5 PARMAK VE 5 MÜZİK İLE OSMANLI’YI ANLAMAK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sununun Başlığı Öğrenci İsimleri Öğretmenin İsmi Ders periyodu Sununuzu güçlendiren her hangi bir grafik Bu slaydı gruptaki bütün öğrenciler hazırlayacak.
Advertisements

Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
MERAL ÖZARSLAN BETÜL KUBAT ÖMER FARUK BAY
ASSURE MODELİ Öğrenenlerin Analizi A Grup Üyeleri Gökhan Kerim Güler
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Etkinlikleri Modeli
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Mandalanın Ölçme Değerlendirme Sürecindeki Rahatlatıcı Etkisi
MERHABA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Dil Öğretimi Yöntem ve Teknikleri
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğrenme Öğretme Süreci
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
PSİKOMOTOR AKTİVİTELER
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Mehtap İŞMARCI Görsel Sanatlar Öğretmeni
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
Çalışma Yaprağı.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
GÖRME ENGELLİLER.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Ders Plânının Hazırlanması ve Uygulanması
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
7th International Congress of Research in Education
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MADDE VE YAPISI SORU BANKASI
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Zihin Haritası Bu sunumda yer alan ana başlıklar:
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
Sunum transkripti:

5 PARMAK VE 5 MÜZİK İLE OSMANLI’YI ANLAMAK IŞIKKENT EĞİTİM KAMPÜSÜ 2010-2011 EĞİTİM YILI ÖĞRETMEN SULTAN TOPÇU

Merak uyandırıcı sorular? Bir elin parmakları Osmanlı'yı ne kadar yansıtır? Hangi parmak hangi dönemle ilgili ip ucu verir? Parmakların uzunluğunda gizli olan anlamlar Osmanlı sınırlarını nasıl açıklar? Günümüzde dinlediğimiz müzik türleri Osmanlı tarihine tanıklık edebilir mi?

Ezber tarih öğretiminin kaderi mi? Sorulara cevap arayarak küçük detayların büyük bilgilerin anahtarı olduğuna kanıtlar gösterilmiştir.Tarihi ezberci olmaktan çıkararak bilgilerin kalıcı olabilmesini sağlamak amacıyla işitsel ve görsel materyaller aracılığı ile Osmanlı Tarihine geniş bir perspektiften bakılmıştır.Yapılandırmacı eğitim anlayışına uygun olarak hazırlanmıştır.

Kuruluş Dönemi

Yükselme Dönemi

Duraklama Dönemi

Gerileme Dönemi

Dağılma Dönemi

GERİLEME YÜKSELME DURAKLAMA DAĞILMA KURULUŞ

Parmaklara bakarak cevaplayabileceğimiz sorular En geniş sınırlar hangi dönemdedir? En çok fetih hangi dönemde yapılmıştır? Dönemlerde izlenen politikalar nelerdir? Politikara bağlı olarak devletin kendini yenilemesiyle ilgili ne gibi sonuçlara ulaşılır? Osmanlının Avrupa ile ilgili bağlantısı nasıldır?

Amacımız: Öğrenme sırasında anlam arama sürecindeki beynin, tanıdık uyaranlar sayesinde bilgiyi kaydetmesi, kendi eline bakarak her parmağı bir Osmanlı dönemi şeklinde kodlayıp parmaklarının uzunluğu ile sınırların genişliği ve izlenen politikalar arasında bağlantı kurabilmesi hedeflenmiştir. Ayrıca dinletilen günümüz müziklerinin sözleri ile Osmanlı Devletinin geçirdiği dönemleri ilişkilendirmelerini sağlayarak öğrenilenleri kalıcılı kılabilmek amaçlanmıştır.

Gerekçemiz ( neden ihtiyaç duyduk?) Öğrencinin; içinde bulunduğu döneme yönelik olmadığı ve soyut olduğu için tarihi konuları anlamlandırmaları zor ve akılda kalma olasılığı nispeten azdır.Tarihi bilgilerin somutlaştırılarak akılda kalmasını sağlamak ve çeşitli müzik ezgilerinin Osmanlı Dönemlerindeki gelişmeleri çağrıştırabileceğine dikkat çekmek, farklı alanlar arasında bağlantı kurabileceğini göstererek tarihi konuları biraz da günümüze taşıyabilmek için ihtiyaç duyulmuştur.

Eğitim öğretim sürecine getirdiğimiz yenilik Osmanlı'nın geçirdiği beş dönem, günümüzden beş farklı şarkının sözleri ile ilişkilendirilmiştir.İşitsel yönden bir devletin kuruluş,yükseliş,duraklama,geri leme ve yıkılış dönemleri ele alınmıştır. Bir elde bulunan parmakaların uzunluğu Osmanlı sınırı olarak kabul edilmiş, Osmanlının başlangıcı şeklinde ifade edilen baş parmaktan, küçük parmağa kadar sırayla Osmanlı dönemleri ilişkilendirilmiştir.

