1 ŞÜKRÜ AKKAYA PSİKOLOJİK DANIŞMAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISI BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
Advertisements

SINAV KAYGISI ve BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE Dersimiz.com. stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.
SINAV KAYGISI.
SINAVKAYGISI. Stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SINAV KAYGISI VE SINAVLARA HAZIRLANMA BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
SINAV KAYGISI NEDEN OLUR? NASIL AŞILABİLİR?
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
REHBERLİK SERVİSİ.
Sevgi.
İmg 7 -içgörü.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
Spor Psikolojisi Konsantrasyon ve Dikkat.
Aile Atölyeleri Projesi
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
Tehlikeyi Görmek.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Meksika'da Inka tapınaklarına çıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog,  birkaç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden  uzun.
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
SINAV KAYGISI.
Spiritüellik.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
KAYGILIYSAM?.
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Bilinçli Tercih Seminerine
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
SINAV VE SINANMA KAYGISI
Eğitsel Rehberlik.
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
REHBERLİK SERVİSİ.
Spor Psikolojisi Konsantrasyon ve Dikkat.
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

1 ŞÜKRÜ AKKAYA PSİKOLOJİK DANIŞMAN

2 HAYATINIZI SORGULAYIN… GELECEKTEN BEKLENTİLER… YAPILAN İŞİN ÖNEMİNİ KAVRAMA MESLEK SEÇİMİ KAPASİTE GERÇEKCİ VE ULAŞILABİLECEK HEDEF SINAVI KAZANAMAMA…

3 SINAVLAR BU KADAR ÖNEMLİ Mİ?

4 BAŞLARKEN… LGS - ÖSS sizin için ne kadar önemli? LGS - ÖSS öncesinde yaptıklarınız? Gelecek için planlarınız var mı? Kendinizi ve ailenizi yeterince anlıyor musunuz? Nedenlerinize nasıl yanıtlar veriyorsunuz? Verdiğiniz yanıtlar yapıcı mı?

5 DURUM ANALİZİ ÖNCELİKLİ AMAÇLARIN BELİRLENMESİ Okul Öncesi 0-6 Yaş I. Sınıf 7 Yaş 2. Sınıf 8 Yaş 3. Sınıf 9 Yaş 4. Sınıf 10 Yaş 5. Sınıf 11 Yaş 6. Sınıf 12 Yaş 7. Sınıf 13 Yaş 8. Sınıf 14 Yaş LİSE ÜNİVERSİTE 10 sene sonra nerede olmak istiyorum. 5 sene sonra nerede olmak istiyorum. 1 sene sonra nerede olmak istiyorum. 1 ay sonra nerede olmak istiyorum. 1 gün sonra nerede olmak istiyorum.

6 Zamanı iyi kullanamama, Kötü çalışma alışkanlıkları, Beklenti düzeyi, Mükemmeliyetçi yaklaşım, Başarısız olma ve değerlendirilme korkusu vs. KAYGININ NEDENLERİ

7

8  Bağırsak hareketlerinde değişme (ishal-kabızlık),  Telaş, şaşkınlık, organize olamama,  Baş ağrısı, huzursuz uyku, kabus görme,  Bel ağrısı  Boyun kaslarının gergin olması  Konsantrasyon bozuklukları,  Kaygı ve korku ifadeleri içeren düşünceler,  Ortamdan uzaklaşmak isteme,  Yorgunluk belirtileri,  Yeme alışkanlıklarında değişme vs. Kalp atışlarında hızlanma ve artış, çarpıntı, Hızlı nefes alıp-verme, Daralma Gerginlik ve/veya sinirlilik hali, El ve ayak parmaklarının soğukluğu Terleme ve/veya titreme, Dilin damağın kuruması, Mide şikayetleri, KAYGI BELİRTİLERİ

9  Öğrenilen bilgiler transfer edilemez,  Okuduğunu anlama ve düşünceleri organize,  Dikkatte bir daralma ve azalma olur;  Enerji gereksiz yere tükenir  Fiziksel rahatsızlıklar ortaya çıkar

10 “Üçer üçer geriye sayma oyunu” Kaç hata? Bir dakikalık süre içinde hangi sayıya kadar gelinebilecek?

11 Kaygı ve Stresin tamamıyla kötü mü? SINAV KAYGISIYLA BAŞA ÇIKMA YOLLARI

12 ATALETE DÜŞMEYİN

13 1-Temel Nefes Egzersizi: İyi bir nefes almak, her zaman iyi bir nefes vermekle başlar. Nefes alma işleminin bütünü zihinsel olarak denetlenmeli; ağır, derin ve sessiz olmalıdır. a-Nefes alma egzersizine başlamadan öce sağ avucunuzu göbeğinizin altına, sol elinizi göğüs kafesinizin üstüne koyun. Ve, gözlerinizi kapatın. b-Nefes almadan önce ciğerlerinizi iyice boşaltın. c-Ciğer kapasitenizi hayali olarak ikiye bölün. Ve, "biir!..", "ikii!.." diye içinizden sayarak ciğerinizin bütününü doldurun. Kısa bir süre bekleyin, "bir", "iki" diye sayarak nefesinizi, aldığınız iki katı sürede boşaltın. Sağ eliniz göğüs kemiklerimizin (kafesinizin), hareketli bir köprü gibi yana doğru açıldığını hissetmeli. Yeni bir nefes almadan iki saniye bekleyin SINAV KAYGISIYLA BAŞA ÇIKMA YOLLARI

14 2-ADIM ADIM GEVŞEME Kas gevşemesine önem veren bir tekniktir. Bu teknik size, kas gerilmesini kontrol etmek için kanıtlanmış, sistematik bir yol sunar. Yapılan pek çok araştırma, bunun; endişe, uykusuzluk, baş ağrısı ve yüksek tansiyon gibi strese bağlı pek çok soruna yardımcı olduğunu göstermiştir. a-Kafa, yüz, boyun, omuzlar. b-Kolların üst ve alt kısmı, eller ve parmaklar. c-Göğüs, mide, sırtın üst ve alt kısmı. d- Diz ve ayak bilekleri GEVŞEMEYİ ÖĞRENMEK: 1-Dört ana kas grubunu ayrı ayrı gerin 2-Beş saniye kadar gergin tutun 3-Gerginliği yavaş yavaş bırakın 4-Derin bir nefes alın. SINAV KAYGISIYLA BAŞA ÇIKMA YOLLARI

15 Kafa: 1-Alnınızı kırıştırın. 2-Gözlerinizi sıkıca kapatın Boyun: 1-Kafanızı geriye itin. 2-Kafanızı göğsünüze değecekmiş gibi öne eğin. 3-Kafanızı sağ omuza doğru döndürün. 4-Kafanızı sol omuza doğru döndürün Omuzlar: 1-Omuzlarınızı kulaklarınıza değecekmiş gibi yukarı çekin. 2-Sağ omzunuzu kulağınıza değecekmiş gibi yukarı çekin. 3-Sol omzunuzu kulağınıza değecekmiş gibi yukarı çekin. SINAV KAYGISIYLA BAŞA ÇIKMA YOLLARI

16 1. Aşırı büyütme yada aşırı küçültme 2. Duygusal mantık yürütme 3. Meli-Malı cümleler 4. Kişiselleştirme 5. Etiketleme ve yanlış etiketleme SINAV KAYGISIYLA BAŞA ÇIKMA YOLLARI

