Dünya ekonomİsİnİn mobİlya sektörü üzerindeki etkİsİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
 6. Hafta: Faiz Oranları ve Sıcak Para  İktisatta iki farklı «Faiz» tanımı vardır. 1.Sermaye faktörünün üretimden aldığı pay ve 2.Paranın fiyatı.  Bu.
LİKİDİTE DURUMU ANALİZİ Likidite değerlendirmesi ile işletmenin dönen varlıkları ve kısa vadeli yabancı kaynakları arasındaki ilişkileri analiz edilir.
MAKRO EKONOMİ 3. HAFTA.
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
HASEN | HAZAR STRATEGY INSTITUTE Emin Emrah DANIŞ KÜRESEL PETROL PİYASALARI VE FİYATLARI ANLAMAK.
2 Yatırım Karlılık Analizleri Finansal Analizler Basit Yöntemler İndirgenmiş Yöntemler Karlılık Yöntemi Geri Ödeme Süresi Yöntemi Net Bugünkü Değer Yöntemi.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
RUSYA ENERJİ SEKTÖRÜNDE YATIRIMLAR Kasım 2013 A. Yağmur ÖZDEMİR Genel Md. Yrd. Yatırımlar ve Proje Finansman Zorlu Enerji Elektrik Üretim A.Ş.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Dünya Ekonomik Buhranı, Amerika’da 1929’da New York Borsasının çöküşü ile başlayan ve etkileri on yıl boyunca dünyada devam eden ekonomik krizdir. Dünya.
©McGraw-Hill Education, 2014
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
Prof. Dr. Nejat Erk. KeynesHayek Marx.
Dopingli büyümenin öteki yüzü:
Dopingli büyümenin öteki yüzü:
Aydın Ekonomi Zirvesi 11 Ekim 2014
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
Makro İktisat.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ÜLKEMİZ VE DÜNYA.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
BOSNA HERSEK’TE YATIRIM FIRSATI
YONT ’TEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE İKTİSAT YAPISI
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
ŞEHİRLERİN REKABET KRİTERLERİ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İstanbul Vinç Kiralama Hizmetleri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Prof. Dr. Arif YAVUZ İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi
TUTUM VE ALGILAR.
Toplam Arz- Toplam Talep
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Sağlıkta Ar-Ge Faaliyetleri ve Sağlık Ekonomisi Açısından Önemi
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
ESRA ÖNDER İŞLETME 2.ÖĞRETİM
Sebze Tohumu Değerlendirme Toplantısı
Uluslararası Sermaye Hareketleri
ELEKTRİK ÜRETİMİNDE DOĞALGAZIN PAYI
Aylık Ton Regenere Elyaf Aylık Ton Regenere Open End İplik
Uluslararası İşletme Yönetimi
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018’de Türkiye’nin Güvenlik Alanındaki Risk ve Tehdit Öncelikleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yönetim Kurulu Başkanı Ekonomide ve bankacılıkta reform;
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

TÜRKİYEDE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİ Ve mobİlya sektöründe verİmlİlİğİn arttrIlmasI

Dünya ekonomİsİnİn mobİlya sektörü üzerindeki etkİsİ Dünya Bankası 6 Ocak 2016 tarihinde Küresel Ekonomik Beklentiler Raporunu yayınlamıştır. Rapora göre, küresel büyümenin daha önce öngörülenden daha yavaş bir hızda olsa da, biraz daha toparlanması öngörülmektedir.

