Bulut Bilişim Olmadan Digital Dönüşüm Mümkün mü? GL HF Bulut Bilişim Olmadan Digital Dönüşüm Mümkün mü? Fırat Cengiz Bulut Bilişim ve Sanallaştırma Danışmanı
Gündem Bulut Bilişim Nedir? Digital Dönüşüm Alanları Digital Dönüşümü Etkileyen Faktörler KoçSistem – Bugüne Kadar Neler Yaptık Gerçek Teknoloji Şimdi Sorular&Cevaplar
Sunum Başlığı alternatif 1 Sahip olduğunuz tüm *uygulama, *program ve ***verilerinizin sunucuda yani bulutta depolanması ve internete bağlı olduğunuz herhangi bir ortamda cihazlarınız aracılığıyla bu bilgilere, verilere, programlara kolayca ulaşım sağlayabildiğiniz hizmetler bütünü Mobility : hareket
Bulut Bilişim Nedir? *Uygulama : İzlenmesi , İçeriği, İşbirliliği, İletişimi, Maliyeti *Platform: Nesne saklama alanı, Kimlik, Sıralama, Veritabanı * Altyapı : Hesaplama, veri saklama , network
Digital Dönüşüm Alanları Müşteri Tecrübeleri : *Analiz : İşletmelere müşterileri daha iyi anlamak, sınıflandırmak ve en önemlisi hizmet vermek, (bayanlara beğendiği tipte elbise önerme, erkeklere kendi beğendiği renkte *Tahmini Pazarlama : işiniz büyütmek istiyorsanız müşteriye katma değerler sağlamanız gerekiyor (çok sıra beklediğimiz markete gitmiyorum, internetten alışveriş yapıyorum) *Akıllı müşteri hizmetleri: Müşterilerin web ve mobil kanallarda kendi kendilerine hizmet vermelerini sağlamak, müşterinin katılımını artırmak ve maliyetleri azaltmak 2) Operasyonel İşlemler: *Otomasyon teknolojisi : Çalışanların performansını ve iş doyumunu geliştirir (3-4 işi birleştirip aynı anda yapabilmek) *Gerçek zamanlı verilere erişim: Daha iyi karar vermeyi sağlar, yöneticilerin performansını artırır *Mobil ve işbirlikçi teknolojiler: Çalışanlar için daha az kısıtlayıcı bir kültür yaratmak 3) İş Modelleri: *Gerçek zamanlı analiz ve hareketlilik : Operasyonel verimliliği artırarak, maliyetleri düşürerek ve hizmet kabiliyetini arttırarak iş modellerini dijital olarak değiştirin *Platform ekonomileri : Yeni gelir kaynakları yaratmak için dijital teknolojileri kullanmaya ve müşterilere yeni bağlantılar kurmaya
Digital Dönüşüm Alanları Digital müşteri yolculuğu: Her çeşit digital temas noktaları : Digital iş kolları : e-ticaret, kariyer.net ((eskiden cv nizi elden teslim ediyorduk)) , Migros, sahibinden.com Digital işe desteği : digital iş liderleri, **mimari, güvenlik, yönetim, Marka bilinci oluşturma ve içerik, topluluk yönetimi
Dijital Dönüşümü Etkileyen Faktörler Teknoloji Anlayışı İş Zekası İşbirlik işlemleri Girişimci Ruh Çevik Yapı Müşteri Deneyim Dizaynı *Tekonoloji anlayışı : müşteri tarafından mı , Operasyonel işler mi, iş modellerimi *Çevik Yapı : Sadece tek yönlü satış olmamalı
KoçSistem - Bugüne Kadar Neler Yaptık?
Gerçek Teknoloji Şimdi