ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN EĞİTİMİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Ödev yapma alIşkanlIğI
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ZAFER İLKOKULU BENGİ FAALİYETLERİ
Aile Atölyeleri Projesi
İLKOKULU 4/D SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ 2 EKİM 2017.
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Eğitsel Rehberlik.
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Geliştirme Genel Müdürlüğü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ 2006-2007 Eğitim-Öğretim Yılı Uygulama ve Sonuçları http//:fevzicakmak.k12.tr

AMAÇ Eğitim ve öğretimi velilerle paylaşmak. Veli ile işbirliğini arttırmak. Velilerin evde öğrencilere nasıl yardımcı olacakları hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamak.

PROJEYE BAŞLAMA NEDENLERİ Velilerin okula karşı ilgisiz kalmaları. Çocuklarının eğitimi ile yeterince ilgilenmemeleri. Velilerin değişen öğretim müfredatı hakkında yeterli bilgiye sahip olmamaları.

KATILIMCILAR: 2/A Sınıfı Öğrencileri 2/A Sınıfı Öğrenci Velileri 2/A Sınıf Öğretmeni

PROJE UYGULAMA AŞAMALARI Velilerle toplantı yapıldı. Veli Uyum Projesi hakkında bilgi verildi. Projeyle ilgili veli görüşünü belirten anket düzenlendi.

Her gün bir veli ile birlikte ders işlendi. Günün sonunda derse katılan veliye anket uygulaması yapıldı.

Velilerin sınıfa gelmesiyle ilgili olarak öğrencilerin duygu ve düşüncelerini yazılı olarak ifade etmeleri sağlandı.

Veli ziyareti tamamlandıktan sonra öğretmen tarafından projenin etkileri ile ilgili “ÖĞRENCİ GÖZLEM FORMU” dolduruldu.

UYGULAMA SONUÇLARI Velilerle tekrar toplantı yapıldı. Bir veli duygularını şöyle belirtti: “Kendimi şu an çocuk gibi hissettim. Bu projeye katılmaktan zevk duydum. Okuma-yazma öğrenme hevesim arttı. Okumayı öğrenmek istiyorum.“

Bir başka veli ise,“Çocuğumun başarı durumunu kendim gördüm, ona göre kendimi eleştirme fırsatını buldum.“

Öğrenci davranışlarında değişiklikler olumlu yönde gözlendi. Ellerini ve yüzünü sabunla yıkama alışkanlığı %20 iken bu oran %50’ye yükseldi.

Sağlıklı beslenme alışkanlığı önce %25 iken,%90’lara yükseldi. Öğrencilerin okula ve derslere karşı ilgilerinin arttığı gözlendi.

Tuvaletten sonra ellerini sabunla yıkama alışkanlığı önce %10’larda iken, %65’lere yükseldi. Öğrencilerin derslere karşı ilgilerinin arttığı gözlendi.

Veliler sınıfa gelip gittikten sonra çocuklarıyla daha fazla ilgilendiklerini açıkladılar. Evde çocuklarına nasıl yardımcı olmaları gerektiği konusunda bilgilendiklerini açıkladılar.

ÖNERİLER İlköğretim 1,2 ve 3.sınıflarda, velilerin bilinçlenmeleri için benzeri uygulamalar yaygınlaştırılabilir. Okullarda velilerin eğitimi ve mesleki beceri kazandırma altyapısı sağlanabilir.

Ahmet KORKMAZ- akorkmaz.02@hotmail.com Kadriye SAYA GÖSTERDİĞİNİZ İLGİYE TEŞEKKÜR EDERİZ. http://www.fevzicakmak.k12.tr Ahmet KORKMAZ- akorkmaz.02@hotmail.com Kadriye SAYA