TURİZM REHBERLİĞİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
Advertisements

Dogu Anadolu Kaplanları
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
Nedir?. Genel Şartlar 1. Ders verme hareketliliği gerçekleştirilecek iki ülkeden en az birinin AB üye ülkesi olması gerekir. 2. Ders verme hareketliliğinden.
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
GIDA MÜHENDİSLİĞİ NEDİR? GIDA MÜHENDİSLİĞİ, gıdaların üretiminden tüketimine (tarladan sofraya) kadar ki bütün süreçlerde mesleki bilgi ve deneyimleri.
HAFTA 8 OTEL MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ
Erciyes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
TURİZM HUKUKU SÖZLEŞMELERİ
İşletmeyi neden kurarız ?
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
ALMANYA‘DA YAŞAMAK DAR ALANLI DANIŞMA KURUMLARI. Almanya'da devlet destekli yardım kurumları bünyesinde yabancılar için, belediyeler bünyesinde ise, herkes.
NÜFUS HİZMETLERİNİ GÜÇLENDİRME VAKFI
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KAYIT KONAKLAMA FORMU KİŞİSEL BİLGİLER UNVAN:_______________________________________________________________ ADI – SOYADI:_______________________________________________________________.
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
KONGRE FUAR ORGANİZASYONU 3.Hafta
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, GİRİŞ Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, konaklama hizmetlerindeki.
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SEYAHAT ACENTALARINA SAĞLANACAK TURİZM DESTEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
18-21 Eylül 2013 Duesseldorf Uluslararası İlaç ve Eczacılık Fuarı.
PAZARLAMA MEVZUATI Paket Tur Sözleşmeleri. Paket tur sözleşmeleri; ulaştırma, konaklama ve bunlara yardımcı sayılmayan di ğ er turistik hizmetlerin en.
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
T.C. Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
REHBERLİK YÖNETMELİK-5
TURİZMDE REHBERLİK Öğr. Gör. A. Özlem ÇALIK.
REHBERLİK YÖNETMELİK 2014.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
REHBERLİK YÖNETMELİK-3
MESLEK ETİK İLKELERİ.
ANRO-2.
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KAPALI GRUP KÜLTÜR TURLARI
Sunum transkripti:

TURİZM REHBERLİĞİ

Tarih Boyunca Seyahatler ve Nedenleri Seyahatler insanlık tarihinde oldukça eski geçmişe dayanır. İlk dönemlerde yapılan seyahatler günümüzdekilerden anlam ve amaç açısından farklıdır. Önceleri seyahat zorluk, güç koşullar, sıkıntı anlamında iken günümüzde seyahat zevk ve keyif sözcüğünü çağrıştırmaya başlamıştır. Eski çağların herhangi bir seyahat rotasını günümüz koşullarıyla karşılaştırmak mümkün değildir. İnsanlık tarih boyunca ticaret (kervanlar, develerle ulaşım), zevk (Yunanlıların olimpiyatlara katılması),su arayışı, sağlık (sıcak su kaynağı, tedavi edici), fetih, göç, mevsim koşulları, vatan arayışı, din (Mekke-Kudüs) faktörü gibi çeşitli amaçlar ve uzaklara gitme isteğiyle seyahat etmiştir.

İnsanı Seyahate Yönelten Nedenler İnsanlar yüzyıllar boyunca yaratılışlarındaki hareketlilikten, öğrenme isteklerinden, yeni şeyler arama gibi pek çok farklı sebepten bireysel ve toplu seyahatler yapmışlardır. Günümüzün turizm hareketleri ilk olarak 1811’de lokomotifin bulunması ve buharlı gemilerin ulaştırmada kullanılmasıyla başlamıştır. Gelişen teknoloji sayesinde mesafeler kısalmış ve ucuz seyahat olanakları doğmuştur.

Dünyadaki Turizm Hareketlerinin Nedenleri Dünyanın, özellikle Avrupa ülkelerinin nüfusunun artması Sanayileşmiş ülkelerin refah düzeyinin artması Ulaştırmada hız konfor ve ucuzluğun sağlanması Reklam ve propaganda Konaklama alternatiflerinin uygun ve çeşitli olması (kamp, pansiyon, tatil köyü) İnsanın üzerindeki baskı ve stresten arınma isteği Deniz ve güneşin talep unsuru haline gelmesi Turistlere kredili ve taksitli seyahat imkanının sağlanması

Profesyonel Turist Rehberliği Yönetmeliği’nin 4 Profesyonel Turist Rehberliği Yönetmeliği’nin 4. maddesinde rehberin tanımı şöyle yapılmaktadır: Profesyonel Turist Rehberliği Yönetmeliği’nde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak rehberlik mesleğini icra etme yetkisini kazanmış olup, yerli veya yabancı turistlere, turistlerin gezi öncesinde seçmiş oldukları dil ile uyumlu olmak üzere, rehberlik kimlik kartlarında belirtilen dillerde rehberlik eden, onlara tanıttıkları bölgenin kültürel ve doğal mirasını aktaran, gezi programının; tur operatörü veya seyahat acentesinin yazılı belgelerinde tanımlandığı ve tüketiciye satıldığı şekilde yürütülmesini sağlayan ve gezi programını seyahat acentesi adına yöneten kişidir.

TURİST REHBERLERİNDE BULUNMASI GEREKEN ÖZELLİKLER Rehberler ülkelerini yabancılara karşı, kendi kişilikleriyle temsil etmelerinden dolayı turizm sektöründe çok önemli görevleri, katkıları ve aynı oranda da sorumlulukları vardır. Rehberlik, çok büyük bir bilgi birikimi onun da ötesinde çok yönlü bir eğitim gerektirir. Rehberler, birer küçük bilgi devi olmanın yanı sıra, iyi bir yönetici, iyi bir kültür adamı, iyi bir psikolog, iyi bir sosyolog olmak durumundadır. Bir ülkeye gelen yabancı turistler daha çok rehberli turları tercih etmektedirler. Turist, ülkeyi temsil eden ve en çok temas halinde bulunduğu ülke vatandaşı olan rehberden ziyaret ettiği ülke hakkında, ülkenin ekonomik durumu, tarihi, hukuk düzeni, siyasal yapısı, sosyal yaşamı, eğitim sistemi, dini inanç, müzik, resim, edebiyat gibi birçok değişik alanda, bilgi almak ister. Bu sebepten rehber içinde yaşadığı toplumun dinamiklerini iyi izlemeli, yeni akımlar, gelenek ve göreneklerdeki değişmeler, yakın gelecekte olabilecekler hakkında da fikir sahibi olabilmelidir.

Dünya Turist Rehberleri Federasyonları Birligi (World Federation of Tourist Guide Associations - WFTGA) 1985 yılında kurulmustur ve resmi olarak herhangi bir kazanç amacı gütmeyen ve politik unsurları içermeyen bir organizasyon olarak kabul edilmistir. Federasyonun sekretarya binası Londra’da bulunurken basvurular Viyana’ya yapılmaktadır. Toplulugun resmi dili İngilizce’dir.44 Birlik, 55 ülkeden 88.000’’in üzerinde turist rehberini temsil etmektedir. Birlik, rehberlerin egitim kalitesini yükseltmek ve uluslararası deneyimi gelistirmek, dünya genelinde turist rehberleri birlikleri ile iletisim kurmak ve mesleki etik kurallarını tesvik etmek amacıyla kurulmustur. Birligin amaçları; ziyaretçilere profesyonel bir hizmet sunmak, dogru bilgilerin kullanımını saglamak, sorunlarla basa çıkabilmelerinde rehberlere yardımcı olmak, turizm destinasyonlarını tesvik etmektir.Türkiye de WFTGA’ya üye bir ülkedir.

