GMDSS Kapsamına Giren Gemiler: 300 GT ve üzerinde yük gemileri ile tüm yolcu gemileri GMDSS kapsamına girmektedir.(S74CIVR1.1.) Bu özelliğin dışında kalan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNTERNET HABERLEŞME ARAÇLARI
Advertisements

IP PBX.
KURANPORTÖR SİSTEMİ MEHMET ŞENLENMİŞ ELEKTRONİK BAŞ MÜHENDİSİ.
Balıkçılıkta Gemi Adamları Mevzuat Uygulamaları KAYSERİ 2 Nisan 2013
(Radio Detection and Ranging)
. BAYRAM ULUSOY UZAKYOL KAPTAN
AUTOGUARD ARAÇ TAKİP KONTROL VE YÖNETİM SİSTEMİ
YEMEKHANE SİSTEMİ
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ
GELİŞEN HABERLEŞME TEKNOLOJİLERİ DERSİ
BİLGİSAYARLI GÖRMENİN UYGULAMA ALANLARI
CWIZ ASİSTAN Santralinizin Sağ Kolu. CWIZ ASİSTAN Santralinizin Sağ Kolu.
A. KAPI ZİLİ, RADYO, TELEFONDA MIKNATIS BULUNUR.
DVB-T Frekans Planı Çalışmaları 09 Temmuz 2007 HYK 2007/1.
AFET ve ACİL YARDIM KURUMLARI PERSONELİ İÇİN TELSİZ KULLANIMI.
Düzlemsel Uydu Antenleri
Afet Bolgesi Haberlesme Anten Sistemleri
GSM & ABS (ANTI-LOCK BRAKE SYSTEM)
KORAY SÜRMELİ EREN AKKAYA RİFAT KISACIK
Elektrik İşlerinde Güvenlik
AMATÖR TELSİZCİLİK. AMATÖRLÜK NEDİR? ➔ Amatör telsizcilik, haberleşme elektroniğine meraklı kişilerin bir hobisidir. ➔ Amatörlük işin kalitesini değil.
Bizpro Sistem Business Aligned IT İstanbul, 05 Ağustos 2005.
YAZILIM TABANLI RADYO UYGULAMALARI
ACİL YARDIM KURUMLARI PERSONELİ İÇİN TELSİZ KULLANIMI
Telsiz ve Radyo Amatörleri Cemiyeti Konak Şube Başkanlığı.
Elektrik Enerjisi Üretimi
KÖYCEĞİZ DENİZCİLİK MESLEK LİSESİ TANITIM SUNUMU
Küresel Konum Belirleme Sistemi (Global Positioning System: GPS)
AMATÖR DENİZCİ BELGESİ KISA MESAFE TELSİZ BELGESİ SEMİNERİ
TRANSPORT KÜVÖZ.
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
SPHEROS R37 DR+ 37” LCD TV 1366 x 768 çözünürlük
HIRSIZ ALARM TESİSATI.
EVRAK KAYIT SİSTEMİ Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
BIM 101 Bilgi İşleme Giriş © 2006 Prentice-Hall, Inc.
ISL429-Yönetim Bilişim Sistemleri İletişim ve Ağ Sistemleri.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
GENEL SAĞLIK SİGORTASI
Antenler, Türleri ve Kullanım Yerleri
Kurtarma Koordinasyon Alt Birimlerinin / KKAB Görev ve Sorumlulukları.
RADAR VE ARPA AYGITLARI PERFORMANS STANDARTLARI
HİDROLİK VE PNÖMATİK SİSTEMLERDE DEVRE ÇİZİMİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
ULUSLARARASI AFET VE ACİL TIP KONGRESİ 2016
DENİZ UYDU (INMARSAT) SİSTEMİ
GMDSS TE KULLANILAN GÜÇ KAYNAKLARI
MYO GV ELEKTRONİK SEYİR DERS NOTLARI
PAYROTEKNİK MALZEMELER
ARAMA VE KURTARMA.
HAZIRLAYAN ERKAN ERDEM NO: 251
YOLCU GEMİLERİ KALABALIK YÖNETİM VE TEDBİRLER
COSPAS-SARSAT SİSTEMİ
Echo Mike India Sierra Yankee Omega November B
ULUSLARARASI FONETİK ALFABE
MF/HF ORTA FREKANS YÜKSEK FREKANS.
TEHLİKE, ACİLİYET, EMNİYET VE TIBBİ NAKİL MUHABERESİ
GMDSS.
Yagi-Uda ve Log-Periyodik Antenler
DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME TÜZÜĞÜ
Elektronik Harita Görüntüsü ve Bilgi Sistemi Electronic Chart Display and Information System (ECDIS) Kaptan İdris TURNA.
GMDSS GİRİŞ.
DENİZ HUKUKU ISPS GÜVENLİK TEHDİTLERİ VE GÜVENLİK RİSKLERİ
Inmarsat C.
6661 SAYILI KANUN İLE GELEN DESTEK ÖDEMESİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Araç Takip ve Güzergah Planlama Sistemi
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
RADAR VE ARPA AYGITLARI PERFORMANS STANDARTLARI. ULUSLAR ARASI DENİZCİLİK ÖRGÜTÜ (IMO) TARAFINDAN KABUL EDİLMİŞ KARAR NO.LARI: – A.222 (VII) –A.278 (VIII)
AFET ve ACİL DURUM HALİNDE TELSİZ KULLANIMI
MİKRODALGALAR Hudayguli TAGANOV Hudayguli TAGANOV
Sunum transkripti:

GMDSS Kapsamına Giren Gemiler: 300 GT ve üzerinde yük gemileri ile tüm yolcu gemileri GMDSS kapsamına girmektedir.(S74CIVR1.1.) Bu özelliğin dışında kalan askeri gemiler, eğitim gemileri, okul gemileri ve gemi özelliğini kaybetmiş tüm tekneler kapsam dışıdır. -01 Ağustos 1993’den itibaren tüm gemilerde Navtex alıcısı zorunludur.(CIVR1.4.) -01 Ağustos 1995’den itibaren GMDSS kapsamındaki tüm gemilerde EPİRB ve SART cihazları zorunludur. -01 Şubat 1995’den itibaren denize indirilen GMDSS kapsamındaki tüm gemiler GMDSS’ in tüm yükümlülüklerini yerine getirmek zorundadır. GMDSS’ e göre gemide bulundurulacak cihazları belirleyen etken geminin sefer yapacağı bölgedir. Tonaj 500 GT’ un altında olup olmaması SART ve El telsizlerinin sayısını etkiler

WATCH KEEPİNG 70:( S74CIVR2.1.2.) S74 CIV/7.1.2. gereği 7.1.1.1.’ de belirtilen kanal 70’de DSC yapabilen yani kanal 70’ de bir tehlike mesajının gönderilmesi işleminin başlatılabilmesi gereklidir; Watch Keeping 70’ de ise bu DSC’den ayrı veya onunla kombine çalışan ve kanal 70’de sürekli DSC nöbetinin idamesine olanak veren bir telsiz cihazı Bazı gemiler istisna edilebilir; kural 9.4. 1 Şubat 1997 öncesi inşa edilmiş olup sadece A2 bölgesinde sefer yapan, ve uygun durumda VHF kanal 16’dan kesintisiz bir dinleme nöbeti idame ettirmesi koşuluyla kural 7.1.1.1 ve 7.1.2. gereklerinden istisna edilebilir.

