APP INVENTOR Emre ANLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Bir asistanın, asistanlık dönemimdeki bilgilerinin sistem üzerinden takibinin yapılmasını sağlamak.
LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
Arduino nedir ? Atmega 328P Microcontroller USB ile bilgisayara bağlanır. Basit bir kullanımı olup kullanıcı dostudur. C++ tabanlı Arduino yazılımı ile.
EK DERS UYGULAMA REHBERİ. GIRIŞ EKRANı Sisteme giriş için adresi kullanılmaktadır. Ö ğ renci bilgi sistemi için kullanılan kullanıcı.
PROSHOW GOLD 7.0 Evaluation version. PROGRAMIN ÇALISMASI Program açılınca New Slide Show penceresi açılır.(Sol alt taraftaki " Show at startup" yazısının.
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
Bu sunu scratch programını tanıma amaçlıdır
EQUIZSHOW.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
GARSON/VALE ÇAĞRI SİSTEMLERİ KURULUM
XPEECH SIP DECT Yazılım Güncellemesi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DİREKTÖRLÜĞÜ
NERO NEDİR NASIL KURULUR ?
LOGGER PRO ile GRAFİK ÇİZMEK
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
SES ve Vıdeo Ekleme.
(Bircom Ergin BOYACI – Müşteri Deneyimi ve Ürün Geliştirme)
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
İNTERNET ORTAMINDA AKADEMİK ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR?
Çiğdem ÇOBAN Bilgisayar Mühendisi
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
BİLGİSAYAR ÇEŞİTLERİ.
Uçak Bileti Değiştirme
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Ağ Nedir IP Adresi DNS Sunucu
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
DENETİM MASASI-2 Aygıtlar ve Yazıcılar
E-BÜTÇE TENKİS OLUŞTURMA
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
Veritabanından Raporlama Yapmak
GÖRSEL PROGRAMLAMA DİLİ:
Kullanıcı Kılavuzu DynaMed Plus support.ebsco.com.
İNTERNETTE ARAMAYI ÖĞRENİYORUM
Android Registry.
Bilgisayarlara komut verme Remzi ÖZ
Temel Bilgisayar Bilgileri
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
PARAMETRİK ANALİZ Orcad PSpice da Parametrik Sweep Analiz /
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
Gmail Hesabı Nasıl Alınır?
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
EBSCO Discovery Service (EDS) Akademik Arama Motoru/Keşif Aracı
Arduino Programlama Dili
e-Rapor – Yatağa Bağımlı Kişiler için Tek Hekim Raporu
Bilgisayar II 26 Nisan-7Mayıs Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Defter Beyan Sistemi Başvurusu
Bilgisayarım Simgesinin Kullanımı Dosyaların Yönetimi
seyahat zeyno zeyno seyahat
EBSCOadmin Genel Bakış
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunucu Bilgisayara Eğitim Yazılımı Yüklemek İçin;
“Kimlik Bilgileri” kısmında Kişisel Bilgiler girilir ve “Kaydet” butonuna basılarak,bilgiler kaydedilir. Tüm Bilgilerin girişi eksiksiz yapılmadır.
TURNITIN programında tez tarama
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
Disk Kota Yönetimi.
VADEMECUMONLINE KULLANIM KILAVUZU
OKUDUKÇA WEB SAYFASI VE ANDROİD UYGULAMASI KULLANIM KILAVUZU
VADEMECUMONLINE KULLANIM KILAVUZU
Karşıt evrakları hazırlama programı sunumu
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
Sunum transkripti:

APP INVENTOR Emre ANLAR

App Inventor Nedir ? App Inventor uygulaması sayesinde hiç programlama bilginiz olmasa da Android uygulamaları geliştirebilirsiniz. Programlamayı az bilenler veya hiç bilmeyenler için Android uygulamaları geliştirmek amacıyla kullanabilecekleri, kolay bir görsel uygulamadır. App Inventor’da ilk başta uygulamayı görsel olarak tasarlayacağız ve sonra kodların yerine blokları kullanarak uygulamamızı oluşturacağız.

Başlamadan Önce Yapılması Gerekenler Uygulamaları geliştirmek için Google hesabı kullanıyoruz.  appinventor.mit.edu adresine kayıt olmanız gerekli .  appinventor.mit.edu adresinden programımızı indiriyoruz.  Emulaton programını kurmak. App Inventor’da çalışmak için web tarayıcısı ve internet bağlantısı gereklidir.

http://appinventor.mit.edu/explore/ adresine giriş yaptığımızda

Sağ üst köşede ki Create apps Sağ üst köşede ki Create apps! Butonuna tıkladığımızda bizden Google hesabımızla bağlanmamızı isteyecektir.

Giriş yaptığımızda karşılaştığımız ekranda Sol üstte ki Start new Project seçeneğine tıkladığımızda; Bizden bir proje ismi girmemi isteyecektir. Proje ismini yazdıktan sonra OK tuşuna basarak devam ediyoruz;

Projemizi oluşturmuş olduk Projemizi oluşturmuş olduk. Sol tarafta yer alan menüleri incelemiz gerekirse user interface;

Buton, CheckBox, Label vb. elemanlarla tasarımlar yapabiliriz Buton, CheckBox, Label vb. elemanlarla tasarımlar yapabiliriz. Bu Elemanların özelliklerini değiştirmek için Örneğin bir butonu ekranımıza sürükledik ve değişiklikler yapmak istiyoruz. Renklendirme üzerindeki yazıyı değiştirme gibi ;

Sağ tarafta bulunan ve eleman seçildiğinde ortaya çıkan properties seçeniği ile düzenlemeler yapabiliriz. Sağ üst Köşedeki Designer görünümü kullanıyoruz şuan . Eğer Blocks görünümüne geçecek olursak

Oluşturduğumuz Butona tıklandığında ne yapmak istersin sorusunun şıklı cevaplarını görebilirsin .

İlk Uygulamamız butona tıklanınca bir yazının renginin değiştirilmesi olsun . Gelin adım adım yapalım. Designer görünümündeyken ekranımıza bir buton ekliyelim ve birde label. Labelimizin text kısmına arzu ettiğimiz bir şeyi yazalım örneğin İlk uygulamam.

Daha Sonra Blocks görünümüne geçelim ve etkileşimlerimizi belirliyelim.

Mantık olarak butona tıklandığındada labelin yazı rengini değiştir yazmamız gerekiyor . App inventor ile bu kodları yazmaktan kurtularak şekillerle işlemimizi daha kolay hale getirebiliyoruz.

Basit olarak (basitleştirilmiş ingilizce) buton1 e tıklandığında label1 in yazı rengini değiştir demiş olduk . Hazırladığımız uygulamayı çalıştırmak için Yukarıdaki Connect butonundan

Emulaton programını kurarak bilgisayarımızda bir telefon oluşturarak bilgisayarımızdan açabiliriz ya da USB seçeneği ile telefonumuzu bilgisayara bağlayıp telefonumuzdan çalıştırabiliriz.

Yapmış olduğumuz uygulamanın son çıktısı bu şekilde olacaktır.