PASTEL BOYA TEKNİĞİ EDGAR DEGAS BALERİNLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BULUTLAR… Oluşumları ve Tipleri.
Advertisements

Beyaz Işık Gerçekten Beyaz mıdır?
Ders Kitaplarında Tasarım
KONU :GÖRÜNTÜNÜN GEOMETRİK MODELLERİNİN KURULMASI
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Web Tasarımı Temelleri ve Teknikleri
Elektromanyetik Dalgalar
DÖŞEME KESİTİNİN ÇİZİMİ
Günümüzden 2000 yıl önce İtalya’nın Pompei Bölgesi’nde insanlar,evleri süslemek amacıyla bu tarzda resimler yapmaya başlamışlardır. O yıllardan biraz.
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER
 GENEL ÖZELLİKLERİ GENEL ÖZELLİKLERİ GENEL ÖZELLİKLERİ  KABUK VE ÖZELLİKLERİ KABUK VE ÖZELLİKLERİ KABUK VE ÖZELLİKLERİ  YAPRAK VE ÖZELLİKLERİ YAPRAK.
SAÇ RENKLENDİRME UYGULAMALARINDA BAŞARIYI ARTIRAN FAKTÖRLER.
RENK.
Hazırlayan Gülnihal BAYINDIR ALKAN İMKB MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ANADOLU LİSESİ GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI BÖLÜM ŞEFİ.
AYVA VE ARMUT ÇEŞİTLERİ
BENİ TANIMAK İSTER MİSİNİZ?
RENK.
1 resimde sağda hiç açılmamış dancal soda ise role 2.Dancal üst kapak açılmış hali Alttaki resilerde solda Yapılmış ve anteni çift çıkış yapılmış role.
RENKLER. RENKLER ŞİMDİ TABLOMUZA BİR GÖZ ATALIM.
Beyaz Işığın Renklere Ayrılması Şekildeki prizmaya gönderilen beyaz ışık demeti, prizmadan çıktıktan sonra renklere ayrılır. Bu renkler perde üzerine düşürüldüğünde.
MEYVELER HAZIRLAYANLAR MELTEM METİN EDA KARACA
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
Renkli Resim Teknikleri
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
GİRİŞBÖLÜMÜNÜ ANLATMA
MEYVELER Ahududu, Ananas, Avokado, Ayva, Böğürtlen, Çilek, Elma, Erik, Greyfurt, Hindistan cevizi, İncir, Kavun, Karpuz, Kayısı, Kiraz, Kivi, Muz, Nar,
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
AK ÜÇGÜL (Trifolium repens L.)
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
ULMACEAE Ulmus Celtis Zelkova.
Herdemyeşil çok yıllık yarı çalıdırlar. İlkbaharın ortasında çiçeklenip sonbahara kadar çiçekli kalırlar. En iyi çiçeklenmesini bol güneş altında yapar,
TEMEL SAYFA YAPISI İŞLEMLERİ
Hazırlayan:Nebahat Özmen
Gıdalarda Renk Maddeleri
PSİKOMOTOR AKTİVİTELER
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER
IŞIK VE RENK Doğada temel olarak yedi renk vardır.Yedi rengin üçü ana, dördü ara renktir. Ana renkler; kırmızı, mavi ve sarıdır. Ara renkler; yeşil, kahverengi,beyaz.
Kazanım : Öğrenci renkleri tanır.
Işık Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Herhangi bir dalganın iki temel özelliği dalga boyu ve frekansıdır.
MEYVELERİ TANIYALIM.
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
YUMURTA KABUĞUNDAN YARARLANARAK PASTEL BOYA ELDESİ
SULUBOYA RESİM TEKNİKLERİ
TASARIM ÖĞELERİ.
AK ÜÇGÜL (Trifolium repens L.)
KURUMSAL KİMLİK.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
görme duyumuzda bıraktığı etkiye renk denir.
RENK AYRIMI.
DİREKT BASKI.
DİREKT BASKI Esra ÇINAR.
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
HAZIRLAYAN Berfin AKTA Ş Marek Brzozowski,Tuval Üzerine Akrilik, 50x65 cm,1999.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Kesirler 1/2 1/8 1/3 6/8 3/4.
RENK KULLANIMI Basitlik ve tutarlılık esastır. Slaytlardaki ifadeler, her mesafeden okunabilmeli. Zemin rengi, ancak anlatılan konuya açıklık getirmek.
DIŞAVURUMCULUK VE RENK
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
DOKU.
başlık anlatım Kırmızı arka plan üzerinde resimlerle SmartArt grafiği
KIŞ MEVSİMLİK ÇİÇEK ÇALIŞMASI
KANUNİ İLKÖĞRETİM OKULU KAHRAMANMARAŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
RENK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜNÜR IŞIK Bu algılama, ışığın maddeler üzerine çarpması ve kısmen soğurulup kısmen yansıması nedeniyle çeşitlilik gösterir ki bunlar renk tonu veya.
Sunum transkripti:

