DÜNYA VE TÜRKİYE TURİZMİ 2017

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

Enerji Taşımacılığı Erce Mola Şehit Kaya Aldoğan Anadolu Lisesi.
Mobile Advertising Network Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri.
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
HASEN | HAZAR STRATEGY INSTITUTE Emin Emrah DANIŞ KÜRESEL PETROL PİYASALARI VE FİYATLARI ANLAMAK.
AVRO BÖLGESİ VE AVRUPA MERKEZ BANKASI Avrupa Birliği Maliyesi Sakarya Üniversitesi/SBF-Maliye Yrd. Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN.
RUSYA ENERJİ SEKTÖRÜNDE YATIRIMLAR Kasım 2013 A. Yağmur ÖZDEMİR Genel Md. Yrd. Yatırımlar ve Proje Finansman Zorlu Enerji Elektrik Üretim A.Ş.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
AİLE İŞLETMELERİNDE ROLLER VE STATÜLER AİLE İŞLETMELERİNDE STATÜLER AİLE ÜYESİAİLE DIŞI Girişimci / Kurucu Veliaht Aile Bireyleri işgören Profesyonel Yönetici.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
©McGraw-Hill Education, 2014
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
SMMM ve YMM’LER İLE DENETİM HİZMETLERİNİN EKONOMİK GELİŞMELERE VE SERMAYE PİYASASINA ETKİSİ Nazım Hikmet YMM, Grant Thornton Türkiye İcra Kurulu Başkanı.
ÇERKEZKÖY TİCARET VE SANAYİ ODASI MESSE 2016 FUAR ve İŞ GEZİSİ ORGANİZASYONU NİSAN 2016.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
SAĞLIK TURİZMİ VE HEMŞİRELİK
Pazarlama Çevresi.
CLK BOĞAZİÇİ ELEKTRİK Gayrimenkulün Enerjisi Raporu 2016 Yılı – İlk 6 Ay 2 Ağustos 2016.
TÜM MOTORLU TAŞIYICILAR KARŞILIKLI SİGORTA KOOPERATİFİ
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
Dopingli büyümenin öteki yüzü:
TOBİN VERGİSİ.
SUMMER Work and Travel Program 2012.
Dopingli büyümenin öteki yüzü:
ASGARİ ÜCRET GERÇEĞİ 8 Aralık 2016, İstanbul.
Aydın Ekonomi Zirvesi 11 Ekim 2014
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ No:
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
Dünya ekonomİsİnİn mobİlya sektörü üzerindeki etkİsİ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ÜLKEMİZ VE DÜNYA.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
130 Maddeden oluşmaktadır
HAZIRLAYAN MUHAMMED YAYLA
KPSS.
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
AACSB AKREDİTASYONUNDA NEREDEYİZ?
TANTUR.
PEGAS.
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
Prof. Dr. Arif YAVUZ İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi
KOYUN - KEÇİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
İK MAKALESİ.
2008 YILI ELEKTRİK ve DOĞALGAZ ZAMLARI
DÜNYADA ORGANİK TARIM Günümüzden yaklaşık 1,5-2 milyon yıl önce ilk insanların dünya yaşamı içinde yer aldığı sanılmaktadır. Bu zamanda dünyada insan yaşamı.
Konaklama İşletmelerinde Finansal Yönetim
Finansal sektöre bakış 2018
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Türkiye'nin İklimi Türkiye, genelde Akdeniz ikliminin etkisi altındadır. Ancak bununla beraber, birbirlerinden belirgin farklarla ayrılabilen karasal ve.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
  (2 Ay) 2015 (2 Ay) İhracat
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

DÜNYA VE TÜRKİYE TURİZMİ 2017 DENGELER NASIL DEĞİŞTİ? 2017 ve ötesinde beklentiler DR. ERKAN YAĞCI AKTOB Y.K BAŞKANI

YENİ DENGELER 2016’da Dünya dengesini, özellikle de Akdeniz Çanağı’nı etkileyen asıl faktör: TÜRKİYE oldu. (2016 öncesinde Akdeniz’de dengeleri Mısır etkilemişti.) Türkiye ve Mısır’da ziyaretçi sayısı (Milyon)

YENİ DENGELER 2016’da liderler değişmedi ancak liderler arası farklar kapandı. Özellikle İspanya; Türkiye’nin boşluğundan büyük kazanç sağladı. Terörden etkilenen lider Fransa’ya çok yaklaştı. Fransa ve İspanya’ya gelen ziyaretçi sayısı (Milyon)

YENİ DENGELER Türkiye’nin güç kaybettiği 2016’da Avrupa ve Akdeniz’de en fazla turist çeken 3 ülke rakipleri ile arasını açtı. Fransa, İspanya ve İtalya’ya gelen ziyaretçi sayısı (Milyon)

