ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Resimlerin Kullanımı.
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SORULARI
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
 Projenin Amacı: Farklı öğrenme ortamlarından, farlı öğrenme tekniklerinden yararlanma, öğrencileri derse motive etme, zevkli,
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ALIŞTIRMA-UYGULAMA YAZILIMLARI
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
Ünite Planı Özeti: Bu ünitede temel soru ile çevremizdeki cisimlerin disiplinler arası bağlantı kurularak öğrencilerin aklına gelebilecek her şekilde.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Öğrencinin aldığı tüm derslerin dönem bazında görülebildiği ve dersler üzerinde tüm değişikliklerin yapılabildiği ekrandır. İlk yapılması gereken Hızlı.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
Çalışma Yaprağı.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ARCS Modeli.
Bilimsel düşünme becerileri
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
7th International Congress of Research in Education
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
FLİPPED CLASSROOM. Öğrencilerin en iyi şekilde öğrenmelerini amaçlayarak, derslere gelmeden önce, öğretim görevlileri tarafından kendilerine sağlanmış.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ UZAY BİLİMİ HAKKINDA BİLGİ VEREN GEZEGENLERİ TANITAN APP İNVENTOR UYGULAMASI Grup Üyeleri: DAMLA GÖKİBİLİ YUNUS EMRE ACAR.
Sunum transkripti:

ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER

ACCESS GRUBU ÜYELERİ Grubumuz dört üyeden oluşmaktadır. Grup üyeleri; Mine KAYA Zarif ZUBAROĞLU Filiz DEMİREL Kevser KOÇU

ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER KONUSU Üç boyutlu geometrik cisimler konusu Talim Ve Terbiye Kurulu yönetmeliğinde ilköğretim beşinci sınıf matematik dersi müfredatında yer almaktadır. Konumuz piramit, küp, prizma, silindir olmak üzere dört başlık altında ele alınmaktadır. Konu başlıkları ayrı ayrı incelenerek, öğrencilere şekiller, özellikleri ile tanıtılarak matematik dersinde kullanabilecekleri problem çözme becerileri kazandırılacaktır. Not: Zamanın kısıtlı olması nedeniyle slayt içeriği mümkün olduğunca kısa tutulmaya çalışıldı.

ANALİZ BASAMAĞI Projeyi hazırlamadan önce Beyhan Gençay İlköğretim Okulu’nda üç boyutlu geometrik cisimler konusunun öğrenciler tarafından ne kadar öğrenildiği hazırladığımız hazırbulunuşluk testi ile ölçüldü. Branş öğretmeninden materyalde olması istenilen özellikler hakkında bilgi alınarak, okulun materyalin uygulanabileceği fiziksel ortama sahipliği değerlendirildi. Not: Zamanın kısıtlı olması nedeniyle slayt içeriği mümkün olduğunca kısa tutulmaya çalışıldı.

ANALİZ BASAMAĞI Yapmış olduğumuz araştırmalardan elde ettiğimiz bilgiler doğrultusunda öğrencilerin üç boyutlu geometrik cisimler konusunu anlamakta zorlandıkları ve ders öğretmenin materyal bulmakta sıkıntı yaşadığı tespit edildi. Tüm bu araştırmalardan edindiğimiz bilgilerle materyalin ana hatları çizildi ve içeriği belirlendi.

TASARIMI BASAMAĞI Bu basamakta projenin görsel özellikleri ele alındı. Öğrencilere; onları sıkmadan, dikkatlerini taze tutarak, eğlendirerek, konuyu etkili bir şekilde öğretmek için materyalde uyulması gereken görsel ilkeler de dikkate alınarak, bilişsel özelliklerine uygun öğeler tasarlandı. Materyal tasarım aşamasında renk, denge, hizalama, oran gibi ilkelerle birlikte ARCS Motivasyon Modeli (dikkat, ilişki, güven, doyum) de baz alındı ve bu aşamalardan sonra materyale uygun görülen görsel tasarım yapıldı. Not: Zamanın kısıtlı olması nedeniyle slayt içeriği mümkün olduğunca kısa tutulmaya çalışıldı.

