Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Grafik ve Animasyon-II

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Grafik ve Animasyon-II"— Sunum transkripti:

1 Grafik ve Animasyon-II
FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT

2 Flash ta her grafiğin kaynağını bir şekil oluşturur
Flash ta her grafiğin kaynağını bir şekil oluşturur. Bir şekil iki öğeden oluşur bunlar dolgu ve konturdur. Dolgu ve kontur birbirinden bağımsızdır dolayısıyla bu iki bileşeni birbirini etkilemeden düzenleyebilir yada silebilirsiniz.

3 Tools Panelinin altından kontur yada dolgu rengini seçebilirsiniz. Yada seçilen bir şeklin kontur yada dolgu özelliklerini değiştirmek için Properties panelindeki Fill and Stroke grubu kullanılır. Buradan da renkler değiştirilebilir yada konturun kalınlığı ve stili değiştirilebilir. Bir dolgunun rengini değiştirmek için Paint Bucket Tool aracıda kullanılabilir.

4 Eğer dolgunun rengini farklı bir tasarım yapmak istiyorsanız dolguyu seçerek window menüsünden Color Panelini aktif hale getirerek Color Type açılır listesinden ilgili seçeneği seçebilirisiniz.   Solid Color tek bir renk Linear Gradient ile doğrusal Degrade renk Radial Gradient ile dairesel degrade renk Bitmap Fill ile ise bir dolgu resmi ayarlayabilirisiniz. Üzerlerine tıklayarak konturu yada dolguyu seçebilirsiniz. Her ikisini birden seçmek için çizim üzerine çift tıklamak yeterlidir. Eğer bir kontur yada dolguyu silmek istersek, silmek istediğimizin üzerine tıklayarak seçer ve klavyeden DELETE tuşuna basarız.

5 Flash nesnelerin sahne üzerinde birbirleriyle nasıl etlkileşime gireceklerini yada nasıl düzenleneceklerini belirleyen üç farklı çizim moduna sahiptir. Bunlar Marge Drawing modu, Object Drawing Modu ve Primitive Drawing modu. Marge Drawing modunda üst üste bindikleri yerden şekiller birleşir ve tek bir şekil olarak görülür. Eğer başka şekille birleştirilen şekli silerseniz üst üste binen kısım diğerinden de kalıcı olarak silinir. Object Drawing modunda ise nesneler birleştirilmez cizilen sekiler üst üste binse bile ayrı ve farklı birer şekil olarak kalır. Bu modu etkinleştirmek için bir çizim aracı seçildikten sonra Tool Panelinin seçeneklerinden alt kısımdaki Object Drawing seçeneği tıklanmalıdır.

6 Primitive Drawing modunda ise sadece Rectangle Primitive Tool ve Oval Primitive Tool ile çizim yaparken flash şekilleri ayrı birer nesne olarak çizer. Bununla birlikte normal nesnelerden farklı olarak Properties panelinde diktörgenin temel öğelerinde köşe yarıçapında, oval nesnelerin başlangıç bitiş açılarında ve iç yarıçapında değişiklik yapabilirsiniz.

7 Eğer iki şekli birbirine bağlamak istiyorsak çizim araçlarından bir tanesini seçtiğinizde Tools panelinin altında Snap to Object seçeneği görüntülenir. Bu seçenekle çizilen şekillerin köşeleri birbirlerine bağlanır. Bir nesneyi değiştirmek için öncelikle seçim yapmak gerekir. Bir nesneyi seçmek için Selection Tool, Subselection Tool ve Lasso Tool araçları kullanılır. Selection Tool , genellikle kullanılan klasik seçim aracıdır. Ayrıca seçim aracını herhangi bir konturun yanına yaklaştırdığınızda yay şeklini alır ve konturu esneterek şeklini değiştirebilirsiniz. Lasso Tool aracı ise serbest seçim aracıdır. Çizim alanı üzerinde istediğimiz gibi seçim yapabilmemizi sağlar.

8 Subselection Tool ise seçilen bir konturun içinde kalan alanda seçilir
Subselection Tool ise seçilen bir konturun içinde kalan alanda seçilir. Ayrıca seçilen kontur üzerinde çeşitli tutma noktaları oluşturarak şeklin bu noktalardan değiştirilmesi sağlanır. Ayrıca bu tutma noktalarını arttırmak yada azaltmak istersek eğer Pen Tool aracıyla aynı grupta bulunan Add Anchor Point Tool ve Delete Anchor Point Tool seçeneklerini kullanabiliriz. Şekilleri biçimlendirmek için birde Free Transform Tool Aracı kullanılır. Araca tıkladığınızda şeklin etrafında çıkan tutamaçları sürükleyerek şekli biçimlendirebilirsiniz. Köşe tutamaçlarını bağımsız kullanmak için Ctrl tuşuna basılır. İki köşeyi aynı anda eşit mesafede taşımak için ise Ctrl+ Shift tuşlarına basılarak köşelerden biri sürüklenir. Alt tuşuna basılı tutarak şekli büyütür yada küçültürseniz referans noktası şeklin merkezi olarak seçilir.

9 Oluşturulan şekiller gruplandırılarak taşınması kolaylaştırılabilir
Oluşturulan şekiller gruplandırılarak taşınması kolaylaştırılabilir. Bunun için Selection Tool aracı ile gruplandırılmak istenen tüm şekiller seçilir. Daha sonra Klavyeden Ctrl+G tuşlarına yada Modify menüsünden Group komutuna basılır. Bu işlem sonunda tüm şekil bir bütün gibi davranır ve mavi bir çerçeve içinde yer alır.. Şekil içinde tekrar düzenleme yapmak için oluşturulan bu grubun içine girmeniz gerekmektedir. Bunun için gruba çift tıklayın. Bu yolla şekil üzerinde değişiklik yapabilirsiniz. çalışma sahnenizin üzerinde Scene1 in yanında çıkan group yazısı Group un içinde olduğunuzu gösterir. Group içinden çıkmak için boş bir alanda çift tıklayın yada Scene 1 düğmesine tıklayın.

10 Deco Tool bir çok simetrik tasarımı hızlıca ve kolay bir şekilde tasarımlarınıza ekleme imkanı sağlar. Deco Tool ile bir tasarım oluşturmak için öncelikle tekrarlanacak temel şekil olarak kullanılacak bir sembol oluşturulması gerekir. Bunun için Ctrl+F8 yada Insert menüsünden New Symbol komutuna tıklayın. Açılan dialog kutusundan Name kısmına sembolün ismi yazılır ve Type bölümünden sembol türü seçilir. Buradan OK düğmesine tıkladığınızda flash sembol düzenleme moduna geçecektir. Line Tool aracını seçerek merkeze 25 piksel uzunluğunda kalınlığı 0,1 olan bir çizgi çizin. Scene 1 e tıklayarak ana sahne ye dönün. Böylece çizgi adı taşıyan bir sembol oluşturulmuş oldu. Bu sembol daha sonra kullanılmak üzere kütüphaneye eklenmiştir.

11 Şimdi Deco Tool aracını seçin
Şimdi Deco Tool aracını seçin. Properties panelindeki Drawing Effect grubundan Symmetry Brush seçeneğine tıklayın. Tekrarlanacak şekilde değişiklik yapmak için Module bölümünde Edit düğmesine basarak çizgi sembolunu seçin. Advanced Option bölümünden Rotate Around seçeneğini seçin. Bu seçeneği seçtiğinizde ekranda yeşil klavuz çizgileri gözükecektir. Bu klavuz merkez noktayı, ana ekseni ve sembolün ne kadar sık tekrarlandığını belirten ikinci bir ekseni gösterir. Sembolü yerleştirmek için sahneye tıklayın ve istenilen radial deseni oluşturana kadar sembolü taşıyın. Tekrarı arttırmak için ikinci ekseni daraltabilirsiniz. Şekil oluşturulduğunda selection tool a tıklayarak Deco Tool un seçimini kaldırın.

12 Bu radial çizimin ortasına Oval Tool aracını kullanarak dolgu rengi olmayan bir daire çizin. Düzgün bir daire çizmek için Oval Tool aracı Shift tuşu ile birlikte kullanılır. Deco Tool ve Oval Tool ile hazırlanan şekil bütün biir sembol olması için grup haline getirilmelidir. Ancak bunun için ilk önce Deco Tool ile çizilen kısım parçalarına tamamen ayrılmalıdır. Bu işlem için Selection Tool ile tüm şekiller seçilir ve Ctrl+B yada Modify menüsünden Break Apart komutu kullanılır. Bu işlem gerçekleştirildiğinde radial sembol parçalara ayrılarak çizgi sembollere bölünür. Break Apart komutunu yeniden uyguladığımızda çizgi graphiclere dönüşür ve bu işlemden sonra tekrar tüm şekli seçerek gruplandırabiliriz.

13    Deco Tool aracı seçiliyken Properties panelinden Drawing Effect açılır listesinden Decorated Brush ı seçerek, Advanced Options bölümünden fırçamızı değişik şekillerde seçerekte kullanabiliriz. Bunun dışında Drawing Effect açılır listesinden fırça için Flower Brush gibi birçok desende kullanılabilir. Tek tek deneyerek inceleyiniz.

14 Tasarımı Yapınız.


"Grafik ve Animasyon-II" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları