S İ STEM YÖNET İ C İ S İ K İ MD İ R? Bilgi teknolojileri(Information Technologies) ortamının oluşturulması ve yaşatılmasından sorumlu kişidir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Yazılım Mühendisliği Eğitimi YYurtaY. Bir yazılım mühendisliği (lisans) mezununun sahip olması gereken yetenekler şunlardır : 1. Yazılım ürünleri geliştirmek.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemleri ve Yapılan Çalışmalar Züleyha EZBER
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
İÇİNDEKİLER GRID COMPUTING NEDİR? NASIL ÇALIŞIR? GRID COMPUTING YAPISI
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
S İ STEM YÖNET İ C İ S İ K İ MD İ R? Bilgi teknolojileri(Information Technologies) ortamının oluşturulması ve yaşatılmasından sorumlu kişidir.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
BİLGİSAYAR ÇEŞİTLERİ.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Ağ İşletim Sistemleri Öğr. Gör. Arif DAŞ.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
İK MAKALESİ.
İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilişim Teknolojileri Araçlarında
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Hastane Bilgi Sistemlerinin Teknik Yönleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

S İ STEM YÖNET İ C İ S İ K İ MD İ R? Bilgi teknolojileri(Information Technologies) ortamının oluşturulması ve yaşatılmasından sorumlu kişidir.

Sistem Yöneticisi Sorumlulukları Araştırma Tedarikçilerle Görüşme Tedarik Kabul Kurulum Ayarlama Bakım Yineleme/Çekilme

Sistem Yöneticisi Yürütülen İ şler Son Kullanıcı Deste ğ i ◦ Yardım masası ◦ Bilgisayar(Laptop/Masaüstü) kurulması ◦ Birime gelen problemler Özel kurulumlar ◦ Yeni başlayan veya mevcut projeler için gerekli olan yeni kurulumların yapılması Araştırma-Tedarik ◦ Yeniliklerin takip edilmesi ve iyileştirilmesi Alt yapı deste ğ i ◦ Sunucular, , web, güvenlik etc… ◦ Merkezi depolama ve kullanıcı yönetimi ◦ A ğ altyapısı

Sistem Yöneticisi Yürütülen İ şler ◦ Di ğ erleri;  Personel yönetimi  BT’yi etkileyen di ğ er çevre etkilerin yönetilmesi(Yapı işleri, elektrik da ğ ıtıcı vb..)  Halkla ilişkiler, tanıtım, toplantılara katılım, bölümün reklamı  Maddi desteklerin takip edilmesi  Kullanıcı ve personel e ğ itimleri  Bütçe yönetimi  Dokumantasyon  Planlama(taktik ve stratejik)

Di ğ er Sistemler ve Yöneticileri ◦ A ğ Yönetimi ◦ Veri Tabanı Yönetimi(DBA) ◦ Güvenlik Yönetimi(Security Admin) ◦ Geliştirme Yönetimi (DevOps) ◦ Alan Bazlı Yönetimler  HPC  Büyük Veri  ERP

Sistem Yöneticili ğ i Size Uygun mu? Sürekli yeni şeylerle u ğ raşmaktan hoşlanırım Spontane yaşayan ve yeniliklere açık bir yapım vardır ve büyük ve ani yenilikleri kolay adapte ederim. Aynı anda birden fazla işle u ğ raşabilirim ve etraftan gelen, işimi bölmelere dayanıklıyımdır. De ğ işik kişilerdeki iş arkadaşları ile çalışabilirim Baskı altında çalışabilirim Çalışma saatler esnektir

Hangi yetenekler «Sert» yetenekler (Hard Skills) ◦ Donanım ve yazılım konusunda gelişmeye açık olmak ◦ Birden fazla işletim sistemine aşına olmak ◦ Sunucu veya istemci kurulumu ve konfigürasyonu ◦ Bilgisayar a ğ larının nasıl çalıştı ğ ını bilmek ◦ Betik programlama(Scripting)

Hangi yetenekler «Yumuşak» yetenekler (Soft Skills) ◦ İ letişimi kuvvetli olmak  Yazılı  Sözlü  Teknik bilgilerin iletilmesi sanılandan daha zor bir iştir ◦ Uyumlu bir kişilik  Her şey de ğ işiyor(teknoloji, insanlar, yönetim vs) bunlara uyum sa ğ layabilmek

Hangi yetenekler «Yumuşak» yetenekler (Soft Skills) ◦ Sabırlı, merhametli ve toleranslı olabilmek  Son kullanıcıların mantıksız ve anlaşılmaz olabilirler  Kendinizi onların yerine koyun ◦ Kendinizi motive edin(self motivation)  Genelde bütün kullanıcılar bir şeyin yanlış oldu ğ unu söylemek için sizi arar, her şey mükemmel çalışırken kimse sizin farkında de ğ ildir  Kimse size ne ö ğ renmeniz gerekti ğ ini söylemez.

Ne okumalı? Sistem yöneticisi yetiştiren bir bölüm yoktur! ◦ Bazı bölümler yardımcı olur.