17 Olumsuz ifadeler bizim tutum ve davranışlarımızı olumsuz etkiler SINAV KAYGISIYLA BAŞA ÇIKMA YOLLARI

18 1. ÇALIŞTIĞIMIZ HALDE NEDEN BAŞARILI OLAMIYORUZ? KAYGILARIMIZ…

19 DİKKAT EKSİKLİĞİ

20 MOTİVASYON EKSİKLİĞİ, ”HEDEFE ODAKLANAMAMA”

21 BAŞARACAĞINA İNANMAMA

22 EKİP ÇALIŞMASININ OLMAMASI

23 AŞIRI DERECEDE KAYGILANMAK

24 AİLE SEVGİSİNİ KAYBETMEKTEN KORKMAK

25 BAŞARDIĞINIZI HAYAL EDİN

26 KAPASİTESİNİN FARKINDA OLMAMAK

27 İNANMAK BAŞARMANIN YARISIDIR

28 DÜZENLİ OLARAK TEKRAR YAPIN

29 ”HEDEFE ODAKLANMA ve NETİCELENDİRME”

30 Mal kaybeden bir şey kaybetmiştir. Onurunu kaybeden bir çok şeyini kaybetmiştir. Cesaretini kaybeden herşeyini kaybetmiştir.

31

32 KAYGIYI AZALMAK İÇİN PRATİK ÖNERİLER:

33 BAŞARIDA; Ne istediğini bilmek, Harekete geçmek, Yaptıklarının sonuçlarını fark etmeyi öğrenmek, Peşinde olduğunuz sonuçları alana dek davranışlarınızı değiştirmeye hazır olmak çok önemlidir.

34 BAŞARI İÇİN ÖNCE GÜVEN

35 ÜMİT VE CESARET OLUMSUZ DÜŞÜNCELERDEN KURTULUN, POZİTİF DÜŞÜNÜN - BARDAĞIN DOLU TARAFINI GÖRMEYE ÇALIŞIN, KAYGI VE KORKULARINIZDAN SIYRILIN

36 SABIR, AZİM VE ISRARCILIK BAŞARININ UZUN VE YORUCU BİR TEMPO GEREKTİRDİĞİNİ UNUTMAYIN, ENERJİNİZİ EKONOMİK KULLANIN, YENİLGİLERDEN YILMAYIN, T.Edison Debussy

37 Güçlerinin ve yeteneklerinin sınırlarını bilirler. Sahip oldukları imkanları değerlendirirler. Zamanı iyi kullanırlar. İşlerini önemli ve önemsiz diye kategorize ederler. Koşullardan şikayet etmeden, bulunduğu durumlardan y yararlanmasını bilirler. Dünyayı değiştireceklerine, kendilerini değiştirirler. Alternatif çözümler arayan insanlardır. Sabırlı ve kendine güveni olan kimselerdir. BAŞARILI KİŞİLER

38 DERS ÇALIŞIRKEN Ortamın uygunluğuna dikkat edin. Önemsiz sorunlarla zihninizi meşgul etmeyin. Gereksiz ayrıntılara dalmayın. Aşırı mükemmelci olmayın. Çevredeki olumsuz uyaranları kaldırın. Yetersizlik duygunuzu yenin. Tertip ve düzen içinde amaca uygun çalışın.

39  “Bu gün, günümde değilim.”  “Moral bozucu bir gün.”  “Hiç şansım yok.”  “Şu matematiği nasıl halledeceğim ?”  “Keşke hiç doğmasaydım.”  “Allahım beni neden yarattın?”  “Her şey kötü gidiyor.”  “Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.”  “Sosyal çalışmaktan nefret ediyorum.”  “Fen ile aram ne zaman düzelecek?”  “Yaaa gene mi ders?” ÖNCE ŞU DÜŞÜNCELERİNİZİ YENİN,

40 Çalışmaya ve öğrenmeye istekli olun. Kendinizi tanıyın. Konuyla ilgili olun. Daha sık özet yapın. Çalıştığınız konuya odaklanın. ÖNCELİKLE

41 A RAŞTIRMACI OLUN

42 Geleceğin senin elinde, kendi kendine değiştirebilirsin !... HERKESİN RAKİBİ KENDİSİDİR

43

44 OKUL BİRİNCİSİ HİÇ BİR BÖLÜME YERLEŞEMEDİ