Öğrenme Kültürü Kurumsal öğrenme, kurumun etkinlikleri ve çevresi ile arasındaki ilişkiye yönelik bilgidir. Öğrenen örgüt öğrenmeyi teşvik eden örgüt kültürü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Zinde İSG Etiği DRUZ.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRES YÖNETİMİ.
Kalite Kavramı.
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
REHBERLİK DERS II.
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Bülent Ecevit Üniversitesi
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
1 MESLEK ETIGI MESLEK İ ET İ K Ö ğ r. Grv. MEHMET AL İ ZENG İ N.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
TOPLUM VE SOSYAL KURUMLAR
Toplam Kalite Yönetimi
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Örgütsel Kariyer Planlaması
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
% 1000 Kazanç elde edilebilir, ama %100’den daha çok kaybedilemez.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Performans Değerlemesi
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KURUM KÜLTÜRÜ.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
KURUMSAL İLETİŞİM.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
REHBERLİK DERS II.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

Öğrenme Kültürü Kurumsal öğrenme, kurumun etkinlikleri ve çevresi ile arasındaki ilişkiye yönelik bilgidir. Öğrenen örgüt öğrenmeyi teşvik eden örgüt kültürü değerlerine sahiptir. Öğrenme kültürü, kurum kültürü düzeyi, kurumsal yapılanma, büyüklük farklı bilgi düzeyine sahip çalışanların olması, kurumsal değerlerinin benimsenme düzeyi, kurumsal deneyimler gibi unsurlardan etkilenmektedir.

Kurumsal Öğrenme Türleri 1-Tek Yönlü Öğrenme -Uyum Sağlayıcı Öğrenme: bireylerde düzenleme yapma.. 2-Çift Yönlü (Döngülü) Öğrenme: süreçlerde düzenleme.. 3-Sibernetik Öğrenme: Bilgi, iletişim, denetim sistemlerini gözden geçirme; sistem yaklaşımı 4-Geçmişten ve Hatalardan Öğrenmek 5- Paydaşlardan Öğrenme 6- Kıyaslama (Benchmarking) Yoluyla Öğrenmek 7-Birlikte Öğrenmeyi Öğrenmek

ÖĞRENEN KURUM ÖZELLİKLERİ Açıkça belirtilen amaçlarla beklenen öğrenmeyi tanımlar ve vizyon sahibidir. Değişim kültürü oluşturur. Personel geliştirme eğilimindedir. Toplumsal değişim sürecinde doğru hizmeti gerçekleştirir. Farklı gruplarla işbirliği içindedir ve örgüt yapısını yeniler. Üretim sürecinden ve çıktılarından dönüt alarak kendini sürekli düzeltmeye ve yenilemeye çalışır.

Kurumunuzda Öğrenme Etkinlikleri Mesleki gelişim etkinlikleri –Hizmet içi eğitimler –Uzman yardımı –Öğrenme takımları –Sanal öğrenme ortamları –Bültenler, düzenli yayınlar –Kurum ziyaretleri –Yurtdışı gezileri –Proje ortaklıkları

ÖĞRENEN OKULUN GÖSTERGELERİ Eğiticilerin katıldığı hizmet içi eğitim etkinlikleri Lisansüstü eğitime yönelen eğitici oranı Okulda düzenlenen akademik etkinlikler Eğiticilerin okul içindeki mesleki çalışma ve etkinlikleri Eğiticilerin takip ettikleri mesleki yayınlar Okulda verilen ödev, proje ve çalışmaların öğrenmeye katkısı Öğrenciye verilen geribildirim düzeyi Okuldaki toplulukların-eğitsel kolların işlerliği Okul kütüphanesinin niteliği ve kullanılma düzeyi Okulda öğretim teknolojilerinin kullanımı

ETKİNLİK Kurumunuzun Öğrenme Kültürü Öğrenme Engelleri BİRLİKTE ÖĞRENME

Kurumsal – Mesleki Sosyalleşme Sosyalleşme, sosyal, kültürel, politik, ekonomik, antropolojik, psikolojik, yönetsel ve felsefi yönleri bulunan dolayısıyla bir çok bilim dalını ilgilendiren karmaşık bir kavramdır.  Sosyalleştirme “psikolojik sözleşmede” kurumun çalışanları üzerinde açık yada kapalı olarak baskı kurmasıdır. Psikolojik sözleşme; çalışma ilişkisi özünde örgüt ve çalışan arasında bir takas, değiş-tokuş sürecidir..

Mesleki–Kurumsal Sosyalleşme Birey bir kuruma girerken o kurumda geçerli olan  sosyal normları,  o grup içinde girişte ve ilerde alacağı rolleri,  ulaşacağı sosyal mevkileri,  bu rol ve yerlerin kendisinden beklediği davranış, beceri ve yetenekleri,  grubun kültürünü oluşturan değerleri, inançları öğrenip benimsemek durumundadır.