E ğ itimdeki hedefler İ şe yarayabilecek bazı dersler(sistem) ◦ A ğ ◦ A ğ programlama ◦ A ğ güvenli ğ i ◦ İ şletim sistemleri ◦ Veri güvenli ğ i(Crptography) ◦ Web Programlama ◦ Da ğ ıtık/Paralel Sistemler ◦ Veri tabanı

S İ STEM Sistem, bir hedef veya amacı gerçekleştirmek üzere bir arada çalışan birbiriyle ilişkili parçalardan oluşan ve girdi-çıktıları olan sınırları belirlenmiş bir bütündür. Sistem tanımında üç temel kavram vardır: Bileşen, İ lişki, Amaç

1.1.Sistemin Özellikleri Ayrıca sistemler, çıktıları kontrol etme ve ölçme de ğ erlendirme yoluyla girdiler ve sistem üzerinde iyileştirme yapmak için geri beslemeye sahiptir.(feed-back) Girdi----- İ şlem------çıktı  FEED-BACK

1.2.Genel Sistem Teorisi Genel sistem teorisiyle sistemlerde belirlenen özellikler, bilgi sistemlerinin yapısının da anlaşılmasına olanak sa ğ lar. Genel sistem teorisinin başlıca özellikleri; Sistemler, girdileri çıktılara dönüştürür. Sistemler disiplinler arasıdır. Bir bilim dalında bulunan ürün, kural ya da yöntem başka bir bilim dalında kullanılabilir. Sistemler hiyerarşiktir.

Bilgi Sistemi Tarafları Sistem geliştirme yaşam döngüsü içinde farklı konumlardaki bireyler birarada çalışmaktadır. Bir bilgi sisteminin tarafları, Kullanıcı Yönetici Programcı Bilgi sistem destek personeli Sistem analisti

Bilgi Sistemi Tarafları Kullanıcı Sistem analistleri ve tasarımcıları tarafından yapılan genel bir yanılgı ile bütün müşteriler aynı kategoriye konulmamalıdır. Her kullanıcının bilgisayar bilgisi ve deneyimi olmadı ğ ı gibi görev ve sorumlulukları sonucu kullanacakları sisteme yaklaşımları da farklı olacaktır

Bilgi Sistemi Tarafları Yönetici Geliştirilen sistemin büyüklü ğ üne göre yöneticiyi; Proje yöneticisi Üst düzey(işletme) yöneticisi İ ki farklı açıdan elle almak mümkündür. Büyük ölçekli projelerde, projenin uzun süreli başarıya ulaşması için gerekli kriterlerin belirlenmesinden ve proje ekibinin idaresinden proje yöneticisi sorumludur.

Bilgi Sistemi Tarafları Programcı Analist ve programcının sistem geliştirme yaşam döngüsündeki görevleri tam olarak ayrılmıştır. Zamanla yarışan ve giderek daha karmaşık yapıya sahip olan programların söz konusu oldu ğ u günümüzde ise daha çok CASE(Computer aided software engineering) araçları kullanılarak kodun büyük bölümü otomatik olarak üretilmektedir. Ancak CASE araçlarının programcının yerini tam olarak aldı ğ ı söylenemez. Kod üreticileri sayesinde programcılar, zamanlarını optimizasyona ve üretilen kodun sisteme entegrasyonuna ayırmaktadırlar.

Bilgi Sistemi Tarafları Bilgi Sistem Destek Personeli(Operasyonel Personel) Sistemin süreklili ğ ii sa ğ lamak amacıyla a ğ iletişiminden, donanımdan, veri güvenli ğ inden ve ilgili bilgisayar programlarını çalışmasından çıktıların düzenlenmesine kadar birçok konuda deste ğ in verilmesinden sorumludur. Sistem analisti, sistemin tarafları arasında anahtar rolü üstense de sistemin başarılı olması tek başına sistem analistine ba ğ lı de ğ ildir.

Sistem Analistinin Beceri ve Görevleri Genel olarak sistem analistinin hem işletme yönetimi hem de bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olması beklenir. Böylece sistem analisti, işletmenin karşılaştı ğ ı sorunları ve karşılaştı ğ ı iş fırsatlarını fark ederek bilgi sistemindeki ihtiyaçlarını belirlenmesini ve iş akışının oluşturulacak bilgi sistemine yansımasını kolayca sa ğ lamaktadır.

Sistem Analistinin Beceri ve Görevleri Sistem analisti, çözümü ortaya koyarken müşteri ihtiyaç ve isteklerini belirlemelidir.

Nesne Yönelimli Programlama Giriş Nesne Yönelimli Programlama yaklaşımı 1960’lı yılların sonuna do ğ ru ortaya çıkmıştır. O dönemde yazılım dünyasında karşılaşılan sorunlara çözüm olması amacıyla geliştirilmiştir. Yazılımların kapsamı, içeri ğ i ve karmaşıklı ğ ı ile birlikte boyutları da sürekli artış gösteriyordu. Bu artış ile beraber, yazılan kodu hızlı bir şekilde gelişime açık ve esnek tutmak için gereken bakım maliyeti, zaman ve çaba da artmaktaydı. Nesne Yönelimli Programlama, bu sorunlara bir çözüm olarak geliştirilmiştir.