Hızlı Can Kurtarma Botu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
25 Mart 2006 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanmıştır.
Advertisements

AMATÖR DENİZCİ İŞLEMLERİ
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
EĞLENCE YERİ GÜRÜLTÜSÜ KONTROLÜ
Balıkçılıkta Gemi Adamları Mevzuat Uygulamaları KAYSERİ 2 Nisan 2013
Aerobus Güvenliği ve Emniyeti Aerobus yolcularının ve sisteminin Güvenliği ve Emniyeti için alınması gereken Proaktif Önlemler.
“Balıkçı Teknelerinin Emniyeti ve Uluslararası Kurallar.”
İTÜ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ Gemi Teçhizatı Test Merkezi
SAĞLIK BAKANLIĞINA BAĞLI KURULUŞLAR.  Bu kuruluşların kendi özel para kaynakları vardır.  Danışma ve yardımcı birimler bulunmaktadır.
YANGIN YÖNETMELİĞİNDE ASANSÖR
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
 İdareler ve sektörden gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucunda katılım ve rekabeti artıracak şekilde yapım işleri ihalelerini ilgilendiren önemli.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
Doktor Doktor öncelikle insanların sağlığını koruma, meydana gelmiş hastalıkların ve sakatlıkların tedavi edilmesini sağlamak, sağlık durumunun geliştirilmesini.
SIVILAŞTIRILMIŞ PETROL GAZLARI (LPG) PİYASASINDA UYGULANACAK TEKNİK DÜZENLEMELER HAKKINDA YÖNETMELİK 5 Haziran 2007 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede.
KÖYCEĞİZ DENİZCİLİK MESLEK LİSESİ TANITIM SUNUMU
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
9. SINIFLARIN DİKKATİNE.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Bu Slayt Bodrum esnaf ve sanatkarlarını bilgilendirmek amacıyla Bodrum Esnaf ve Sanatkarlar Odası Mesleki Eğitim Merkezinde Hazırlanmıştır.
ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) / ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA (AMP) ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME KILAVUZU.
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
2012 yılında kurulan ARCA İLK YARDIM MERKEZİ kurumlara eğitim ve hizmeti, kaliteli ve hızlı çözümlerle tek bir elden verebilmek amacı ile yola çıkmıştır.
PİLOTLUK Pilot, yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçağı) kullanan kişidir.
TEHLİKELİ MADDELER EĞİTİMİ DANGEROUS GOODS TRAINING
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA(SOLAS),1974
TAN I M LAR Kap : İçine akışkan doldurmak için
Kılık Kıyafet.
AĞIR VE TEHLİKELİ İŞLER YÖNETMELİĞİ
OKULLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Bu Slayt Çarşamba esnaf ve sanatkarlarını bilgilendirmek amacıyla Mesleki Eğitim Merkezinde Hazırlanmıştır.
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Özel Öğretim Şubesi)
MOTORLU ARAÇLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK.
Ünite 1 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
PAYROTEKNİK MALZEMELER
YOLCU GEMİLERİ KALABALIK YÖNETİM VE TEDBİRLER
Can Kurtarma Teçhizatları (LIFE SAVING APPLIANCES)
Can Kurtarma Araç, Donanım ve Teçhizatları
YANGIN TESPİT SİSTEMLERİ
Hızlı Can Kurtarma Botu Motorunun Çalıştırılması
OMURGA Lama Omurga Levha Omurga Kutu Omurga Yalpa Omurga 2/21/2018.
Hayvanların nakile uygunluklarının kontrolü
Yoğun Trafikte ve Seperasyonda Seyir
Elektronik Harita Görüntüsü ve Bilgi Sistemi Electronic Chart Display and Information System (ECDIS) Kaptan İdris TURNA.
GMDSS GİRİŞ.
DENİZ HUKUKU ISPS GÜVENLİK TEHDİTLERİ VE GÜVENLİK RİSKLERİ
DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME TÜZÜĞÜ
Denizde Trafiği Düzenlemek Seyir Güvenliğini sağlamak.
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
KİŞİSEL KORUYUCU DONANIMLARIN İŞYERLERİNDE
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
… Sınıf Öğretmeni.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
İŞ SAĞLIĞI GÜVENLİĞİ MEVZUATI
Görev ve Sorumluluklar
Takdim Planı * Derneğin Kuruluş Aşaması * Derneğin Yaptığı Yardımlar
Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: Pilotaj Bölüm Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEHLİKE ve RİSK LABORATUVAR ÇALIŞANLARI İÇİN BİYOLOJİK TEHLİKELERE KARŞI TEMEL BİYOGÜVENLİK KURALLARI Keep Lab Safety Keep You Healthy ( TR01-KA )
Sunum transkripti:

Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanma Yeterliliği Eğitimi

Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanma Yeterliliği Eğitimi AMAÇ Deniz Kuvvetleri Komutanlığı mensubu Subay ve Astsubayları, STCW-78/95 uyarınca, Uluslararası Denizcilik Teşkilatı (IMO) Model Kurs I.24'e uygun olarak "Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanma Yeterliği Eğitimi" konusunda gerekli bilgilerle donatmaktır.

Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanma Yeterliliği Eğitimi UYGULAMA ESASI KURS REFERANS NO : DE 022.1.72 GİZLİLİK DERECESİ : TASNİF DIŞI TOPLAM SÜRE : 20 D/S (4 Gün) TAKDİM : 5D/S (% 25) UYGULAMA : 15 D/S (% 75) KURSİYER KAPASİTESİ : Azami 20 Kursiyer PERSONEL İHTİYACI : 2 Öğretim Elemanı UYGULAMA TARIHI : Dz.K.K.lığı Yurt İçi Kurslar Planı çerçevesinde 4 Gün süre ile uygulanır.

Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanma Yeterliliği Eğitimi EĞİTİM HEDEFLERİ 1.0 Hızlı Can Kurtarma Botları konusunda IMO tarafından alınan kararları ve SOLAS/STCW-95’de yer alan konu ile ilgili hususları bilir. 2.0 Hızlı Can Kurtarma Botlarının tekne yapısını bilir. 3.0 Hızlı Can Kurtarma Botlarının özelliklerini ve olanaklarını bilir. 4.0 Hızlı Can Kurtarma Botlarında bulunan Seyir ve Güvenlik Gereçlerinden Bot Ekipmanlarını Seyir Alet ve Cihazlarını, Emniyete Yönelik Ekipmanları ve Emercensi teçhizatı bilir.

Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanma Yeterliliği Eğitimi EĞİTİM HEDEFLERİ 5.0 Hızlı Can Kurtarma Botlarının denize indirilmesinde ve gemiye alınmasında uygulanması gereken güvenlik önlemlerini bilir ve uygular. 6.0 Hızlı Can Kurtarma Botlarının normal ve ağır deniz şartlarında kullanılmasını bilir ve kullanır. 7.0 Alabora olmuş Hızlı Can Kurtarma Botlarının düzeltme usullerini bilir ve düzeltir. 8.0 Hızlı Can Kurtarma Botları ile uygulanabilecek arama paternlerini ve çevre faktörlerinin aramaya etkisini bilir. Arama paternlerini uygular.

Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanma Yeterliliği Eğitimi EĞİTİM HEDEFLERİ 9.0 Hızlı Can Kurtarma Botlarının ve Ekipmanlarının acil kullanım için hazırlığını bilir. 10.0 Hızlı Can Kurtarma Botlarının bakım talimatlarını, acil onarımlarını, şişirilebilir tipteki Hızlı Can Kurtarma Botlarının normal şişirme ve söndürme işlemlerini bilir. 11.0 Hızlı Can Kurtarma Botlarının muhtelif tipteki motorlarının çalıştırılmasını bilir ve kullanır. Diğer donanımlarını kullanabilir.

Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanma Yeterliliği Eğitimi REFERANSLAR 24 TEMMUZ 2001 tarihli, 24472 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Gemi Adamları Yönetmeliği The International Convention on Standards Of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers (STCW 1995), 1998 Edition (IMO Sales No: 938 E) International Convention for the Safety of Life at Sea, 1974 (SOLAS 1974), as amended (IMO Sales No : 110 E)

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR 1995 yılında, Estonya’da meydana gelen deniz kazasından sonra, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO-International Maritime Organization) tarafından, Bütün Ro-ro gemilerine 01 Haziran 2000 tarihinde Hızlı Can Kurtarma Botu ( FRB-Fast Rescue Boat ) taşıma zorunluluğu getirilmiştir.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR GEMİ ADAMLARI YÖNETMELİĞİ Md. 4.27’de belirlenen tanıma göre; Hızlı Can Kurtarma Botu Bir kaza durumunda tehlikedeki kişileri kurtarmak ve can kurtarma aracına toplamak için yapılmış şişme lastik ya da fiberglas veya saç bot biçimindeki hızlı deniz aracı.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR STCW Görevlendirilecek personel, Hızlı Can Kurtarma Botu’nun makinesini çalıştırıp, işletimini sağlayabilecek yeterlikte eğitilmiş ve belgelendirilmiş olmalıdır.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR STCW Görevli personel, acil durumlarda Hızlı Can Kurtarma Botunu indirip sevk edebilecek yeterlikte bilgi ve beceri seviyesine sahip olmalıdır.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR STCW Görevlendirilecek personelin, eğitim safhasından önce tıbben fiziki açıdan yeterli olduğu, görme ve işitme problemlerinin olmadığının belirlenmesi gerekmektedir. Personelin eğitimleri alabilmesi için sağlık açısından bir engelleri olmamalıdır.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR STCW Görevli personelin, belgelendirilmeyi takip eden beş yıl süresince, görevleri yerine getirebileceği ve bu kriterleri sağlayabileceği öngörülmektedir.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR SOLAS Ro-Ro ve yolcu gemilerinde en az bir tane Kurtarma Botu, IMO tarafından tavsiye edilen ve İdare tarafından onaylanan Hızlı Can Kurtarma Botu olacaktır.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR SOLAS Tavsiye edilen bot, kendi kendine doğrulabilen otomatik cansalı ve tersine döndürülebilen cansalları için ihtiyaç duyulan gereksinmeleri karşılayabilecek nitelikte olmalıdır.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR SOLAS Her bir Hızlı Can Kurtarma Botu İdare’nin onayladığı uygun indirme donanımlarıyla donatılacaktır. Bu onaylamada İdare, kötü hava koşullarında Hızlı Can Kurtarma Botunun indirilmesi ve geri alınması durumlarını ve IMO’nun tavsiyelerini dikkate alacaktır.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR SOLAS Burada geçen İDARE tabiri, “Geminin Bayrağını Taşıma Hakkına Sahip Olduğu Devletin Hükümeti” anlamına gelmektedir.  

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR SOLAS Her bir Hızlı Can Kurtarma Botunda, Gemi Adamları Eğitimi, Belgelendirilmesi ve Vardiya Standartları ( STCW ) kodu ve tavsiyelerine uygun olarak eğitim ve talim görmüş en az iki mürettebat olacaktır. Bu personel çeşitli durumlarda aracın her türlü kurtarma, kullanma, manevra ve çalışma biçimlerini ve ters dönmesi halinde doğrultma işlemini yapabilecek yeterlikte olacaktır.  

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR SOLAS Ro-Ro ve yolcu gemilerinde düzenlemenin ve boyutların, 2.a. Maddesinin gerektirdiği Hızlı Can Kurtarma Botunun yerleştirilmesine engel olduğu durumlarda, Hızlı Can Kurtarma Botu ; 01 TEMMUZ 1997 tarihinden önce inşaa edilmiş Ro-Ro ve yolcu gemilerinde kurtarma botu olarak onaylanan mevcut can filikasının yerine,

