PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PROBLEME DAYALI ÖĞRENME OTURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hülya Aybek, Gülçin ABBAN METE*, Melek KÜÇÜKATAY**, Dilek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
SENARYO NEDİR ? PDÖ’nün temel eğitim gereci
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
KOÜTF Tıp Eğitimine Öğrenci Bakışı
Cihat Tetik, Erol Gürpınar, Esin Kulaç, Ilgaz Akdoğan, Sümer Mamaklı
EVRE 1 BLOK 1 Uygulamalı Bilgisayar Eğitimi Öğr. Gör. A. Murat ERGİN E.Ü.T.F. Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim A.D.
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TODUP VE ÖĞRENCİ ARAŞTIRMALARI GRUBU.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Probleme Dayalı Öğrenme Çalışma Grubu. Katılımcılar Doç. Dr. Betül Kalender Doç. Dr. Betül Kalender Yrd. Doç.Dr. Gülden Sönmez Tamer Yrd. Doç.Dr. Gülden.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
“Tıp E ğ itimi Çalıştayı” Mayıs 2014 DÖNEM II Koordinatorlük Dr. Aynur KARADEN İ ZL İ Dr. Meltem D İ LL İ O Ğ LUG İ L Dr. Çi ğ dem VURAL.
SINIF GEÇME.
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
TIP FAKÜLTENDE DÖNER SERMAYE OLUŞUMU VE DAĞITIMI 2003.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Akademik Genel Kurul Toplantısı
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 AMİNE YUGRUŞ NECİP SELMAN ÖZKAN.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 30 Kasım 2016 Ayşegül AYTEKİN.
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 8 Mayıs 2017 DÖNEM II
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
EĞİTİM YILI 2. SINIF 5. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
CLASS DOJO.
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI9
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
EĞİTİM YILI 1. SINIF 4. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
Arş.Gör.Dr.Kevser Ayar KTÜ Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD
BE BEP NEDİR ?.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1. SINIF DERS PROGRAMI.
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ÖMER TAYYİP ÖZEN.
Sunum transkripti:

  PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PROBLEME DAYALI ÖĞRENME OTURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hülya Aybek, Gülçin ABBAN METE*, Melek KÜÇÜKATAY**, Dilek AKDOĞAN*** PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ TIBBİ BİYOKİMYA AD * PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ AD **PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ AD ***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI Giriş ve Amaç Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesinde Tıp eğitimi Probleme dayalı öğrenme (PDÖ) ile yapılmaktadır. Tıp eğitimi program değerlendirme çalışmaları kapsamında PDÖ oturumları hakkında değerlendirme yapmak amaçlanmıştır.   Dönem 2 2 haftada 3 PDÖ oturumu çok oluyor. Konu anlatacak kadar çalışamıyoruz. Vakit kalmıyor. 2 haftalık modülde 2 oturum yeterli. 2 haftalık modülde 2 PDÖ oturumu yeterli. Verdiğimiz geri bildirimler yeterince değerlendirilmiyor. 2 oturum olsun biri Pazartesi günü diğeri haftaya Perşembe. Anatomi videoları verilmeli. Benim tek belirtmek istediğim PDÖ hocalarının kimilerinin her öğrenciye 100 vermesi. Bilgiye ulaşırken zorlanıyoruz sunumlar daha dolu olmalı sunumda az bir bilgi öğreniyoruz, zor soru soruluyor. Bir şeyleri öğrenciye aktarabileceğini benimsemiş ve buna inanan gönüllü hocaların PDÖ Guruplarında olmak Blok sınavı, MSD; PDÖ derken insanlara boş vakit bırakılmıyor. 