Trafik Ayrım Düzeni ve Yoğun Trafikte Seyir

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Konu : Hız Kuralları – Takip Mesafesi Kuralları
Mastarlar.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Betonarme Yapılarda Deprem Hasarları
Hat Dengeleme.
Karakalem Tekniği ve Özellikleri
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
1-) Otoyollara girerken hangi şeridi kullanmak zorunludur
Konu : Durma – Duraklama – Parketme Kuralları
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
HÜSEYİN ARSLAN Okul Müdürü. VİZYONUMUZ Türk Milli Eğitiminin genel ve özel amaçları doğrultusunda; dünya denizcilik sektöründe rekabet edebilmek için,
ZAMAN Ç İ ZELGELER İ İ LE VER İ ML İ L İ K ANAL İ Z İ BİTİRME ÖDEVİ.
DENİZDE TRAFİK AYRIM DÜZENLERİ
ARAZİ TESVİYESİ.
DOÇ.DR.SAİM OCAK MARMARA ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ
DÜZLEM SEYİR Kıyı seyri, volta seyri, enlem seyri, orta enlem seyri, parakete seyri, boylam seyri, markator seyri, düzlem seyri çeşitleridir.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
DENİZ ÜZERİNDE YAĞIŞ ÖLÇÜMÜ
DEPREMLER İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
COĞRAFİ KONUM.
Yoğun Trafikte ve Seperasyonda Seyir
PRUVA, PRUVAYA GEÇİŞ DURUMU KURAL-14 AYKIRI GEÇİŞ DURUMU KURAL-15
Kaldırımlar Yayalarındır
Haritadaki Kısaltmalar ve Semboller
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
ISTATİSTİK I FIRAT EMİR DERS II.
EVLİLİĞİN GENEL HÜKÜMLERİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
BÖLÜM C FENERLER VE İŞARETLER
BARALAR.
OTO PİLOT 2 Decca 750.
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
Konfeksiyon Yardımcı Malzemeleri
. . AÇILAR ..
KOL AĞZI TEMİZLEME TEKNİK ÇALIŞMALARI
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
Uçak Bileti Değiştirme
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
Kırınım, Girişim ve Müzik
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Abdülkadir KOÇER, Afşin GÜNGÖR Akdeniz Üniversitesi
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/2)
İDARİ DAVALARDA TEBLİGAT
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
02 Aralık 2018 tarihinde uygulanacak olan Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavına (2018-YDS-3) Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Maç Sonucunun Belirlenmesi
5.6 İKS Dokümantasyonu Her çiftçi için belli dokümanlar ve İKS seviyesinde tutulmalıdır. ( İKS Rehberi 5.6’da belirtildiği gibi) Bu kayıtlar hem iç hem.
AĞ TEMELLERİ (TCP/IP SUNUMU)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HAZİRAN – ARALIK ÇALIŞMA RAPORU
İş Hukukunun Kapsamı İSTİSNALAR.
9- BELEDİYELERDE TEŞKİLİ ZORUNLU GECEKONDU FONU İLE İLGİLİ TÜM İŞLEMLER :
EŞ YÜKSELTİ (TESVİYE) EĞRİLERİNİN
Sunum transkripti:

Trafik Ayrım Düzeni ve Yoğun Trafikte Seyir

Trafik Ayrım Düzeni Nedir ? Kara yollarında da kullandığımız gibi denizde de trafik ayrım şeritleri bulunmaktadır. Bu şeritler güvenli su yollarını teşkil etmekte olup boğazlar ve dar kanallardaki gemi trafik düzenini sağlamak amaçlı oluşturulmuştur.

Uluslararası sularda uygulanan trafik ayrım düzeni 1994 yılından itibaren ülkemiz denizlerinde de kullanılmaya başlamıştır. Boğazlarımızın trafik ayrım düzenine girmesinin ardından gemi kazalarında ciddi şekilde azalma görülmüştür.

Trafik Ayrım Hattı Kullanılmadan Önceki Boğaz Kazaları

M/T INDEPENDENTA 1979

Kazadan sonra M/T Independenta gemisi günlerce yanmış sonunda da infilak edip patlamıştır.

1994 M/T Nassia

Trafik Ayrım Düzenleri

Trafik ayrım düzeni, denizdeki genel trafik hatları, liman girişi, kanal, boğaz gibi trafiğin yoğun bulunduğu yerlerde oluşturulan, IMO tarafından kabul edilen işaretlenmiş trafik akış yollarıdır.

Deniz trafik ayrım düzeni; ülkemizdeki karayollarına benzer bir şekilde, gidiş ve gelişe ayrılmış yollar, orta refüj gibi trafik alanı dışındaki ara bölgeler, dönüş göbekleri vs. unsurlardan oluşmuştur..