Dünya EKONOMİSİNİN mobİlya sektörü üzerİndekİ etkİsİ Economist: Dünya ekonomisi 2016’da, %3,5 büyüyecek Büyüme gelişmiş ülkelerde %2,3, Japonya ve Euro Bölgesi’nde %1,6, Amerika’da %2,5, Çin’de %6,5 olacak 2016 yılının hızlı büyüyecek ülkelerinden biri %7,1 ile Hindistan

Dünya EKONOMİSİNİN mobİlya sektörü üzerİndekİ etkİsİ Ocak başında petrol fiyatı Aralık 2003’ten beri en düşük seviyesine indi. Petrol fiyatı böyle zayıf seyrederse, Rusya ekonomisi 2016’da beklentilerden daha sert daralabilir. Türkiye açısından Irak, Suriye, Rusya, Ukrayna ve Mısır’a ihracat zayıf bir seyir izlemeye devam edecek., İran’a uygulanan yaptırımların kaldırılması Türkiye için çevre ülkelerde yaşanacak tek olumlu gelişme olarak görünüyor. İran’ın yüzde 4,4 büyümesi bekleniyor. Bu oran İran’ın küresel kriz öncesindeki son 10 yıllık büyüme ortalamasına döneceğini gösteriyor. Büyümenin hızlanmasından daha önemli olan, ticaret engellerinin kalkması. 2016’da Türkiye’nin İran’a ihracatında yüzde 12-13 civarında artış oranları görülebilir.

Dünya EKONOMİSİNİN mobİlya sektörü üzerİndekİ etkİsİ Ucuzlayan emtianın, gelişmekte olan ülkeler için sorun olmaya devam edeceği beklentisindeyiz.

ÜLKEMİZDE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN DURUMU

ÜLKEMİZDE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN DURUMU

ÜLKEMİZDE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN DURUMU

ÜLKEMİZDE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN DURUMU

2016 yenİden Avrupa pazarI yIlI olabİlİr! 2015 dünya ekonomisi için pek çok sürprizin ve belirsizliğin yaşandığı bir yıl oldu. Petrol fiyatındaki sert düşüş, diğer hammadde fiyatlarının zayıf seyri, Yunanistan krizi, Rusya ve Ukrayna ekonomik krizleri, Brezilya ve Çin ekonomilerindeki olumsuz seyir, büyüyen Suriye krizi…   Türkiye bunlardan izole bir ülke değil. Hatta tam tersine, her şeyin etrafında yaşandığı, tüm bu gelişmelerin dolaylı ya da doğrudan etkilediği bir ülke. Petrol fiyatı düşüyor…İlk bakışta lehimize bir gelişme çünkü 50 milyar dolara yakın enerji ithalatımız var. Ama ihracatımızın yüzde 30’unu enerji ihracatçısı ülkelere yapıyoruz, turistlerin dörtte biri bu ülkelerden geliyor, bavul ticaretinin neredeyse tamamı bu ülkelere yapılıyor. Yabancı yatırımlarımızın da büyük kısmı bu ülkelerde. Sadece dış gelişmeler değil, içerideki belirsizlik de Türkiye için bir riskti. 6 aya yakın bir süre aktif bir hükümet iktidarda olmadığı gibi, peş peşe gelen seçimler de önemli risklerden biriydi. Nitekim bunun yansımasını tüketici güveni, reel sektör güveni ve genel ekonomik güvenin diplere inmesinde gördük.

2016 yenİden Avrupa pazarI yIlI olabİlİr!  Bu iç ve dış risklere rağmen ilk 3 çeyrek için açıklanan büyüme oranlarının hepsi, piyasa beklentilerinin üzerinde ve moral verecek kadar yüksek geldi. 2015 büyümesi yapılan tüm tahminlerin üzerinde gelecek.   2016 dış risklerin hiçbirinin azalmayacağı hatta belki de artacağı bir yıl olacak. Bu, işin kötü tarafı. İyi tarafta ise hükümet belirsizliğinin sona ermiş olması ve yakın zamanda yeni bir seçim olmaması geliyor. Ayrıca açıklanan paketin yanında yeni ekonomi destek paketlerinin yolda olduğuna yönelik açıklamalar 2016 büyüme beklentilerini yukarı çekecektir. 30 Aralık günü açıklanan 1300 TL asgari ücret ülkedeki pek çok kişi için sevindirici bir gelişme olabilir. Fakat ihracatçılar, ihracat ve orta vadede iç piyasaya yönelik üretim yapan firmaların pek çoğu için şüphesiz farklı yorumlanmaya müsait bir gelişme. Türkiye teknoloji yoğunluğu düşük, markasız, katma değeri düşük ürün ihracatı yapan bir ülke. En büyük avantajlarından biri maliyetlerin ve de fiyatların düşük olması.

2016 yenİden Avrupa pazarI yIlI olabİlİr! Rusya ve Ortadoğu pazarlarındaki olumsuzluğu dikkate alınca az da olsa büyüyen Avrupa ekonomisi Türk üreticileri için en iyi seçenek olacak gibi görünüyor. Kuzey Amerika, Afrika ve Güney Amerika ise pazar çeşitlendirmek isteyen ihracatçıların en iyi seçenekleri gibi... Türkiye, Malta ve Çek Cumhuriyeti’nin ardından AB içinde en hızlı büyüyen ülke ABD güçlü büyüme performansını sürdürüyor

MOBİLYA SEKTÖRÜNDE VERİMLİLİK Verimlilik : Doğru olan işleri, doğru biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir. Japon endüstrisinde verimlilik bir yaşam biçimi kabul edilmekte ve işletmenin amaçlarına ulaşmak için ürün ve hizmeti istenen kalite , zaman ve maliyet kısıtları içinde gerçekleştirme düzeyi olarak tanımlanmaktadır.

MOBİLYA SEKTÖRÜNDE VERİMLİLİK Verimlilik nedir? Ne değildir? Çalışma performansı ve çalışma koşullarının geliştirilmesidir. Efficiency: verimlilik, az gayretle/masrafla ve kısa zamanda bir işi başarabilme yeteneği Productivity: verimlilik, yarar, kazanç/kâr getirme Çalışanları , canından bezdirmek ve robotlaştırmak değildir. Niteliği geliştiren araçlardan biridir. Kalite ile aynı şey değildir. Verimlilikteki bir artış daha iyi kaliteyi garantilemez. Nitel ve nicel üretimin kullanılan kaynaklara oranıdır. Üretim miktarını ölçen bir ölçüt değildir.

MOBİLYA SEKTÖRÜNDE VERİMLİLİK Günümüzde mevcut makinalar ve programlar ile mekanik olarak – sayısal yöntemler hedeflenen verimli üretim rakamlarına – maliyet etken ulaşmak mümkündür… ancak ölçülemeyen hedeflerimizle yeterince etkin – verimli çalışabiliyor muyuz? Belli üretim faktörlerini kullanarak günümüz teknolojisinde ortalamanın üstünde deneyimli firmaların hedeflerine ulaşmaları mümkündür, ancak; Tasarım Proje satışı Standart dışı imalatlar konusunda Yaratıcı ve esnek olma konusunda ne kadar başarılıyız?

MOBİLYA SEKTÖRÜNDE VERİMLİLİK KONUSUNDA YASAL DÜZENLEMELER Mevcut tasarım- arge yasası uygulamaları etkin çıkarsa belki sıradışı dünya mobilya markaları yaratma konusunda etkin hedeflere ulaşabiliriz. AR- GE yasası hakkında genel bilgi aktarımı

MOBİLYA SEKTÖRÜNDE VERİMLİLİK KONUSUNDA YASAL DÜZENLEMELER

MOBİLYA SEKTÖRÜNDE VERİMLİLİK KONUSUNDA YASAL DÜZENLEMELER

MOBİLYA SEKTÖRÜNDE hareket zamanI Çevre ülkelerdeki siyasi ve ekonomik krizler sebebiyle 2016, ihracatta sıçrama yaşanacak bir yıl değil. Katma değeri yüksek üretim ve ihracat için Türkiye’nin artık sözden eyleme geçmesi gerekiyor.