YENİ DENGELER Türkiye, 18 yıl önce geride bırakmıştı YENİ DENGELER Türkiye, 18 yıl önce geride bırakmıştı. Yunanistan yıllar sonra Türkiye’yi yakaladı Türkiye ve Yunanistan’a gelen ziyaretçi sayısı (Milyon)

YENİ DENGELER Mısır ligden düşerken; Hırvatistan ve Bulgaristan öne çıkıyor. Mısır, Hırvatistan ve Bulgaristan’a gelen ziyaretçi sayısı (Milyon)

YENİ DÖNEMDE NELER OLACAK Dünya turizm fuarlarında neler gözlemledik… Türkiye algısı ne durumda… Rakiplerin 2016’da yakaladığı gelişme sürecek mi… 2023’e doğru gündem nasıl şekillenecek…

2017’de Türkiye ve Rakipler Gelen yabancı ziyaretçi sayısı-Bin (Ocak-Şubat) Ziyaretçi sayısı değişimi

YENİ DÖNEM Rusya Pazarı 2016’da Rusya ile turist trafiği; Türkiye ve Mısır açısından, çok büyük gerileme kaydetmişti. Rakipler ise gelişme yakalamıştı. 2017 yılı ise tüm ülkeler için iyi başladı… Rusya’dan turist alan ülkelerin gelişimi turist sayısı değişimi,%) *Ocak verisidir

YENİ DÖNEM Alman Pazarı 2016’da Türkiye, Alman pazarında geriledi. 2017 yılı da düşüşle başladı ancak ana rakiplerin büyümesi sürüyor. Almanya’dan turist alan ülkelerin gelişimi (turist sayısı değişimi,%) *Ocak verisidir

YENİ DÖNEM İngiltere Pazarı 2016’da Türkiye, İngiltere pazarında geriledi. 2017 yılı da düşüşle başladı ancak ana rakiplerin büyümesi sürüyor. İngiltere’den turist alan ülkelerin gelişimi (turist sayısı değişimi,%) *Ocak verisidir

YENİ DÖNEM Hollanda Pazarı 2016’da Türkiye ve Yunanistan Hollanda’da gerilerken, kazanan İspanya oldu. 2017’nin başında da bu ana eğilimler devam ediyor. Hollanda’dan turist alan ülkelerin gelişimi (turist sayısı değişimi,%) *Ocak verisidir

YENİ DÖNEM Ukrayna Pazarı 2016’da Türkiye turizmindeki kaybın önemli bir kısmı Ukrayna’daki artış ile kapatıldı. Turistik talep açısından Ukrayna’daki yurtdışı çıkışlarda en iyi performansı da Türkiye gösterdi. Ukrayna 2017 için de en dinamik Pazar görüntüsünde. Ukrayna’dan yurtdışı çıkışlar Gelişme hızı, %

YENİ DÖNEM Antalya & Mayorka Ocak-Şubat 2017 Ziyaretçi sayısı-bin Pazar gelişmeleri, %

Antalya’ya Gelen Yabancı Ziyaretçiler , Ocak - Mart

Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

Maliyetler, enflasyon ve konaklama fiyatları Oteller 2016 krizinde fiyat artıramadı. Konaklama fiyat artışları 2016 boyunca enflasyonun oldukça altında kaldı. Öte yandan otellerde MALİYET artışları devam ediyor. 2017 yılının 3 aylık döneminde oteller; artan enflasyona paralel, maliyet yükselişleriyle karşılaştı.

Maliyetler, enflasyon ve konaklama fiyatları Maliyet artışı, konaklama fiyatı değişimi ve Türkiye enflasyonu, % 12 AYLIK ORTALAMALAR/KAYNAK TÜİK

BOOKING. COM OLAYI

Dünya Online Seyahat Pazarı 590 milyar ABD dolarlık iş hacmine ulaştı

Her 5 Satıştan 1’i Online Online seyahat pazarındaki cironun 100 milyar ABD Dolar’dan fazlası mobil kanallarla yapılıyor. 2020’de bu miktar 200 milyar ABD Dolar’ını aşacak. Türkiye’de faaliyet gösteren tesislerin ¾’ü Booking.com üyesi 2004 yılında açılan Antalya, İstanbul, İzmir, Trabzon olmak üzere 4 ofisi bulunmaktadır.

Mobil Aygıt Kullanımı Yaygınlaşıyor Booking.com’un dünyada 1.2 milyon üye tesisi bulunmaktadır. Booking.com’un dünyada 75 ülkede 200 yerel ofisi, 45 dilde sunumu bulunmaktadır. Her yıl yılda 4 kez denetlenmektedir (Serbest denetim organlarınca). Milenyum Çağı

Online Seyahat Pazarında 3 bölge lider Bugün dünya online seyahat pazarında en fazla işlem hacmi 3 bölgede toplanıyor. Kuzey Amerika’nın başı çektiği pazarda; Asya/Pasifikler ve Batı Avrupa’dan oluşan üçlü, yaklaşık % 30’ar paya sahip.

