Bilimsel Araştırma Yöntemleri Hipotez, Amaç, Önem, Sayıltı, Sınırlılıklar İsmail GÜLEÇ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

ARASTIRMA PROBLEMININ TANIMLANMASI
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
D – 3 KURAM VE ARAŞTIRMA Neumann, 2000 Chapter 3, 4.
Alanyazın bağlamında tartışmanın yapılması
HİPOTEZ TESTLERİ.
ARAŞTIRMA KONUSUNU BELİRLEME
Prof. Dr. Ali ŞEN Veri Analizi Kış Dönemi
Araştırma Önerisi Araştırma Raporu
İstatistikte Temel Kavramlar
Yrd.Doç.Dr. Ali Murat SÜNBÜL Selçuk Üniversitesi, Egt.Fak.
Hipotezlerin /Araştırma sorularının formüle edilmesi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ARAŞTIRMA TASARIMI.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Araştırma Nedir? Araştırma Türleri
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
BTO423 Bilimsel Araştırma Yöntemleri
UYGULAMA 5 yaşın altındaki çocuk ölüm sayısını etkileyen nedenleri araştırmak amacı ile 63 ülkede 2003 yılında yapılan araştırmadan elde edilen verilerle.
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ MUSTAFA DEMİR
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Tekirda ğ - Kapaklı Anadolu Lisesi. Kişilerin belli bir e ğ itimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli ve kurallı faaliyetler.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Evren Örneklem Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
BİLİMSEL ÇALIŞMA NASIL YAPILIR
BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA VERİ
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
ARAŞTIRMA KONUSUNUN BELİRLENMESİ
Problem ? / Araştırma Problemi Fikir? – Günlük yaşantıdaki gözlemler ve uygulama – Geçmiş araştırma sonuçları – Çeşitli kuram ve teorileri inceleme KONU>
Bilimsel Yöntem Süreçleri
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
Bİlİmsel AraşTIrma Yöntem ve Teknİklerİ
PROBLEMİ TANIMLAMA Doç. Dr. Ender DURUALP.
ARAŞTIRMANIN AMACI ARAŞTIRMA SORUSU HİPOTEZLER Öğr. Gör. Funda Veren.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Örnekleme Yöntemleri
NİCEL ARAŞTIRMALAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
İSTATİSTİKTE TEMEL KAVRAMLAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 1
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması GÖZLEM
Araştırma Sürecinin Aşamaları
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
GEAK Çalışma Protokolü Taslağı
ÖDE6024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ ARAŞTIRMA
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Problemi Tanımlama.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Psikolojide Araştırma Alanları Ve Yöntemler Dr. Ege AKGÜN
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Problemi Tanımlama
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
…………………………………………………………………………………………………
Bilimsel Araştırmada Kullanılan Temel Kavramlar
Yapay Öğrenme Teorisi Bölüm-2
Sunum transkripti:

Bilimsel Araştırma Yöntemleri Hipotez, Amaç, Önem, Sayıltı, Sınırlılıklar İsmail GÜLEÇ

Hipotez/denence/faraziyye Bir araştırmanın olası sonucuna dair yapılan tahminlerdir. Olaylar arasındaki ilişkiyi açıklamaya yönelik bilimsel bir öneri, bir önermedir. Tahmin yürütme Derinlemesine düşünme Değişkenler arasında ilişki kurmaya yardımcı olur. Geniş zaman kullanılır.

İyi bir hipotez yardımcı olur. Kuramsal bir temele dayanmalıdır. Bilinenlerle önemli bir çelişki içinde olmamalı Değişkenler arası ilişkiyi iyi tanımlamalı Sınanabilir olmalı Sınırlı olmalı (zaman-mekan-imkan) Açık, sade, basit, anlaşılabilir ifade edilmeli yardımcı olur.

Hipotez; Sıfır hipotez: Çocukların internet kullanım süreleri akademik başarılarını etkilemez. Alternatif hipotez: Çocukların internet kullanım süresi akademik başarılarını etkiler. İnternet kullanımı arttıkça başarı azalır. İnternet kullanım arttıkça başarı da artar.

Amaç Araştırmanın amacını belirlemek önemlidir. Genel amaç: Çözülmek istenen sorun. Alt amaç: Gerçekleştirilmesi düşünülen genel amaç dışındaki amaçlar. Düz cümle, soru cümlesi, hipotez/denence olabilir.

Alt amaçlar soru cümlesi olarak: Betimsel: Durumu belirlemek için sorulur. Öğretmenlerin bilgisayar okuryazarlık düzeyi nedir? Korelasyonel: Değişkenler arasındaki ilişkinin miktarına, yapısına ve yönüne odaklıdır. Türkçe dersindeki başarısında öğrenme yönteminin etkisi var mıdır? Karşılaştırmalı: Gruplara göre Türkçe derslerindeki başarıda cinsiyetin etkisi var mıdır?

Önem: Araştırmacının kendi amacını ortaya koymasıdır. Araştırmanın amacı ile araştırmacının amacı aynı değildir. Problemle iç içedir. Araştırma şu sorulara cevap vermeli; Kime Neye Hangi oranda katkı sağlar. İlgili alana katkısı nedir? Sorunun önemi nedir?

Varsayım/Sayıltı Doğruluğunın ispatlanmasının gerekli olmadığı önerme. Denenmeyen yargı. Bununla birlikte doğruluğu kabul edilir. Herkesin kabul ettiği doğrular Kimsenin yalanlamadığı haberler Sayıltı çok olursa araştırmanın güvenirliğine zarar verir.

Sınırlılıklar Araştırmalar sonsuz değildir. Bu sınırlama; Evren ve örneklem: Sakarya ve Gazi Ortaokulu Kuramsal boyutlarda: Portfolyö ve performans değerlendirme ile sınırlamak Veri toplama araçlarına yönelik: Anket veya gözlem vs.

Tanımlar Çalışmamızda sıkça kullandığımız temel kavramları mutlaka bu bölümde tanımlamalıyız. Çok fazla bilinmeyen, Tartışılan konularda mutlaka tanım yapılmalıdır.