ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Araçlar ve Açık-uçlu Öğrenme Ortamları Çok spesifik öğrenme durumları yaratmaktan, öğrenmeyi destekleyici genel amaçlara kadar uzanan pek çok işlevi vardır. Bazıları öğretim ortamında direk veya uyarlanarak kullanılırken, bazıları ise ders dışı destekleyici olarak kullanılırlar.
Oluşturma Setleri Mapmaker’s Toolkit
Oluşturma Setleri TimeLiner
Oluşturma Setleri Community Construction Toolkit
Oluşturma Setleri Graph Club
Elektronik Performans Destek Sistemleri Ticaret ve endüstri alanları Her performans problemi eğitim ile çözülmez, bazen ortmın değiştirilmesi gerekir Bazen iş ortamında destek gerekir; danışmanlar, alan uzmanları, eğiticiler, dokümanlar, videoteypler vb.
Elektronik Performans Destek Sistemleri Hipermedya veritabanı Çevrimiçi soru-yanıt sistemi Tamamen öğretici bir program Pedagojik destek
Mikrodünyalar Oluşturmacı yaklaşım Buluş yoluyla öğretim LOGO Interactive Physics, MathWorlds vb.
Mikrodünyalar
Öğrenme Araçları Kritik düşünme becerisi Bilişsel fonksiyonların gelişimi Bilgi yönetiminin desteklenmesi Grup çalışmasını teşvik etmesi Aktif ve oluşturmacı öğrenme Otantik öğrenme ortamları
Öğrenme Araçları
Uzman Sistem Kabukları Belli bir konuyu kapsayan ilişkilerin öğrenilmesi Ne değil, nasıl ve neden sorularına yanıt Bilgi tabanı oluşturma
Modelleme ve Simülasyon Araçları Modelleme - Gerçeğin sembolik olarak ifadesi, bir dizi denklem veya mantıksal ilişkiler Mathematica, Maple vb. Simülasyon – modelin bilgisayar ortamına aktarılması ve etkileşim sağlanması STELLA, Starlogo vb.
Multimedia Oluşturma Araçları HyperStudio, Dreamweaver, Authorware
Açık-uçlu Öğrenme Ortamları Anlamlı problemleri çözme, deneme, detaylı inceleme, parçalardan çok bütünü analiz etme, problemlere birden fazla bakış açısı ile yaklaşma, hatalardan öğrenme, bilgiyi test etme ve güncelleme, grup çalışması
Açık-uçlu Öğrenme Ortamları
Avantajlar Öğrenci ve öğretmeni güdülemesi Daha kalıcı öğrenme ve transfer Çoğu alana uygunluk Oluşturmacı öğrenme ortamlarını desteklemesi Grup çalışmasını desteklemesi
Güçlükler İyi tasarlanmış ve desteklenmiş öğrenme ortamları gerektirmesi Öğrenci ve öğretmenin çok zamanını alması Tüm öğrenciler için uygun olmaması Öğretmenin rolünün değişmesi Geliştirilme güçlüğü Etkinlik hakkındaki araştırmaların yetersizliği Öğrenci performansının değerlendirilmesinde olası güçlükler
Kaynaklar Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA. http://www.tomsnyder.com http://peabody.vanderbilt.edu/projects/funded/jasper/ http://www.inspiration.com/