OKULUMUZ TANITIMI OKULUMUZ KURALLARI VE OLANAKLARI OKULUMUZ ÖSYM BAŞARILARI
GEBZE FATİH MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Kısaca Gebze Ticaret Meslek Lisesi Okulumuz öğretim yılında eğitim öğretime açılmıştır eğitim öğretim yılında Anadolu Ticaret Meslek Lisesi kısmı da açılmıştır. Halen 22 derslik 5 bilgisayar laboratuvar, 1 kütüphane, 1 toplantı salonu, 1kimya ve biyoloji laboratuvarı, 1 kapalı spor salonu ile bölgenin donanım açısından en kapsamlı okullarından biridir. İlk mezunlar 2001 yılında verilmiştir yılından bugüne kadar okulumuzdan binlerce öğrenci mezun olmuştur. Mezun olan öğrencilerimizden birçoğu sınavsız geçişten faydalanarak, 2 yıllık meslek yüksekokullarına gitmektedirler. Bulunduğumuz bölgenin niteliğine uygun olarak öğrencilerimiz hizmet sektöründe; Özellikle muhasebe büroları, bankalar ve özel sektörün muhasebe departmanında çalışmaktadırlar.
OKULUMUZ İMKANLARI SPOR SALONU/ÇOK AMAÇLI SALON KONFERANS SALONU REHBERLİK SERVİSİ KÜTÜPHANE KANTİN/YEMEKHANE
SPOR SALONU/ÇOK AMAÇLI SALON
KONFERANS SALONU
REHBERLİK SERVİSİ
KÜTÜPHANE
KANTİN/YEMEKHANE
BÖLÜMLERİMİZ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK BÖLÜMÜ MUHASEBE VE FİNANSMAN BÖLÜMÜ
Bilişim Teknolojileri Alanı Bilişim Teknolojileri; bilgisayar sektöründeki gelişmelerin sonucunda ortaya çıkmış ve verileri saklamak, iletmek ve işlemek için kullanılan bilgisayar donanım ve yazılım teknolojilerini içeren bir alandır.
Bilişim Teknolojileri Alanı Çerçeve Programında; Bilgisayar Teknik Servisi Veri Tabanı Programcılığı Web Programcılığı Ağ İşletmenliği dalları yer almaktadır. Bu bağlamda eğitim öğretim yılında öğretmen arkadaşlarla konuşarak bölümümüzde piyasada ihtiyaç duyulan WEB PROGRAMCILIĞI açılması kararlaştırılmıştır.
WEB PROGRAMCISI Tanımı Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım olarak kurulumu bilgilerinin yanında, web sayfası tasarımına ve programlama dilleri yardımıyla etkileşimli web uygulamaları hazırlayan nitelikli kişidir. Görevler -İş organizasyonu yapmak. -Analiz yapmak -.İhtiyaçları değerlendirmek. - Algoritma yapmak. - Web sitesinin görsel tasarımını yapmak. - Tasarlanan sitenin yerel yayınını yaparak test etmek. - Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.
MESLEK ELEMANINDA ARANAN ÖZELLİKLER Web programcısı olmak isteyenlerin; - Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip, - Sistemli düşünebilen, kimseler olmaları gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Web programcısı, büro ortamında çalışır ve genellikle tasarım ve görsel unsurlarla uğraşır. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim hâlindedir. İş oturarak yürütülür, ortam genellikle sessizdir. Meslekteki hastalık riskleri; bilgisayar çalışanlarının görmeye yönelik sorunlarının başında göz sulanması, gözlerde tahriş ve batma, göz yorgunluğu, mavi ve çift görme gelmektedir.
İŞ BULMA İMKÂNLARI Ağ işletmenleri, bilgisayar satış ve teknik destek firmaları, bankalar, sigorta şirketleri, ticarî kuruluşlar, internet servis sağlayıcıları, internet yayıncılık şirketleri, radyo televizyon şirketleri, araştırma şirketleri, borsalar, ulaştırma, lojistik firmaları ve hizmet sektöründe yer alan kamu kurum ve kuruluşlarında geniş iş imkânına sahiptirler. Ayrıca kendi adlarına işyeri açabilirler. Web programcıları, kamu kuruluşları, bankalar ile özel sektöre ait iş yerleri, internet üzerinden ticaret (e-ticaret) yapan firmalarda çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait özel iş yerleri de açabilirler. Veri Tabanı programcıları, kamu kuruluşları, bankalar ile özel sektöre ait firmalarda çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait özel iş yerleri de açabilirler. Teknik servis elemanları, bilgisayar toplama ve satış işlemi yapan firmalarda, bünyesinde bilgisayar bulunduran iş yerleri, şirketlerde, özel sektöre ait firmalarda çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait özel iş yerleri de açabilirler.
EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI Web programcısı; Meslek eğitimi meslek liselerinin Bilgisayar Kullanımı alanı Web Programcılığı sertifika programında verilecektir. Bu alan mezunları; meslek yüksek okullarının Bilgi Yönetimi (Uzaktan Eğitim veya Açık Öğretim), Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama (Örgün veya Uzaktan Eğitim), Bilişim Yönetim, e- Ticaret ve Masaüstü Yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler.
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK ALANI Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu; büro hizmetlerinde, elektronik makineler ve bilgisayarlarla işlerin yapılması ve yine sonuçlarının bilgisayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır. Büro otomasyon araçları başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi mekanik araçlar da büro işlerinde yardımcı araçlardır.
TANIM İşletmede belirlenen amaç ve hedefleri gerçekleştirmek için yönetici tarafından planlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, bilgi, parasal ve maddi v.b) uygun olarak yönetilmesinde yöneticiye yardımcı olan kişidir. GÖREVLER Büronun en verimli şekilde çalışmasını sağlamak üzere, - Ofis yönetimi işlemlerini yürütür,- Gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütür,- Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen yazı ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması işlerini yapar,- Yönetici için gerekli dokümanları hazırlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ait araç- gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlar.
KULLANILAN ALET VE MALZEMELER - Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri) MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. Çalışma saatleri genellikle düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine bağlı olarak akşamları geç saatlere veya hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma ortamı bilgi, belge ve insan ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla iletişimde bulunurlar. ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI - Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.
Okulumuzda TİCARET SEKRETERLİĞİ DALI mevcuttur. Ticaret sekreteri; ticaret ile uğraşan işletmelerin faaliyetleri sırasında büro makinelerini kullanarak büro yönetimini uygulama, büro içi ve dışı iletişimi sağlama, yöneticinin günlük işlerini organize etme, belge hazırlama, dosyalama, bildirimlerle ödemeleri izleme ve işlemlerini yürütme, toplantı ve seyahat organize etme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.
Görevleri İş yerinde iletişimi sağlamak, İş programı ve hazırlıklarını yapmak, Bilgisayarda ofis programlarını kullanmak, Bilgisayarda resmî ve resmî olmayan yazıları hızlı ve doğru şekilde yazmak, Çalışma ortamının organizasyonunun yapılmasını sağlamak, Dosyalama ve arşivleme yapmak, Etkili ve akıcı sunum yapmak, Kuruma uygun iş mektubu içeriği oluşturmak, Örgüt ve iş yapısına uygun ticari işlemleri yapmak, Bilgisayarda muhasebe işlemlerini yapmak, Mesleki gelişmeleri takip etmek, Ticari hesaplamalar yapmak, İş hayatındaki ekonomik gelişmeleri ve faaliyet alanlarını takip etmek, Ürün ve hizmet tanıtımı yapmak, Kişiler arasında etkili ve sağlıklı iletişim kurmak, Grup ve örgüt iletişimi kurmaktır.
EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanı mezunları özel sektör ve kamu kuruluşlarında, hastane, belediye, dernek, oda, baro gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan sekreterlik görevlerini en iyi şekilde yapabilecek elemanlardır. 2 YILLIK ÖNLİSANS BÖLÜMLERİ Ağız ve Diş Sağlığı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı İnsan Kaynakları Yönetimi Odyometri Sağlık Kurumları İşletmeciliği Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama İşletme Yönetimi
Muhasebe ve Finansman Bölümü Türkiye uzun süredir iş gücünün niteliğini yükseltmek ve ekonominin tüm sektörlerinde istihdam imkânlarını artırabilmek için mesleki eğitim sistemini geliştirmeye çalışmaktadır. Bu çaba Türkiye?nin dünyanın önde gelen ekonomileri arasında rekabet edebilirliği ve Avrupa Birliğine giriş sürecinde daha da anlamlı hâle gelmektedir. Ülkemiz ekonomisi açısından çok önemli olan bu sektöre kalifiye eleman yetiştiren mesleki eğitim sistemine yeni bir anlayış getirecektir. Ülkemizde, muhasebecilik yasalarla düzenlenmiş bir meslektir. Muhasebe ile ilgili ilk kanunumuz Mustafa Kemal ATATÜRK zamanında çıkartılmış olan tarih ve 1050 Sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunudur sayılı tarihli Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik kanunun ise bu unvanlara meslek içerisinde kademelendirme getirmiştir.
Muhasebe Finansman Alanı altında şu dallar bulunmaktadır: Bilgisayarlı muhasebe Dış ticaret
BİLGİSAYARLI MUHASEBE Hesap planı sistemini oluşturan, beyannameye esas teşkil eden bilgi ve belgelerin intikalini sağlayan, beyannameleri düzenleyen bilgisayarı kullanan, defterleri mevzuata göre tutan, firmanın kredi ve cari hesap durumunu takip eden, koordinasyon sağlayan yazışma ve raporları yazan, Sosyal Güvenlik Kurumu işlemleri hakkında bilgi sahibi olan nitelikli kişidir.
Görevleri Hesap planı sistemini oluşturmak. Beyannameye esas teşkil eden bilgi ve belgelerin intikalini sağlamak. Beyannameleri düzenlemek. Bilgisayar kullanmak. Defterleri tutmak. Firmanın kredi ve cari hesap durumunu kontrol etmek. Koordinasyon sağlamak. Yazışma ve raporları yazmak. Sosyal Güvenlik Kurumu ve İŞKUR bildirgelerini hazırlamak.
Meslek Elemanında Aranan Özellikler Meslek ile ilgili bilgi birikimi ve becerilere sahip olmak Dikkatli olmak Dürüst olmak Etkili ve güzel konuşmak Güler yüzlü olmak İnsan ilişkilerine özen göstermek Ekip çalışmasına uygun olmak Yeniliklere açık olmak Sır saklayabilmek İşleri zamanında bitirmek İş yeri çalışma prensiplerine uygun davranmak Mesleği ile ilgili etik ilkelere uygun davranmak
Çalışma Ortamı Ve Koşulları Muhasebe hizmetleri genellikle büro ortamında yürütülmektedir. Temiz büro ortamlarında, işçi sağlığı ve işçi güvenliği açısından önemli bir risk bulunmamaktadır. Muhasebe de kullanılan bildirge ve beyannameler günlü olduğundan, vergi ve yükümlülükler yerine getirilirken zaman çok önemlidir. Yükümlülüklerin gününde yerine getirilmesi zorunludur. Meslek mensuplarının kazançları, muhasebe ve mali müşavirlerin yasalarla düzenlenmiş olan S.M.M.M.O (Serbest Muhasebeci Mali Müşavir Odaları) tarafından bir tarife ile belirlenmektedir. Alt meslek gruplarının kazançları ise işyerlerine göre değişiklik göstermektedir.
İş Bulma İmkanları Meslek mensupları; muhasebe ve mali müşavirlik bürolarında, dış ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili departmanları ile ticarî işletmelerin muhasebe servislerinde çalışabilirler. Ayrıca her türlü kuruluşun mali işlerle ilgili bölümlerinde çalışabilirler. Mesleğin oldukça geniş bir çalışma alanı mevcuttur.
Eğitim ve Kariyer İmkanları Meslek eğitimi, ortaöğretimde Anadolu ticaret ve ticaret meslek liselerinde verilmektedir. Bu okullardan mezun olanlar meslek yüksek okullarının ilgili bölümlerine sınavsız geçiş yaparak ön lisans düzeyinde eğitim alırlar. Ön lisans programını tamamlayanlar ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavı?nda başarılı oldukları takdirde alanları ile ilgili lisans programlarına geçebilirler. Bu eğitimden sonra ÖSYM?nin yapacağı sınav neticesinde başarılı olanlar lisans düzeyinde eğitim de alabilirler. İş yerlerinde belli bir süre çalışarak idari yönden de ilerleme sağlamaları mümkündür. Ayrıca, 3568 Sayılı Kanun ile düzenlenmiş olan serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir, yeminli mali müşavir unvanlarını da belirli çalışma şartlarını yerine getirerek alabilirler.
DIŞ TİCARET DIŞ TİCARET İhracat / İthalat operasyonları olan firmalarda siparişlerin alınması, sipariş formları ve proforma faturaların hazırlanması, siparişlerin üretim-planlama birimine bildirilmesi, üretilen ürünlerin nakliyesi ve gümrük işlemleri ve ürün bedellerinin tahsilatı sürecindeki işleri takip eden kişidir.
Görevleri Çalışma planı ve iş organizasyonu yapmak. Siparişlerle ilgili gerekli formları doldurmak. Planlama ve operasyon birimi ile koordinasyon sağlamak. İlgili ihracat ve ithalat dökümlerini hazırlamak. Nakliye firması ile gümrük müşaviri arasında iletişimi sağlamak. Yapılan ithalat/ ihracat işlemi sonrası ilgili birimler ve müşteri ile iletişim kurmak. Müşteri cari hesaplarının ve sevkıyatların kontrolünü yapmak, rapor oluşturmak.
