FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz 13.08.2012 tarihinde kabul edilen ve 10.09.2012 tarihinde 28407 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ AKADEMİK GENEL KURUL.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
BASIN VE YAYIN Gazetecilik,televizyonculuk ve radyoculuğun çağdaş bir şekilde nasıl uygulanacağı anlatılmaktadır. Bu programda elektronik dizginin ve tasarımın.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
İyi ve etkili bir vatandaş yetiştirmektir.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
EL SANATLARITEKNOLOJİSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
T.C. SİVAS VALİLİĞİ KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ.
AKYURT ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
Türk-İslam Arkeolojisi
FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri). MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1-
AKYURT ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ. İnsanlık tarihinin en büyük organizasyonu olan toplumların; yapısını, gelişimini, değişimini, örgütlenme şekillerini ve kültürel dünyasını.
MEZ İ TL İ KIZ ANADOLU İ MAM HAT İ P L İ SES İ Adres Yeni Mah. Bahar Cad. No 6 Mezitli / MERSİN Telefon Web
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, eğitim-öğretim yılında 41 öğrenciyle eğitime başlamıştır. Türk Dili ve Edebiyatı; kültürel mirasımızın geleceğe.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
KURŞUNLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ TANITIMI
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Jeofizik Mühendisliği Bölümü
BESLENME VE DİYETETİKTE
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
Midyat Rehberlik ve Araştırma Merkezi
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Karşılaştırmalı Eğitim
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TÜRLERİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘A’
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
BÖLÜM HAKKINDA 2004 yılında kurulan bölümümüzde; dilin bir araç olarak kullanıldığı sözel anlatımlar, geleneksel gösteri sanatları, toplumsal uygulamalar, festivaller.
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
Programdan Sorular.
Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: Pilotaj Bölüm Başkanlığı
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz 13.08.2012 tarihinde kabul edilen ve 10.09.2012 tarihinde 28407 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulmuştur. İslami İlimler Fakültesi, İslami İlimler %30 Arapça Lisans Programından oluşmaktadır. Eğitimin süresi 1 yıl zorunlu Arapça hazırlık programı ile birlikte 5 yıldır. Öğretim dili %30 Arapçadır. İslami İlimler Fakültesi 3 bölüm, 10 anabilim dalı, 25 bilim dalından oluşmaktadır.

NEDEN İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ? Verdiği Eğitimle Toplumu din konusunda doğru bilgilerle aydınlatacak bireyler yetiştiren, Ulusal ve Uluslararası Üniversitelerle iş birlikleri kurarak Bilimsel Faaliyetlere katkı sağlayan, Uluslararası Standartlarda Arapça Eğitimi verebilecek Akademisyenlere sahiptir.

NEDEN İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ ? İzmir’in 4. devlet üniversitesidir. Yeni bir üniversite olmasının dezavantajını dinamik ve yenilikçi olabilme avantajına çevirmiştir. Akademik kadroları genç ve yetkindir. Eğitime yaklaşımı öğrenci odaklıdır.

FAKÜLTEMİZİN BÖLÜMLERİ Temel İslam Bilimleri Bölümü Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü

Temel İslam Bilimleri Bölümü İslam dininin doğru bir şekilde anlaşılmasına yönelik olarak temel kaynaklar olan Kur'an ve Hadis başta olmak üzere, İslam'ın inanç, ibadet, ahlak, tasavvuf alanlarında bilimsel araştırmalar yapan ve ilgili alanlarda  lisans derslerinin eğitim ve öğretimine katkıda bulunan bir bölümümüzdür. Bu bölümde yer alan anabilim dalları, inanç, ibadet, hukuk, ahlak esaslarına dair on dört asırlık İslam ilim ve kültür mirasını İslam’ın ana kaynaklarına dayanarak akademik bir anlayışla ele alır. Modern çağın bilgi ve teknolojik gelişmelerinden de yararlanarak güncel dini sorunlara çözümler üretmeye çalışır.

Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Felsefe, sosyoloji, mantık, psikoloji ve eğitim gibi beşeri bilimler ışığında din olgusunu araştıran Felsefe ve Din Bilimleri bölümü din ve inançların günümüze kadar geçirdikleri evreleri, insan-din ve insan-akıl ilişkisini, dinin bireysel ve toplumsal hayattaki yerini ve fonksiyonlarını, felsefi düşüncenin gelişimini, İslam ve Batı düşüncesi arasındaki etkileşimi, doğru düşünmenin yöntem ve kurallarını, din eğitiminin tarihini ve günümüz eğitim sistemindeki yerini ele almaktadır.

İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü 1400 yıllık İslâm tarihi boyunca meydana gelen belli başlı siyasî, sosyal, kültürel, edebî ve sanatsal olayları inceler. Bu amaçları gerçekleştirmek için Bölüm, İslâm Tarihi ve Türk-İslâm Edebiyat ve İslam Sanatları Tarihi Anabilim dalları halinde düzenlenmiştir. Bu anabilim dalları sayesinde İslâm Tarihi'nin temel konuları incelendikten sonra Türk Tarihi ve Medeniyeti etrafında meydana gelen olaylar ve faaliyetleri ele alınır. Öğrenciler bu sayede tarihsel ve kronolojik bakış açısı kazandıkları gibi, arşiv belgelerini okuma ve mimari eserleri tanıma becerisi, şiir, mûsikî ve edebiyat zevki elde ederler.

FAKÜLTEMİZDE VERİLEN EĞİTİMİN AMACI Programımızın amacı, günümüzün eğitim ve öğretim anlayışı çerçevesinde, Yüksek Öğretim Kurumunun amaç ve ilkeleri doğrultusunda İslami ilimler ve din bilimleri alanlarında Örgün Din Eğitimi (Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve orta dereceli okullarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği ile İmam-Hatip liselerinde Meslek dersleri öğretmenliği) ve yaygın din eğitimi [Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde din hizmetleri, merkez teşkilatında çeşitli görevler ile(müftü, imam, vaiz v.s.)] alanlarına eleman hazırlamaya yönelik olarak lisans düzeyinde eğitim vermek, Temel İslam Bilimleri, İslam Tarihi ve Sanatları, Felsefe ve Din Bilimleri, farklı dinlerin kutsal değerleri ve kültürel yapıları hakkında öğrencileri bilgilendirmek, akademik anlayışa uygun olarak temel kaynaklardan yararlanmalarına yardımcı olmaktır. Bununla birlikte, küreselleşen dünyada barışçıl bir anlayışı ikame edebilecek uluslararası düzeyde din bilimlerini anlayıp yorumlayabilecek ve farklı dini ve kültürel ortamlarda iletişim kurabilecek ilahiyatçılar yetiştirmek de hedeflenmektedir. Ayrıca bu program ile yetişen öğrencilerin bir sonraki aşamada toplumda sağlıklı ve çağdaş dini anlayışların yerleşmesi ve sürdürülmesi noktasında bir fonksiyon icra etmeleri de beklenmektedir.

MEZUNLARIMIZIN İŞ OLANAKLARI Bu programdan mezun olacakların istihdam edilebilecekleri alanlar: Lisansüstü eğitim almak suretiyle ilahiyat bilgileri alanlarında akademisyenlik. Ayrıca tarih, edebiyat, güzel sanatlar gibi değişik alanlarda görev alacaklar için temel dini bilgileri alacaklara fırsat ve imkân verilmiş Akademik kadroları genç ve yetkindir. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Din Kültürü ve Ahlak öğretmenliği (Mezuniyet Sonrası Formasyon Eğitimini aldıktan sonra) Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı müftülük, vaizlik, hatiplik, Kuran kursu öğreticiliği. Program, bütün bu görevlerden başka, özel iş alanlarında görev aldıkları halde ileri düzeyde dini bilgi almak isteyen toplumsal talebe cevap vermeyi de amaçlamaktadır.

İLETİŞİM İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Balatçık Kampüsü 35620 Çiğli/İzmir Telefon: +90(232) 329 35 35 – 8705