TUR ve GRUP ÇEŞİTLERİ Tur, herhangi bir önceden düzenlenmiş bir veya birden çok destinasyona gidişi ve hareket noktasına geri dönüşü kapsayan tatildir. En geniş anlamıyla tur: «bir insanın bireysel olarak veya bir grup içinde, sürekli olarak oturduğu noktadan ayrılarak bilgi, görgüsünü artırma ve merakını giderme gibi çeşitli amaçlarla boş zamanlarını, tatillerini değerlendirmek üzere farklı mekanlara gitmesi ve belirli bir zaman süreci sonunda esas oturduğu yere geri dönmesi eylemidir.» Turizm olayı, temel olarak insanların ödemeye hazır oldukları bedelleri kazanmak isteyen başka insanlar tarafından yürütülmektedir. Kişiler özgün yapılarına göre dinlencelerini değişik şekillerde değerlendirmek isterler. (3S- kültür-gezme-doğa)

Bağımsız Turlar-Independent Tours Kişilerin kendi başlarına aileleriyle veya arkadaşlarıyla küçük bir grup halinde yaptıkları; uçuş planı, otel konaklamaları, belirli güzergahları bilinen ancak, günlük gezi programlarında kişilerin kendilerine, kendi programlarını ve zaman kullanımlarını düzenleme olanağı veren turlardır. Bu turlarda kimi zaman otel rezervasyonunun kısmen yapılması; aradaki günlerin rezervasyonsuz olarak yolcunun kendi denetimine bırakılması ve gezinin başlamasından sonraki gelişmelere göre kişinin kendisi tarafından düzenlenmesi tercih edilir. En belirgin özelliği turu yöneten ve uygulama sırasında yönlendiren biri yoktur. Bu turların en yaygın biçimi fly and drive (uçuş ve sürüş). Uçak biletine ek havalimanında veya otelde teslim alınan bir araç söz konusudur. (şoförlü/süz)

Grupların Oluşumları Grupların oluşum süreçlerinin bilinmesi bunların yöneltilmesi açısından oldukça önemlidir. Tur lideri ya da rehber grubun oluşumunu dolayısıyla ortak özelliklerini bildikleri takdirde olası beklentileri hakkında bilgi-fikir sahibi olacaktır. Bu da onlara neleri yapıp neleri yapmamaları gerektiği konusunda yardımcı olacaktır. (Üzerinde ağırlıklı duracak noktalar, boş zaman vs. )

Grup Çeşitleri İnsanlar tatillerinde iyi anlaştıkları, aynı zevkleri paylaştıkları; dolayısıyla beklentileri örtüşen kişilerle bir arada olmak isterler. Doğal olarak da önceden tanıdıkları insanlarla grup halinde tur satın almayı yeğlerler. Kişi sayısı arttıkça azalan kişi başı maliyetler nedeniyle kişilerin kendilerine özgün tur satın alma şansları da yükselmektedir. Turun satın alma aşamasında belli davranışlar, oluşan grupların birbirinden en azından oluşumları açısından farklılıklar göstermeleri sonucunu doğurur. Oluşumları ve ortak noktaları belli olan gruplar ise rehbere davranışları ve dolayısıyla tur yönetim ilkelerini oluşturması açısından büyük kolaylıklar sağlayacaktır.

Paralel Grup Özendirme Grupları Temel olarak aynı gezi programını uygulayan ancak farklı araçlarla taşınan gruplardır. Aynı tur operatörünün belirli bir hareket tarihinde aynı programa bir otobüsün alabileceği kişi sayısından fazla kişinin katılması sonucu oluşur. Özel tatil dönemlerinde yoğunlaşır. Özendirme Grupları Broşür grupları ile kapalı grupların temel özelliklerini bünyesinde birleştiren gruplardır. Belirli bir çevreden gelen ve yönelimin genel turistik varış noktasına kadar kendilerine tahsis edilmiş özel ulaştırma aracını kullanan, daha sonra peş peşe seyreden aynı niteliklere sahip otobüslerle aynı konaklama birimlerinde kalıp, aynı programı gerçekleştiren gruplardır. Genelde 100 kişinin üzerinde katılımcısı olan gruptur. Masrafların önemli bir bölümü bir finansör firma tarafından karşılanır.

