BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Advertisements

18 Adımda Test Çözme Becerisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
TEST TEKNİKLERİ SINAV STRATEJİLERİ. Bilgi: Öğrenmeyle kazanılır. Tekrarlarla pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. Yorum:
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?
O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
İrem BAYSAN Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık 1.Sınıf
K O R K U Yükseklikten Karanlıktan Çeşitli hayvanlardan Yalnız Kalmaktan.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 1 GÜZELYURT ORTAOKULU. Sınavla İlgili Şikayetler İLK DOĞRU GÖRDÜĞÜM CEVABI İŞARETLİYORUM, DİĞERLERİNE BAKMIYORUM. UZUN SORULARI.
ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SINAV KAYGISI VE SINAVLARA HAZIRLANMA BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Planlı Yaşamak.
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
TEOG.
Öğretimin Uyarlanması
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
Tehlikeyi Görmek.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ YGS ve LYS test tekniğine dayalı sınavlardır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
DERS NASIL ÇALIŞILIR PINAR HIZLI Psikolojik Danışman.
Yüksek öğretim KURUMLARI sınavı
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
SINAV VE SINANMA KAYGISI
Hazırlayan Ümmühan PEKBÜYÜK Psikolojik Danışman MOTİVASYON Ve
REHBERLİK ÇALIŞMALARI
REHBERLİK ÇALIŞMALARI
MOTİVASYON VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Sunum transkripti:

BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen bilgi ile ilgili düşünce geliştirme veya bilgiye farklı açılardan bakabilme gücünü ifade eder. Test çözme tekniğinin geliştirilmesini sağlar. HIZ: Kazanılan bilgiye ve elde edinilen yorum gücüne zaman kısıtlaması içinde çözülmesidir. Hız, test çözerken zamanı etkin bir biçimde kullanmamıza yardım eder.

Bir konuyla ilgili soruları çözmeden önce o konuyu iyi öğrenmelisiniz. Soru çözerek de öğrenip öğrenmediğinizi kontrol etmiş olursunuz.

Soruları kendinize zaman tanıyarak çözün. Çünkü gerçek sınav sadece bilginizi değil bilgi kullanma hızınızı da ölçmektedir.

Soruları okurken hızınız kesecek olan dudak kıpırdatarak okumaktan uzak durun. Çünkü bu durum hızınızı kesecektir. 6

Her sorunun size sınavda sorulabileceğini düşünerek yanıtlamaya çalışın. Çözemediğiniz veya yanlış çözdüğünüz sorunun mutlaka doğru çözümünü öğrenin.

Soruyu çok fazla okuyarak zihninizi karıştırmayın.

Soruyu çözmenizi sağlayacak soru metninde yer alan önemli kelimelerin altını çizin.

Her gün belirli miktarda soru çözmeye çalışın. Soru çözmek sizde bir alışkanlık olsun. Kitap okumak da sizi dinlendirecektir.

Soru kökünü ve soru paragrafını anlamadan şıkları okumaya başlamayın. Önce size verilenleri ve sizden istenenleri iyi belirleyin. Bu sizin cevabı daha kısa sürede ve daha doğru bir şekilde bulmanızı sağlayacaktır.

Bütün şıkları okumadan, doğru olduğuna inandığınız şıkkı işaretlemeyin. Çünkü bazı sorular sizden en doğru cevabı bulmanızı ister.

Yanlış olduğuna emin olmadıkça, verdiğiniz ilk cevabınızı değiştirmeyin.

Çözemediğiniz sorularla inatlaşıp zaman kaybetmeyin. Her bölümde, testlerde yer alan soruların kendi içinde puan değeri aynıdır.

Yanlış çözdüğünüz sorulardan ötürü ümidinizi kaybedip karamsarlığa düşmeyin. Çünkü her yanlış çözdüğünüz soru şayet doğru çözümünü öğrenirseniz sizin için bir kazançtır.

