Tarihten günümüze çok kültürlülük Hazırlayan= MSTFBTM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN
Advertisements

DOĞAL KAYNAKLAR VE İNSAN
DİL- KÜLTÜR İLİŞKİSİ
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER
KÜLTÜR.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
TEKNOLOJİNİN GÜNLÜK HAYATIMIZDAKİ YERİ
RABİA GİZEM KURU - ELVİN YILMAZ-DOĞUKAN AYTEKİN - BURAK YILMAZ-EFE ŞAHİN 4 A SINIFI.
TOPLUMSAL YAPIYI OLUŞTURAN ÖĞELER
İletişimin Zamanda yolculuğu
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
Müze Nedir?.
KIRSAL SOSYOLOJİ. KIRSAL SOSYOLOJİ “Kırsal Alanda Yaşayan Her İnsan Geçimini Tarımsal Faaliyet İle Sağlar” “Geçimini Tarımsal Faaliyetlerden Elde Ettiği.
Kültür.
KÜRESEL ORTAM:BÖLGELER VE ÜLKELER
Bilgi? 1. Ö ğ renme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçekler 2. İ nsan zekâsının çalışması sonucu ortaya çıkan düşünce ürünü.
TARIMSAL BİYOTEKNOLOJİ
 Beyin emeğinin yerine geçen akıllı âletler üretilmeye başlandı. Elektronik teknolojisinin hızlı gelişimi ve lâboratuar ortamından günlük yaşantıya.
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Okula gelip giderken hangi ulaşım araçlarını görüyoruz?
AMAÇ HEDEF DAVRANIŞLAR
SOSYOLOJİ DERSİ 3.ÜNİTE TOPLUMSAL DEĞİŞME PANT REEE
BİLGİ TOPLUMU.
TÜRK DİLİ-I Dil-Kültür İlişkisi
Halk Kültürü Türkiye’deki Geleneksel giyim-kuşam-süsleme Hazırlayan:
DİL VE KÜLTÜR.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
ULAŞIM ARAÇLARI Beyza Karaca 3-A 593.
TANZİMAT SONRASI TÜRK TOPLUM YAPISINDAKİ DEĞİŞİMLER
Kültür ve Dil Hüdayi Can Çankırı, 2014.
TRAFİK GÜVENLİĞİ.
GERÇEKLEŞEN DÜŞLER Buluş: Bir şeyin ilk kez ortaya koyulması, icat edilmesidir. Mucit: Yeni bir buluş ortaya koyan, icat eden kimsedir.
Hepimizin DünyasI 1. Dünya Çocukları.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER VE DEKORASYON
AMAÇ HEDEF DAVRANIŞLAR
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
KÜRESELLEŞME VE DEĞİŞEN DÜNYA
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI
DİL-KÜLTÜR-UYGARLIK İLİŞKİSİ
Geçmişten Günümüze Ulaşım Araçları
TEKNOLOJİNİN GELİŞİMİ
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TEKNOLOJİ
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
ÇEVREMİZDEKİ TEKNOLOJİK ALETLER İYİ Kİ VAR !
TEKNOLOJİNİN EKONOMİ ALANINDAKİ ETKİLERİ. Teknoloji Nedir? Teknoloji, malların veya hizmetlerin üretiminin planlanmasından da ğ ıtımın gerçekle ş tirilmesine.
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM 2
KÜLTÜR NEDİR? İnsana ilişkin bir kavram olarak kültür, tarih içerisinde yaratılan bir anlam ve önem sistemidir. Bir grup insanın bireysel ve toplu yaşamlarını.
KÜLTÜR VE KÜLTÜRÜN ÖĞELERİ
100 puan üzerinde sınıftaki okul ortalamamız. YILSONU BAŞARI PUANI 700 puan üzerinde TEOG’dan kaç puan aldığımız AĞIRLIKLI SINAV PUANI 500 puan.
1)Elektrikle Tanışalım Günlük hayatımızda evde, okulda kullandığımız araçlar ile fabrikalarda kullanılan makinelerin birçoğu elektrikle çalışır. Elektrik.
Küresel Bağlantılar BÖLÜM 11 Genel olarak, NCSS program standartlarının (2010) dokuzuncu tematik alanı olan Küresel Bağlantılar; coğrafya, tarih, ekonomi.
GÜZEL ÜLKEM TÜRKİYE.
Türkiye' de Müzecilik ve Osman Hamdi Bey
Gerçekleşen Düşler İcatlar ….
Dünden Bugüne Ulaşım.
BİT’İn Sosyal ve Kültürel KatkIlarI
Kırsal Alanları Kentlerden Ayıran Farklılıklar Prof. Dr
İletişimin Zamanda yolculuğu. İletişim ne demektir?: Duygu, düşünce, haber veya bilgilerin başka kişilere aktarılmasına haberleşme denir. Resimdeki çocuk.
İSLAMİYET ÖNCESİ EĞİTİM
Kazanım 1. Buluşlarla teknolojik gelişmeleri ilişkilendirir.
SANATLAR VE MÜZE. Kültürel ya da tarihsel değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerlere müze adı verilir. Müzeler, toplumların bilim ve sanat.
MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı Fizik hayatımızın her alanında kullanılır. Beslenmek, hareket,
6.1.1.A Teknolojik Ben
Bir yerden bir yere gitmek için kullanılan ulaşım yolları 3’e ayrılır.
KÜLTÜR ÇEŞİTLERİ.
KÜLTÜR Kitle Kültürü ve Dijital Çağda Kültür
1. Yakıt tasarrufu 2. Sürtünme 3. Aerodinamik 4. Konfor 5. Ergonomi maliyeti.
Sunum transkripti:

1

Günümüzde tek kültürlü toplumların varlı ğ ından bahsetmek neredeyse imkânsızdır. VAR OLAN TEK KÜLTÜRLÜ toplumlar da her türlü dış etkenlere karşı kapalı, teknolojiden, iletişim kaynaklarından faydalanamayan toplumlardır. İ letişim ve ulaşım araçlarının gelişmesi, teknolojinin inanılmaz ilerleyişi, göç gibi etkenlerden ötürü,Küreselleşmenin de en büyük sonuçlarından biri de çok kültürlülüktür. Küçük bir Anadolu köyünde bile aynı anda türküden, rap müzi ğ inden hoşlanan insanlar vardır. Bu nedenle şunu söyleyebiliriz ki; çok kültürlülük, artık tüm toplumların kaderidir. 2

 İ nanç, de ğ er, davranışlar ve bir nesilden di ğ er bir nesile aktarılan maddi ve manevi ö ğ elerin tümüne kültür denir. 3

 Kültür Görelidir: Her toplumun kendine özgü kültürü vardır.  Kültür Tarihseldir: Geçmişten günümüze süregelmektedir.  Kültür İ nsan Eseridir: İ nsanlar kültürü hem oluştururlar hem de kültürden etkilenirler.  Kültür Dura ğ an De ğ ildir: Zaman içinde de ğ işir, maddi ö ğ eler daha hızlı de ğ işir. De ğ işmeden kalması gereken de ğ erler de vardır. 4

 Kültür ; Din, dil, tarih, gibi milleti birleştiren temel ö ğ elerden oluşur. Toplumun fertlerini birbirine ba ğ lar. Örne ğ in: Ba ğ ımsızlı ğ ımızın sembolü olan bayra ğ ımız ve İ stiklal marşımız ilk sırada yer alır  Kültür bir milletin kimli ğ idir. Onu di ğ er toplumlardan ayırır. İ nsanların dilleri, inançları, giyim şekilleri, yemek kültürleri, sanat eserleri ve yaşam biçimleri farklı farklıdır. Bu farklılıklar milletlerin zenginlikleridir. Milletlerin kültür birikimleri o milletlerin mirasıdır. Sahip çıkılıp korunmalıdır. 5

 Bazı milletler filmleriyle, kitaplarıyla, yiyecek ve içecek markalarıyla, gazeteleriyle kendi kültürlerini başka milletlere kabul ettirmeye çalışmaktadır. Ülkemiz de böyle bir tehdit altındadır. Maalesef dükkan ve ma ğ aza isimleri, kullandı ğ ımız birçok marka yiyecek, içecek ve giyecek çeşitleri tamamen yabancılara aittir. Tekstilde dünyanın en kaliteli ürünlerini üretmemize ra ğ men marka hastalı ğ ı yüzünden yabancı tekstil ürünleri tercih edilmektedir. 6

7

8 Maddi Kültür Giysiler Tarım Aletleri Savaş Aletleri Binalar Araç ve Gereçler Ulaşım Manevi Kültür Din Dil Gelenek ve Görenek Mimarı Edebiyat

 İ nsanlar so ğ uktan,sıcaktan ve çeşitli tehlikelerden korunmak için de ğ işik evler yapmışlardır.  Eski zamanlarda insanlar kaya oyuklarında ve ma ğ aralarda yaşamışlardır. Daha sonra topraktan, taştan,ahşaptan evler yapmışlardır. Bu evler genellikle küçük ve tek katlıdır. 9

 İ nsanlar zamanla yaşadıkları evleri geliştirmişlerdir. Eski zamanlardan günümüze evlerin görünümlerinde ve kullanılan malzemelerde pek çok de ğ işiklikler olmuştur. Eskiden tek katlı olan evlerin yerlerine,birçok insanın birlikte yaşayabilece ğ i yüksek binalar inşa edilmiştir. 10

 1940'larda ö ğ rencilere sözlü ve yazılı sınavların ne zaman yapılaca ğ ı söylenmezdi. Çünkü ö ğ renci her zaman hazır olmak zorundaydı. Ö ğ rencilere sınavlardan aldıkları notlarda söylenmezdi. Çünkü ö ğ renci not için de ğ il, ö ğ renmek için çalışmak zorundaydı. Ve ö ğ renci başarısıyla ilgili de ğ erlendirmeyi tek bir not olarak karnesinde görürdü. Çünkü o zamanki e ğ itim anlayışı bunu gerektiriyordu.  Oysa günümüzde ö ğ rencilerin sınav tarihlerini bilmeleri ve ona göre hazırlanmaları onların en do ğ al hakkı olarak görülüyor, "anında geribildirim"in e ğ itimin hayati bir parçası oldu ğ u biliniyor. 11

 21. yüzyılda bu günlerde okullarda, evlerde çocuklarımıza 1940'larda söylenenler tekrarlanıyor. "Çalış çocu ğ um", "Çalışmazsan sınavda kötü not alırsın", "Çalışmazsan sınıfını geçemezsin", "Çalışmazsan okulu bitiremezsin". "Bu kafayla gidersen adam olamazsın" vb.  Oysa bilimsel araştırmalar ortaya koymaktadır ki, kaygının artırılması ö ğ renme motivasyonunu yükseltmez, tam tersine beyinde ö ğ renmeyi güçleştiren etkenlerin ortaya çıkmasına yol açar. 12

 İ nsanlar ulaşmak istedikleri yere yürüyerek gitmekte zorlanınca hayvanları evcilleştirmişler. Yük taşımak veya daha çok insan taşımak için at arabalarını kullanmışlardır.  Bisikletin ve motosikletin icadıyla gidecekleri yere daha çabuk ulaşmışlardır.  Motorlu araçların icadıyla ise hayatımız daha da kolaylaştı. 13

Demiryolları ulaşımında ilk buharlı ve kömürle çalışan trenler kullanılmış. Günümüzde ise ço ğ unlukla daha modern ve hızlı olan metrolar kullanılıyor. 14

 Kas gücüyle çalışan sandalların ve rüzgarla çalışan yelkenlilerin yerine motorun icadından sonra gemiler kullanılmıştır. 15

 Tek pervaneli uçakla başlayan yolculuk günümüzde daha hızlı araçlarla devam etmektedir. Balon ve zeplin de kullanılmaktadır. 16