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR SOLAS Ro-Ro ve yolcu gemilerinde düzenlemenin ve boyutların, 2.a. Maddesinin gerektirdiği Hızlı Can Kurtarma Botunun yerleştirilmesine engel olduğu durumlarda, Hızlı Can Kurtarma Botu ; 01 TEMMUZ 1986 tarihinden önce inşaa edilmiş gemilerde emercensi durumlarda kullanmak için hazırlanmış botların yerine yerleştirilebilir.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR SOLAS Ancak her iki halde de aşağıdaki koşulları sağlamalıdır. Yerleştirilen Hızlı Can Kurtarma Botları 2.b. Maddesinin gereklerine uygun olarak indirme donanımlarıyla donatılmalıdır. Yapılacak bu değişiklikler nedeni ile kaybedilen can kurtarma aracı kapasitesi; eşit kapasiteye sahip can sallarının yerleştirilmesiyle telafi edilmelidir. Böyle can salları mevcut indirme donanımları ve gemi tahliye sistemleriyle donatılmalıdır.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR SOLAS Madde 24 Tüm zabitler, SOLAS Sözleşmesinde Madde 24 de belirtilen “Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanma Eğitimi” ni görmek zorundadır. Gemi Adamları Yönetmeliği Üçüncü Kısım, Birinci Bölüm Madde 24’de, Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanma Yeterliliği Eğitimi ve Belgesi açıklanmakta olup, 24. Madde yönetmelikte aşağıdaki şekilde belirtilmiştir. Hızlı Can Kurtarma Botu olmayan gemilerin personelinde bu sertifika aranmaz.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR SOLAS Madde 24 İçeriği ve süresi Eğitim – Sınav Yönergesi ile belirlenen Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanma yeterliliği eğitimini, öğrenim – eğitimleri sırasında başarılı olarak gördüklerini belgeleyen veya idare tarafından onaylı eğitim kurumlarında gören gemi adamlarına, İDARE tarafından “Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanma Yeterliği Belgesi” verilir. Gemi Adamları Yönetmeliği Üçüncü Kısım, Birinci Bölüm Madde 24’de, Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanma Yeterliliği Eğitimi ve Belgesi açıklanmakta olup, 24. Madde yönetmelikte aşağıdaki şekilde belirtilmiştir.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR SOLAS Ancak yukarıdaki eğitim, özel eğitim kurumlarında verileceği zaman, bu kurumların Milli Eğitim Bakanlığından da izin almaları gerekir.

KONU İLE İLGİLİ KURALLAR SOLAS Yukarıdaki belgeyi almaya hak kazanan zabitler, ilgili konularda yeterli olduklarını kanıtlamak için, Her Beş Yılda Bir İDARE’nin öngördüğü değerlendirme sınavından geçerek belgelerini yenileyecektir. Bu değerlendirmede başarısız olan zabitler tekrar eğitime tabi tutulurlar.

Hızlı Can Kurtarma Botunun TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ GEMİ ADAMLARI YÖNETMELİĞİ Md. 4.27’de belirlenen tanıma göre; Hızlı Can Kurtarma Botu Bir kaza durumunda tehlikedeki kişileri kurtarmak ve can kurtarma aracına toplamak için yapılmış şişme lastik ya da fiberglas veya saç bot biçimindeki hızlı deniz aracı.

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ Hızlı Can Kurtarma Botu Kullanıldığı yere göre Yapımında kullanılan malzemeye göre Açık deniz alanlarında faaliyet gösteren Sert yapılı materyalden imal edilen Sahil merkezli faaliyet gösteren Şişirilebilir tip materyalden imal edilen Hem sert hem de şişirilebilir materyalden imal edilen

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ BOYUTLARI : Kullanım yeri ve maksadı ne olursa olsun bir Hızlı Can Kurtarma Botunun BOYU EN AZ 3.8 m. olmalıdır. Kısa menzilli ve sınırlandırılmış açık deniz mesafelerinde çalışan hızlı can kurtarma botları (sahil kurtarma botları, devriye botları) genellikle 4-8 metre boyları arasındadır. Ticaret gemilerinde ise boyları 3,8-8,5 metre arasında değişmektedir.

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ BOYUTLARI : İsveç, Rusya, Danimarka gibi Baltık Ülkelerinin coğrafik ve iklim şartlarından dolayı denizlerinde buzlanma ile karşılaşılabilir. Bu bölgelerin iklimine uygun imal edilmiş boyu 16 metreye kadar çıkabilen ve 10 saat boyunca 32 knot sürat ile kurtarma yapabilen İsveç yapımı ODD FELLOW tipi hızlı can kurtarma botları kullanılmaktadır.

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ BOYUTLARI : Aynı Anda, Bir Kişinin Uzanıp, Beş Kişinin Oturabilir Pozisyonda Durabilecek Genişliğe sahip olmalıdır.

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ İMALİNDE KULLANILAN MALZEME : HANGİ MALZEME KULLANILIRSA KULLANILSIN Kullanılan malzemeler, Zamanla En Az Seviyede Aşınmalı, Sıklığını ve Sertliğini Kaybetmemeli, Isı Değişimlerinden En Az Seviyede Etkilenmeli, Buruşmamalı, Korozyona Karşı Dayanıklı NİTELİKTE OLMALIDIR.

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ İMALİNDE KULLANILAN MALZEME : HANGİ MALZEME KULLANILIRSA KULLANILSIN Kullanılan malzemeler, Açık güvertede 30 günlük bir seyir periyodunda; kötü hava şartlarına maruz kalsa dahi zarar görmeyecek, ihtiyaç duyulduğunda görevini en iyi şekilde yapacak sağlamlıkta olmalıdır.

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ İMALİNDE KULLANILAN MALZEME : HANGİ MALZEME KULLANILIRSA KULLANILSIN Kullanılan malzemeler, Ani maynalara dayanacak güçte ve yeterli dengeyi sağlayabilecek şekilde imal edilmiş olmalıdır.

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ Hızlı can kurtarma botunda yeterli borda kavisi yoksa, bot boyunun % 15’inden az olmayacak uzunlukta pruva örtüsü bulunmalıdır. Bu örtü materyal olarak plastik, kısmen plastik veya kuvvetlendirilmiş kumaştan imal edilebilir. Botların güverteleri kaymaz (non skid) malzeme ile kaplanmış olmalıdır.

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ Hızlı can kurtarma botuna ulaşım kişilerin hızla girişlerine uygun, sudan insanları kurtarmaya veya oturak kuşakları ile gemiye getirmeye uygun olmalıdır.

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ TAŞIMA KAPASİTESİ : H.C.K. botlarının normal ve maksimum insan taşıma kapasitesini belirten markalama plakası genellikle dümen konsolunun üzerinde bulunur. Bu plakanın paslanmaz materyalden imal edilmiş olması, kolay okunabilecek ve görünebilecek şekilde yerleştirilmesi gerekmektedir. İstiap haddinden fazla personel taşıyan H.C.K. botlarının görevini gerektiği şekilde ifa edemeyecekleri ve daha da önemlisi alabora olma tehlikesi ile karşı karşıya gelebilecekleri unutulmamalıdır.

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ Beaufort mikyasına göre, 6 KUVVETİNDEKİ DENİZDE (3 metrelik dalga boyuna sahip denizli bir ortamda), 20 Knots Süratle ilerleyebilecek, 4 Saat Seyir Yapabilecek imkan kabiliyete sahip olmalıdır. Alabora olduğunda dahi, motoru çalışmaya devam edebilecek şekilde dizayn edilmiş olmalıdır.

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ Azami personeli olan en büyük can filikası veya can salını yedekte çekebilmeli ve bu çekme esnasında sürati En Az 2 Knot olmalıdır. Bir HCKB normal koşullarda 6 adet cansalını yedekleyebilecek güç ve donanımda olmalıdır.

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ Botların Şişirilmesi Şişirilebilir tipteki botlara sağlanan basınçlı hava bir veya iki adet sıkıştırılmış hava dolu tüpler vasıtasıyla sağlanmaktadır. Botun yan taraflarında bulunan tüpler açıldığında, botun taşıma kapasitesine göre her şahıs için en az 0.17 m³ hava üflenmektedir.

TEKNE YAPISI ve ÖZELLİKLERİ Botların Şişirilmesi Tüpler vasıtasıyla sağlanan hava hızlı can kurtarma botunun 5 kompartımanına doldurulur. Mevcut 5 kompartımandan biri hasar görse bile diğer kompartımanlar botun yüzmesini sağlamalıdır. Kendi başına yüzebilme özelliği olan her kompartıman, havanın geri dönüşüne imkan vermeyen relief valf ile donatılmıştır. Ayrıca fazla havayı kaçırmak için emniyet sübabı konması da tavsiye edilmektedir.

Botların Şişirilmesi