BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç. Dr. Armağan ERDOĞAN
2 BEK Raporlarının Oluşturulması BEK’ler tarihli YÖK Genel Kurul Kararı ile kuruldu tarihli yazımızla, BEK Rapor Formu, tüm yükseköğretim kurumlarına iletildi. En geç tarihine kadar e-posta ile ve resmi yazıyla, imzalı olarak gönderilmesi istendi.
3 BEK Rapor Formu’nun Amacı Yükseköğretim kurumlarının mevcut durumlarını ortak ve karşılaştırmalı olarak tespit etmek, Türk yükseköğretim stratejilerine rehberlik edecek verileri elde etmek, Bologna Ulusal Raporumuzun hazırlanmasında reel verilere sahip olmak
4 Rapor Formatı BEK Raporları formatı doldurma ve değerlendirme aşamalarının işlevsel olması dikkate alınarak hazırlandı. Bölümleri: Kapak sayfası ve açıklamalar A- Öğrenci ve Öğretim Elemanı Sayıları B- Araştırma C- İstihdam Edilebilirlik D- Kalite Güvencesi E- Diploma Eki ve Kredi Sistemleri F- Yaşam Boyu Öğrenme G- Ortak Dereceler H- Hareketliliğin Özendirilmesi J- Bologna Sürecinde Öğrenciler ve Sosyal Boyut Cevaplayıcı Görüşler
5 Değerlendirme Aşaması 15 Haziran itibariyle toplam 101 yükseköğretim kurumundan Raporlar doldurulmuş olarak gönderildi. Aşağıda, elimize ulaşan raporlara ilişkin ön bulgulardan bazı örnekler yer almaktadır. Ancak yaklaşık 600 değişkenden oluşan raporların ve açık uçlu soruların karşılaştırmalı ve ayrıntılı değerlendirmesi tüm kurumların verileri geldiğinde tamamlanabilecektir. Raporlara ilişkin daha ayrıntılı değerlendirme BEK’lerle önümüzdeki aylarda yapılacak bir toplantıyla ayrıca paylaşılacaktır.
6 Raporda Karşılaşılan Sorunlar Raporun Formatında değişiklikler, Sorularda kısaltmalar, eklemeler, yer değiştirmeler, Atlama soruları, Açık uçlu sorular (eylem planınız var mı? -evet; açıklayınız: boş) Kavramsal hatalar, (örn. AKTS etiketi, öğrenme çıktısı) Birbiriyle çelişen cevaplar Bu çerçevede bazı üniversitelere doldurdukları verilere ilişkin geri dönüşler yapılacak.
7 İletişim: “BEKNET”