 Eskiden toprak, hayvan ve sabanla sürülerek çok zor bir yöntemle işleniyordu. Günümüzde ise tarımda, traktör ve pulluk gibi araçlar kullanılmaktadır.  İ nşaat ve yol yapımında eskiden kazma, kürek kullanılırken günümüzde iş makineleri kullanılmaktadır. 17

 Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeler, yaşantımızın iyileşmesine do ğ rudan katkıda bulunmuştur. Her teknolojik ürün, kullanıldı ğ ı dönem için çok önemlidir.  Elektri ğ in bulunması, aydınlatma araçlarının ve ev aletlerinin gelişmesini sa ğ lamış, günlük yaşamımızı kolaylaştırmıştır.  Ev araçlarındaki teknolojik de ğ işim insanların hayatlarını kolaylaştırmıştır. 18  Ulaşım araçlarındaki gelişme, yaşantımızı büyük ölçüde etkilemiştir. Eskiden günlerce süren yolculuklar, bugün birkaç saat sürmektedir.  Eskiden haberleşme çok zor ve yavaştı. İ nsanlar, ulaklarla mektup gönderiyor; davul sesi, duman, yansıtıcı ayna gibi yöntemlerle haberleşmeye çalışıyordu. 19. yüzyıldan itibaren telgraf, telefon, belgegeçer, bilgisayar gibi araçlar daha sonra da uydular iletişimi kolaylaştırdı.

 Geçmişten bugüne kadar geçen zamanda insan hayatında meydana gelen de ğ işiklikler arasında yer alan bir çok ö ğ e de ğ işikli ğ e u ğ ramıştır. İ nsanın yaşam tarzıda bu de ğ işiklerden nasibini almıştır.  Kıyafetlerde meydana gelen de ğ işikliklerde bu konular arasında önemli bir yere sahiptir. Çünkü yaşam tarzında meydana gelen de ğ işiklikleri anlamanın en iyi yolu kıyafetlerde meydana gelen de ğ işmeleri incelemektir.  Tarih boyunca, pek çok farklı malzeme kıyafet ve aksesuar yapımında kullanılmıştır. Bu malzemeler, deriden kürke, ketenden ipe ğ e kadar geniş bir yelpazeye yayılır. 19

 Toplumu oluşturan insanlar arasında bir ba ğ vardır. Aynı tür yemekleri yemek, aynı dü ğ ünlerde e ğ lenmek, Komşuların sorunlarıyla ilgilenmek, toplumumuzun kültürel de ğ erleri arasındadır.  Uzun zamandan beri geçerli olan kültürel kurallara gelenek denir. Bir şeyin görüldü ğ ü gibi yapılması alışkanlı ğ ına ise görenek denir.  Gelenek, görenek, örf ve adet toplumumuzun yazısız kurallarıdır. Bunlar geçmişten beri, toplumumuzda geçerliliklerini korumuşlardır. 20

21

  

23

24

25

I.Kültür nedir? II.Kültürün Özellikleri nelerdir? III.Kültürü etkileyen faktörleri söyleyiniz? IV.Kültürü neye göre sınıflandırırız? V.Gelenek ve görene ğ i tanımlayınız? 26 I. İ nanç, de ğ er, davranışlar ve bir nesilden di ğ er bir nesile aktarılan maddi ve manevi ö ğ elerin tümüne kültür denir. II.Görelidir, tarihseldir, insan eseridir ve dura ğ an de ğ ildir. III.Do ğ al çevre, ekonomi, teknoloji, e ğ itim,bilim,sanat,din, ahlak, tarihsel özellikler, devlet sistemleri, yerleşim yerleri, uluslararası ilişkiler, aile ve akrabalık ilişkileri IV.Kültürü maddi ve manevi kültür olarak ayırılır. V.Uzun zamandan beri geçerli olan kültürel kurallara gelenek denir. Bir şeyin görüldü ğ ü gibi yapılması alışkanlı ğ ına ise görenek denir.