Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik Devletleri'nin birçok eyaletinde şubeleri vardır. Walmart ismi kurucusunun soyadının wal ve market kısaltmalarından oluşmaktadır.
Amerika'nın önemli ekonomi dergisi Fortune'nun 2007 sayısında yer alan "Amerika'nın en büyük yatırımlarını yapan 500 şirket" (Fortune Global 500) raporunda "Dünya çapında yüksek ciro yapan şirket" olarak yer almıştır. Wal Mart mağazalar zincirinde büyük çoğunluğu Amerika'da olmak üzere 2.1 milyon insan çalışmaktadır. Wal Mart'ın en önemli rakipleri Metro AG, Carrefour ve Tesco’dur.
Dünya Çapındaki Durumu 4263 şubesi 660.000 çalışanı ile Amerika dışında 15 ülkede faaliyet göstermektedir. Wal Mart 2008 verilerine göre Amerika'da 3.702 şube olmak üzere Meksika, İngiltere, Japonya (Seiyu), Kanada ve Çin'de birçok şube açtı Almanya ve Güney Kore'de piyasadan çekildi.
Rakamlarla Wal-Mart 422 milyar dolar ciro, 17 milyar dolar net kar 2.1 milyon çalışan Her hafta 200 milyon müşteri Motto’su ‘’Save Money, Live Better’’ Çin’in en büyük ithalatçısı, 8. en büyük ticaret ortağı(ülkeler dahil)
Wal-Mart Kurum Değerleri Sürekli Gelişim Ortak Tutku, vizyon&organizasyon kültürü Müşteri Odaklılık Hız Yönetimin sürekli işin içinde olması Temel operasyonlarda sürekli gelişme
Çalışanlarını Dinle. En iyi fikir onlardan çıkar. 10 Adım Kuralı – Müşterinin 10 adım yanına git, el sıkış, gülümse ve gözgöze temas sağla. 3 Temel İnanç ve Değer - Kişilere saygı duy - Müşterilerine hizmet et - Mükemmellik için çabala
Wal-Mart Stratejisi Walmart Stratejisi P.O.C.K.E.T.S Price (fiyat) Operation (Operasyon) Culture (Kültür) Promotion (Promosyon) Expenses (Masraf) Talent (Yetenek) Service (Hizmet)
Wal-Mart İş Stratejisi En ucuz satış noktası olmak En verimli süreçlere sahip olmak En üretken iş gücüne sahip olmak En inovatif perakende şirketi olmak En düşük maliyetlere sahip olmak
Satış ve Pazarlama Stratejisi Araba ile rahatlıkla ulaşılabilir olmak Her ürünün civardaki en ucuz noktası olmak Kulaktan kulağa mağaza için promosyonlar Herkesten önce satın alma hakkı ile genişleme Sadık müşteriler oluşturmak(sam’s club) Sosyal sorumluluk projeleri
Misyon-Slogan Tüm vatandaşlara aynı şeyi, zengin insanlar gibi alma şansı vermek ‘’Tasarruf et, daha iyi yaşa’’