BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” 2008-2009 BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran 2009- ANKARA Yrd. Doç.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Advertisements

Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
SİMÜLASYON Yrd Doç. Dr. Halil İbrahim KORUCA Pazartesi : Sınıf :
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Ürün veya Hizmet Satışı
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
Öğr. Gör. İbrahim Alper GEDİK
TEST GELİŞTİRME.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA TAKVİMİ VE İŞ PAKETLERİ
BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Öğrenim Öğrencileri Learning Agreement For Studies (Öğrenim Anlaşması)
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Test Geliştirme Süreci
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
20 Mayıs 2011, Turgut Özal Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Rastgele Nesneler Dersi
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç. Dr. Armağan ERDOĞAN

2 BEK Raporlarının Oluşturulması BEK’ler tarihli YÖK Genel Kurul Kararı ile kuruldu tarihli yazımızla, BEK Rapor Formu, tüm yükseköğretim kurumlarına iletildi. En geç tarihine kadar e-posta ile ve resmi yazıyla, imzalı olarak gönderilmesi istendi.

3 BEK Rapor Formu’nun Amacı Yükseköğretim kurumlarının mevcut durumlarını ortak ve karşılaştırmalı olarak tespit etmek, Türk yükseköğretim stratejilerine rehberlik edecek verileri elde etmek, Bologna Ulusal Raporumuzun hazırlanmasında reel verilere sahip olmak

4 Rapor Formatı BEK Raporları formatı doldurma ve değerlendirme aşamalarının işlevsel olması dikkate alınarak hazırlandı. Bölümleri: Kapak sayfası ve açıklamalar A- Öğrenci ve Öğretim Elemanı Sayıları B- Araştırma C- İstihdam Edilebilirlik D- Kalite Güvencesi E- Diploma Eki ve Kredi Sistemleri F- Yaşam Boyu Öğrenme G- Ortak Dereceler H- Hareketliliğin Özendirilmesi J- Bologna Sürecinde Öğrenciler ve Sosyal Boyut Cevaplayıcı Görüşler

5 Değerlendirme Aşaması 15 Haziran itibariyle toplam 101 yükseköğretim kurumundan Raporlar doldurulmuş olarak gönderildi. Aşağıda, elimize ulaşan raporlara ilişkin ön bulgulardan bazı örnekler yer almaktadır. Ancak yaklaşık 600 değişkenden oluşan raporların ve açık uçlu soruların karşılaştırmalı ve ayrıntılı değerlendirmesi tüm kurumların verileri geldiğinde tamamlanabilecektir. Raporlara ilişkin daha ayrıntılı değerlendirme BEK’lerle önümüzdeki aylarda yapılacak bir toplantıyla ayrıca paylaşılacaktır.

6 Raporda Karşılaşılan Sorunlar Raporun Formatında değişiklikler, Sorularda kısaltmalar, eklemeler, yer değiştirmeler, Atlama soruları, Açık uçlu sorular (eylem planınız var mı? -evet; açıklayınız: boş) Kavramsal hatalar, (örn. AKTS etiketi, öğrenme çıktısı) Birbiriyle çelişen cevaplar Bu çerçevede bazı üniversitelere doldurdukları verilere ilişkin geri dönüşler yapılacak.

7 İletişim: “BEKNET”