Trafik yine karayollarında olduğu gibi sağdan, yani sancaktan işlemektedir. Bu trafik alanı içindeki hareketlerde yine karayollarında olduğu gibi belirli kurallara bağlıdır.

Yandaki resimlerde görüldüğü gibi trafik ayrım düzeni hem manuel haritalarda hemde navigasyon cihazlarında belirtilmiştir. Navigasyon ekranı görünümü

Harita görünümü

Uygun trafik şeridinde o şeridin trafik yönüne uygun seyredecektir. Mümkün olduğunca trafik ayrım hattından güvenli mesafede uzak olacak şekilde seyredecektir. Uygun trafik şeridine girerken veya çıkarken şeridin girişini veya çıkışını kullanacaktır. Giriş ve çıkışlarda şeride en uygun açıda seyir yapacaktır.

Boyu 20 metreden fazla olan tekneler seyrettiği şeridin kıyıya yakın tarafını kullanmaktan kaçınacaktır. Boyu 20 merteden az olan ve yelkenli tekneler kıyıya yakın tarafını kullanacaktır

Trafik ayrım düzenlerine giriş ve çıkışlar, normal olarak şeridin bitiminde ve küçük bir açı ile olur. Gemiler mümkün olduğu kadar trafik şeritlerinde karşıdan karşıya geçmekten kaçınır fakat böyle bir geçiş zorunlu olduğu zaman da geçişi uygulayabileceği kadar dike yakın bir açı ile yaparlar.

Gemiler trafik ayrım düzenlerini sadece aşağıdaki amaç ile girebilir veya hattı kesebilirler; Trafik ayrım düzenine dahil olma, Karşıdan karşıya geçme, Acil bir tehlikeden kaçma, Trafik ayrım orta bölgesine gitme.

Trafik ayrım düzenini kullanmayan bir tekne Trafik ayrım düzeninde seyir yapan veya karşıdan karşıya geçiş yapan tekne dışındaki tekneler acil bir durum haricinde trafik ayrım düzeninden uzak duracaktır. Trafik ayrım düzeninin sonlarına yakın bölgede seyir yapan bir tekne normalden daha dikkatli seyir yapacaktır. Bir tekne acil bir durum dışında trafik ayrım hattında demir atmayacaktır. Balıkçılıkla uğraşan bir tekne trafik ayrım şeridinde seyreden bir teknenin geçişine engel olmayacaktır. Boyu 20 metreden az olan veya yelkenli bir tekne trafik ayrım düzeninde güvenle seyreden bir teknenin geçişine engel olmayacaktır.

Kurallardan Muaf Olan Tekneler Manevra kabiliyeti kısıtlı bir tekne ( seyir güvenliği için bakım onarım yapan) onarım süresi boyunca bu kuralları uygulamaktan muaftır. Yaptığı iş nedeniyle (su altı kablosu döşeme) trafik ayrım düzeni içinde bulunan bir tekne bu kuralları uygulamaktan muaftır.

Trafik Ayrım Düzenini Kullanan Bir Tekne

1.Trafik ayrım bölgesi ile ayrılan trafik ayrım düzeni

2.Trafik ayrım düzeni, trafik doğal engeller ile ayrılmıştır

3.Trafiğin belirtilen dış sınır bölgelerini kullanamayacağı trafik ayrım düzeni

4.Etrafında dönülen trafik ayrım düzeni

5.Rotaların kesiştiği trafik ayrım düzeni

6.Dikkatli olunması gereken sahanın belirtilmediği, kesişen trafik ayrım düzeni

7.Dikkatli olunması gereken saha Sınırları tanımlanmış, yakın kıyı trafik bölgesi

8.Sınırları tanımlanmamış, yakın kıyı trafik bölgesi

9.Trafik ayrım düzenleri arasında, tavsiye edilen trafik akış yönü

10.Derin rotasına ihtiyaç duymayan gemiler için tavsiye edilen trafik akış yönüsu

11.Tek yönlü trafik hattının parçası olarak derin su rotası

12.En az derinliğin belirtildiği çift yönlü derin su rotası

13.Derin su rotası

14.Tavsiye edilen rota

15.Tek yön bölümlü çift yönlü rota

16.Seyir yardımcısı etrafında kaçınılması gereken saha

17.Karaya oturma tehlikesi nedeni ile kaçınılması gereken saha

Trafik ayrım orta bölgesine gitmek ise şu amaçlar nedeni ile olabilir. ● Manevrayı kısıtlı hale getirecek bir işlem için, ● Acil onarım için, ● Avlanma için.

Trafik ayrım düzeni ile kıyı arasında kalan bölge “Kıyı Trafik Bölgesi”dir. Gemiler kıyıdaki bir limana, tesise, yapıya veya kıyı trafik bölgesinde bulunan başka bir yere gitmek üzere veya bir tehlikeden kaçınmak için kıyı trafik bölgesinde seyir yapar.

