Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME TÜZÜĞÜ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME TÜZÜĞÜ"— Sunum transkripti:

1 DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME TÜZÜĞÜ

2 MADDE VII - FESİH 1.İşbu Anlaşma, bir Taraf için yürürlüğe giriş tarihinden itibaren geçecek beş sene sonunda herhangi bir zamanda o Tarafça feshedilebilir.

3 2.Fesih, Teşkilata bu konuda tevdi edebilecek bir vesika ile geçerli olacaktır. Genel Sekreter fesih vesikasının alındığını ve alınma tarihini diğer Tarafların tümüne bildirecektir.

4 3.Fesih, tevdi edilmesinden sonra bir yıl içerisinde ya da vesikada belirtilebilen daha uzun bir sürede gerçekleşecektir.

5 MADDE VIII – TEVDİ VE TESCİL
1.İşbu Anlaşma ve Tüzük, Örgüte tevdi edebilecek ve Genel Sekreter bunların onaylı, asıl suretlerini bu Anlaşmaya imza atan veya katılan Devletlerin Hükümetlerine gönderecektir.

6 İşbu Anlaşma yürürlüğe girdiği zaman, Genel Sekreter tarafından Birleşmiş Milletler Şartının 102. maddesi gereğince tescil ve yayın için Birleşmiş Milletler Genel Sekreterliğine gönderilecektir.

7 MADDE IX - LİSANLAR İşbu Anlaşma Tüzük ile birlikte, her iki metinde eşit derecede geçerli olmak üzere, birer nüsha halinde İngilizce ve Fransızca dillerinde hazırlanmıştır.

8 Rusça ve İspanyolca dillerine resmi tercümeleri yapılacak ve imzalı orijinal (nüsha) ile beraber saklanacaktır.

9 BUNUN ŞAHİDİ OLARAK aşağıda imzaları bulunanlar kendi hükümetleri tarafından tam yetkili kılınarak işbu anlaşmayı imzalamışlardır. .*

10 Bindokuzyüzyetmişiki senesi Ekim ayının yirminci günü LONDRA’DA YAPILMIŞTIR.
*İmzalar buraya konmamıştır.

11 BÖLÜM A – GENEL KURAL 1 - UYGULAMA
(a) Bu kurallar, açık denizlerde ve açık denizlerle bağlantılı olan ve açık deniz gemilerinin seyredebileceği sularda bulunan gemilerin tümüne uygulanacaktır.

12 (b) Bu kurallarda bulunan hiçbir hüküm, açık denizlerle bağlantılı olan ve açık deniz gemilerinin seyrettiği demir yerleri, limanlar, göller, iç su yolları için

13 Yetkili makamlarca yapılan özel kuralların çalışması ile çelişki halinde bulunmayacaktır. Bu gibi özel kurallar, olanağı nisbetinde, bu Kurallara uyacaktır.

14 (c) (Değişik : /8541 K.) Bu Kurallarda bulunan hiçbir hüküm,herhangi bir Devletin Hükümeti tarafından savaş gemileri

15 Ya da konvoy halinde ilerleyen teknelere özgü ve istasyon ya da işaret ışıkları şekilleri ya da düdük işaretleri, ya da filo halinde balık avlayan balıkçı teknelerine özgü ek istasyon,

16 Ya da işaret ışıkları, ya da şekilleri için konulan özel kuralların işleyişine müdahalede bulunmıyacaktır. Bu ek istasyon ya da işaret ışıkları, şekilleri ya da düdük işaretleri,

17 Olanaklar elverdiğince, bu kurallar altında başka yerlere konulmasına yetki verilen ışık, şekil ya da işaretle karıştırılmayacak şekilde olacaktır.

18 (d) Bu kuralların amacının gerçekleşmesi için Teşkilat tarafından trafik ayırım düzenleri benimsenebilir.

19 (e) Özel bir şekilde veya özel bir amaç için inşa edilmiş olan bir teknenin fenerlerinin sayısı, yeri, kapasitesi veya görünüş açıları veya şekilleri ile

20 Sesli işaret aletlerinin yeri veya nitelikleri bakımından bu kuralların hükümlelerine uymadığının ilgili hükümetçe saptanmış olması halinde, teknenin özel faaliyetine müdahale etmeden,

21 Böyle bir teknenin fenerlerinin sayısı, yeri, kapasi- tesi, görünüş mesafe veya açıları ile sesli işaret aletlerinin yerleri ve

22 Nitelikleri bakımından o tekne için Hükümeti bu Kurallara mümkün olduğu kadar yakın olanını saptayacaktır.

23 KURAL 2 - SORUMLULUK (a) Bu kurallardaki hükümlerden hiçbiri, herhangi bir tekneyi veya sahibini, Kaptanı veya gemi adamlarını, bu Kurallara uyma veya gemicilerin her zamanki görevlerinin

24 Veya özel durum ve koşullarının gerektirdiği herhangi bir tedbirin alınması hususundaki ihmallerinin sonuçlarından kurtaramaz.

25 (b) Bu kuralları yorumlarken ve uygularken ilgili teknelerin sınırlı oluşları hususu da dahil, ani bir tehlikeden kaçınırken

26 Bu kuralların hükümlerinden ayrılmayı gerektirebilecek olan hususlar dahil seyir ve çatışmanın ve herhangi bir özel şartın tüm tehlikeleri göz önünde tutulacaktır.

27 KURAL 3 – GENEL TANIMLAMALAR
Bu Metin içinde aksine bir hüküm bulunmadıkça, bu Kuralların amacı için:

28 (a) "Tekne" sözcüğü: Su üstünde kalkarak seyreden ve deniz uçakları dahil, su üzerinde taşıma aracı olarak kullanılmakta olan veya kullanılmaya elverişli bulunan her türlü deniz aracını içine alır.

29 (b) "Kuvvetle yürütülen tekne" deyimi: Makine ile yürütülen herhangi bir tekne anlamına gelecektir.

30 (c) "Yelkenli tekne deyimi": Var olsa bile yürüten makinesinin kullanılması şartıyla, yelken ile seyreden bir tekne anlamına gelecektir.

31 (d) "Balıkçılık yapan tekne" deyimi: Manevra kabiliyetini sınırlayan, ağlar, oltalar, troller veya diğer avlanma araçları ile balık avlayan bir tekne anlamına gelecek

32 Fakat manevra kabiliyetini kısıtlamayacak olan oltalar veya diğer avlanma araçları ile balık avlayan bir tekneyi kapsamıyacaktır.

33 (e) "Deniz uçağı" sözcüğü: Su üstünde manevra yapmak üzere inşa edilmiş her türlü hava aracını kapsar.

34 (f) "Kumanda altında bulunmayan tekne" deyimi: Bazı istisnai şartlar sebebi ile bu kuralların gereğine uygun olarak manevra yapma gücü olmayan

35 Ve bu yüzden diğer bir teknenin yolundan çıkma yeteneği bulunmayan bir tekne anlamına gelecektir.

36 (g) (Değişik : /8541 K.) "Manevra kabiliyeti sınırlı tekne" deyimi: Yaptığı iş nedeniyle bu Kuralların gereğince uygun olarak manevra yapma gücü sınırlanan

37 Ve bu yüzden diğer bir teknenin yolundan çıkma yeteneği olmayan bir tekne anlamına gelecektir.


"DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME TÜZÜĞÜ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları