STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Projemiz; Mesleki eğitimde kalite güvencesi ile ilgili farkındalık ve bilginin artırılması, EQAVET uygulamalarının ve ağları ile ilgili iyi uygulama örneklerini.
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
İkili Eğitimin Çokamaçlı Modüler Lise Olarak Türkiye Uygulama Modeli Savaş M. Özaydemir TOBB Mesleki Eğitim Komisyonu Başkanı Eskişehir Sanayi Odası Başkanı.
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI (LLP) (ÇEŞİTLİ SUNULARDAN DERLENEREK HAZIRLANMIŞTIR.)
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Kariyer Yönetimi Araçları
Destek Eğitim Odaları.
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
YENİ DÖNEM PROGRAMLAR HERKES İÇİN ERASMUS ‘ERASMUS for ALL ’ 6 Mayıs Ege Üniversitesi, İZMİR.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
FIRSAT VE ÖNERİLER 1. Sağlık alanında hem nitelikli insan gücü hem de sağlık altyapısı ve teknolojisiyle öne çıkan Türkiye'nin medikal turizmde yerini.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ EGİTİM-ÖĞRETİM DÖNEMİ.
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
Multi-purpose center for adult education in clean environment
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AKADEMİK DERS BİYOREMEDİASYONDA GELİŞMELER
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Karşılaştırmalı Eğitim
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH ERASMUS+ PROGRAMME   KEY ACTION 2: COOPERATION FOR INNOVATION AND THE EXCHANGE OF GOOD PRACTICES STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH Multi-purpose center for adult education in clean environment ECO-Center ZENGİNLEŞTİRME KURS ÇEVRE ETİĞİ ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler: Ekoloji Çevre Mühendisliği İnşaat Mühendisliği ISCO 2320: Ortaöğretim ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Mesleki eğitim öğretmenleri; mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki öğrenciler ile yetişkinlere yönelik ve daha ileri eğitim kurumlarındaki yaşça büyük öğrencilere meslek veya mesleki konularda eğitim veya ders verirler. Üniversite veya yükseköğrenimin normalde gerekli olmadığı belirli mesleklerde veya mesleki alanlarda istihdam amaçlı olarak öğrencileri hazırlarlar. Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler: Çevre Etiği Halk Sağlığı Mevzuat ISCO 2423: Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensupları; personelin işe alımı veya yetiştirilmesi, mesleki analizler ve mesleki rehberlik gibi personel politikaları ile ilgili profesyonel iş hizmetleri sağlarlar. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler.   ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO Eğitim müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel: Halkla ilişkiler İktisat   ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler. ISCO 2421: Yönetim ve organizasyon analistleri Yönetim ve organizasyon analistleri; daha etkin çalışmalarını sağlamak ve kuruluşla ilgili problemleri çözmek için kuruluşlara yardım ederler. Organizasyonel yapıları, yöntemleri, sistemleri ve prosedürleri incelerler. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

Ekoloji; Çevre Mühendisliği; İnşaat Mühendisliği EĞITIM AYRINTILARI Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler   Ekoloji; Çevre Mühendisliği; İnşaat Mühendisliği AYÇ referans seviyesi 6 / 7 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Tekst Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ7: Çevre etiği sorunları ve temel yaklaşımlar ÖÇ8: Çevresel etik ve sürdürülebilirlik Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ7 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ8 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

Çevre Etiği; Halk Sağlığı; Mevzuat EĞITIM AYRINTILARI Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler:   Çevre Etiği; Halk Sağlığı; Mevzuat AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ7: Çevre etiği sorunları ve temel yaklaşımlar ÖÇ8: Çevresel etik ve sürdürülebilirlik Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ7 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ8 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

EĞITIM AYRINTILARI Eğitim müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel  Halkla ilişkiler İktisat AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ7: Çevre etiği sorunları ve temel yaklaşımlar ÖÇ8: Çevresel etik ve sürdürülebilirlik Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ7 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ8 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ   ÖZET ÖÇ7: Çevre etiği sorunları ve temel yaklaşımlar ÖÇ 7 üç bölümlü bir amacı bulunan çevre etiğini tanıtır ve sunar. Öğrenme malzemeleri, öğrencilere (a) kaynak etiği, (b) hayvan etiği ve (c) doğa etiği olmak üzere çevre etiğinin temel alanlarını tanıtır. Uygulamalı çevre yönetiminin (a) felsefi düzeyi, (b) yasal düzeyi ve (c) ahlaki düzeyi olmak üzere çevre muhakemesinin üç düzeyinde çevre etiğinin nasıl yapılandığı vurgulanır. Öğrencilerin çevre etiği alanındaki en önemli teorilerin ilkelerini ve ana argümanlarını anlamalarına yardımcı olmanın yanı sıra bilgi de verilir: (a) antroposentrik yaklaşım ve fizyosentrik, ve (b) antroposentrik olmayan ya da fizyosentrik yaklaşım. Öğrenme malzemeleri, çevre etiğinin temel sorularını ele almaktadır; en önemlileri ise insan dışı bir varlığın kendi içinde bir değer olarak (içsel değerler) ahlaki bir değere sahip olup olamayacağı ve ahlaki canlılar spektrumunun ne kadar büyük olduğudur. Özellikle de çevre etiğinin temel kavramları açıkça ortaya konulur. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ   ÖZET ÖÇ8: Çevresel etik ve sürdürülebilirlik ÖÇ 8 üç bölümlü bir amacı gözeten bilgiyi sunmaya odaklanmaktadır. Bu bölüm, çevre etiği bağlamında sürdürülebilirliğin ne olduğu, özellikle de sürdürülebilirliğin anlamı ve gelişimi konusunda öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Almanya örneğinde (örnek olarak) öncelikli eylem alanlarıyla ilgili ulusal sürdürülebilirlik stratejileri sunulmaktadır. Öğrenme malzemesi ile öğrenciler, toplum ve çevrenin sürdürülebilir kalkınması için Avrupa stratejisi (Eurostar Raporu 2013) hakkında bilgi sahibi olur. Modern toplumlarda kamusal ve özel hayatın bütün alanlarını etkileyen sürdürülebilir ve ekolojik ekonomi modeline ("yeşil ekonomi") özel bir önem verilmektedir. "Zayıf" veya "güçlü" sürdürülebilirliğin farklı ekolojik, ekonomik ve sosyo-politik yönleri de ele alınmaktadır. Bu öğrenme malzemesi özellikle, Avrupa sürdürülebilir kalkınma stratejisi ile ilgili, tüketim ve üretim alanlarındaki eylem ihtiyacı hakkında bilgi sunmaktadır. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645