Sosyalleşmede Rol–Statü  Yüzbaşıdan beklenenler (rol) (rol)  Beklentiye yüklenen anlam (statü) (statü)

Mesleki sosyalleşme sürecinde etkili uygulamalar Mesleki sosyalleşme sürecinde etkili uygulamalar  Oryantasyon Eğitimi  Temel Eğitim  Geliştirme Eğitimi  Tamamlama Eğitimi  Yükseltme Eğitimi  Özel Alan Eğitimi  Bilgisayar Destekli Merkez  Kendi Kendine Öğretim Merkezi  Araştırma Merkezi  Araç Geliştirme Merkezi  İnsan İlişkileri Merkezi  Danışmanlık ve Değerlendirme

Kurumsal Bütünleşme  Örgütsel bütünleşme, bireyin kendini tanımlarken kullandığı kavramlarla, örgütü tanımladığına inandığı kavramlar arasındaki benzerliğin bir derecesidir.

Kurumsal Bütünleşmeyi Etkileyen Etmenler  Kurumun üyesi olarak kimliğinin, diğer alternatif kimliklere kıyasla daha ön planda olduğunda,  Kurum imajı bireyin kendine güvenini artırdığında,  Kurumu tanımlayan kavramlarla kendini tanımlayan özellikler arasında benzerlik olduğunda,  Diğer kurumlara karşı, örgüt imajının farklılığının daha çok olması bütünleşmeyi kuvvetlendirir.  Üyenin kurumla etkileşimi ne kadar artarsa, bütünleşme daha da güçlenir.

Örgütsel Bütünleşmeyi Etkileyen Etmenler  Örgüt imajı bireyin kendine güvenini ne kadar çok arttırırsa, bütünleşme o kadar artar.  Üyenin örgütle etkileşimi ne kadar artarsa, bütünleşme daha da güçlenir.  Üyenin örgütle görünür birleşmesi ne kadar fazla olursa, algılanan örgüt kimliğinin çekiciliği ile bireyin örgütle bütünleşmesi de o derece kuvvetli olur.

Kurumsal Adama Kurumsal adama, bireyin kurumla özdeşleşmesi ve kuruma psikolojik olarak adanmasıdır. Kurumsal adama, bireyin kurumla özdeşleşmesi ve kuruma psikolojik olarak adanmasıdır. Kendini adamayı da uyum, özdeşleşme ve içselleşme olarak ele alabiliriz Kendini adamayı da uyum, özdeşleşme ve içselleşme olarak ele alabiliriz

ETİK Etik; ahlâk üzerinde düşünebilme etkinliğidir.  Etik, insanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, iyi – kötü, doğru – yanlış gibi durumları ahlaksal açıdan araştıran bir felsefe dalıdır ve çoğu zaman AHLÂK FELSEFESİ olarak adlandırılmaktadır.

İŞ YAŞAMINDA TEMEL ETİK DIŞI KONULAR  İş kalitesini önemsememe  Rüşvet isteme ya da verme  Kurum varlıklarının kötü biçimde kullanımı  İşyerinde ayrımcılık yapma  Özel yaşama müdahale etme Kurumun olanaklarını kişisel amaçlar için kullanma  Kayıt ve raporlar üzerinde tahrifat yapma  Yanlış bilgilendirme ya da bilgi saklama

Kurum içi iklim ve iletişim  Tüm birimler, işgören ve yöneticiler arasında çok yönlü etkileşim (açık kapılar, telefonlar vd. iletişim adresleri paylaşımı)  Tüm çalışanların (web ortamında, ya da basılı) değişik yönleriyle tanıtımı  İşe başlama, iş çıkışı selamlaşma, vedalaşma  yemek, çay vd. molalarda yöneticilerle, diğer birimlerle birlikte olma  Günün sözü, özlü sözler, kurum içerisindeki tablolar, resimler vb. ile istenileni pekiştirme  Özel günlerde (doğum günü, evlenme ve evlilik yıldönümleri, çocuk, konut edinme) kutlama  Yardımlaşma ve dayanışma fonları

 Kurumun formal boyutu ile informal boyutu uyum içerisindedir.  Formal boyut (tanımlanmış görevler, işbölümü, sorumluluk paylaşımı, rol dağılımı, statü)  İnformal boyut (gereksinim ve ilgilere göre oluşan gruplar)

 Kurumunuzda ne tür informal gruplar bulunmaktadır?  Bu grupların kurumsal işleyişe yönelik etkisi nedir?

Kurumsal Çatışma ÇATIŞMA KAVRAMI ÇATIŞMA KAVRAMI  Çatışma, iki ya da daha fazla seçenekten birisini tercih etme durumuyla karşı karşıya kalındığında ortaya çıkan görüş ayrılığı olarak düşünülebilir.