DSC TANIMI: (S74CIVR2.1.3.)( Digital Selective Calling ) Sayısal Seçmeli Çağrı sistemi; yer sistemlerinden olup VHF, MF, HF gibi cihazlara otomatik muhabere imkanı getiren bir teknolojidir. Bu cihaz ile yapılan görüşmelerde; görüşmenin dinlenilmesi, kaçak muhabere, başka bir gemi adına görüşme vb. gibi olumsuzluklar önlenmektedir. Tehlike/Emniyet haberleşmesine ilişkin yayınların data şeklinde otomatik gönderilmesi ve bu yayının karşı tarafta insan olmadan otomatik olarak alınması mümkün olmaktadır. DSC ile yapılan çağrılarda cihaza işlenmiş olan MMSI numarası yayın sırasında otomatik olarak gönderilir. DSC ile kıyı veya gemi istasyonu çağrılıyorsa, bunun MMSI numarasının yazılması gerekir. DSC ile tehlike yayınında umuma çağrı yapılıyorsa MMSI numarasına gerek yoktur. Tehlike yayını bir grup gemiye veya coğrafi bölgeye yapılıyorsa; grup kodu veya bölge koordinatlarının DSC cihazına işlenmesi gerekir. DSC sisteminde umuma tehlike çağrı frekansları: VHF Kanal 70, MF 2187.5 kHz, HF 4207.5, 6312, 12577, 16804.5 kHz

VHF : Cihazın minimum gerekleri; SOLAS Bölüm 4/7.1.1.1. 156.525 MHz (kanal 70)’de bir tehlike mesajının gönderilmesi işleminin başlatılabilmesi gereklidir. 156.300 MHz (kanal 6), 156.650 MHz (kanal 13), 156.800 MHz (kanal 16)’da telsiz telefon görüşme olanağı sağlayan bir cihaz olmalıdır. 8/2: 7.1.1. gereksinimi olan VHF telsiz cihazı, telsiz telefon kullanımı suretiyle genel haberleşme yapılabilmesi içinde yeterli olacaktır.

VHF Sistemi: VHF sisteminin kullanıldığı frekans aralığı 156-174 MHz’dir. Kanal numaraları 00-28 ve 60-88 arası 55 adet olup frekans aralığı 25 kHz’dir. Kullanılmakta olan kanallar uluslar arası anlaşmalarla belirli amaçlara tahsis edilmiştir.

Kanal Numaraları Gemilerin Çıkış Frekansı Gemilerin Dinleme Frek. (kıyı ist. Çıkış frek) Kullanım Amaçları 06 156.300 Arama Kurtarma İşlemlerinde Kullanılır. 09,10,77 Balık Avlama Sırasındaki Haberleşme 11,12,13,14liman işl 68,71,74 Seyir Güvenliği Amacı ile Gemi-Kontrol Merkezleri Arasındaki Haberleşme 16 156.8 Uluslar arası Tehlike Güvenlik ve İlk İrtibat Kanalı 15,17 Gemi İçi Haberleşme Kanalı Olup, Çıkış Gücü 1W Olmalıdır. 18,19,20,21,22,80 Liman Çalışmalarında 67 156,375 Meteorolojik Bilgilerin Yayınında 70 156,525 DSC Sistemleri Üzerinden Yapılan Data Haberleşmesi 72,73 Yatlar arası Haberleşmede 87,88 AIS (otomatik bilgi sistemlerinde)

EPİRB: (S74CIV/8.3.) Tanım: (Emergency Position Identification Radio Beacon): Tehlike pozisyonunu otomatik bildiren cihaz Üç türdür; -VHF Epirb, -Inmarsat Epirb, Cospas-Sarsat Epirb (en çok kullanılan) Cospas-Sarsat Epirb (en çok kullanılan)iki çeşittir. Hem 121.5 MHz hemde 406 MHz frekansına sahip yerel tarz Sadece 406 MHz frekansını kullanan küresel tarz Epirbler MMSI numarasına sahip cihazlardır.

Minimum gerekleri: ( S74CIVR7.1.6.) 1- VHF kanal 70 üzerinden DSC kullanmak suretiyle bir tehlike alarmı gönderebilen ve 9 GHz bandında çalışan bir radar yansıtıcısı aracılığı ile tespite imkan sağlayan 2- Kolaylıkla ulaşılabilen bir yere monte edilmiş 3- Kolaylıkla yerinden çıkartılabilen ve bir kişi tarafından taşınarak kurtarma botuna götürülebilen 4- Geminin batması durumunda kendi başına yüzebilen ve yüzer durumda iken otomatik olarak aktive edilebilen 5- Elle de aktive edilebilen

SART : ( Search And Resque Transponder): Arama Kurtarma Yansıtıcısı Arama/Kurtarma çalışmalarına katılan deniz ve hava araçlarının radarlarına sinyal göndererek kazazedelerin yerlerinin bulunmasında yardımcı bir cihazdır.

1- 9.6 GHz’ de çalışır. (gemiyi terkten sonra cansalı veya filikaya alınır) 2- Kurtarmaya katılan deniz ve hava araçlarının radarlarıda sinyal üreterek kazazedelerin yer tespitini kolaylaştırır. 3- Deniz yüzeyinden 1 m yüksekte bir sartın sinyalleri anten boyu 15 m olan bir gemi tarafından 5 mil mesafeden, 3000 ft yükseklikteki bir hava aracından 40 mil mesafeden algılanabilmektedir. 4- Cihazın 48 saat çalışması ve bu sürede 8 saat sürekli yayın yapabilecek enerjiye sahip olmaları gerekmektedir. 5- -20 C, + 50 C arasında çalışabilmeleri ve 5 Watt çıkış güçlü olmaları gerekmektedir.

NAVTEX : (NAVIGATIONAL TELEX)(S74CIVR2.1.7.): - Kıyı istasyonlarından gemilere doğru yapılan tek yönlü yayınlardır.Gemilere seyir uyarıları ile ilgili en önemli yazılı yayınlardır. - * Navtex yayınları MF-Tlg bandı içinde 518 kHz üzerinden yapılmaktadır - *Bir Navtex istasyonunun etkinlik sahası ortalama 300-400 deniz milidir.

Genişletilmiş Grup Çağrı Sistemi(EGC): (Enhanced Group Call)(S74CIVR7 Navtex yayınlarının ulaşmadığı deniz bölgelerinde seyir uyarıları ile ilgili yayınların yapıldığı önemli bir sistemdir. EGC yayınları değişik coğrafi bölgelerdeki seçilmiş bazı gemilere veya belirli bir coğrafik bölgedeki tüm gemilere hava tahmin raporları, seyir uyarıları gibi deniz güvenlik bilgilerinin (MSI) veya denizcilik şirketinin talep ettiği diğer yayınların, Inmarsat uyduları kullanılarak ulaştırıldığı bir alt sistemdir. EGC: Sistemi Inmarsat sistemi ile birlikte kullanılmakta olup Inmarsat-A ve Inmarsat-B sistemlerine ise ek EGC birimi eklenmesi gerekmektedir. EGC Sistemin 2 önemli hizmet verilmektedir. 1-) Güvenlik Ağı (Safety Net) 2-) Filo Ağı (Fleet Net)

GMDSS’ de Belirlenen Deniz Alanları: GMDSS’ e göre gemilerin sefer bölgeleri 4’e ayrılmıştır. A1 : VHF menzili olup, yaklaşık 25-30 mildir. (S74CIVR2.1.12.) A2 : MF menzili olup, 100-150 mildir.(S74CIVR2.1.13) A3 : Inmarsat uydularının kapsama alanı olup, 70 Kuzey ve 70 Güney enlemleri arasında kalan bölgedir. (S74CIVR2.1.14.) A4 : Inmarsat uydularının kapsama alanı dışında kalan ve kutup bölgelerine kadar uzanan alandır. (S74CIVR2.1.15)

GMDSS’ de Telsiz Ehliyet Türleri: GMDSS’ e göre gemilerdeki telsiz cihazlarını kullanmakla yükümlü personelin ehliyeti 4’e ayrılmıştır. 1-) Tahditli Operatör Sertifikası (Restricted Operatör Certificate) kısaca ROC olarak tanımlanmaktadır. 2-) Genel Operatör Sertifikası (General Operatör Certificate) kısaca GOC olarak tanımlanmaktadır. 3-) Birinci sınıf Telsiz Elektronik Sertifikası (First Class Radio Elektronik Operatör Certificate ) kısaca 1. sınıf REO olarak tanımlanmıştır. 4-) İkinci sınıf Telsiz Elektronik Sertifikası ( Second Class Radio Elektronik Operatör Certificate ) kısaca 2. sınıf REO olarak tanımlanmıştır.

* A1 Bölgesi için en az tahditli telsiz operatörü. * A2 Bölgesi için en az GOC ehliyetli telsiz operatörü. * A1-A2 Bölgeleri için aşağıdaki cihazların yanı sıra kıyıda bakım veya cihaz çiftlemesi koşulunun karşılanması zorunludur. * A3-A4 Bölgeleri için REO ehliyetli personel varsa aşağıdaki cihazlar yeterli olmaktadır. Ancak GOC ehliyetli personel varsa hem karada bakım hem de cihaz çiftlemesi yapılması zorunludur.

A1 Bölgesi A2 Bölgesi A3 Bölgesi A4 Bölgesi 1 2 3 4 5 6 7 Wacth Keeping 70 A1 Bölgesindeki Tüm Cihazlar A2 Bölgesindeki Tüm Cihazlar 2 VHF 2187.5 kHz DSC Alıcısı Inmarsat A-B-C HF-DSC*** 3 VHF-DSC MF-DSC**** 4 El VHF 5 EPİRB 6 SART 7 Navtex Alıcı

*** HF-DSC cihazının HF Telsiz Telefon, Telsiz Teleks, DSC Kontrol Ünitesi, DSC Alıcı ve buna bağlı Scanning Unit (Tarama Ünitesinin) bulunması zorunludur. ****MF-DSC cihazlarının MF Telefon ve DSC kabiliyetlerine sahip olması zorunludur. Ayrıca aşağıdaki hususlara da dikkat edilmesi zorunludur: - Navtex ile kapsanamayan deniz alanlarında EGC cihazının bulundurulması zorunludur. - EGC cihazları Inmarsat-C cihazı ile birlikte çalışmaktadır. - VHF ve DSC cihazlarının antenleri farklı olmalıdır. - Distress mesajları kayıt kapasitesi 20’den az olan DSC cihazlarına Printer eklenmelidir.

GMDSS Koşulunun Yerine Getirilmesi: - Kıyıda Bakım Seçeneği : Gemideki telsiz cihazlarının teknik bakım/onarımlarının belirli bir servis planı içinde kıyıdaki yetkili bir şirket tarafından yapılmasıdır. Bunun için genellikle mevcut cihazların yetkili servisleri tercih edilmektedir. - Denizde Bakım Seçeneği: Gemide bakım seçeneği REO ehliyetli bir personel gemide istihdam edilmesi ile mümkündür, bu durumda yeterli düzeyde ölçü aleti, yedek malzeme ve cihazlara ilişkin dökümanların da gemide bulundurulması gerekmektedir. * Gemide REO istihdam edildiği takdirde hem kıyıda bakım, hem de denizde bakım koşulu birlikte yerine getirilmiş olmaktadır.( Bu durumda kıyıda bakım ve dublikasyon yapılması gerekmemektedir)

-Cihaz Çiftlemesi ( Dublikasyon ): Dublikasyon cihaz çiftlemesi anlamına gelmektedir. GMDSS’ de dublikasyon koşulunun sağlanması sırasında kullanılan tüm cihazların çiftlenmesi istenmekte, özellikle fiilen karşılıklı muhaberenin yapıldığı cihazların yedeklenmesi amaçlanmaktadır. A1 : 2 adet VHF-DSC olması gerekmektedir. A2 : 2 adet VHF-DSC ve 2adet MF-DSC olması gerekmektedir. A3 : 2 adet VHF-DSC ve 2 adet Inmarsat A,B,C,HF-DSC (2’li kombinasyonları) A4 : 2 adet VHF-DSC ve 2 adet HF-DSC olması zorunludur.

Periyodik Testler - Günlük Testler: VHF-DSC cihazının her gün test edilmesi zorunludur.Bu test cihazın menüsünde yer alan test fonksiyonu kullanılarak yapılır. *Ayrıca sistem yedek enerji kaynağı olarak akü kullanıyorsa, ana güç kaynağı devre dışı bırakılarak sistemlerin aküden beslenmesi sağlanır ve bu durumda akülarin çıkış gerilimlerinin düşüp düşmediği kontrol edilir. -Haftalık Testler: MF/HF –DSC sistemlerinin herhafta test edilmesi zorunludur.Gemi seyri sırasında test yapacak sahil istasyonu menzili dışında kalırsa bunu jurnale işlemek ve ilk fırsatta test etmek zorundadır. * yedek enerji kaynağı akü ise günlük testlerdeki işlemler yapılır. -Aylık Testler: EPİRB ve SART cihazlarının aylık olarak test edilmesi zorunludur. Işıklı test göstergesinin aktif hale geldiği gözlenmelidir. * Ayrıca can kurtarma araçlarındaki iki yönlü VHF cihazları 16. kanaldan başka bir kanala alınarak her ay test edilmelidir.

Periyodik Kontroller: -Günlük Kontroller: Printere sahip cihazların kağıtlarının, şeritlerinin vb. her gün kontrol edilmesi zorunludur. -Haftalık Kontroller: Can kurtarma araçlarındaki VHF cihazlarının her hafta kontrollarının yapılması gerekmektedir. -Aylık Kontroller: Yedek enerji kaynağı akü ise, bunların içindeki sıvıların yoğunlukları kontrol edilmelidir. * Ayrıca telsiz sistemlerinin anten, konnektör ve kablolarının her ay kontrolü yapılmalı ve bu elemanların kendi içinde ve cihaz ile bağlantıları her ay kontrol edilmelidir.

Telsiz Jurnalinin Tutulma Zorunluluğu GMDSS telsiz jurnali başlıca 3 bölümden oluşur. 1. Bölüm: Gemi ile İlgili Bilgiler: - Gemi adı - Gemi çağrı işareti - Gemi sicil limanı - Gemi GR - Gemi MMSI numarası - Gemi sefer yapacağı deniz alanları - Gemi telsiz emniyet bilgisinin geçerlilik süresi - Gemi GMDSS koşulunu ne şekilde yerine getirdiği - Gemi sahibi veya şirketin ismi ve adresi

- Ehliyete sahip personel/lerin ismi 2. Bölüm: GMDSS Ehliyetli Personele Ait Bilgiler: - Ehliyete sahip personel/lerin ismi - Görevlendirildikleri tarih - GMDSS operatör belgelerinin yeterlik sınıfları ve numaraları - Tehlike/Emniyet haberleşmesinden sorumlu GMDSS ehliyetine sahip personelin ismi - Cihazların testlerinden ve periyodik test/kontrollerinden sorumlu personelin ismi

3. Bölüm: Haberleşme Kayıtlarının Yapıldığı Bölüm - Distress, Urgency ve Safety türü haberleşmenin özeti - Telsiz istasyonlarının çalışmaları ile ilgili önemli olaylar. - Geminin limandan ayrılma tarih/saati, limana varış tarih/saati. Dinleme nöbeti başlangıç/ bitiş - Dinleme nöbetinin herhangi bir nedenle kesilmesi halinde, nedeni, kesilme ve yeniden başlama tarih/saati - GMDSS’e göre test ve kontroller - Günde en az bir kere mevkii