2 haftada 3 PDÖ oturumu çok. Cuma günleri PDÖ olmasın hiç bir şey yapılmıyor, bizi çok kısıtlıyor. Memleketimize gidemiyoruz. Doktor ve hasta isimleri senoryada dikkat dağıtıyor. Çoğu zaman senaryolar basit yönlendirme yapıyor. Dönem geçiş notu ve finalsiz geçme notu düşürülmeli. Geçme notu 60 yapsınlar böyle saçmalık yok küsaratla kalınmaz 69.5 dan Geçme notu tekrar düzenlenmeli, 65 puana düşürülmeli. Geri bildirimler dikkate alınmalı. Kliniğe giriş derslerinde hocaların hastasının eğitimden önce gelmesi ve uygulama yerini polikliniği atmaları Mesleksel beceriler sınavı aşırı derecede adaletsiz kaldırılmalı Meslekselde bazı hocalar adil davranmıyor bize not konusunda p.d.ö.mesleksel de yardımcı olunmalı MSD sorularının azaltılması çok daha iyi olur. Hem okul sürecini azaltır, hem bloğa daha iyi etki eder Özellikle fizyoloji sınavının süresi uzatılabilir. P.D.Ö kaldırın P.D.Ö sistemlerinin daha adil olması gerektiği ya da etkisi azaltılmalı dersler tam anlatılmıyor. PDÖ 2 oturum olsun. PDÖ eğitim yönlendiricilerinin değişmesi ile genellikle aynı performans alınamıyor. PDÖ’ler direk konu anlatılan yer değil de mekanizmaların birleştirilip şema oluşturulabilen yer olsun. PDÖ notları verilirken adaletli davranılması gerekiyor. PDÖ sisteminden genel olarak memnunum, lakin okulumuzda sınıf geçmek zor. PDÖ sisteminin günümüz sistemlerinden öğrenme sürecine en çok katkısı olduğunu düşünüyorum. PDÖ sisteminin işleyişi genel olarak iyi, fakat senaryolarda düzenleme gerek. PDÖ teoride harikayken pratikte yeterliliğini görmüyorum. PDÖ'ler meslekseller gelen hocaya göre değişiyor üniversitenin oturmuş bir eğitim programı yok. PDÖ'nün puan payı genel ortalamada azaltmalı sunumlar daha ayrıntılı olmalı mesleksel beceriler adil olmalı. Sunumlar ile PDÖ’lerin ilişkilendirilmesinin çok etkisi olduğunu düşünmüyorum. Tıp fakültesi sınıf geçme notu düşürülmeli bizi sadece geçmeye odaklı kılıyor o yüzden Uygulama sınavlarının daha çok süre verilmesini talep ediyorum. Uygulama sınavlarının süresi uzatılabilir. Anatomi uygulamasında videolar verilebilir. Uygulama sınavlarının süresi yeterli değil. Yabancılara 10dk daha fazla süre olmalı sınavlarda. Dönem 3 Anket gerçekten gereksiz bir zamanda yapıldı. Dönem 1 ve 2'de hastalıkları, mekanizmaları veri sağlamak açısından PDÖ faydalı Eğitim yönlendiricileri yaptıkları iş hakkında daha iyi bilgilendirilmeli Hocalar arasında uçurum var not korkusuyla oldukça istikrarsız bir verim söz konusu Mesleksel, propedötik gibi sınavlarda alınan notlar tamamen şans hangi hocalara denk geldiğimize bağlı. PDÖ oturumları eğitimime etki etmiyor kişisel olarak çalışmalarla daha iyi öğreniyorum. PDÖ lerin işleyişi genel olarak düzgün fakat puanlama sistemi adil değil. Sistem bence güzel ama programlamada hatalı davranılıyor .Adil olmuyor. Sosyal notları garip oluyor. Nasıl okunuyor bu. Gereç ve Yöntem PDÖ sürecini değerlendirmek amacı ile Dönem 1, 2 ve 3 öğrencilerine ve öğretim üyelerine PDÖ oturumlarının uygulama süreci ile ilgili anket uygulanmıştır. Öğrencilere uygulanan anket kapsamında; “PDÖ oturumlarındaki performansınıza ilişkin ifadeler”, “Eğitim Yönlendiricileri”, “Senaryo”, “PDÖ Oturumları işleyişi” alt başlıklarına yer verilmiştir. Fakültemiz öğretim üyelerine de PDÖ sürecinin aşamalarını içeren 12 maddelik anket uygulanmıştır. Bulgular Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyeleri ile Dönem 1, 2 ve 3 öğrencilerine yönelik yapılmış olan Probleme Dayalı Öğrenme programlarının uygulama süreci ile ilgili anket sonuçları