz eti yiyin. Karı – kocanın arasını düzeltmek için yalan söylenebilir.

Örüntüdür. Değer kendi başına bulunmaz, genellikle bir takım halindedir. - dürüstlük – saygı – iyilik Araç değerler amaç değerlere araçtırlar.

Örtüktür. Parmağım kör gözüne... Ergenlerin otoriteye başkaldırması Örtük program - Çay servisi

Tarihseldir. Yapılan davranışlar tercihlerini biçimlendirir. Kendini haklı çıkarma - Ben yalan söyledim – Ben iyi biriyim – demek ki iyi biri de yalan söyleyebilir. Guthrie: Tek ve son tekrarda öğrenme Son yaptığımızı yaparız.

Yapmak yapmamaktan daha kötüdür. Yapmazsanız yapmamış olursunuz, ama yapar ve kötü yaparsanız artık iyi yapma fırsatını kaçırmış olursunuz. Acaba uygun yapıyor muyuz, bu yüzden çok daha önemli.

Davranışsaldır. Değer davranışa dönüşmelidir. - Değer ağacı niye yapılır? - Bu ne dünya kardeşim? - Sandık başına giden öğrenciler

Değer nedir?

Değer nedir? Değer değendir. Değer eğitimi bilgiyi duygularla ilişkilendirmeyi ve ardından davranışla desteklemeyi öngörür.

Değer boyutlandırma

Sorunlar Net değil. Davranışla ilişkisi kurulmuyor. İdeal olarak benimsenmiyor (?). Kendisi ile başkaları için olanlar arasında ayrım yapılıyor.

Değer boyutlandırma boyutları İşlenmemişliğe karşı işlenmişlik: DEĞER ANALİZİ Kuramsallığa karşı pratiklik: DEĞER SORGULAMA Olgusallığa karşı ideallik: DEĞER KONUMLANDIRMA Başkalığa karşı kendilik: DEĞER ÖZNELEŞTİRME

UNICEF – Değer Listesi Yardımlaşma Özgürlük Mutluluk Dürüstlük Alçakgönüllülük Sevgi Barış / huzur Saygı Sorumluluk Sadelik Tolerans Birlik

Değer Analizi Değer böceği Değer dereceleme Değer karşılaştırma

Açıklama Amaç Araç Ortamı Nesnesi / kişisi Tanımı Kazancı / ödülü Davranışları

Değer dereceleme 5 li dereceleme üzerinde 12 değer kişilere dereceletilir

Değer karşılaştırma Değerler birbirleriyle karşılaştırılır. Değerler öznel, ilişkisel ve toplumsal olmak üzere üçe ayrılır. Öznel: özgürlük, mutluluk, alçakgönüllülük, sadelik İlişkisel: Dürüstlük, saygı, sevgi, sorumluluk Toplumsal: Yardımlaşma, barış, tolerans, birlik

Değer sorgulama Değer aynası - Kişi değerin davranışını oynar veya diğerleri canlandırır.

Değer konumlandırma Değer metresi Değerler ikilidir. İki uç arasında nerede yer aldığı sorulur. - tutumluluk – cimrilik - tutumluluk – müsriflik

Değer özneleştirme Değer göreliliği - Belirtilen değerin katılımcılar tarafından somutlaştırılması, davranışa dökülmesi istenir. Davranışlar karşılaştırılır. Değer Yansıtma - Oluşturulan durumlarda kişinin nasıl davranacağı sorulur. - Kendisi olsaydı ne yapardı diye sorulur. Değer kadranı - Değerin dört boyuttaki derecesini belirlemeleri istenir. - «Değerin içselleştirilmesi haritası»

Değer bukalemunu 6-8 kişilik gruplar halinde çalışılır. Değer verilir. Davranışlar sorulur. Davranış söyleyen kişi bukalemun resminde bir yeri boyar. Sonuçta grubun .... Değeri bukalemunu ortaya konmuş olur.

Önemli olan iki husus vardır: - Dört boyutta da gelişmiş bir değer sistemine sahip olmanın yollarını bulmaya çalışmak - Hangi etkinlikle hangi davranışın gelişeceğini iyi düşünmek.

Dinlediğiniz için teşekkür ederim.