SİMÜLASYONLAR (BENZETİMLER)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRENME STİLLERİ.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
SİMÜLASYONLAR.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Simülasyonların Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
Bilgisayar Destekli Öğretim
SİMÜLASYONLAR.
Benzetim (Simulasyon)Tekniği
Eğitsel Oyunlar.
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ERP Projelendirme Süreci
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
SİMÜLASYON.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
Çalışma Yaprağı.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Yaratıcı Drama.
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Sunum transkripti:

SİMÜLASYONLAR (BENZETİMLER) MEHMET SÖNMEZ menala_s@hotmail.com Telif Hakkı © 2003 Copyright © 2003

En iyi nasıl öğrenilir? Bisiklete binmeyi, Yürümeyi, Piyano çalmayı... nasıl öğreniriz?

Deneyimsel öğrenme; Bir hedefe ulaşmak için deneme yapılması, Denemenin sonuçlarının alınması, Sonuçların yorumlanması ve sonraki denemenin daha başarılı yapılmasını kapsar.

Simülasyon Nedir? Bir sistemin simulasyonu, bu sistemi temsil edebilecek bir model oluşturma işlemidir. Simülasyon, gerçek hayattaki olayların bilgisayar ortamına aktarılması işlemidir.

Simülasyon Nedir? Simülasyon, teoriksel ya da gerçek fiziksel bir sisteme ait neden-sonuç ilişkilerinin bir bilgisayar modeline yansıtılmasıyla, değişik koşullar altında gerçek sisteme ait davranışların bilgisayar modelinde izlenmesini sağlayan bir modelleme tekniğidir.

Simülasyonlar; Sanal ortamlar sağlayan yazılımlardır. Genel tasarım formları içinde metin, test, canlandırma, seslendirme, alıştırma-uygulama gibi pekçok tasarım seçeneğinin uygulanmasına olanak tanırlar. Yaparak, yaşayarak öğrenmeyi sağlarlar...

Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın metod olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer metodlara göre gittikçe fazla popülerlik kazanan bir BDE türüdür. Eğitimsel simülasyon, bir olay veya aktivitenin etkileşim sonucu öğrenilmesini sağlayan modellemedir.

Simülasyonlar Simülasyonların iki önemli özelliği vardır: Belli bir modele dayanması, Etkileşim sonucu öğrenme. Gerçekle simülasyon arasındaki farklılık; gerçek film - çizgi film, fotograf - karikatür farklılığına benzer. Yani simülasyon, gerçek sistemin tüm ayrıntılarını vermeyebilir. Niçin?

Simülasyonlar Öğrencilerin olaylar ve süreçler hakkında kendi bilişsel modellerini oluşturmasını, araştırmasını, uygulamasını ve bilgilerini etkili bir şekilde geliştirmesini amaçlar. Uzun vadede gerçek deneyimler ve gerçek yanılmalar ile ulaşılabilecek tecrübenin, bilgisayar tarafından canlandırılan tamamen güvenli bir ortamda kazanılmasını mümkün kılar.

Örneğin, Azot gazının bitkiler üzerindeki etkisini öğrenmek için mutlaka gerçek bitkiler üzerinde uzun süren denemeler yapma zorunluluğu yoktur. Bunun için sanal deney ortamlarından yararlanmak daha doğru olur.

Simülasyon, Belirli kararların sonuçlarını ve gidişatlarını tahmin etmekte, Gözlemlenen sonuçların sebeplerini belirlemede, Değişikliklerin etkilerini ortaya çıkarmada, Bütün sistem değişkenlerinin bulunmasını sağlamada, Yeni fikir geliştirmeyi ve yeni düşünceyi teşvik etmede... kullanılır.

Simülasyon Türleri Simülasyon Türleri Fiziksel Tekrarlayan (Süreç) Yöntemsel Durumsal Ne (kavramlar) Nasıl (işlemler)

Fiziksel Simülasyonlar Bilgisayar ekranında bir fiziki nesnenin sunulması ve bireyin ona ilişkin bilgileri kazanabilmesi sağlanır. Fizik, biyoloji, sosyal bilimler, mühendislik. Yerçekimi, kimyasal bağlar, fotosentez, elektrik, devreler, çevre plânlama vb.

Tekrarlayan (Süreç) Simülasyonlar Öğrencilere yöntem ve usuller veya konular hakkında gözle görülmeyen ortamları sunar. Kullanıcı değerleri belirler, simülasyonu çalıştırır ve sonucu görür. En önemli özelliği hızlandırma, yavaşlatma ve durdurma özelliklerinin olmasıdır.

Tekrarlayan (Süreç) Simülasyonlar Amacı, öğrencinin deneyi farklı değişkenlerle tekrar tekrar gerçekleştirerek modeli veya süreci kendisinin keşfetmesinin sağlanmasıdır. Enflasyonu düşürme yolları, nüfus artışı ve sonrası, bir deneyde değişkenlerin değiştirilerek sonuçların gözlenmesi, dünyada ve Türkiye’de terör vb.

Örnek: Tekrarlayan Simülasyon

Yöntemsel Simülasyonlar Yapılacak davranışın ve işlemler sırasının öğretilmesine yöneliktir. Pilot veya şöför yetiştirmek için izlenecek yollar ve usullerin öğretilmesi gibi. Laboratuvar uygulamalarından önce öğrencilere konuyu tanıtmak ve konuya hazır hale getirmek için kullanılabilir. Uçuş eğitimi, yolculuk, lastik değiştirme adımları vb.

Örnek: Yöntemsel Simülasyonlar

Durumsal Simülsyonlar İnsanların farklı durumlardaki davranış ve tepkileri üzerine kurulmuş bir türdür. Kullananın kararları ve öğrenme durumuna göre, her durumda dönüt-düzeltme verilir. Bazı durumlar için eğitimsel (macera oyunları gibi) oyun programları olarak algılanabilir. Anne-baba eğitimi, iş eğitimi (Öğretmen, avukat, yönetici vb.)

Genel Yapısı Giriş bölümü Senaryonun sunulması Gerekli davranışlar Öğrenci davranımları Sistemi güncelleme

Simülasyon Programının Yapısı Hedefleri Belirleme: Çok geniş konuları içermemesi gerekir. Konular içindeki karmaşıklıkları azaltacak sayıda olmalı. Konuların Sıralanması: Basit ve anlaşılır olaylar düzeni kolay öğrenmeyi sağlar. Çözüm Yollarının Sayısı: Çözüme ulaşmanın birçok yolu vardır. Program bunların hepsini kapsamalıdır.

Simülasyon Programının Yapısı Programın Süresi: Olayların niteliği ve özellikleri farklı zaman dilimlerinde oluşur. Konuların hızlı ve yavaş biçimde düzenlenmesi simülasyonun etkililiğini belirlemede önemli rol oynar. Öğrencinin Rolü: Öğrenci sistemin bir öğesi ya da sisteme farklı değerler vererek sunan bireyler olabilir. Öğrencilerin katılımcı olarak etkinliği farklılık gösterebilir.

Bilgisayar Ekranında Derslerin Sunuluşu Tüm bölümlerin güdüleyici olması Mesajların öğrenci niteliğine uygun olması Farklı seçeneklerle öğrenciyi etkili kılma Gerçeğe yakın görsellikte olma Öğrenme sürecini etkili kılar...

Ekran Tasarımı Sadelik, öğrenci-bilgisayar diyaloğunu, bilginin yerini, okuma hızını etkiler. Ekranın açıklığı, uygunluğu, konuyla ilgisi Standart bir ekran tasarımı olması Değişen ekran tasarımının farklı konular için kullanılması...

Simülasyon Programlarının Yapısı Öğrenci Kontrolleri İlk tercihler Sıralama Yönergelere ulaşma Simülasyondan çıkma Tekrar başlama Durdurma-devam etme Verileri kaydetme Çıktı alma Zorluk derecesini değiştirme Gerçeğe yakınlık derecesini değiştirme

Simülasyon Programlarının Yapısı Simülasyon tepkileri ve dönüt Pozitif dönüt Hemen dönüt Doğal dönüt Doğrulayıcı dönüt olarak anlam kazanır...

Simülasyonu Gerçekleştirme Olayı öğren ve analiz et Simülasyon faktörleri ışığında tasarım hakkında karar ver Modeli oluştur ve açıkla Modeli yazılıma uyarla Kullanıcı arayüzünü geliştir Öğretsel destekleri geliştir

Kaynakça İpek, İ., Bilgisayarla Öğretim, Tasarım Geliştirme ve Yöntemler. www.uytes.com.tr www.enocta.com.tr bilgibirikimi.tripod.com