DEVLERiN AŞKI BİRŞEY BEN ZATEN HER YAPMALI ACININ TİRYAKİSİ OLMUŞUM MÜZ İ K İ LE OSMANLI TAR İ H İ DEVLERiN AŞKI BEN ZATEN HER ACININ TİRYAKİSİ OLMUŞUM BİRŞEY YAPMALI LALE DEVRİ E BEBEĞİM

Uygulamanın yapıldığı grubun yaşı, büyüklüğü, genel özellikleri Lise 10. sınıfların tüm öğrencileri ile Tarih derslerinde yapılan bu çalışma özellikle müzik ile ilişkilendirildiği için dikkat çekici olmuştur. 15 ve 16. yaş grubunun görsel ve işitsel zekalarına hitab ettiği için öğrencinin derse katılımını artırmıştır. Uygulamalar özellikle grup çalışması olarak hem sözel ağırlıklı hem de sayısal ağırlıklı tüm sınıflarda uygulanmıştır.Uygulama sırasında fotoğraf çekimi için öğrencilerin izni alınmış bu çalışmanın Konferansa gönderileceği belirtilmiştir. Öğrencilerimiz: 10 a dan 14, 10 b den 22 kişinin tamamı etkinliği yapmıştır.

Kullanılan materyaller Üzerinde el resmi olan büyük kartonlar, müzik cd si, grafik çizmek için cetfel ve kağıtlar, pano çalışması için üzerinde sol anahtarı olan büyük bir karton, soy ağacı için ağaç dalları ve yaprak şeklinde kesilmiş kartonlar, padişah resimleri...

Materyalin nasıl geliştirildiği ve uygulama örnekleri: Bir ders saatinde Öğrencilerden Osmanlıları anlamak için 5 dönemde inceleme yapmaları istenir.Bunun için ellerine verilen büyük kağıtlara bir ellerinin resmini çizmeleri istenir.Bu resimdeki parmaklardan her birinin bir dönemi ifade ettiği söylenerek baş parmakğın Osmanlıların başlangıcı olduğu diğerlerinin de sırasıyla hangi dönemler olabileceğini bulmaları beklenir.Doğru bilgiye ulaşabilmeleri için parmak uzunlukları ile devlet sınırlarının genişliği arasında bir bağlantı olduğu bilgisi verilir.

Sırasıyla işaret parmağının Yükselme,Orta parmağın duraklama, Yüzük parmağının gerileme ve en küçük parmağın dağılma dönemi olarak belirlenmesi beklenir.Tek tek fetih, kaybedilen yerleri geri alma, denge gibi politikaları parmakların üzerine yerleştirmeleri,ellerine bakarak en çok fetihin hangi dönemde yapıldığı, en geniş sınırlara hangi dönemde ulaşıldığına dair yorum yapmaları istenir.

2. derste cd den şarkılar dinletilir 2.derste cd den şarkılar dinletilir.Ellerinde bulunan sol anahtarının Osmanlıyı simgelediği söylenerek Kuruluş,Yükselme,Duraklama,Gerileme ve Dağılma dönemlerini, dinlenen şarkılardan hangilerinin en iyi biçimde ifade ettiği sorulur.Cevaba ulaşabilmeleri için devlet hakimiyetinin genişliği,büyümeye başladığı, en görkemli zamanları, problemlerin başladığı, zevk ve sefanın arttığı, iyice bozulmaların olduğu dönemleri ayırdedici çağırışımlar kurmaları söylenir. Buna göre; E bebeğim;Kuruluş Devlerin Aşkı: Yükselme Birşey yapmalı; Duraklama Lale Devri; Gerileme Acıların tiryakisi; Dağılma dönemi olarak belirlenmiştir.

Büyük duvar panosuna asılan el resmi üzerine dönemlerle ilgili notlar yazılmış, soy ağacı yapılarak dönem özellikleri padişah eylemleri ile açıklanmış, öğrenciler tarafından kronoloji hazırlanmış, ders sonunda sadece görsel ipuçlarının verildiği sorular cevaplandırılmıştır.

Ölçme ve değerlendirme süreci Etkinlik tamamen akıl yürütme yöntemine göre uygulanmış, tümden gelen anlayışı ile ayrıntılara bütünden parçaya doğru bir akış izlenmiştir.Öğrenciler doğru bilgiye ulaştıktan sonra dönemlerin ayrıntısını gösteren ev ödevleri, kronoloji etkinlikleri, soy ağacı yapmış bilgileri hem tekrar etmiş hem de eksik kalan yerlerde öğretmen desteği ile konuları pekiştirmiştir. Ölçme değerlendirme praksis yöntemi uygulanarak yapılmış, bir ders saati içinde öğrencilere verilen sorular sadece görseller kullanılarak cevaplandırılmıştır.Ders sonunda cevaplar grup öğrencileri tarafından açıklandığında tüm grupların konuların % 98 ine doğru cevap verdiği görülmüştür.

Bulgular sonuçlar: Öğrenme ortamı işitsel ve görsel materyallerle desteklendiği için öğrenci başarısı artmıştır. Osmanlı soy ağacı ve tarih kronolojisi öğrenciler tarafından hatasız bir şekilde tamamlanmıştır. Üniteyi içine alan değerlendirme soruları praksis uygulaması ile % 98 doğru olarak cevaplandırılmıştır. Derse katılım arttığı gibi diğer konulara yönelik merak da artmış öğrencilerin sorduğu soruların kalitesi yükselmiştir.

KATKILARINIZI BEKLEYEREK BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM. SULTAN TOPÇU 16.04.2011