ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
ACCESS GRUBU ÜYELERİ Grubumuz dört üyeden oluşmaktadır. Grup üyeleri; Mine KAYA Zarif ZUBAROĞLU Filiz DEMİREL Kevser KOÇU
ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER KONUSU Üç boyutlu geometrik cisimler konusu Talim Ve Terbiye Kurulu yönetmeliğinde ilköğretim beşinci sınıf matematik dersi müfredatında yer almaktadır. Konumuz piramit, küp, prizma, silindir olmak üzere dört başlık altında ele alınmaktadır. Konu başlıkları ayrı ayrı incelenerek, öğrencilere şekiller, özellikleri ile tanıtılarak matematik dersinde kullanabilecekleri problem çözme becerileri kazandırılacaktır. Not: Zamanın kısıtlı olması nedeniyle slayt içeriği mümkün olduğunca kısa tutulmaya çalışıldı.
ANALİZ BASAMAĞI Projeyi hazırlamadan önce Beyhan Gençay İlköğretim Okulu’nda üç boyutlu geometrik cisimler konusunun öğrenciler tarafından ne kadar öğrenildiği hazırladığımız hazırbulunuşluk testi ile ölçüldü. Branş öğretmeninden materyalde olması istenilen özellikler hakkında bilgi alınarak, okulun materyalin uygulanabileceği fiziksel ortama sahipliği değerlendirildi. Not: Zamanın kısıtlı olması nedeniyle slayt içeriği mümkün olduğunca kısa tutulmaya çalışıldı.
ANALİZ BASAMAĞI Yapmış olduğumuz araştırmalardan elde ettiğimiz bilgiler doğrultusunda öğrencilerin üç boyutlu geometrik cisimler konusunu anlamakta zorlandıkları ve ders öğretmenin materyal bulmakta sıkıntı yaşadığı tespit edildi. Tüm bu araştırmalardan edindiğimiz bilgilerle materyalin ana hatları çizildi ve içeriği belirlendi.
TASARIMI BASAMAĞI Bu basamakta projenin görsel özellikleri ele alındı. Öğrencilere; onları sıkmadan, dikkatlerini taze tutarak, eğlendirerek, konuyu etkili bir şekilde öğretmek için materyalde uyulması gereken görsel ilkeler de dikkate alınarak, bilişsel özelliklerine uygun öğeler tasarlandı. Materyal tasarım aşamasında renk, denge, hizalama, oran gibi ilkelerle birlikte ARCS Motivasyon Modeli (dikkat, ilişki, güven, doyum) de baz alındı ve bu aşamalardan sonra materyale uygun görülen görsel tasarım yapıldı. Not: Zamanın kısıtlı olması nedeniyle slayt içeriği mümkün olduğunca kısa tutulmaya çalışıldı.
TASARIMI BASAMAĞI Materyal çalıştırıldığında giriş sayfası olarak anasayfa açılmaktadır. Bu sayfada anasayfa butonu dahil olmak üzere yedi buton bulunmaktadır. Buton isimleri; Anasayfa Konu anlatımı Değerlendirme Oyun Hakkımızda Yardım Çıkış
Butonları ve görevlerini kısaca tanıtalım Butonları ve görevlerini kısaca tanıtalım. Ana sayfa butonu; açıkta olan sayfadan çıkarak giriş sayfasına döner. Konu anlatımı butonu; konu ile ilgili bilgilerin sunulduğu sayfayı açar. Değerlendirme butonu; bu buton konuyu öğrenme düzeyini ölçmek için hazırlanmış soruların olduğu değerlendirme sayfasını açar. Sayfada öğrencilere çoktan seçmeli, boşluk doldurma, eşleştirmeli sorular sorulmaktadır. Oyun butonu; bu buton oyun sayfasını açar. Sayfada öğrenciler oyun eşliğinde eğlendirilerek konu pekiştirilmektedir. Not: Burada sadece butonlar hakkında kısaca bilgi verilmekte, gerekli açıklamalar ayrıntılı bir şekilde ve materyal çalıştırılarak yapılacaktır.
Hakkımızda butonu; tıklandığında grup üyeleri hakkında bilgilerin yer aldığı hakkımızda sayfası açılmaktadır. Yardım butonu; tıklandığında butonlar hakkında bilgilerin yer aldığı yardım sayfasını açar. çıkış butonu; tıklanıldığında uygulamayı kapatarak uygulamadan çıkış yapar. Not: Burada sadece butonlar hakkında kısaca bilgi verilmekte, gerekli açıklamalar ayrıntılı bir şekilde ve materyal çalıştırılarak yapılacaktır.
Hakkımızda butonu; tıklandığında grup üyeleri hakkında bilgilerin yer aldığı hakkımızda sayfası açılmaktadır. Yardım butonu; tıklandığında butonlar hakkında bilgilerin yer aldığı yardım sayfasını açar. çıkış butonu; tıklanıldığında uygulamayı kapatarak uygulamadan çıkış yapar. Not: Burada sadece butonlar hakkında kısaca bilgi verilmekte, gerekli açıklamalar ayrıntılı bir şekilde ve materyal çalıştırılarak yapılacaktır.
Konu Anlatımı Konu anlatımı kısmında ilk sayfada ilgili konuların şekilleri bulunmaktadır. Öğrenen anlatımını istediği cisim üzerine tıkladığında onunla ilgili anlatım yapılmaktadır.
Değerlendirme Materyalin değerlendirme kısmında konu ile ilgili çoktan seçmeli, boşluk doldurma ve eşleştirme soruları yer almaktadır.Geri dönütler verilmekte ve öğrenen soruları doğru işaretlemeden bir sonraki soruya geçemeyeceği için konuları tam olarak öğrenmesi gerektiğinden eksikliklerini görüp tamamlayabilecektir.
Oyun Oyun kısmında ilgili cisimlerin açık ve kapalı şekilleri verilerek öğrenenin doğru bir şekilde bunları eşleştirmesi isteniyor. Bu bölümde de yine her bölümde olduğu gibi ana sayfa, çıkış, yardım butonu bulunmaktadır. Karakter olarak bir Chan ve Cedric kullanılmıştır. Öğrenen doğru şekilleri seçtiğinde ekranda gülen yüz ifadesi ile ve yanlış şekilleri seçtiğinde ağlayan yüz ifadeleri ile geri dönüt verilmektedir.
Genel bir bakış acısı oluşturacak olursak; öğrenciler yeterli görsel materyal olmadığı için üç boyutlu geometrik cisimler konusunu anlamakta zorlanıyorlar. Grup olarak bu sıkıntılara çözüm bulabilmek amacıyla bu materyali tasarladık. Hazırlamış olduğumuz materyalde öğrencilerin öğrenmelerini etkili kılarak, öğretmenlerimize bir yardımcı olması ve eğitim-öğretim ortamlarının verimini artırmaya, eğlenceli hale getirmeye çalışılmıştır. Amaçlanan hedeflerin tamamını olmasa da birçok kısmına çözüm sağlanmış, öğrencilerin daha istekli bir şekilde öğrendikleri, öğrenirken eğlendikleri gözlenmiştir. Not: Zamanın kısıtlı olması nedeniyle slayt içeriği mümkün olduğunca kısa tutulmaya çalışıldı.
DİNLEĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER… GRUP ACCESS