STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Advertisements

ORGANİK TARIM.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
“HİJYEN VE SAĞLIKLI YAŞAM”
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI (LLP) (ÇEŞİTLİ SUNULARDAN DERLENEREK HAZIRLANMIŞTIR.)
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
Pazarlama Giriş 1 1.
Meslek Giysi mi Aksesuar mı? Şenel KARAMAN Psikolog
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
ELAZIĞ MESLEKİ EĞİTİM BİLGİ MERKEZİ İl Milli Eğitim Şube Müdürü
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
Örgütsel Kariyer Planlaması
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
YENİ DÖNEM PROGRAMLAR HERKES İÇİN ERASMUS ‘ERASMUS for ALL ’ 6 Mayıs Ege Üniversitesi, İZMİR.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ EGİTİM-ÖĞRETİM DÖNEMİ.
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Multi-purpose center for adult education in clean environment
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Pazarlama Giriş 1 1.
AKADEMİK DERS BİYOREMEDİASYONDA GELİŞMELER
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
KARİYER YÖNETİMİ WEB SİTELERİ
İYİ TARIM UYGULAMALARI NEDİR?  İnsan sağlığına zararlı maddelerin, fiziksel kalıntılar barındırmayan,çevreyi olumsuz şekilde etkilemeyen, doğal.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“İŞSİZLİKLE MÜCADELEDE MESLEKİ EĞİTİMİN ÖNEMİ”
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH ERASMUS+ PROGRAMME   KEY ACTION 2: COOPERATION FOR INNOVATION AND THE EXCHANGE OF GOOD PRACTICES STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH Multi-purpose center for adult education in clean environment ECO-Center İŞ ODAKLI EĞİTİM KURS İNSANLARA VE BİTKİLERE BULAŞAN ALEMLER ARASI PATOJENLERİNİN YÖNETİMİ VE BU PATOJENLERE DAİR EKOLOJİK BİLİNÇ ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler: Bioloji Yetişkin eğitimi verenler Fen Eğitimi ISCO 2320: Ortaöğretim ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Mesleki eğitim öğretmenleri; mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki öğrenciler ile yetişkinlere yönelik ve daha ileri eğitim kurumlarındaki yaşça büyük öğrencilere meslek veya mesleki konularda eğitim veya ders verirler. Üniversite veya yükseköğrenimin normalde gerekli olmadığı belirli mesleklerde veya mesleki alanlarda istihdam amaçlı olarak öğrencileri hazırlarlar. Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler: Halk Sağlığı ISCO 2423: Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensupları; personelin işe alımı veya yetiştirilmesi, mesleki analizler ve mesleki rehberlik gibi personel politikaları ile ilgili profesyonel iş hizmetleri sağlarlar. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler. ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO Epitome müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel: Yönetim ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler. ISCO 2421: Yönetim ve organizasyon analistleri Yönetim ve organizasyon analistleri; daha etkin çalışmalarını sağlamak ve kuruluşla ilgili problemleri çözmek için kuruluşlara yardım ederler. Organizasyonel yapıları, yöntemleri, sistemleri ve prosedürleri incelerler. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

EĞITIM AYRINTILARI Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler; Yetişkin eğitimi verenler  Bioloji; Fen Eğitimi AYÇ referans seviyesi 6 / 7 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Tekst Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ11: Ampler arası enfektif patojenlerin iletiminde taşıyıcı olarak bitkiler ÖÇ12: Gıda güvenliği, bitki patojeni bilinci ve yönetimi Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ11 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ12 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

EĞITIM AYRINTILARI Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler:   Halk Sağlığı AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Tekst Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ11: Ampler arası enfektif patojenlerin iletiminde taşıyıcı olarak bitkiler ÖÇ12: Gıda güvenliği, bitki patojeni bilinci ve yönetimi Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ11 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ12 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

EĞITIM AYRINTILARI Eğitim müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel  Yönetim AYÇ referans seviyesi 6 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ11: Ampler arası enfektif patojenlerin iletiminde taşıyıcı olarak bitkiler ÖÇ12: Gıda güvenliği, bitki patojeni bilinci ve yönetimi Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ11 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ12 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ   ÖZET ÖÇ11: Ampler arası enfektif patojenlerin iletiminde taşıyıcı olarak bitkiler ÖÇ 11 çpatojenik mikroorganizmalarla gerçekleşen gıda zehirlenmelerinin önemli bir bölümünden taze meyve ve sebze gibi enfekte bitkilerin sorumlu olduğuna dair artan farkındalık üzerine bilgiler sunmaktadır. Öğrenme malzemeleri, fitoze sebep olan mevcut 22 bakteriyel ve 38 mantar taksonomisinde tanımlanmış olan patojenlerin temelinde insan patojenlerine bir yaşam alanı olarak bitkilerin genel bir değerlendirmesini sunmaktadır. Bu alemler arası enfeksiyöz mikroorganizmalar, temas ya da bitki tüketimi yoluyla insanlara bulaşan diğer mikroorganizmalardan daha sinsidir. Alemler arası patojenite gösteren birkaç bakteriyel patojenin (Salmonella, Listeria, E. coli, Enterococcus, Serracia, Enterobacter vb.) biyolojisi sunulmaktadır. Alemler arası patojenite tutulumunu ve konukçu ilişkisinin yönünü (bitkiden insana veya insandan bitkiye) belirleme yaklaşımları ve zorlukları tartışılır. Farklı biyolojik ortamları kolonize edebilen insan patojenlerine, onların potansiyel hazneleri olarak bitkilere ve bulaşıcı hastalıkların oluşmasındaki ve yayılmasındaki önemlerine özel önem verilir. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ   ÖZET ÖÇ12: Gıda güvenliği, bitki patojeni bilinci ve yönetimi ÖÇ 12 gıda güvenliğinin ana konularına ve insan sağlığı, sosyal davranış ve ekonomi üzerindeki büyük etkilerine odaklanmıştır. Üreticilerin ürünleri geri çekmesi ve yapılan tanıtımlar, tüketicilerin güveni ve tedarik zincirinin tüm noktalarında önemli bir ekonomik kayıp ile birlikte ürüne olan talebi azaltırken, ciddi sayıda insanı hasta edebilen gıda kaynaklı hastalık salgınlarıyla ilişkili konularda bilgi verilir. Tarımsal ürünlerin kirlenmesiyle bağlantılı gıda kaynaklı dikkate değer bir orandaki hastalık vakası, patojenik bakterilerin, çok yönlü yaşam tarzlarının yanı sıra, kültür bitkileri üzerinde büyüyebilme ve barınabilme yeteneği açısından tartışılmaktadır. Yaşam alanlarında sadece hayatta kalma değil, aynı zamanda insanları enfekte etme yeteneklerini de geliştiren bitkiler üzerindeki enterik patojen etkileşimleriyle ilişkilendirilen sorunlar tartışılmaktadır. Bir önceki risk değerlendirmeleri neticesinde bilinmekte olan bilgiler, önemli risk faktörleri ve profiller, tehlike değerlendirmeleri ve bitkisel ürünlerin hijyenik risk analizi özetlenmiştir. Son olarak, bir Gıda Tesisi Güvenliği Farkındalık Programındaki üç adım tartışılmaktadır: 1) tehlikeyi tespit etmek; 2) risk değerlendirmesi yapmak; 3) değişiklikleri ve yiyecek olarak kullanılan bitkilerin risk yönetimini yapmak. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645