Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ."— Sunum transkripti:

1

2 5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ

3 5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM İletişim davranış değişikliği meydana getirmek üzere düşünce, bilgi, duygu, tutum ve becerilerin paylaşılması sürecidir İletişim genel anlamıyla iki birim arasındaki mesaj alış-verişi olarak tanımlanmaktadır İletişim, iki veya daha fazla insan arasında anlamları ortak kılma süreci olarak tanımlanabilir

4 İLETİŞİMİN ÖGELERİ Kaynak, Mesaj, Kanal, Alıcı Ve Dönüt. Kaynak, iletişim sürecini başlatan kişi Mesaj, kaynaktan alıcıya gönderilen uyarıcılar Kanal, mesajın alıcıya iletilmesini sağlayan araç, yöntem ve teknikler Alıcı, gönderilen mesaja hedef olan kişi Dönüt, alıcının kaynak tarafından gönderilen uyarıcılara verdiği tepkidir

5 Eğitimde İletişim Süreci ve Öğeleri KAYNAK (Öğretmen) KAYNAK (Öğretmen) İLETİ (İçerik) İLETİ (İçerik) KANAL (Öğretim stratejileri, yöntemleri ve araçları) KANAL (Öğretim stratejileri, yöntemleri ve araçları) ALICI (Öğrenci) ALICI (Öğrenci) GERİBİLDİRİM (Öğrenme Tepkileri) GERİBİLDİRİM (Öğrenme Tepkileri) Kim Ne söylediHangi yollaKime Ne etkisi oldu

6 Sağlıklı Bir İletişimin Kurulmasını Engelleyen Bazı Hususlar Sınırlama Uyutma Hiyerarşi Alan Korunma Statü Semantik Engeller Psikolojik Engeller

7 İLETİŞİM İÇİN GEREKENLER: İletişimin oluşup devam etmesinde bir takım değerler de önemlidir. BilimsellikÇalışkanlıkDayanışmaDuyarlılıkDürüstlükBağımsızlıkEstetikSaygıSevgiHoşgörüMisafirperverlik Sağlıklı olmaya önem verme Aile birliğine önem verme SorumlulukTemizlikVatanseverlikYardımseverlik

8  “Ne kadar bilirsen bil; söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır." MEVLANA  “Ne kadar bilirsen bil; söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır." MEVLANA

9 İLETİŞİM İÇİN GEREKENLER Derste ne kadar çok uyarıcı zenginliği sağlanırsa o kadar iletişim güçlü olur. İletişimde sözlü ve yazılı kendini ifade edebilme önemlidir. Karşılıklı iletişimde dinlemeyi bilmek, sakin olmak, güler yüzlü olmak ve anlamlıyı anlamsızdan ayırt etmek gereklidir. Öğretmen kendisi iletişimde çok iyi model olmalıdır.

10 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.


"5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları