AKTS Hesaplaması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
Bologna Süreci Nedir? Avrupa'da ortak, karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim yaratmak fikrinden gelişmiştir. Bologna Süreci'nin belirlediği.
PROGRAM ÇIKTILARI ve DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA
Lİsansüstü Yönetmelİğİne İntİbakta Boğazİçİ Ünİversİtesİ UygulamalarI
Prof.Dr. İlgi K.KAPDAN 26 Eylül 2011 DEÜ Mühendislik Fakültesi
European Credit Transfer System (ECTS)
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
ERASMUS ÖĞRENİM&STAJ HAREKETLİLİĞİ “TANINMA” DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Tuba Alkanat Akman 9 Haziran 2010.
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley
PROGRAM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
ÖLÇME VE DE Ğ ERLEND İ RME REHBERLİK SERVİSİ. PUAN DE Ğ ERLER İ VE DERECELER İ Puan Derece 85, ……………..Pekiyi 70,00-84,99 ……………İyi 60,00-69,99 ……………Orta.
Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği. Sınavlar: Bir dersin yarıyıl sonu veya yılsonu sınavına girebilmeniz için; a) O derse kaydınızı yaptırmış olmanız,
SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ. PUAN Ortaöğretimde Sınav, ödev, projeler ve uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Ortaöğretimde.
Destek Eğitim Odaları.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler
BİR PROGRAMDA AKTS NİN OLMAZSA OLMAZLARI
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ERASMUS HAZIRLIK VE DESTEK PROGRAMI MART 2017
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
MEZUNİYET TEZİ AKIŞ ŞEMASI
Öğretimin Planlanması
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
“Bİr bölümde İlgİlİ yarIyIlda açIlacak derslerİn hangİ öğretİm elemanlarI tarafIndan verİleceğİ bölüm kurulu önerİsİ üzerİne Fakülte Yönetİm Kurulu.
Evet (60 AKTS GAB NO 2,50 tamamlandı mı ?) Evet Evet
ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE
Sunum transkripti:

AKTS Hesaplaması

AKTS neden hesaplanmalı ? Öğretim etkinliklerinde Avrupa kapsamında bütünlük sağlamak, Tek tipleştirme değil akademik tanınma aracıdır Öğrencilerin değişim programlarında eğitim kurumlarında aldıkları derslerin ve bu derslerdeki değerlendirmelerin denkliğinin sağlanması Öğrencilerinin derslerde kazandıkları öğrenme çıktılarının karşılıklı olarak tanınmasını sağlamaktır.

İş yükü İş yükü: Öğrencinin herhangi bir eğitim faaliyeti için harcadığı ortalama süre Eğitim faaliyetleri Derse katılım Ders içi ve dışı yaptıkları eğitim etkinlikleri, Proje hazırlamaya ayrılan süre Birlikte ve bireysel çalışma süresi, Sınavlara hazırlanma ( sözlü yada yazılı) Ödev hazırlama Quiz sınavları. Arazi çalışmaları Atölye çalışmaları Laboratuvarlar Seminer- sunum hazırlama vb

İş yükü Bir öğrencinin bir yıllık tahmini iş yükü: 1500 ile 1800 saat aralığındadır. Bir dönem=30 AKTS kredisi=750-900 saat iş yükü Bir yıl=60 AKTS kredisi=1500-1800 saat iş yükü 1 AKTS kredisi = 25 – 30 saatlik iş yükü

İş yükü

Temel ilke İş yükünün gerçekçi bir bakış açısıyla ve dayanaklarıyla tahmin edilmesi gerekmektedir

Gerçekçi bakış açısı!! AKTS kredisi ancak belirli bir zaman içinde ölçülen öğrenci iş yükünü ifade eder. Dersin düzeyini belirtmez. Dersin zorluk derecesi ile AKTS kredi miktarı arasında bir ilişki yoktur. Krediler statü veya prestije de bağlı değildir. Öğretim üyesinin prestiji veya dersin statüsü kredileri belirlemekte kullanılamaz. İş yükü teorik ders saatine dayandırılamaz.

Gerçekçi olmayan bakış açısı Dersin öğrenme çıktıları ile uyumlu olmayan faaliyetler verilmesi Aynı ders için iş yükünü çok arttıracak bir çok ödev, sunum, proje vb faaliyetlerinin olması Yüksek kredili dersin iş yükünün ek faaliyetlerle arttırılması Kredi saatini 1.5 ile çarpılıp AKTS hesaplanması

İş yükü dayanakları!! Öğrenme faaliyetleri beyan edilmelidir. Sınav sayısı Sunum sayısı Proje sayısı Ödev sayısı vb Laboratuvar Rapor Ders bilgi formlarına bu bilgiler gerçekçi bakış açısı ile girilmeli

İş yükü dayanakları!! Beyan edilen öğrenme faaliyetlerinin kayıtları tutulmalı. Her bir faaliyet değerlendirilmeli Faaliyetlerin her birinden örnekler toplanmalı ( iyi- orta kötü) Dönem sonlarında faaliyet dosyası hazırlanmalı ve arşivlenmeli

İş yükü dayanakları!! Öğrenciye her ders için iş yükü sorulması gerekir Araçlar: Anket Öğrencilerle görüşme Odak gruplarının seçilmesi Rastgele öğrenci grubu seçilmesi İş Yükü ve anketler öğrencilere çok iyi anlatılmalı Öğretim üyesinin beyanı ile öğrenci anketleri eşleştirilmeli Anket değerlendirme yöntemleri geliştirilmeli Çıktılar İş yükü hesabına aktarılmalı AKTS hesaplamasında başarılı öğrencilerin görüşleri dikkate alınmalı.

AKTS Hesaplama Süreci- Bölüm Program Çıktıları ve hedefler belirlenmiştir. Her ders tüm eğitim etkinlikleri göz önünde bulundurularak tanımlanır. Dersin türü: Teorik anlatım, seminer, araştırma semineri, uygulama dersi, laboratuar çalışması, proje esaslı, rehberli kişisel çalışma, bağımsız çalışma, staj, arazi çalışması, proje vs Öğrenme etkinliklerinin türleri: Derslere katılım, ödev yapma, sunum, araştırma ödevi, teknik ya da laboratuar pratiği, makale yazma, kitap/makale okuma, eleştiri yapma vs. Değerlendirme türleri: Sözlü sınav, yazılı sınav, sözlü sunum, çoktan seçmeli test, makale, dosya hazırlama, tez, staj raporu, arazi çalışması raporu, sürekli değerlendirme vb.

AKTS Hesaplama Süreci-Öğretim Üyesi Öğrenme çıktıları belirlenir. Öğrenme çıktılarına ulaşmak için öğrenme-öğretme etkinlikleri belirlenir; Ödev-rapor vb. Öğrenme çıktılarına ulaşıldığına dair ölçme ve değerlendirme teknikleri belirlenir; Sınav, sunum vb. Beyan edilen faaliyetler için gerçekçi yaklaşımla tahmini iş yükü öğretim üyesi tarafından hesaplanır. Bölüm her dönem 30 ve toplam 240 AKTS olacak şekilde dersin AKTS değerini belirler.

AKTS Hesaplama Süreci-İyileştirme Dönem içinde veya sonlarında yapılan AKTS anketleri ile AKTS değeri hesaplanır Öğretim üyesinin görüşleri ve değerlendirmeleri dikkate alınır. İş yükü dayanakları kayıt altına alınır 1 yıllık eğitim dönemi sonunda AKTS değerleri revize edilir. Bölüm/Anabilim dalı kurullarında her dönem için hazırlanılan derslerin öğrenci iş yüküne dayalı AKTS kredileri tartışılarak, gözden geçirilmelidir

AKTS Hesaplama Süreci- Örnek Öğrenme Çıktısı Faaliyet Sayısı İş yükü süresi AKTS Materyal Etkin iletişim kurabilme Sunum 2 4 örnekleri Tasarım yapabilme Proje 1 10 Örnekleri Bilgiye ulaşabilme Ödev 3 6 Her bir Ödevden örnekler Bilgileri bütünleşik olarak yazılı ifade edebilme Rapor

AKTS Hesaplama tablosu- Örnek Haftalar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 TOPLAM Öğrenme Çıktıları I II III IV V VI VII VIII IX X, XI Haftalık Ders Saati (Kuramsal) 28 saat Haftalık Ders Saati (Uygulama) Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (Uygulamalarla İlişkili) Okuma İnternet tarama, Kütüphane araş. Materyal tasarlama Ara sınav hazırlık Materyal tasarlama, uygulama Rapor hazırlama Sunu Sunum Final sınavı 64 saat 120 saat

Toplam İş Yükü Hesabı Etkinlikler Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü Haftalık ders saati (Kuramsal) 14 2 28 Haftalık ders saati (Uygulama) Okuma, 3 6 İnternette tarama, kütüphane çalışması 4 8 Materyal tasarlama, uygulama 5 15 Rapor hazırlama 1 Sunu hazırlama Sunum Ara sınav ve ara sınava hazırlık Final sınavı ve final sınavına hazırlık 10 120 Toplam İş Yükü / 30 120/30 Dersin AKTS Kredisi

Dikkat edilmesi gerekenler AKTS kredisi tam sayı olarak verilmeli, ancak zorunlu ise buçuklu sayılar kullanılmalıdır. (1,63 gibi küsurlu sayılardan kaçınılmalıdır.) Programlarda seçmeli derslerin tek tek isimleriyle dönemler içine yerleştirilmemesi, seçmeli havuzlarında gösterilmesi gerekir. Ortak servis derslerine aynı AKTS verilmelidir. Stajlara, bitirme çalışmalarına ve tüm kredisiz derslere AKTS verilmesi şarttır. Bir dersin AKTS kredisinin, o dersin yerel kredisinin altında olmamasına dikkat edilmelidir. Bir yarıyıldaki derslerin toplam AKTS kredisi mutlaka 30 ve bir yılda verilen derslerin toplam AKTS kredisi mutlaka 60 olmalıdır. AKTS değerlendirme ölçeğinde öğrenci başarısı istatistiksel olarak yapılır. A En iyi %10, B sonraki %25, C sonraki %30, D sonraki %25, E sonraki %10

Hedefler Bütün birimlerin AKTS hesaplarının uygun hesaplama yöntemlerine göre tamamlaması AKTS’ye bağlı olarak Diploma Eki’nin her birimde verilmesi AKTS etiketi ve Diploma Eki etiketi başvurusunun yapılması ve alınması.