değerlendirilmiştir. Ankete % 49,61 oranında öğrenci katılımı olduğu gözlenmiştir Veriler, tüm dönemlerin ortak sonuçları ve Dönem 1-3’ün ayrı ayrı sonuçları olacak şekilde analiz edilmiştir. Anketi dolduran öğrencilerden % 48,63’ünün Dönem I’de, % 31,05’inin Dönem II’de, % 20,31’inin ise Dönem III’de eğitim gördüğü tespit edilmiştir. Anket kapsamında; “PDÖ oturumlarındaki performansınıza ilişkin ifadeler” (11 parametre), “Eğitim Yönlendiricileri” (8 parametre), “Senaryo” (3 parametre), “PDÖ Oturumları işleyişi” (5 parametre) alt başlıklarına yer verilmiştir. Genel olarak ankette yer alan parametrelere verilen cevaplar her üç Dönem’de birbirine yakın olup, tüm parametrelere cevap olarak ortalama % 60-99 oranında “her zaman” ve “sıklıkla” seçeneklerinin işaretlenmiş olması olumlu olarak değerlendirilmiştir. İncelenen parametreler içinde en yüksek olumlu cevap her 3 Dönem için ortalama % 98,8 oranında “Her zaman” ve “sıklıkla” yanıtıyla “Oturumlara zamanında ve Düzenli olarak katılırım” parametresinde olmuştur. Bununla beraber, “PDÖ oturumlarındaki performansınıza ilişkin ifadeler” alt başlığında yer alan “Etkin bir biçimde geri bildirim kullanırım (veririm ve alırım)” ve “Senaryo “alt başlığı altında yer alan “Hipotezler kolay çıkarılıyor” parametrelerine verilmiş olan “sıklıkla” ve “her zaman” cevaplarının toplamı % 55 bandında kalmıştır. Bu 2 parametrede % 32-34 aralığında “bazen”, % 10,14-11,2 oranında “Hiçbir zaman” ve “Ender olarak” cevaplarının alınmış olması dikkat çekicidir. Fakültemiz öğretim üyelerine de PDÖ süreci hakkındaki görüşlerini değerlendirmeyi amaçlayan bir anket uygulanmış ve ankete %55 oranında katılım olduğu gözlenmiştir. Öğretim Üyelerimiz de öğrencilere benzer şekilde, tüm parametrelerde % 82-99 aralığında “Sıklıkla” ve “Her zaman” şeklinde olumlu görüş bildirmişlerdir. “Hiçbir zaman” şeklinde olumsuz görüş bildiren öğretim üyemiz 2 parametre dışında olmamıştır. “Etkin ısınma yaparım” parametresine 1 kişi (% 0,78), “Hedeflerin tartışılmasında ders araç gereçlerini kullanırım” parametresine de 3 öğretim üyesi (%2,34) “Hiçbir zaman” şeklinde cevap vermiştir.   Öğrencilerimizin ankette bildirdikleri “diğer görüşleri” kendi ifadeleri korunmuş olup aşağıdaki gibidir: Dönem 1   Blok sonlarında öğrencilerin eğitim yönlendiricileri hakkında yaptıkları yorumların dikkate alınması Çok yorucu bir süreç olması. Hocalarımızın not değerlendirmesinin herkese eşit şekilde davranıp belli kategorileri değerlendirmemesi Isınmada daha farklı şeyler bulunmalı. İlk hafta sunum az. Modüller arasındaki konu ağırlığının dengesiz oluşundan rahatsızım. PDÖ notlarının eğitim yönlendiricisine göre değişmesi adaletsizlik oluşturuyor. Okulun ders programı çok dağınık bu yüzden yeterince çalışma zamanı kalmıyor bize. PDÖ eğlenceli ve verimli geçiyor sorun yok. Daha çok katılmak isterdim. PDÖ faydalı aktif öğrenime katkısı muazzam. PDÖ hocalarının farklı görüşlerinin olması, aldığımız notlara yansıyor. PDÖ oturumlarının not yüzdesi düşürülerek öğrencideki not kaygısı azaltılmalı. PDÖ sistemi çoğu yönden avantajlı bir sistem bizlerin araştırmasını tetikliyor. PDÖ sistemi çok güzel. PDÖ sistemi muhteşem. Sonuç Dönem 1, 2 ve 3’de uygulanan PDÖ süreçlerinin öğrencilerimiz açısından genel olarak olumlu şekilde değerlendirildiği görülmüştür. PDÖ oturumlarının etkin yapılabilmesi için eğitim yönlendiricisinin performansı önemlidir. Eğitim yönlendiricilerinin PDÖ oturum sürecinin basamaklarının amaçları hakkındaki bilgilerinin tazelenmesi amacı ile çalıştaylar planlanmalıdır.