LOGGER PRO ile GRAFİK ÇİZMEK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bir hikaye …..
Advertisements

LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3. HAFTA. Bu Derste Öğrenilecek Komutlar Mirror: Aynalama Move: Taşıma Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme.
Microsoft Office Word 2007 Ders Notları
PROSHOW GOLD 7.0 Evaluation version. PROGRAMIN ÇALISMASI Program açılınca New Slide Show penceresi açılır.(Sol alt taraftaki " Show at startup" yazısının.
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
Cihan Toprak Begüm Kökçü.  Planlama aşamasında, projenin hedeflerini gerçekleştirmek için uygulanabilir bir plan yapılır. Bunu yapmak için, projenin.
DONANIM VE YAZILIM.
EQUIZSHOW.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
HAZIRLAYANLAR ZELİHA OKÇU ÖZGÜL ERGÜL  Bir hesap tablosu programıdır. Excel, her türlü veriyi (özellikle sayısal verileri) tablolar ya da listeler halinde.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
f:(a,b)==>R fonksiyonu i)  x 1,x 2  (a,b) ve x 1  x 2 içi f(x 1 )  f(x 2 ) ise f fonksiyonu (a,b) aralığında artandır. y a x 1 ==>x 2 b.
APP INVENTOR Emre ANLAR.
Excel 2007.
WILEY InterScience.
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
YETKİLİ FİRMA DOZAJ POMPASI AKIŞ KONTROL CİHAZI
EBSCOhost iPhone Uygulaması
FONKSİYONLAR.
Mersin DynEd İlçe Koordinatörleri®©™
Grafik ve Animasyon-II
DOSYA YÖNETİMİ MUSTAFA TEZCAN MART, 2017.
KDV BEYANNAMESİ / MUHTASAR BEYANNAME / KURUMLAR VERGİSİ BEYANNAMESİ / GEÇİCİ VERGİ BEYANNAMESİ’NDE ORTAK ÖZELLİKLER F5 PENCERESİ Beyannamelerde yer alacak.
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
SPSS’te Temel İstatistikler
SES ve Vıdeo Ekleme.
XPEECH S Serisi CDR Kayıtları
DIGIKENT Kent Yönetim Platformu Elektronik Belge Yönetimi
İNTERNET ORTAMINDA AKADEMİK ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR?
WILEY InterScience.
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
Portal.itkib.org.tr sayfasına daha önce kayıt olmadıysanız ‘Üye Ol’ linkine tıklayarak lütfen kayıt olunuz.
DIGIKENT Kent Yönetim Platformu Elektronik Belge Yönetimi
Uçak Bileti Değiştirme
SUNUM PROGRAMLARI (Bölüm 2)
DENETİM MASASI-2 Aygıtlar ve Yazıcılar
KELİME İŞLEMCİLER (Bölüm 1)
E-BÜTÇE TENKİS OLUŞTURMA
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
Klavye Kullanımı.
GÖRSEL PROGRAMLAMA DİLİ:
İNTERNETTE ARAMAYI ÖĞRENİYORUM
Temel Bilgisayar Bilgileri
C) BELGE DENETİMİ.
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
EBSCO Discovery Service (EDS) Akademik Arama Motoru/Keşif Aracı
E-DEVLET ANTRENÖR KURSU
Microsoft SharePoint'inizi özelleştirme Çevrimiçi web sitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Arduino Programlama Dili
TOPLU POSTALAMA İŞLEMİ İÇİN ETİKET OLUŞTURMA VE YAZDIRMA
Bilgisayar II 26 Nisan-7Mayıs Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
Bilgisayarım Simgesinin Kullanımı Dosyaların Yönetimi
Gis.gazi.edu.tr.
TURNITIN programında tez tarama
EBA‘ ya Test Yükleme, Öğrenciye Gönderme Ödev Takibi ve Paylaşma
MERSİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ RESMİ OKULLAR İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ DYNED KAYIT YÖNETİMİ SİSTEMİ EXCEL OTOMATİK E POSTA TANIMLA PROGRAMI KULLANIM KILAVUZU.
Disk Kota Yönetimi.
EBSCO eBooks Online Kullanım Kullanıcı Kılavuzu support.ebsco.com.
BİLGİSAYAR (4) Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
ÇEKMECE KULLANIMI Çekmeceye Aday Ekleme Adayı Çekmecede Görüntüleme
EBSCO eBooks Online Kullanım Kullanıcı Kılavuzu support.ebsco.com.
Wiki Eğitim – Artık Hayal Değil
Etkinlik ayrıntılarınızı buraya yazın
Sunum transkripti:

LOGGER PRO ile GRAFİK ÇİZMEK

LOGGER PRO’YU AÇMAK Bilgisayara yüklenen Logger Pro programını açmak için masaüstünde bulunan “LoggerPro.exe” adlı dosyaya çift tıklanır (bkz. Resim I) ve karşımıza boş bir Logger Pro sayfası çıkar (bkz. Resim II). Resim I Resim II

LOGGER PRO’YA VERİLERİ GİRMEK Karşımıza çıkan boş Logger Pro sayfasının sağ köşesinde bulunan X ve Y bölümleri verilerimizi gireceğimiz yerdir. “X”in altındaki bölüme x-ekseni için “Y”nin altındaki bölüme ise y-ekseni için değerler girilir ve değerler her iki bölüme de girildikçe grafik kendiliğinden çizilmektedir (bkz Resim III).

Resim III

GRAFĞİ UYGUN BÜKLÜĞE GETİRMEK Verilerimizi girdikten sonra çıkan grafiği daha belirli hale getirmek için x ve y eksenlerinin max. ve min. değerlerini gireriz. Bu değerleri girmek için x ve y eksenlerinin en büyük değerlerine bir kere (sol klik ile) tıklayarak grafiğimize uygun değerleri giriyoruz (bkz Resim IV) ve grafiğimiz istenen boyutlara geliyor (bkz Resim V).

Resim IV

Resim V

NOKTALARI BELİRGİNLEŞTİME Logger Pro sayfamızda grafiğin göründüğü herhangi bir yere iki kere tıkladığımızda karşımıza “Graph Options” araç çubuğu çıkar. Orada “Appearance” sekmesindeki “Point Protector” seçeneği grafiğimizdeki x ve y değerlerinin kesiştiği noktayı belirginleştirir. Bunun için “Point Protector” seçeneğinin yanındaki kutucuğa bir kere tıklamak yeterli olacaktır (bkz Resim VI).

Resim VI

“BEST FİT” ÇİZMEK Grafiğimizdeki max değerler bize yeterli ve doğru bilgiyi tam olarak vermez bunun için bizim Best Fit çizmemiz lazımdır. Best fit çizmek için en son verilerden birbirlerine yaklaşık olan verileri grafik üstünde Mouse’umuzun sol tuşuna basılı tutarak seçiyoruz (istersek değerleri girdiğimiz bölmede seçeceğimiz ilk veriye ardından da shift tuşuna basılı tutarken son veriye tıklayarak da seçebiliriz). Seçtikten sonra sayfanın yukarısında bulunan grafik seçeneklerinden “Linear Fit”e tıklıyoruz (bkz Resim VII) ve otomatik olarak Best Fit çiziliyor (bkz Resim VIII).

Resim VII

Resim VIII

X ve Y EKSENLERİNİN ADLARINI GİRMEK X ve Y eksenlerinin adlarını girmek için sayfanın solundaki Data Set bölümünden X yazan yere çift tıklıyoruz. Açılan araç çubuğundan “Name” yazan yere x ekseninin adı “Short Nm” yazan yere kısaltması “Units” yazan yere ise X’in birimini yazıyoruz (Yunan karakterleri kullanmak için her bölümün yanında bulunan yere tıklıyoruz ve istediğimiz karakteri seçiyoruz.) “Done”a basıyoruz. Aynı şeyleri, Y yazan yere iki kere tıklayarak Y ekseni için yapıyoruz (bkz Resim IX).

Resim IX

DEĞERLERİ GİZLEMEK Değerlerle işimiz bittiğinden değerleri gizlemek bize daha uygun bir çalışma ortamı hazırlar. Değerleri görünümden kaldırmak için Değerleri girdiğimiz yer ile grafiğimizin olduğu yerin kesişimininde bulunan küçük kare’yi Mouse’umuzun sol tuşuna basılı tutarak seçiyoruz ve sağa ya da sola kaydırarak çalıştığımız alanı büyütüyor veya küçültüyoruz (bkz Resim X).

Resim X

BAŞLIK YAZMAK Başlık yazmak için grafiğimizin bulunduğu herhangi bir noktaya iki kere tıklıyoruz. Açılan “Graph Options” araç çubuğunun en üst bölmesinde “Title” yazan yere başlığımızı yazıyor ve “Done”a basarak başlığımızı da çalışmamıza ekliyoruz (bkz Resim XI).

Resim XI

GRAFİK ÜSTÜNDE ΔY’yi GÖSTERMEK Grafik üstünde ΔY’yi (Y = y ekseni için kullandığınız ad. Örneğin ΔT) göstermek için sayfanın yukarısında bulunan “Insert” seçeneğine tıklayıp “Text Annotation” seçilir (bkz Resim XII). Çıkan metin belgesine ΔY yazılır (Δ yazmak için metin belgesine sağ tuş ile tıklayıp “Insert Character” sekmesinin altındaki “Greek Upper” sekmesinde bulunan Δ seçilir), (bkz Resim XIII).

Resim XII Resim XIII

GRAFİK ÜSTÜNDE ΔY’yi GÖSTERMEK ΔY yazdıktan sonra metin belgesine iki kere tıklıyoruz ve açılan “Text Annotation Options” araç çubuğunun altında bulunan “Pointers” sekmesindeki “Number of Pointer”ı 2 ve “Pointer Type”ı Arrowhead yapıyoruz ve “Ok”a basıyoruz (bkz Resim XIV)

Resim XIV

GRAFİK ÜSTÜNDE ΔY’yi GÖSTERMEK ΔY’yi metin belgesinin uç kısmından tutarak çizdiğimiz Best Fit ile y ekseni değerlerinin en alt noktasının ortasına koyuyoruz. Koyduktan sonra aradaki uzaklığı belirtmek için oluşturduğumuz “pointer”ı biri bir ucuna diğeri de diğer ucuna getircek şekilde yerleştiriyoruz (bkz Resim XV) ve en son ΔY değerini bulmak için Linear Fit’in kare içinde verilen özelliklerinden Y eksenini kestiği noktayı (Y-intercept) buluyoruz ve ondan en küçük Y değerimizi çıkartıyoruz (bkz Resim XVI)

Resim XV Resim XVI

PROJEMİZİ KAYDETMEK ETMEK Oluşturduğumuz projeyi kaydetmek için sayfanın en üstünde bulunan “File” sekmesinden “Save As” seçeneğini tıklıyoruz ve açılan araç çubuğundan kaydedeceğimiz yeri seçip “Dosya adı”nı da yazdıktan sonra “Kaydet”i tıklıyoruz ve projemizi tamamlıyoruz (bkz Resim XVII).

Resim XVII