PASTEL BOYA TEKNİĞİ EDGAR DEGAS BALERİNLER

Pastel de, diğer tüm resim teknikleri kadar renkli ve canlı bir görünüm sağlar. Kuru bir teknik olduğu gibi pudramsı yüzeyi ışığın kurulmasını güçlendirir ve bu yüzden de hiçbir tekniğin ulaşamayacağı bir renk yoğunluğu taşır. Kuru olduğundan kağıdın ya da boyanın kurumasını beklemek gibi bir yanı yoktur. Kuru boyayı  elimize alır, rengi doğrudan resmin yüzeyine aktarırız. Bu boya içinde yağ ya da zamanla sararıp çatlamalara yol açabilecek yağ ve vernik bulunmadığından yağlıboyadan daha uzun ömürlüdür. Teknik açıdan sağladığı bu yararların yanı sıra, pastel son derece ilginç bir kullanım alanı yaratır.Çok kişi EDGAR DEGAS ‘ın balerinler tablolarına yağlıboya niyetiyle hayranlıkla bakar, ama bir çoğu bunların pastel boya çalışması olduğunu bilmez. Degas pastel boyalarla canlı ve coşkulu resimler yapmıştır.Aslında pastel boyanın tarihi tarih öncesi devirlere dayanır.O devirlerde de mağara duvarlarına tebeşirlerle resim çiziyorlardı.18. yy dan bu yana da günümüzdeki gibi kullanılmaktadır.200 yıllık çalışmalar ilk günkü canlılık ve parlaklığını korumaktadır.

Pastel boyadaki rengin gücünü, boya maddeleri ile karıştırılan tebeşir oranı belirler. Yüksek oranda tebeşir karıştırılması açık ton, düşük oranda tebeşir ise koyu ton elde etmeye yarar ve böylece her rengin çok sayıda tonu elde edilebilir. Çok kişi pasteller içindeki pigmentlerin yani boya maddelerinin, yağlıboya ve suluboyalarda olduğunu bilmez; bu boyalarla pastel arasındaki tek fark yapım işlemindedir.Yağlıboyalar, incecik toz halinde öğütülmüş boya maddelerinin yağla, suluboyalar zamklı suyla, pasteller ise bu tozların katı bir hamur oluşturana tek tebeşir ve suyla karıştırılmasından oluşur.

18.YY.FRANSIZ PASTEL USTALARI Jean-Baptiste-Simeon Chardin Basket of Plums, oil on canvas by Jean-Baptiste-Siméon Chardin, c. 1765; in the Chrysler Museum of Art, Norfolk, Va.

Chardin, Jean-Baptiste-Siméon Self-portrait by Jean-Baptiste-Siméon Chardin, pastel, 1775; in the Louvre, Paris. Alinari/Art Resource, New York

“Saying Grace” Grace, oil on canvas by Jean-Baptiste-Siméon Chardin, 1740; in the Louvre, Paris. 48 × 40 cm. Telarci—Giraudon/Art Resource, New York

19.YY.FRANSIZ PASTEL USTALARI Portraits at the Stock Exchange Artist: Edgar Degas (French, Paris 1834–1917 Paris) Date: ca. 1878–79 Medium: Pastel on paper, pieced, and laid down on canvas Dimensions: 28 3/8 x 22 7/8 in. (72.1 x 58.1 cm) Classification: Drawings Credit Line: Gift of Janice H. Levin, 1991 Accession Number: 1991.277.1

Dancer Artist: Edgar Degas (French, Paris 1834–1917 Paris) Date: 1880–85 Medium: Pastel on paper, laid down on board Dimensions: 19 1/4 x 12 3/4 in. (48.9 x 32.4 cm) Classification: Drawings Credit Line: Gift of The Philip and Janice Levin Foundation, 2007 Accession Number: 2007.332.1 Description

Nurse Reading to a Little Girl Artist: Mary Cassatt (American, Pittsburgh, Pennsylvania 1844–1926 Le Mesnil-Théribus, Oise) Date: 1895 Medium: Pastel on wove paper, mounted on canvas Dimensions: 23 5/8 x 28 3/4 in. (60 x 73 cm) Classification: Drawings Credit Line: Gift of Mrs. Hope Williams Read, 1962 Accession Number: 62.72

Mother Playing with Child Artist: Mary Cassatt (American, Pittsburgh, Pennsylvania 1844–1926 Le Mesnil-Théribus, Oise) Date: ca. 1897 Medium: Pastel on wove paper, mounted on cardboard Dimensions: 25 1/2 x 31 1/2 in. (64.8 x 80 cm) Classification: Drawings Credit Line: From the Collection of James Stillman, Gift of Dr. Ernest G. Stillman, 1922 Accession Number: 22.16.23

The Milliner Artist: Auguste Renoir (French, Limoges 1841–1919 Cagnes-sur-Mer) Date: 1877 Medium: Pastel on paper Dimensions: 21 x 16 1/4 in. (53.3 x 41.3 cm) Classification: Drawings Credit Line: The Lesley and Emma Sheafer Collection, Bequest of Emma A. Sheafer, 1973 Accession Number: 1974.356.34

NALAN SOLMAZ BAYAR İsim: Gelincik Tarlası  Ebatları: 35 x 48 cm  Teknik: Tuval Üzerine Pastel Boya 

NALAN SOLMAZ BAYAR İsim: KEDİ VE BALIK Ebatları: 27,5 x 35 cm  Teknik: Tuval Üzerine Pastel Boya 

UYGULAMA ÇALIŞMASI Canlılık veren malzeme pastel boyalar, yoğun dokuları sebebiyle çok canlı resimler ortaya çıkarmanıza olanak tanır.Kullanımları kolaydır ve birçok farklı etki elde edilebilir.Örneğin boyanın kat kat kullanımıyla zengin ve sert dokulu yüzeyler boyanabilir.Kalın çizgiler yardımıyla çarpıcı etkiler elde edebilirsiniz.Boyayı parmağınızla yayarak ise yumuşak etkiler yaratabilirsiniz.Pasteller birçok farklı şekil ve formda olabilirler.Bu konumuzda natürmort çalışması için toz pastel seçtik. Sarı resmin temel rengi. Diğer renkler sarı üzerine meyvelerin renklerini ortaya çıkarmak için kullanılmış. Pastelin düz yüzeyinden yararlanarak obje yüzeylerindeki dönüşleri ve objelerin kontürlerini (dış çizgi) boyayacağız.

Ana resimde de gördüğünüz gibi objeler kesin çizgilerle resmedilmemiş, daha yumuşak geçişlerle kompozisyon oluşturulmuş.Renklerin karıştırılması Bu çalışmada renkleri birbirleriyle fazla karıştırmayacağız, çünkü amacımız resimde yumuşak değil, aksine sert ve dokulu bir etki yaratmak.Bu etkiyi pastel kağıdı üzerinde daha kolay yakalayabiliriz.Ancak üzümlerin üzerindeki beyaz ışığı yumuşatarak, objelerin üzerine düşen ışığın daha gerçekçi olmasını sağlamalıyız. Masaya düşen ışığı yumuşatmak da benzer bir etki yaratacaktır. Resmin merkezi en koyu olması gereken alandır, böylece objelerin gölgeleri beyaz zemin üzerinde eriyerek ışıkla kaynaşacak, yumuşak bir geçiş sağlanacaktır. Zemin dokusu burada kullandığınız kağıdın cinsi sebebiyle, dikey kullanılan çizgilerin daha belirgin olduğunu göreceksiniz. Endişelenmeyin, bunun da bir çaresi var. Üzerine diğer renkleri ekledikçe bu dikey görünüm kaybolacak.