TASARIMI BASAMAĞI Materyal çalıştırıldığında giriş sayfası olarak anasayfa açılmaktadır. Bu sayfada anasayfa butonu dahil olmak üzere yedi buton bulunmaktadır. Buton isimleri; Anasayfa Konu anlatımı Değerlendirme Oyun Hakkımızda Yardım Çıkış

Butonları ve görevlerini kısaca tanıtalım Butonları ve görevlerini kısaca tanıtalım. Ana sayfa butonu; açıkta olan sayfadan çıkarak giriş sayfasına döner. Konu anlatımı butonu; konu ile ilgili bilgilerin sunulduğu sayfayı açar. Değerlendirme butonu; bu buton konuyu öğrenme düzeyini ölçmek için hazırlanmış soruların olduğu değerlendirme sayfasını açar. Sayfada öğrencilere çoktan seçmeli, boşluk doldurma, eşleştirmeli sorular sorulmaktadır. Oyun butonu; bu buton oyun sayfasını açar. Sayfada öğrenciler oyun eşliğinde eğlendirilerek konu pekiştirilmektedir. Not: Burada sadece butonlar hakkında kısaca bilgi verilmekte, gerekli açıklamalar ayrıntılı bir şekilde ve materyal çalıştırılarak yapılacaktır.

Hakkımızda butonu; tıklandığında grup üyeleri hakkında bilgilerin yer aldığı hakkımızda sayfası açılmaktadır. Yardım butonu; tıklandığında butonlar hakkında bilgilerin yer aldığı yardım sayfasını açar. çıkış butonu; tıklanıldığında uygulamayı kapatarak uygulamadan çıkış yapar. Not: Burada sadece butonlar hakkında kısaca bilgi verilmekte, gerekli açıklamalar ayrıntılı bir şekilde ve materyal çalıştırılarak yapılacaktır.

Hakkımızda butonu; tıklandığında grup üyeleri hakkında bilgilerin yer aldığı hakkımızda sayfası açılmaktadır. Yardım butonu; tıklandığında butonlar hakkında bilgilerin yer aldığı yardım sayfasını açar. çıkış butonu; tıklanıldığında uygulamayı kapatarak uygulamadan çıkış yapar. Not: Burada sadece butonlar hakkında kısaca bilgi verilmekte, gerekli açıklamalar ayrıntılı bir şekilde ve materyal çalıştırılarak yapılacaktır.

Konu Anlatımı Konu anlatımı kısmında ilk sayfada ilgili konuların şekilleri bulunmaktadır. Öğrenen anlatımını istediği cisim üzerine tıkladığında onunla ilgili anlatım yapılmaktadır.

Değerlendirme Materyalin değerlendirme kısmında konu ile ilgili çoktan seçmeli, boşluk doldurma ve eşleştirme soruları yer almaktadır.Geri dönütler verilmekte ve öğrenen soruları doğru işaretlemeden bir sonraki soruya geçemeyeceği için konuları tam olarak öğrenmesi gerektiğinden eksikliklerini görüp tamamlayabilecektir.

Oyun Oyun kısmında ilgili cisimlerin açık ve kapalı şekilleri verilerek öğrenenin doğru bir şekilde bunları eşleştirmesi isteniyor. Bu bölümde de yine her bölümde olduğu gibi ana sayfa, çıkış, yardım butonu bulunmaktadır. Karakter olarak bir Chan ve Cedric kullanılmıştır. Öğrenen doğru şekilleri seçtiğinde ekranda gülen yüz ifadesi ile ve yanlış şekilleri seçtiğinde ağlayan yüz ifadeleri ile geri dönüt verilmektedir.

Genel bir bakış acısı oluşturacak olursak; öğrenciler yeterli görsel materyal olmadığı için üç boyutlu geometrik cisimler konusunu anlamakta zorlanıyorlar. Grup olarak bu sıkıntılara çözüm bulabilmek amacıyla bu materyali tasarladık. Hazırlamış olduğumuz materyalde öğrencilerin öğrenmelerini etkili kılarak, öğretmenlerimize bir yardımcı olması ve eğitim-öğretim ortamlarının verimini artırmaya, eğlenceli hale getirmeye çalışılmıştır. Amaçlanan hedeflerin tamamını olmasa da birçok kısmına çözüm sağlanmış, öğrencilerin daha istekli bir şekilde öğrendikleri, öğrenirken eğlendikleri gözlenmiştir. Not: Zamanın kısıtlı olması nedeniyle slayt içeriği mümkün olduğunca kısa tutulmaya çalışıldı.

DİNLEĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER… GRUP ACCESS