Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
Menkul kıymetler Kişilerin yatırım amacı ile edindikleri ortaklık ve alacak hakkı sağlayan ve çıkarılması için sermaye piyasası kurulundan izin alınan.
5. İşletme Dönemi Finansman Planının Hazırlanması
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
YATIRIM PROJELERİ ANALİZİ DERSİNİN KAPSAMI
Şebeke Organizasyon Yapıları ve Güven
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
Hisse Senetleri ve Piyasalarda Alım Satım İşlemleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
ŞİRKETLER MUHASEBESİ.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Girişimcilik.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK
Toplam Kalite Yönetimi
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
Ünite -5 bölüm-2 1.Uluslar Arası Kooperatifler birliği 2- Uluslar Arası Çalışma Örgütü 2. Kooperatiflerde Örgüt Kültürü 3. Bir Kooperatifin Başarısının.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
OKULUN TOPLUMLA İŞBİRLİĞİ SÜRECİ
Kooperatiflerin Finans Kaynakları
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
Şirket Adı İş planı sunusu.
FİNANSAL SİSTEM.
STRATEJİK DAVRANIŞ Dr. Hakan BAKKAL
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
TÜRK KOOPERATİFÇİLİĞİNİN AŞILMASI GEREKLİ SORUNLARI
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
KURUMSAL İLETİŞİM.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi Dr. Çağatay ORÇUN.
Şirket Adı İş Planı.
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
ŞİRKETLER MUHASEBESİ. I. ÖZEL İŞLETMELERİN HUKUKSAL BİÇİMLERİ Özel işletmelerin hukuksal biçimlerinin neler olabileceği Türk Ticaret Kanununda gösterilmiştir.
Sunum transkripti:

Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü İnsanlar kooperatiflere çeşitli ekonomik ve sosyal amaçları gerçekleştirmek için katılırlar. Kooperatifler kendi ortaklarının amaçlarını gerçekleştirdiği müddetçe başarılı olurlar.

Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü Bir kooperatifin başarısı, yatırımcı yönlendirmeli bir işletmenin başarısına nazaran daha değişik kriterlere dayanır. Bir kooperatif sadece yatırımların (katma değer) geri dönüşü veya Pazar payı göstergelerine dayanarak değerlendirilmemelidir. Bunun en açık göstergesi de kooperatifin başarısının hisse fiyatlarına yansımamasıdır. Kooperatifler borsada kayıtlı değildir. Aslında kooperatiflerin amaçları çok farklıdır ve bu nedenle bu amaçlara ulaşmaktaki başarıları ortak göstergelerle ölçülemez. Bir kooperatifin başarı seviyesini değerlendirmek için göz önüne alınacak belirli özellikler arasında şunlar da bulunur:  

Kooperatiflerde Başarı ölçüm kriterleri Ortaklara yarar sağlamaya ve İhtiyaçları karşılama derecesi Rasyonel hedeflere ulaşmada etkinlik toplumun çıkarlarının koruma derecesi Çevreye verdiği önem derecesi Üründe Verimlilik Ortak başına yatırım Ortak sayısındaki değişmeler Ortakların yükümlülüklerini yerine getirme durumu Ortaklık payları (sermaye), yedek akçe, diğer fonlar ve yatırım fazlasının mevcut durumu ve gelişme seyri. Net gelir-gider fazlası – Kapasite kullanım oranı

Yönetsel etkinlik ve başarı Kalkınma etkinliği veya başarısı Ortaklara yönelik etkinlik veya başarı Kooperatifin en önemli başarı ölçümü üyesine ortağına sağladığı ekonomik ve sosyal faydadır. Tüm bunlar kooperatif başarısını değerlendirmek için baz alınacak kriterlerdir. Ve kooperatifin başarısı üyelerce ölçülerek görüş ve değerlendirmeler yapılmalıdır. Göreceli bir kavramdır.

Ortak katılımının sağlanması ve desteklenmesi kooperatiflerin başarısı ve güçlenmesi adına önemli bir unsurdur. Ortak bağlılığı etik değerlere dayalı olarak oluşturulan güven ikliminde sağlanır. Ortak bağlılığı ve katılım beklentisinin düşük olduğu yerlerde güven de yoktur Güvenin olduğu yerde dayanışma vardır. Dayanışma ruhu olan bir ortakta her zaman kooperatifçilik ruhu ve kooperatifin olumlu gelişmesi için çalışır. Kooperatif ortakları arasında dayanışmanın olması kooperatifin başarısını doğrudan etkilemektedir. Kooperatifin başarı elde etmesi de ortakların kooperatife olan bağlılığını artıracaktır.

( örnek kredi kartı puanlaması ) kampanyalar, vs Kooperatif olmayan birçok kuruluş, bazı temel kooperatif fikirlerinin kendilerine rekabet edebilirlik avantajı sağlayabileceğini keşfetmişlerdir. Zira şebeke kurma, stratejik müttefiklik ve imtiyaz verme işbirliği şekilleridir. Gittikçe artan rekabet ortamında birçok şirket müşteri sadakatini ve “ait olma hissini” üyelik prim düzenlemeleri ile arttırmayı araştırmakta veya sosyal açıdan ve ahlaki açıdan sorumlu olma iddiaları ile kendilerini rakiplerinden ayırmaya çalışmaktadırlar. Bu fikirlerin güncel popülerliği ve başarısı kooperatif kavramlarının devam etmekte olan geçerliliğinin kanıtıdır. ( örnek kredi kartı puanlaması ) kampanyalar, vs