MALZEMELER AÇIK GRİ RENKLİ PASTEL KAĞIDI OBJELERİ ÇİZMEK İÇİN SİYAH PASTEL 12 FARKLI RENKTE TOZ PASTEL:LİMON SARISI, MİD TURUNCU, VİVİD TURUNCU, LİME YEŞİLİ, OKRE SARISI, HAKİ YEŞİLİ, KOYU KAHVE, AÇIK KIRMIZI, BURGUNDY KIRMIZI, KOYU MOR, SİYAH, BEYAZ SPREY FİKSATİF (SABİTLEYİCİ

KABACA DIŞ KONTÜRÜ BELİRLEYİN: ÖNCE MEYVELERİN ŞEKİLLERİNE GÖRE NASIL YERLEŞTİRİLDİKLERİNİ İNCELEYİN. Sonra kalın bir siyah pastel yardımıyla objeleri sadece dış çizgileriyle kağıda yerleştirip kompozisyonu kabataslak ortaya çıkarın. Kısa ve hafif çizgiler kullanın. En doğru çizgiyi bulmak için çabalamayın, çünkü bu çizgiler sizin ana çizgileriniz ve üzerinden daha birçok renk geçecek.

Meyvelere genel bir ton atın: Limon sarısı pasteli yatay kullanarak, üzümler dışındaki diğer meyvelerin tümünü, genel bir sarı tona boyayın. Meyvelerin içini doldururken formlarına ve kontürlerine sadık kalmaya, özen gösterin. En yoğun ışık alan yüzeyleri boyamayıp boş bırakın. Pastelin ucunu bastırarak muzun en çok ışık alan alt bölümünü daha yoğun bir sarıyla belirginleştirin.

Üzümleri renklendirin: Koyu kırmızı pastelimizle üzümlerin yuvarlak formlarını takip eden kısa boyamalar yapacağız. Beyaz ışıklı görülen alanları boyamamaya özen gösterin, bu alanları sonra renklendireceğiz.

Portakala hacim kazandırın: Turuncu renkli pastelimizle, meyvenin kontürlerinin içinde kısa ve yuvarlak hareketlerle meyvemizi boyamaya başlıyoruz. Bunu yaparken ışığı güçlendirmek için pasteli hem yatay hem dik kullanabilir, daha fazla ışık gereken yerlere az miktarda sarı ekleyebilirsiniz.

Muz ve armuta bir miktar yeşil ekleyin: Lime yeşili pasteli kulanarak hem armut hem muz üzerinde gölgeli görünen alanlara bir miktar yeşil ekleyeceğiz. En koyu alanlar armudun sağ alt yüzeyi ve muzun sap kısmıdır. Buralarda yeşili yoğunlaştırabilirsiniz.

Elma yüzeyinde ışıklı alanlar yaratın: Açık kırmızı pastel rengimizle başlıyoruz. Elmanın orta alanının üzümlere yakın alt bölümünü ve sol yüzeyini açık kırmızı ile boyayın. Ardından aynı pasteli bu sefer daha yoğun olarak elmanın üst ve kenar kısımlarına uygulayın

Elma ve portakal üzerinde çalışın: Aynı koyu kırmızı rengi kullanarak elma yüzeyi üzerinde daha önce açık kırmızı ile boyadığınız alanların üzerinden ikinci kez geçin. Elmanın kontürlerini belirginleştirmek için de, pastelin ucunu biraz bastırarak koyu çizgilerle boyayın. Elmanın ışıklı sol bölümünü koyu kırmızı ile doldurmamaya dikkat edin. Aynı çalışmayı koyu turuncu ile portakal üzerinde de gerçekleştirin. Kontürler için pastelin ucunu kullanın ve portakalın yuvarlak formunu takip edin.

