H&M Hennes & Mauritz AB Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ NO : 130907002
H & M Hennes & Mauritz AB (kısa adı H&M) bir İsveçli uluslararası perakende giyim firmasıdır. Hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren şirket erkek, kadın, gençler ve çocuklar için giyim eşyası üretmektedir.
H&M ve hizmetinde ki storeları 2015 verilerine göre 62 ülkede, 4000’den fazla şebekeyle, 132 bin personelle işlem görmektedir. İspanya bazlı İntidex’ten sonra uluslararası giyim alanındaki en büyük ikinci perakendecidir. Şirketin geniş çaplı bir online aktivitesi vardır, 32 ülkede online alışveriş imkanı sağlamaktadır.
Şirket Erling Persson tarafından 1947 yılında, İsveç’in Vasteras kentinde açılmıştır. Şirket ilk başlarda Hennes adını kullanarak sadece kadın giyim ürünleri sattı. 1968 yılında Persson’un avcılık perakendecisi Mauritz Widforss’u bünyesine katmasıyla erkek ürünleri satmaya başladı, böylelikle şirketin adı Hennes & Mauritz olarak değişti.
H&M, 1976 yılında İskandinavya dışında ki ilk mağazasını Londra’da açtı. Şirket Avrupa’da yayılmaya devam etti, 1998 yılında hm.com’u alarak online satışlara başladı. Amerika’daki ilk mağazasını 2000 yılında Fifth Avenue, New York’ta açtı.
Asya ve Ortadoğu’da yayılmasıyla beraber, konsept mağazaları olan COS, Weekday, Monki ve Cheap Monday’i hizmete geçirdi. 2009 ve 2010’da marka danışmanlığı şirketi İnterbrand yaptığı ankette, H & M’i uluslararası alanda en değerli 21. marka aynı zamanda en değerli birinci perakendecesi seçti. O yıllarda şirketin değeri 12-16 milyar dolardı.
H&M, 2011 yılının sonunda 2325, Ağustos 2012’de 2629 mağaza ve Eylül 2013’te Chengdu, Çin’de 3000. mağazasını açarak hizmet vermiştir. H&M’in Türkiye’de 58 mağazası bulunmaktadır. Türkiye’deki en büyük ve tek full concept olarak hizmet veren mağazasını İzmir’de açmıştır.
2008 yılında şirket bir basın bildirisiyle ev eşyaları satacağını duyurdu. Başlarda online kataloklarıyla satışa başladı, günümüzde H&M Home Store’lar hizmet vermektedir.