Meslek Elemanında Aranan Özellikler Meslek ile ilgili bilgi birikimi ve becerilere sahip olmak Dikkatli olmak Dürüst olmak Etkili ve güzel konuşmak Güler yüzlü olmak İnsan ilişkilerine özen göstermek Ekip çalışmasına uygun olmak Yeniliklere açık olmak Sır saklayabilmek İşleri zamanında bitirmek İş yeri çalışma prensiplerine uygun davranmak Mesleği ile ilgili etik ilkelere uygun davranmak
Çalışma Ortamı Ve Koşulları Muhasebe hizmetleri genellikle büro ortamında yürütülmektedir. Temiz büro ortamlarında, işçi sağlığı ve işçi güvenliği açısından önemli bir risk bulunmamaktadır. Muhasebe de kullanılan bildirge ve beyannameler günlü olduğundan, vergi ve yükümlülükler yerine getirilirken zaman çok önemlidir. Yükümlülüklerin gününde yerine getirilmesi zorunludur. Meslek mensuplarının kazançları, muhasebe ve mali müşavirlerin yasalarla düzenlenmiş olan S.M.M.M.O (Serbest Muhasebeci Mali Müşavir Odaları) tarafından bir tarife ile belirlenmektedir. Alt meslek gruplarının kazançları ise işyerlerine göre değişiklik göstermektedir.
İş Bulma İmkanları Meslek mensupları; muhasebe ve mali müşavirlik bürolarında, dış ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili departmanları ile ticarî işletmelerin muhasebe servislerinde çalışabilirler. Ayrıca her türlü kuruluşun mali işlerle ilgili bölümlerinde çalışabilirler. Mesleğin oldukça geniş bir çalışma alanı mevcuttur.
Eğitim ve Kariyer İmkanları Meslek eğitimi, ortaöğretimde Anadolu ticaret ve ticaret meslek liselerinde verilmektedir. Bu okullardan mezun olanlar meslek yüksek okullarının ilgili bölümlerine sınavsız geçiş yaparak ön lisans düzeyinde eğitim alırlar. Ön lisans programını tamamlayanlar ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde alanları ile ilgili lisans programlarına geçebilirler. Bu eğitimden sonra ÖSYM’nin yapacağı sınav neticesinde başarılı olanlar lisans düzeyinde eğitim de alabilirler. İş yerlerinde belli bir süre çalışarak idari yönden de ilerleme sağlamaları mümkündür. Ayrıca, 3568 Sayılı Kanun ile düzenlenmiş olan serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir, yeminli mali müşavir unvanlarını da belirli çalışma şartlarını yerine getirerek alabilirler.
OKULA GELİŞ GİDİŞ SAATLERİ OKULUMUZ DERS BAŞLANGIÇ SAATİ: 09:00 ÖĞLE ARASI:12:00 OKULUMUZ DERS BİTİŞ SAATİ: 16: EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIK ORTALAMASI 3 GÜNDÜR.
BAŞARILARIMIZ yılı Liseler Judo İl Birinciliği Büşra NACAR yılı Liseler Judo Bölge Birinciliği Büşra NACAR yılı Liseler Türkiye 5. Büşra NACAR yılı Liseler Judo İl Birinciliği Büşranur DAŞDEMİR yılı Liseler Judo Bölge 3. Büşranur DAŞDEMİR yılı Liseler Judo İl 2. Yusuf TURAL yılı Liseler Judo İl Birinciliği Büşra NACAR yılı Liseler Judo Bölge 2. Büşra NACAR yılı Liseler Judo İl Birinciliği Ecenur SOYSAL yılı Liseler Judo Bölge 2. Ecenur SOYSAL yılı Liseler Judo İl 2. Eylül Türkü TANTOĞLU yılı Liseler Judo İl 3. Hilal BALTACI yılı Liseler Judo İl 5. Büşranur DAŞDEMİR
BAŞARILARIMIZ yılı Basketbol genç kızlar kategorisinde 3x3 basketbol turnuvası İlçe Birinciliği yılı Kürek İl Birinciliği Ömer Sefa POLAT yılı Kürek Türkiye Şampiyonası tek çiftte Türkiye 2. Ömer Sefa POLAT yılı Futsal Erkeklerde İlçe Birinciliği yılı Voleybol 2. ligde İlçe İkinciliği yılı Krosta İlçe 2. Seda DOĞAN yılı Krosta İlçe 5. Enes Hasan ÇEBİOĞLU
ÖSYM BAŞARILARIMIZ MEZUNLARI YERLEŞME ORANI SINAVA BAŞVURANLAR YERLEŞME ORANI GENEL TOPLAM GENEL ORAN TOPLAM YERLEŞEN12469,66%72,94%12472,94% 4 YILLIK3620,22%0,00%3621,18% 2 YILLIK8447,19%0,00%8449,41% AÇIKÖĞRETİM42,25%0,00%42,35% YERLEŞMEYEN5430,34%0,00%5431,76% ÖSYM BAŞVURAN SIN ÖĞRENCİ SAYISI178
ÖSYM YILLARA GÖRE ÖĞRENCİLERİMİZ ÜNİVERSİTE YERLEŞİMLERİ ORANLARI