ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toyota 2 günlük görüşme teknikleri
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
Eğitsel Yazılım Türleri
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
SİMÜLASYONLAR.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Problem Çözme Becerileri
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
TEKNOLOJİNİN DOĞRU KULLANIMI VE BİLGİSAYAR ORTAMINDA ÖĞRETİM
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
SİMÜLASYONLAR.
Eğitsel Oyunlar.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Bilgisayar Destekli Eğitim
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MATEMATİK YAZILIMLARI.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Buluş Yoluyla Öğrenme.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Bazı Sorular Gerçekten de belirlenen ağırlıklar ile istenilen kararlı denge noktalarına erişmemizi sağlayacak dinamik sistem yaratıldı mı? Eğer evet ise,
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR. Dr. Soner YILDIRIM Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Gündem E ğ itimde bilgisayar uygulamaları Bilgisayar Destekli E.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak. 2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
WEB TABANLI ÖĞRENME.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
7th International Congress of Research in Education
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
GÖREV ANALİZİ.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
PROBLEM ÇÖZME.
 1)Aktif öğretme, öğrenme  2)Teknolojik potansiyel  3)Liderlik  4)Teknolojik adaptasyon ve entegrasyon gücü  5)Öğretim programı-etkinlik  6)Sınıf.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI

Araçlar ve Açık-uçlu Öğrenme Ortamları Çok spesifik öğrenme durumları yaratmaktan, öğrenmeyi destekleyici genel amaçlara kadar uzanan pek çok işlevi vardır. Bazıları öğretim ortamında direk veya uyarlanarak kullanılırken, bazıları ise ders dışı destekleyici olarak kullanılırlar.

Oluşturma Setleri Mapmaker’s Toolkit

Oluşturma Setleri TimeLiner

Oluşturma Setleri Community Construction Toolkit

Oluşturma Setleri Graph Club

Elektronik Performans Destek Sistemleri Ticaret ve endüstri alanları Her performans problemi eğitim ile çözülmez, bazen ortmın değiştirilmesi gerekir Bazen iş ortamında destek gerekir; danışmanlar, alan uzmanları, eğiticiler, dokümanlar, videoteypler vb.

Elektronik Performans Destek Sistemleri Hipermedya veritabanı Çevrimiçi soru-yanıt sistemi Tamamen öğretici bir program Pedagojik destek

Mikrodünyalar Oluşturmacı yaklaşım Buluş yoluyla öğretim LOGO Interactive Physics, MathWorlds vb.

Mikrodünyalar

Öğrenme Araçları Kritik düşünme becerisi Bilişsel fonksiyonların gelişimi Bilgi yönetiminin desteklenmesi Grup çalışmasını teşvik etmesi Aktif ve oluşturmacı öğrenme Otantik öğrenme ortamları

Öğrenme Araçları

Uzman Sistem Kabukları Belli bir konuyu kapsayan ilişkilerin öğrenilmesi Ne değil, nasıl ve neden sorularına yanıt Bilgi tabanı oluşturma

Modelleme ve Simülasyon Araçları Modelleme - Gerçeğin sembolik olarak ifadesi, bir dizi denklem veya mantıksal ilişkiler Mathematica, Maple vb. Simülasyon – modelin bilgisayar ortamına aktarılması ve etkileşim sağlanması STELLA, Starlogo vb.

Multimedia Oluşturma Araçları HyperStudio, Dreamweaver, Authorware

Açık-uçlu Öğrenme Ortamları Anlamlı problemleri çözme, deneme, detaylı inceleme, parçalardan çok bütünü analiz etme, problemlere birden fazla bakış açısı ile yaklaşma, hatalardan öğrenme, bilgiyi test etme ve güncelleme, grup çalışması

Açık-uçlu Öğrenme Ortamları

Avantajlar Öğrenci ve öğretmeni güdülemesi Daha kalıcı öğrenme ve transfer Çoğu alana uygunluk Oluşturmacı öğrenme ortamlarını desteklemesi Grup çalışmasını desteklemesi

Güçlükler İyi tasarlanmış ve desteklenmiş öğrenme ortamları gerektirmesi Öğrenci ve öğretmenin çok zamanını alması Tüm öğrenciler için uygun olmaması Öğretmenin rolünün değişmesi Geliştirilme güçlüğü Etkinlik hakkındaki araştırmaların yetersizliği Öğrenci performansının değerlendirilmesinde olası güçlükler

Kaynaklar Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA. http://www.tomsnyder.com http://peabody.vanderbilt.edu/projects/funded/jasper/ http://www.inspiration.com/