TURİSTLERİN DAVRANIŞ BİÇİMLERİ İdeal turist: Ön yargıları yoktur ve amacı gezdiği ülkeyi tam olarak tanımaktır. Bilgili, her şeyle ilgili ve üretkendir. Katıldığı geziyle ilgili daha önce araştırma yapmıştır. Rehberin her dediğini yapan, rehbere zorluk çıkarmayan, şikayet etmeyen, yüklü bahşiş veren böyle bir turist tipi, tüm araştırmalara göre henüz doğmamıştır ve doğacağa da benzemiyor.  Kabul eden turist: edilgendir, her söyleneni onaylar, kendine güveni yoktur. Her renge bürünür, kişisel girişimlerden kaçınır. Geziyle ilgili görüşü yoktur Sömüren turist: Gezi boyunca herkesi kullanıp sömürmek için hazırdır. Parası vardır, ama harcamaz. Başkalarının sırtından geçinir. Kıskançtır, uyanık geçinir. Otobüsteki yerinden, oteldeki odasından sızlanır. Rehberin her işine karışır, onun yerini almaya çalışır. Davranışları küstah ve saldırgandır. İstifçi turist: Tutucudur, Titiz ve düzenlidir. Gereksinim olacağını düşündüğü pek çok şeyi, yiyecek- içecek dahil yanında getirmiştir. Gezinin ilk gününden, son gününe kadar hep aynı yerde oturur. Oldukça dakiktir. Pazarlamacı turist: Gözlerinde dolar işareti vardır. Yaklaşım ve ilkeleri ana hatlarıyla fırsatçıdır. Patavatsızdır, davranışlarına dikkat etmez.

Tur Liderinin Temel Özellikleri Lider vasıflı olmak Kendini ve duygularını kontrol edebilmek Zamanı iyi kullanabilmek Organizasyon yeteneğine sahip olmak Girişken- aktif olmak Samimi-kibar-sorumluluk sahibi olmak Sabırlı-iş bitirici olmak Ekip çalışmasını başarabilmek Esnek çalışma saatlerine uyabilmek

Statik rehberler; insan canlılığını içermeyen, basılı eserlerden oluşan, müze/ören yer/ülke hakkında tarihi bilgileri veya ulaşım yollarını kapsayan, kendi gezisini kendi yönetmek isteyen kişilere yardımcı olan araçlardır. Statik rehberler kitap vs. turistler açısından belli bir zaman ayırmayı, çalışmayı, geziyi önceden hazırlamayı gerektirir. Oysa ki insan doğası gereği hazıra alışıktır. Diğer yandan günümüzde insanların çalışma şartları onlara çok fazla boş zaman da bırakmadığı için insanlar daha çok hazır bilgiye yönelirler. --Rehber Kitaplar (guide book); Kapsadıkları coğrafi alandaki tüm önemli turistik çekim merkezleri hakkında özet bilgiler veren; bunlara nasıl ulaşılacağını gösteren, nerede kalınıp/yenileceğini anlatan kitaplardır. Kendi araçlarıyla gezenler ve küçük aileler hedef kitleleridir. Genelde fotoğraf yer almaz.

b) Profesyonel Turist Rehberleri Belirli bir program dahilinde, yerli ve yabancı gezginlere yol gösteren, program kapsamındaki ziyaret yerleri hakkında uygun dilde doğru bilgiler aktaran, ülke ya da bölge hakkında tanıtım yapan, gezginlerin doğru sosyal-ekonomik ve kültürel izlenimler almasına yardımcı olan kişidir. Bu tanımın dar hali ise; bir ülke, müze ya da ören yerini gezdiren, burası hakkında doğru ve yeterli bilgiler veren kişilere rehber denir.

5)Transferciler Genel turist varış noktası ile dinlenme tesisi veya turun başlangıç noktası arasında gruba refakat eden kişilerdir. Gelen grup üyelerinin dilini konuşuyor ve yapılacak işlemleri biliyor olmaları yeterli niteliklerdir. Yolda kişilere gerekli bilgileri aktarmakla yükümlüdürler.

Rehberlik mesleğinin özellikleri Fiziki güce dayalı olması Nemrut- Sümela-Termesos-Karain Mağarası 20-45 yaş arası Mevsimlik bir iş olması Sezonun yoğunluğu İş güvencesinin olmaması Sey. Acen. Hayrat değil, geçici eleman, rehber kaza geçirse umrunda olmaz. Dışsal faktörlere bağlı olması Ülkede gelişen olaylar, teker, hava,

Rehber talebine etki eden unsurlar Gelen yabancı turist sayısı: ne kadar çok arz o kadar talep Konuşulacak dil Ortalama grup büyüklükleri Mevsimlik yoğunlaşma Rehberlik hizmetinden yararlanma oranı Rehberlik hizmetlerinden ortalama yararlanma süresi

Disiplin cezaları ve soruşturma usulü a) uyarma cezası; mesleğin icrasında daha dikkatli davranması gerektiğinin turist rehberine yazılı olarak bildirilmesidir. uyarma cezası aşağıdaki hâllerde verilir: 1) meslek icra edilirken çalışma kartının veya turist rehberliği sözleşmesinin bulundurulmaması. 2) meslek icra edilirken çalışma kartının görünür şekilde taşınmaması.

TURİST REHBERİ ÜCRETLERİ Taban ücret tarifesi, birlikler ile türkiye seyahat acentaları birliğinin görüşleri alınarak bakanlık tarafından net ücret üzerinden belirlenir ve her yıl 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı vergi usul kanununun mükerrer 298 inci maddesi hükümleri uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranından az olmamak kaydıyla artırılarak en geç aralık ayında, izleyen takvim yılının başından itibaren yürürlüğe girmek üzere bakanlık tarafından ilan edilir. Turist rehberleri, taban ücret tarifesinde belirlenen ücretin altında turist rehberliği hizmeti sunamazlar. taban ücret altında çalışılabilecek sosyal ve kamusal nitelikli turist rehberliği hizmetleri yönetmelikle belirlenir.

Yer Hizmetli ( Ağırlamalı ) Turların Gerçekleşmeleri Çoğunlukla ağırlamacılar, transferciler ve rehberler birbirlerinden bağımsız zamanlarda hizmet verirler. Transferciler yolcuları otele yerleştirirler. Ağırlamacılar konuklara hoşgeldin kokteyli vererek; olası sorunlarda yolcuların yanlarında olduklarını hatırlatırlar. Rehberler turları satın almış konuklara kısa süreli çevre turu satabilirler.

Yönetilen Turların Gerçekleşmeleri Planlama ve uygulama aşamalarında en karmaşık ve en güç olanıdır. Tur, birden çok bölgeyi, hatta ülkeyi kapsayabilir. Yönetilen turlardaki sürekli olan ve birlikte çalışılan işletme sayısının fazlalığı yer operasyonu sırasında geçerlidir. Yoksa turist veren yöre ya da ağırlamalı turlar arasında fark yoktur. Daha düşük fiyatlarla satış yapan t.o. masrafları azaltmak için transferleri ve tur liderliğini de rehberlere yüklemektedir.

Tur Lideri Dosyasında Bulunan Evraklar 1- Yolcu Listesi – Ad, soyad, cep tel 2- Toplama Katılma Listesi – Sonradan tura eklenecek yolcular varsa yazılır. Amaç tur liderinin bu yolcuları almayı unutmasını engellemektir. 3- Yolcu Manifestosu – Uçağa biniş işlemleri sırasında havayolu görevlisi bilgi formuna yolcu ismi, pasaport no, uçak bilet no.larını kaydeder. Bu bilgilerin alfabetik olarak sıralı olduğu listedir. PNR no detayların bulunması için yeterlidir. Ara duraklardan binecek yolculara da farklı PNR no su verilir. Gemi yolculuklarında ayrıca kamara dağılım listesi de hazı bulundurulmalıdır. 4- Tur Öncesi Bilgi ve Buluşma Duyuruları – hava durumu, etkinlik, eğlence gibi bilgiler bulunur.

Yerel operasyon Yönelim ülkesine ya da yöresine varıldığı andan itibaren gezi dönüş yolculuğunun başlangıcına kadar planlanmış etkinliklerin tümünü kapsar. Tanışma-genel bilgi sohbeti Gezilecek yerlerin arasındaki mesafe Tanıştırma Ziyaret süreleri Hizmet sınırının belirlenmesi Öğle yemeği süresi Otobüste uygulanacak kurallar Mola süreleri Zaman kullanımı İklim ve giyim koşulları Oteller-bagajlar

Turun Tamamlanması-sona ermesi Yönetilen bir turun rehber açısından sona erme noktası, programlanan gezinin bitimi yani son konaklanan otel ya da geri dönüş uçakla olacaksa havalimanıdır.