Elmayı gölgelendirin: Koyu mor pastelimizden az bir parçayı yatay kullanarak elmanın sınırlarının üzerinden bir kez geçin. Elmanın tam ortasındaki kırmızı alana da biraz koyu mor sürerek elmanın boyut kazanmasını sağlayın

Üzümlere form kazandırın: Koyu mor ile çalışmaya devam ediyoruz Üzümlere form kazandırın: Koyu mor ile çalışmaya devam ediyoruz.Sırada üzümler var. Mor pasteli üzümlerin gölgede kalan sol kontür ve yüzeylerine uygulayın. Işık gelen yüzeyleri mor ile boyamamaya dikkat ederek üzümlerin yüzeyinin geneline de ince bir kat koyu mor geçin.

Armut, muz ve üzümlere koyu tonlar ekleyin: Kahverengi pastelimizle armut ve muzun kabuk renklerini vereceğiz. Armut ve üzümlerin birbirleriyle buluştukları alanları daha koyu tonlamak gerekir. Çünkü üzümler armut yüzeyi üzerinde gölge oluşturmaktadır. Gölgelendirmenin ardından belirleyici siyah pastelle üzümlere kontür çizmekte fayda var. Böylece üzüm şekilleri daha belirginleşecek.

Üzümlerden ışığın yansıtılması: Üzümler üzerinde renksiz bıraktığımız alanları beyaz pastel ile doldurun. Bunu yaparken fotoğrafa sadık kalarak üzümlerin üzerine düşen ışıklara dikkat edin.

Işıklı alanları artırarak meyvelerin belirginleştirilmesi: Haki yeşilinizi ve beyaz pastelinizi kullanarak portakal yüzeyi üzerinde parlaklık oluşturun. Ardından beyaz pastelinizi yatay kullanarak, diğer tüm meyveler üzerine resimde görüldüğü gibi ışıklı alanlar ekleyin. Elmanın sapının çevresine de bir miktar beyaz ve gölgedeki tarafına da kahve rengi ekleyin. Elmanın kenarlarını vurgulamak için kenar çizgilerinin üzerinden bir miktar kahve rengiyle geçin. Elmanın üst yüzeyindeki koyulukları da biraz kahve rengiyle koyultun. Üzümlerin üzerindeki ışığı da parmağınızla hafifçe bastırarak dağıtın.

Portakalı tamamlayın: Portakalın formuna sadık kalarak turuncu yüzeyin üzerinden pastelinizi yatay kullanarak ince bir kat açık kırmızı geçin. Parmağınızla hafifçe kırmızı ve turuncunun birbirlerine kaynaşmasını sağlayın

Arka planı tamamlayın: Natürmort için beyaz pastelimizi yatay kullanarak arka plan yaratacağız. Kompozisyon tamamen çevreleninceye dek yatay ve dikey pastel hareketleriyle arka planı beyaza boyayın. Objelerin kontürlerine yakın yerleri boyarken dikkatli olun, beyazı diğer renklere bulaştırarak kirletmeyin. Armudun hemen sağ yanını da boş bırakın ki sonradan bu alanı gölgelendirebilesiniz.

Gölgelendirme: Üzümlerin çevresindeki gölgeyi belirginleştirmek için bir miktar siyah kullanın. Ardından pastelin düz kısmıyla hafifçe meyvelerin üzerinde durdukları alana gölgeler ekleyin. Arka plandaki beyaz ile gölgeleri parmağınızla yayarak kaynaştırın

A Renkleri ortaya çıkarma: Pastel üst üste sürülüp katman oluşturmak için uygun bir malzemedir. Önce en açık tondaki renk sürülür, bunu takiben koyu renkler eklenir. Bu sayede resme üç boyut ektisi kazandırılır. B Arka plan: Arka planı beyaza boyamak, ön planda yer alan renkli meyvelerin formlarını daha fazla belirginleştirmeye yardımcı olur. C Gölgeleri azaltma: Siyah gölgeler, meyvelerden uzaklaştıkça eriyip yerlerini açık renge bırakıyorlar. Böylece doğal ışığa geçiş sağlanıyor. https://abdullahabdurrahman.wordpress.com/2015/01/07/pastel-resim-teknigi-alintidir.