Çözemediğiniz soruları düşünerek stres yapmayın. Her öğrencinin çözemeyeceği sorular mutlaka çıkar.

Uzun paragraftan oluşan soruları “uzun soru zordur” yargısında bulunarak o soruyu okumadan geçmeyin. Metni uzun soruların en önemli özelliği cevabının paragrafın içinde gizli olmasıdır.

Paragraf sorularında önce soru kökünü okursanız paragrafı daha kolay ve kısa sürede anlarsınız. Bu ise soruyu daha çabuk çözeceğiniz anlamına gelir.

Doğru cevaba daha kısa sürede ulaşmak istiyorsanız yanlış olduğuna inandığınız şıkları hemen eleyin. Kalan şıklar üzerine düşünün.

Sayısal sorularda işlemleri zihinden değil, mutlaka kaleminizi kullanarak yapın.

Unutmayın ki matematik sorularındaki şıklar, rastgele cevaplar değil, işlem hatalarına göre hesaplanmış cevaplardır. Bulduğunuz sonucun şıklarda olması onun doğru olduğu anlamına gelmez. 21

 Soruyu doğru çözmek kadar cevapları optik forma doğru kodlamak da önemlidir.  Cevaplarınızı optik forma geçirirken, bu işlemi soruyu çözdükten hemen sonra yapın. Kitapçığın üzerine yaptıktan sonra cevap anahtarına geçirirken kaydırma yapma ihtimaliniz çok yüksektir.

 Gözlerinizi yapamadıklarınıza çevirmek,  Müzik eşliğinde çalışmak,  Zorlanılan derslerin dışlanması,  Aşırı kaygı(güvensizlik),  Yatarak(uzanarak)çalışmak,  Çalışma anında hayallere dalmak,  Uzayıp giden telefon konuşmaları yapmak,  Çalışmayı tamamlamadan bırakmak,  Arkadaşlara “hayır!” diyememek,  Televizyona takılıp kalmak,  Dersler, konular hakkında yetersiz bilgi sahibi olmak,  Düzenli tekrarlar yapmamak,  Plansız, programsız çalışmak,  Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak,  Zamanı denetleyememek,  Yanlışlardan ders almamak,noksanları gidermemek,  Sınav bilgi ve tekniklerini yeterince bilmemek,  Motivasyon noksanlığı, isteksizlik.

Öneriler; -Yardım alın: Öğretmenlerinize sınava nasıl çalışılabileceğini sorun. -Çalışırken ve tekrarlarken kısa aralar verin: Yorgun bir zihin iyi hatırlayamaz. -Çalışma programı yapın: En iyi çalışabileceğinizi düşündüğünüz zamanlarda tekrarlar yapın. -Sağlıklı kalın: İyi uyuyun ve yeterli beslenin. -Yürüyün, koşun, herhangi bir sporla uğraşın. -Olumlu düşünün, ön yargılardan kurtulun. -Başarısızlığı veya geleceği düşünmeyin. -Elinizden gelenin en iyisini yapın. -Hasta gibi hissederseniz, endişeleriniz hakkında birileriyle konuşun. -Çok rahat da davranmayın: Sınav konusunda biraz endişe çok çalışmanızı sağlar.

En iyisi Dağ tepesinde bir çam olamazsan vadide bir çalı ol; fakat dere kenarındaki en büyük çalı sen olmalısın Ağaç olamazsan çalı ol. Çalı olamazsan bir ot parçası olarak bir yola neşe ver. Bir mis çiçeği olamazsan bir saz ol, Fakat gölün içindeki en canlı saz sen olmalısın. Hepimiz kaptan olamayız, tayfa olmaya mecburuz, Burada hepimiz için bir şeyler var. Yapacak büyük işler var, küçük işler var. Yapacağımız iş, bize yakın olan iştir. Cadde olamazsan patika ol, Güneş olamazsan yıldız ol. Kazanmak ya da kaybetmek ölçüyle değildir. Sen her neysen onun en iyisi olmalısın. ÖNCE GÜVEN