Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SİNEMA TARİHİ DÜNYADA SİNEMANIN GELİŞİMİ VE POPÜLERLEŞME SÜRECİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

2 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
30’lar Avrupa sineması Sesli sinemaya geçişle birlikte çok dilli filmler yapılmaya başlandı. Dublaja geçişle birlikte bu geride kaldı. Almanya, İngiltere ve Fransa arasında siyasal nedenlerden dolayı işbirliği geriledi. Hollywood Avrupa Pazarı zayıflıyor (Almanya-İtalya-Fransa-Alman işgalindeki her yer) Belgeseller ve haber filmleri yeni bir önem kazanıyor. Düşmana karşı nefreti kışkırtan filmlerden çok dış tehdide karşı ulusal bir birlik ve dayanışma duygusunu vurgulayan filmler yapılmaya başlandı. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 İspanya İspanya’da ise Frankocu hükümet ile Katolik Klisesi sinemaya açıkça düşmandı. İspanya İç Savaşı’nın ardından Franco başa geçmişti. 1939’da Cumhuriyet’in yenilgisinden sonra Cumhuriyetçiler için belgeseller yapan Luis Bunuel ve daha birçok sanatçı ülkeden kaçtı. Siyasal konulardan çok ahlaki ve dinsel konularda büyük bir sansür uygulandı ve İspanyol sineması 1950’lerin ortalarına kadar durgunluk dönemine girer

4 Almanya 1930’ların başında Almanya sineması Avrupa’da egemendi.
Anaakım dışında kendi filmlerini üreten canlı bir sol kültürü de var. 1933’de Nazilerin iktidara gelişi bu kültürel hareketliliği sona erdirir Solcu ve Yahudi sinemacılar Fransa, Danimarka, İngiltere ve İsviçre’ye sürgüne gittiler, çoğu Hollywood’a geçti Almanya’da kalan sinemacıların çoğu toplama kamplarında öldü, hiçbir Yahudi kurtulmadı, birçok sanatçı endüstrinin eğlence sektöründe kalıp suç ortaklığı yapmadan çalışarak hayatta kaldılar..

5 Fransa Fransız sinemasının sesli sinemaya geçişi kolay olmadı. Caz Şarkıcısı'nın gördüğü büyük ilgi, yapımcıları ve işletmecileri sesli filme yöneltti. Stüdyoların sesli çekime, salonların sesli gösterime elverişli kılınması büyük yatırımlar gerektirince birçok yapımcı ve işletmeci zor durumda kaldı. Hele yabancı bir dildeki filmin altyazılı olarak gösterilmesi seyircinin tepkisini çekince, sessiz filmler uzun bir süre daha gösterimde kaldı.

6 Fransa Dünya ölçeğindeki ekonomik bunalımın Fransa'yı da etkilemesi, sıkıntının boyutlarını daha da artırdı. Ne var ki, bu koşullar, aralarında Jean Renoir, Jean Vigo ve Marcel Carne'nin de bulunduğu bir dizi yetenekli yönetmenin, Şiirsel Gerçekçilik adını alacak olan bir anlayışın başarılı örneklerini vermesini engelleyemedi. Öncü (avangard) sinema çalışmalarının ulaştığı sonuçlardan yola çıkan bu yönetmenler, yalnızca sinemanın özgün bir dili olması gerektiğini önemsemekle yetinmeyip, filmin toplumsal içeriğini de öne çıkardılar ve filmin olabildiğince çok sayıda seyirciye ulaşmasını amaçladılar.

7 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Rekin Teksoy’un Sinema tarihi I. Cilt, Oğlak Yayınları Rekin’Teksoy’un Sinema Tarihi II. Cilt, Oğlak Yayınları Dünya Sinema Tarihi-Kabalcı Yayınları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları