Büyüklük kader değil terdir!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
E-OKUL VE MEBBİS SİSTEMİNİN KULLANILMASI
DERS ÇALIŞMAK İSTEMEYEN ÇOCUKLA
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
TEVFİK İLERİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
TEOG.
HERŞEY GELECEĞİM İÇİN YGS-LYS HAZIRLIK SÜRECİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2016
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Eğitsel Rehberlik.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
“Hayatın Ortağı Olmak…”

Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

YÜKSEK BAŞARIYA ULAŞMA , İÇİMİZDEKİ CEVHERİ ÇIKARMA VE MOTİVASYON SEMİNERİ

Büyüklük kader değil terdir!

Büyüklük kader değildir, ter dökülerek elde edilen bir şeydir Büyüklük kader değildir, ter dökülerek elde edilen bir şeydir. Büyüklük mükemmelliği yakalamak için uzun yıllar yapılan muazzam bir mesainin ürünüdür. Yetenekli olarak dünyaya gelmenin değil.

Harika çocukları bile harika yapan, çok erken yaşta çalışmaya başlamaları, genelde, kendilerini eğiten ve destekleyen anne babalara sahip olmalarıdır. Ama birçok harika çocuk harika bir büyük olmaz. Ve harika birçok büyük küçükken herhangi bir özel kabiliyete sahip görünmüyordu.

Bilim adamların araştırmalarına göre, bir sahada en iyi olanlar "belli bir amaca yönelik olarak" en çok çalışan veya antrenman yapanlardır. Belli bir amaca yönelikten kasıt, sürekli ve tutarlı çalışmadır. Hafta sonları dahil her gün aynı saat mesai ortaya koyanlar en başarılı olanlardır.

2013 YGS birincilerinden Irmak Öziskender Kadıköy Anadolu Lisesi mezunlarından. Irmak Öziskender YGS-6 puan türüründen 500 tam puan alarak zirvedeki yerine oturdu ve Türkiye’nin 2013 YGS şampiyonlarından oldu.

Irmak Öziskender şunları söyledi: “Gerçekten bu kadarını beklemiyordum, hocalarımla beraber çok yoğun çalıştık. Konu tekrarlarını çok sık yaptım, hedef odaklı çalıştım. Bildiklerimden ziyade daha çok bilmediklerimin üstüne gittim. Hem dershenedeki hem de okuldaki hocalarımın konu anlatımları çok iyiydi. Onlarla eksiklerimi kapattık. Hedefim Hacettepe Tıp Fakültesi.

YGS 1 ve YGS 2 puan türünde 500 tam puan olarak birinci olan Zeynep Nur Karagöz, ''Sürekli ders çalışmadım ama ipin ucunu bırakmadım'' dedi. Yükseköğretime Geçiş Sınavında (YGS) birinci olan Zeynep Nur Karagöz, sınavda ilk yüze girmeyi beklediğini belirterek, düzenli şekilde test çözüp konu tekrarları yaparak başarılı olduğunu söyledi.

Düzenli ders çalışmak öğrencinin eğitim hayatında başarıya ulaşabilmesinin en kolay yoludur. Günümüzde milyonlarca öğrenci düzenli ders çalışmanın önemini kavrayamadığından başarısız olmaktadır. Bazı öğrenciler ise bunu çok geç kavrayıp, kısa bir sürede bu eksikliğini kapatmak için büyük çaba sarf etmektedir. Aslında düzenli ders çalışarak küçük bir çaba ile çok büyük başarılar elde edebilmek mümkündür.

Plandan kasıt, sınav gününe kadar hangi dersin hangi zaman diliminde ve nasıl halledileceğinin tasarlanmasıdır Amacınıza ulaşmak için hangi dersi ne kadar çalışacağınızı, ne zaman çalışabileceğinizi, ne kadar gayret göstermeniz gerektiğini bilmelisiniz. Geri getirilmesi olanaksız olan tek şey zamandır. Zaman hızlı ve coşkun akan bir ırmağa benzer. Zaman ancak planlı bir çalışmayla değerlendirilebilir. Zamanı programlar kendi kendinize 5 yıl sonra, 1 yıl sonra, 3 ay sonra, 1 ay sonra , 1 hafta sonra, yarın neleri başarmak isterdim sorularını kendinize sorun.

Çabanın ve zamanın en ekonomik biçimde kullanılmasının ön şartı çalışma saatlerinin bir programa bağlanmasıdır. Bir öğrenci okulda geçen saatlerinin dışında kalan saatleri ayırmalıdır. Çalışma, eğlenme ve dinlenme zamanlarını düzenli bir programa bağlayamayan bir öğrenci, zamanın çoğunu arkadaşlarıyla gezip tozarak, şurada burada oyalanarak geçirme eğilimi gösterebilir. Düzenli bir çalışma programı yapmak belli saatlerde bile işlerin yapılması alışkanlığının kazanılmasını sağlar. Çalışma zamanının günün belli saatlerinde olması kişiyi çalışma için hazırlık yapmaya sevk eder.

Örneğin her gün saat 15:00 - 18:00 arasını çalışmayı ayırmış ve bunu bir süre düzenli bir biçimde uygulamış olan bir kimsede artık saat 15:00 ile ders çalışma eylemi arasında bir çağrışım bağı kurulmuş olacaktır ve hergün saat 15:00 ona çalışma saatini hatırlatacaktır. Hatta bu alışkanlık daha da yerleşirse kişi saat 15:00 olunca ders çalışmak için bir iç gerilim duyacak. Bunu yapmazsa rahatsız olabilecektir

Zamanınızı ve yaşamınızın kontrolünü elinizde tutun Zamanınızı ve yaşamınızın kontrolünü elinizde tutun. Gün bugündür, Yer burasıdır, Yaşam sizin yaşamınızdır, Geleceğinizi etkileme fırsatına sahipsiniz.

 “Zahmet olmadan rahmet olmaz” inancıyla, mutlu sonlara varabilmek için planlı çalışmak gereklidir. Ümitsizliğe kapılmadan, önümüze çıkan zorlukları yenmek gereklidir. Biliyoruz ki; “ancak ellerini dikenlerden sakınmayanlar güzel güllere ulaşabilirler.”

BAŞARIYA ULAŞMANIN EN ÖNEMLİ YOLU KENDİNİZİ BAŞKALARIYLA KIYASLAMAYIN.

BAŞARILI İNSANLARIN HAYAT HİKAYELERİ ONLARI KENDİMİZLE KIYASLAMAMIZ İÇİN DEĞİL. ONLARDAN DERS ÇIKARMAMIZ İÇİDİR.

Her insan kendine özeldir Her insan kendine özeldir. Her insanın içinde kendine mahsus özellikleri vardır. Önemli olan iyi özelliklerimizi daha parlatmak zayıf olan yönlerimiz için düzenli ve sürekli çalışmaktır. İSMAİL SAFA ÖZLER ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ -ONUR ULUSOY