Online Seyahat Pazarında Faaliyet Gösterenler Priceline Booking.com, Priceline.com, Agoda.com, KAYAK, RentalCars.com, OpenTable Expedia Expedia.com, Hotels.com, Hotwire, Travelocity, Egencia, CarRentals.com, Orbitz.com, Cheaptickets.com Ctrip Ctrip.com TripAdvisor TripAdvisor.com YENİLER………

Booking.com ve Online satış nedir? BOOKING.COM bir platformdur, bir seyahat acentesi değildir. Bu platformlarda sadece alıcı ve satıcı buluşur. Alıcı ücretini doğrudan otele öder ve faturasını otelden alır. Booking.com’a hiçbir şekilde ödeme yapmaz. İşletmeci, yaptığı satış için fatura karşılığında komisyon ödemektedir. Dolayısı ile turizmdeki bu oluşum yeni bir DURUM’dur 1618 sayılı Yasa ve bu yasaya göre pozisyon alanlar bu duruma göre şekil almalı ve değişime uğramalıdır.

Online satış siteleri ne yaptı? Online satış siteleri, alıcı ve satıcının birbirlerine hızlı bir şekilde ulaşmasını sağladı. Ülkemizin en ücra köşelerine kadar ulaşarak, kendilerini tanıtmak ve pazarlanmak için FIRSAT bekleyen turizm ürünlerine eşit ve adil şartlarda kendilerini tanıtma ve pazarlanma şansını verdi.

Asıl sorun ne? 1- VERGİ 2-HAKSIZ REKABET 1- Vergi Vergi, devletin konusudur. Eğer bir vergi kaybı var ise devlet bunun takipçisi olur. 2-Haksız rekabet Bu husus bizim asıl gündemimizdir. Taraflar bu platformlarda fiyatlarını karşılıklı iş birliği içerisinde kendileri belirlemektedir. Tam tersine “Tek Satıcılık” veya “ Pazarlık”larla haksız rekabete neden olacak talepler oluşmuştu.

Ne Yapmalı? Güncelleme; Halkın ve devlet yararlarının dengeli yapılanması ile sağlıklı olur. Yasakçı bir oluşum ile online pazarda var olamayız. Aslında 4054 sayılı Rekabetin Önlenmesi Yasası’na karşı çıkacak başka bir durumun oluşmaması.. Booking.com gibi, aslında seyahat acentesi olmayan, sadece münferit müşteriyle Oteli buluşturan, online portallar muhakkak olmalıdırlar. Bunlar Turizm piyasasını şeffaflaştıran, bir bakıma Turizm borsası gibi sektörü regüle eden portallardır. Herkes herkesin fiyatını ve özelliklerini görebilir. ŞEFFAFLIK Sektör sorunlarını beraber konuşabilmeyi başarmak.. Hepimiz aynı gemideyiz. KAZAN – KAZAN DURUMU

Ne Kazandık? Bu yüzden, düzenlemeler hayatın gerçeklerine uymalı ve Şu an için bu krizden ekonomik anlamda kazandığımız hiçbir şey yok!! Online pazarı bu şekilde görmezden gelemeyiz. BİZ NEDEN OYUNUN DIŞINDA KALALIM? YENİ BİR İŞ MODELİ Bu yüzden, düzenlemeler hayatın gerçeklerine uymalı ve kazanımları eritmemelidir.

AVRUPA NE YAPTI? Booking.com’u daha önce uyaran Alman Federal Kartel Dairesi, sitenin otellerle yaptığı sözleşmelerde “en iyi fiyat” şartını içeren parite kuralını uygulayamayacağına hükmetti.  Buna göre, Booking.com, 2016 Ocak ayı sonuna kadar, bu şartı sözleşmelerinden çıkarmak zorunda.  Yapılan çalışmada, Avrupa genelinde 2.000 otelle doğrudan temasa geçildi ve bire-bir anket yapıldı. Buna göre sorgulanan 2000 otelin yüzde 91,5’i “OTA’lar olmadan ayakta kalmakta zorlanırız cevabını verdi. Çalışmada, büyük otel zincirlerine bağlı otellerin OTA’lara daha az bağımlı oldukları, ancak bağımsız orta ve küçük otel işletmelerinin OTA’lar olmadan iflasa sürüklenecekleri iddia edildi. HOTREC’e göre Avrupa genelinde resmen faaliyet gösteren kayıtlı 200.000 otelin yaklaşık yüzde 75’i bağımsız orta ve küçük otel işletmelerinden oluşuyor.