STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Projemiz; Mesleki eğitimde kalite güvencesi ile ilgili farkındalık ve bilginin artırılması, EQAVET uygulamalarının ve ağları ile ilgili iyi uygulama örneklerini.
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Yeniden Yerleşim Planlaması
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ VE
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI (LLP) (ÇEŞİTLİ SUNULARDAN DERLENEREK HAZIRLANMIŞTIR.)
Öğretmen Yetkinlikleri
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Kariyer Yönetimi Araçları
HEMŞİRENİN EĞİTİMCİ ROLÜ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
Durum Analizi Sorun Analizi
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
YENİ DÖNEM PROGRAMLAR HERKES İÇİN ERASMUS ‘ERASMUS for ALL ’ 6 Mayıs Ege Üniversitesi, İZMİR.
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Multi-purpose center for adult education in clean environment
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
AKADEMİK DERS BİYOREMEDİASYONDA GELİŞMELER
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
  Albany New York Eyalet Universitesi, Birleşmiş Milletler Küresel Sağlık ve Ulusal Hukuk Birliği Merkezi Bu Program Uluslarası Ögrenciler için sunulmuş.
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
Nükleer Güvenlik ve Mevzuat
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH ERASMUS+ PROGRAMME   KEY ACTION 2: COOPERATION FOR INNOVATION AND THE EXCHANGE OF GOOD PRACTICES STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH Multi-purpose center for adult education in clean environment ECO-Center ZENGİNLEŞTİRME KURS ÇEVRE HUKUKU ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler: Çevre Mühendisliği İnşaat Mühendisliği ISCO 2320: Ortaöğretim ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Mesleki eğitim öğretmenleri; mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki öğrenciler ile yetişkinlere yönelik ve daha ileri eğitim kurumlarındaki yaşça büyük öğrencilere meslek veya mesleki konularda eğitim veya ders verirler. Üniversite veya yükseköğrenimin normalde gerekli olmadığı belirli mesleklerde veya mesleki alanlarda istihdam amaçlı olarak öğrencileri hazırlarlar. Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler: Mevzuat ISCO 2423: Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensupları; personelin işe alımı veya yetiştirilmesi, mesleki analizler ve mesleki rehberlik gibi personel politikaları ile ilgili profesyonel iş hizmetleri sağlarlar. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler.   ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO Eğitim müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel: Halkla ilişkiler İktisat   ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler. ISCO 2421: Yönetim ve organizasyon analistleri Yönetim ve organizasyon analistleri; daha etkin çalışmalarını sağlamak ve kuruluşla ilgili problemleri çözmek için kuruluşlara yardım ederler. Organizasyonel yapıları, yöntemleri, sistemleri ve prosedürleri incelerler. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

EĞITIM AYRINTILARI Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler   Çevre Mühendisliği İnşaat Mühendisliği AYÇ referans seviyesi 6 / 7 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Tekst Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ5: Çevre hukuku - ilkeleri ve uluslararası çevre hukuku ÖÇ6: Ulusal çevre hukuku - vaka çalışması Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ5 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ6 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

EĞITIM AYRINTILARI Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler:   Mevzuat AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ5: Çevre hukuku - ilkeleri ve uluslararası çevre hukuku ÖÇ6: Ulusal çevre hukuku - vaka çalışması Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ5 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ6 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

EĞITIM AYRINTILARI Eğitim müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel  Halkla ilişkiler İktisat AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ5: Çevre hukuku - ilkeleri ve uluslararası çevre hukuku ÖÇ6: Ulusal çevre hukuku - vaka çalışması Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ5 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ6 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ   ÖZET ÖÇ5: Çevre hukuku - ilkeleri ve uluslararası çevre hukuku ÖÇ 5 çevre hukuku ve politikasının yapısıyla ilgili detaylı bilgi sunar. Uluslararası çevre hukukunun yapısı, geçmişi ve gelişmeleri hakkında bilgi verilir. Siyasi-hukuki önlemlerin ilkelerine (ihtiyat ilkesi, kirleten öder ilkesi, işbirliği ilkesi ve sürdürülebilirlik ilkesi) özel önem verilir. Avrupa Birliği'nin uluslarüstü çevre mevzuatı da çevre planlamasının rolü üzerinde ve çevre politikasını uygulama ve çevresel davranışları düzenleme araçları üzerinde durularak sunulur. Farklı çevresel ortamların korunmasının yanı sıra uluslararası teamül hukuku da ele alınır. Böylece, öğrenme malzemeleri, öğrencilere çevre hukukunu ulusal/uluslararası bağlamda anlama, ilgili paydaşları tanımlama ve bu paydaşların rolleri üzerine düşünme ve çalışmalarına farklı hukuki konuları ve planlama ve politika konularını dâhil etme imkanı sunar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ   ÖZET ÖÇ6: Ulusal çevre hukuku - vaka çalışması ÖÇ 6 bir ülkenin çevre hukukunun yapısı, işleyişi ve mevcut gelişim durumu hakkında öğrencilere örnek olay incelemesi sunar, buna örnek olarak Almanya verilebilir. Alman çevre hukukunun ve Alman hukuk sisteminin gelişiminin yasal adımlarıyla ilgili bilgi verir. Çevre korumanın temel araçları tanımlanır. Çevre politikası ve yönetmeliği, ayrıntılı olarak açıklanır. Modern bir iklim ve enerji politikasına yönelik önemli eğilimler ve yollardan bahsedilir: doğa ve toprak koruma ve gürültü kirliliği. Kirliliği önleme yöntemleri ve araçları bakımından çevre kirliliği izleme ve kontrolü oluşturulması için temel yaklaşımlar; çevre kirliliği kontrol uygulamalarının hukuki yönleri ve uluslararası anlaşmalar özetlenir. Son olarak, Alman hükümetinin atık yönetimi kanununa dair olan politikası temel dayanağı ile sunulur. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645