Bunu dışında, trafik ayrım düzeninin oluşturulduğu, karaya yakın bölgelerde seyir yapan gemiler bu düzene uygun hareket etmek zorundadır. Trafik ayrım veya kıyı trafik düzenini kullanmayan gemiler ise mümkün olduğunca düzenden uzak kalırlar.

Yatlar emniyetli olduğu takdirde “Kıyı Trafik Bölgesi”nde seyir yaparlar. Ancak trafik ayrım düzeninden, kıyı trafik bölgesine geçiş yapan diğer gemiler ile ilgili bir sorun yaşamamak için kuralları iyi bilmek ve takip etmek zorundadırlar.

Gemiyi manevradan kısıtlı hale getiren bir işlem veya onarım amaçlı olarak orta ayrım bölgesinde demirleme haricinde gemiler çok acil olmadıkça trafik ayırım düzeni içinde veya bu düzenin sonlarına yakın alanlarda demirleyemezler.

Kanallar, Nehirler, Geçit ve Boğazlar Kanal; Panama kanalı, Süveyş kanalı gibi insan eli ile açılan suyoludur. Geçit, boğaz ve nehirler ise doğal suyollarıdır. Geçit boğazdan daha dar olan suyoludur. Bu suyollarında trafiğin yoğun olması halinde “Trafik Ayrım Düzen”leri oluşturulur. Oluşturulmamış olsa bile genel sancaktan trafik akışı uygulanır. Gemiler orta hattın sancağında, emniyetli olduğu kadar kıyıya yakın seyir yaparlar.

Bu suyollarında seyir yapan gemilerin geçişi aşağıdaki tekneler tarafından engellenemez. ● Boyu 20 metreden az olan bir tekne, ● Yelkenli bir tekne, ● Balıkçılıkla uğraşan bir tekne Trafik ayrım düzenlerinin kurulduğu yerlerde yapılacak seyir ile ilgili kurallar, ilgili seyir kitaplarında anlatılır. Gemi kaptanları bu tip yerlerden geçiş öncesi bu yayınlardan gerekli bilgileri edinirler. Bu tip yerlerden geçişler trafik kontrol istasyonları (VTS- Vessel Traffic Service) tarafından kontrol edilir.

Yetişen Gemi Herhangi bir gemiye, kemeresinin 22.50 den daha geriden yaklaşan bir gemi yetişmekte olan gemidir. Gece kıç tarafından yaklaşılan geminin sadece pupa fenerini görünüyor diğerleri gözükmüyorsa, yetişen gemi durumunun olduğu var sayılır.

Yetişilen Gemiyi Geçme Geçiş yasağının olduğu dar trafik ayrım düzeni dışındaki yerlerde uygun olduğu taktirde gemiler yetiştikleri gemileri geçebilir. Yetişilen bir geminin geçilmesinde aşağıda belirtilen yöntem uygulanır: Öncelikli olarak önden giden ve sadece kıç tarafı gözüken geminin fenerlerine bakılarak veya plotlama yapılarak o geminin kemeresinden 22,5 derece geride olunup olunmadığı kontrol edilir. Sonra gözlem veya radar ile mesafenin kapanıp kapanmadığı kontrol edilir ve yetişmekte olan gemi durumunun olup olmadığı tespit edilir.

Eğer yetişilmekte olunan gemi geçilmek isteniyorsa, geçtikten sonra geçilen geminin rotasının kesilmemesi gerektiğinden yetişilen geminin rotası gözlem ile yaklaşık veya radar plotlaması ile kesin olarak tespit edilir. Tespit edilen rotaya göre sancaktan veya iskeleden geçiş durumuna karar verilir. Yetişilen geminin rota değeri yetişenden büyükse geçiş tarafı olarak iskele, küçükse sancak seçilir

Daha sonra geçiş niyeti, öndeki gemiye belirtilir Daha sonra geçiş niyeti, öndeki gemiye belirtilir. Eğer geçiş, diğer geminin sancağından yapacaksa, iki uzun düdüğü takip eden bir kısa düdük, iskelesinde yapacaksa, iki uzun düdüğü takip eden iki kısa düdük çalınır.

Öndeki gemi durumu onaylıyorsa ki bu o geminin rotasında kalma veya değiştirme niyetine göre olur, bir uzun, bir kısa, bir uzun ve bir kısa şeklinde çaldığı düdük ile mutabık kaldığını belirtir. Yetişen gemi, yetiştiği geminin önüne çıkmamak kaydı ile gereken rota ve sürat değişikliğini yapar ve öndeki gemiyi güvenli bir mesafeden geçer. Yetişen geminin sorumluluğu diğer gemi geçilip ondan tamamen nete olmadan sona ermez.