STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH ERASMUS+ PROGRAMME KEY ACTION 2: COOPERATION FOR INNOVATION AND THE EXCHANGE OF GOOD PRACTICES STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH Multi-purpose center for adult education in clean environment ECO-Center ZENGİNLEŞTİRME KURS ÇEVRE ETİĞİ ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler: Ekoloji Çevre Mühendisliği İnşaat Mühendisliği ISCO 2320: Ortaöğretim ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Mesleki eğitim öğretmenleri; mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki öğrenciler ile yetişkinlere yönelik ve daha ileri eğitim kurumlarındaki yaşça büyük öğrencilere meslek veya mesleki konularda eğitim veya ders verirler. Üniversite veya yükseköğrenimin normalde gerekli olmadığı belirli mesleklerde veya mesleki alanlarda istihdam amaçlı olarak öğrencileri hazırlarlar. Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler: Çevre Etiği Halk Sağlığı Mevzuat ISCO 2423: Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensupları; personelin işe alımı veya yetiştirilmesi, mesleki analizler ve mesleki rehberlik gibi personel politikaları ile ilgili profesyonel iş hizmetleri sağlarlar. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler. ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO Eğitim müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel: Halkla ilişkiler İktisat ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler. ISCO 2421: Yönetim ve organizasyon analistleri Yönetim ve organizasyon analistleri; daha etkin çalışmalarını sağlamak ve kuruluşla ilgili problemleri çözmek için kuruluşlara yardım ederler. Organizasyonel yapıları, yöntemleri, sistemleri ve prosedürleri incelerler. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
Ekoloji; Çevre Mühendisliği; İnşaat Mühendisliği EĞITIM AYRINTILARI Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler Ekoloji; Çevre Mühendisliği; İnşaat Mühendisliği AYÇ referans seviyesi 6 / 7 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Tekst Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ7: Çevre etiği sorunları ve temel yaklaşımlar ÖÇ8: Çevresel etik ve sürdürülebilirlik Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ7 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ8 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
Çevre Etiği; Halk Sağlığı; Mevzuat EĞITIM AYRINTILARI Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler: Çevre Etiği; Halk Sağlığı; Mevzuat AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ7: Çevre etiği sorunları ve temel yaklaşımlar ÖÇ8: Çevresel etik ve sürdürülebilirlik Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ7 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ8 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
EĞITIM AYRINTILARI Eğitim müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel Halkla ilişkiler İktisat AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ7: Çevre etiği sorunları ve temel yaklaşımlar ÖÇ8: Çevresel etik ve sürdürülebilirlik Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ7 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ8 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ ÖZET ÖÇ7: Çevre etiği sorunları ve temel yaklaşımlar ÖÇ 7 üç bölümlü bir amacı bulunan çevre etiğini tanıtır ve sunar. Öğrenme malzemeleri, öğrencilere (a) kaynak etiği, (b) hayvan etiği ve (c) doğa etiği olmak üzere çevre etiğinin temel alanlarını tanıtır. Uygulamalı çevre yönetiminin (a) felsefi düzeyi, (b) yasal düzeyi ve (c) ahlaki düzeyi olmak üzere çevre muhakemesinin üç düzeyinde çevre etiğinin nasıl yapılandığı vurgulanır. Öğrencilerin çevre etiği alanındaki en önemli teorilerin ilkelerini ve ana argümanlarını anlamalarına yardımcı olmanın yanı sıra bilgi de verilir: (a) antroposentrik yaklaşım ve fizyosentrik, ve (b) antroposentrik olmayan ya da fizyosentrik yaklaşım. Öğrenme malzemeleri, çevre etiğinin temel sorularını ele almaktadır; en önemlileri ise insan dışı bir varlığın kendi içinde bir değer olarak (içsel değerler) ahlaki bir değere sahip olup olamayacağı ve ahlaki canlılar spektrumunun ne kadar büyük olduğudur. Özellikle de çevre etiğinin temel kavramları açıkça ortaya konulur. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ ÖZET ÖÇ8: Çevresel etik ve sürdürülebilirlik ÖÇ 8 üç bölümlü bir amacı gözeten bilgiyi sunmaya odaklanmaktadır. Bu bölüm, çevre etiği bağlamında sürdürülebilirliğin ne olduğu, özellikle de sürdürülebilirliğin anlamı ve gelişimi konusunda öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Almanya örneğinde (örnek olarak) öncelikli eylem alanlarıyla ilgili ulusal sürdürülebilirlik stratejileri sunulmaktadır. Öğrenme malzemesi ile öğrenciler, toplum ve çevrenin sürdürülebilir kalkınması için Avrupa stratejisi (Eurostar Raporu 2013) hakkında bilgi sahibi olur. Modern toplumlarda kamusal ve özel hayatın bütün alanlarını etkileyen sürdürülebilir ve ekolojik ekonomi modeline ("yeşil ekonomi") özel bir önem verilmektedir. "Zayıf" veya "güçlü" sürdürülebilirliğin farklı ekolojik, ekonomik ve sosyo-politik yönleri de ele alınmaktadır. Bu öğrenme malzemesi özellikle, Avrupa sürdürülebilir kalkınma stratejisi ile ilgili, tüketim ve üretim alanlarındaki eylem ihtiyacı hakkında bilgi sunmaktadır. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645