Çatışmanın olumsuz yanları:  İş için harcanacak enerjiyi başka yöne çeker.  Moral düzeyini düşürür.  Birey ve grupları kutuplaştırır.  Farklılıkları derinleştirir.  İşbirliğini engeller.  Kuşku ve güvensizlik yaratır.  Verimliliği düşürür.

Çatışmanın olumlu yanları (katkıları):  Sorunun karşılıklı tartışılmasını sağlar.  Sorunun açıklığa kavuşturulmasını sağlar.  Soruna karşı ilgiyi arttırır.  Sorun çözme yeteneğini geliştirir.  İletişimin kendiliğinden başlamasını sağlar.  Yapıcı/işlevsel bir şekilde yönetildiğinde ilişkileri güçlendirir.

ÇATIŞMA KAYNAKLARI  İşbölümü  İşlevsel Bağımlılık  Karar verme tarzı  Sınırlı kaynaklar ( kaynakların kıtlığı )  Yeni uzmanlıklar  İletişim sistemi  Örgütün büyüklüğü  Bürokratik nitelikler  İşgörenlerin ( personelin ) farklılığı  Denetim biçimi  Bireysel davranış etkenleri

 Örgütlerde gerek kişisel, gerekse ikili çatışmalarda; - rol çatışması - rol çatışması - yetki çatışması - yetki çatışması - görev çatışması - görev çatışması - uzmanlık çatışması - uzmanlık çatışması

ÇATIŞMALARIN ÇÖZÜMÜNDE İZLENEBİLECEK YOLLAR  Problem çözme yöntemi  Üstün amaçlar yöntemi  Kaynakların artırılması yöntemi  Kaçınma (geri çekilme ) yöntemi  Yatıştırma yöntemi  Uzlaştırma yöntemi  Yetkiyi kullanma yöntemi  Davranış değiştirme yöntemi  Politik amaçlar yöntemi

Performans Yönetimi Özellikler  Süreçten etkilenen tüm tarafların performans hedefleri konusunda uzlaşması.  Değerlendirme ölçütleri, açıkça tanımlanmalı, öze vurgu yapmalı, kritik davranışlar ölçülmeli,  Değerlendirme süreci, görevin yerine getirilmesi önündeki engellerin tartışılmasını ve çözülmesini desteklemeli, okul kültürü ve iklimi ile uyumlu olmalıdır.  Öğretmenin değerlendirilmesi ile mesleki gelişim bağdaştırılmalıdır.  Öğretmenlerde değerlendirme sonuçları düzenleme yapma, yeniden gözden geçirme ve yapılandırma olanağı vermeli, kurumsal ödüllerle ilişkilendirilmesine yönelik algının öğretmenlerde oluşması sağlanmalıdır.  Değerlendirmede esneklik, uygulanabilirlik, maliyet etmenleri

Değerlendirme paydaşları   Teftiş birimi tarafından yapılan değerlendirme.   Okul müdürü,zümre veya şube öğretmenlerinin yaptıkları değerlendirme.   Öğretmenin öz değerlendirmesi.   Örencilerin-velilerin öğretmeni değerlendirmesi.   Öğrencilerin değerlendirilmesi (yazılı, test, sözlü, çalışma dosyası, projeler) sonuçları.   Dolaylı değerlendirmeler (öğretmenin eğitim-öğretimle ilgili diğer etkinlikleri, kişisel özellikleri).   Profesyonel değerlendirme birimleri

Toplumumuz olaylara nasıl Yaklaşıyor?  Bu iş bizi aşar, büyükler düşünsün  Dış güçler buna izin vermezler  Ben ne yapabilirim ki!  Çaresizlik sendromu ( Zalim Fırat, Kızılırmak Netdin Allı Gelini yakarmaları)  Biz adam olmayız!  Ben hariç herkes kötü! Ben Allah’ın bir lütfüyüm

EFQM Modeli ve Atasözlerimiz Süreçler (Saldım çayıra mevlam kayıra) Liderlik (Balık baştan kokar) Ana Performans Sonuçları (Bana değmeyen yılan bin yıl yaşasın) (Takdiri İlahi) İnsan Kay. (Emir demiri keser) Politika Strateji (Gün Ola harman ola) İnsan Kay.Sonuç (Ne kadar köfte o kadar iş) Toplum. Sonuç. (El elin eşeğini türkü söyleyerek arar) Müşteri Sonuç. (Satılan mal geri alınmaz) Yenileşme ve Öğrenme (Eski köye yeni adet getirme) (Üstüne vazife olmayan işlere karışma) Ortaklık Kaynaklar (Ayağını yorganına göre uzat)

Bizim Önerimiz Süreçler (Çiftçinin ambarı sabanın ucundadır) (Vakit nakittir) Liderlik (Bir ülkede iki şey düzelince) o ülke de düzelir. Bunlar alimler ve amirler ‘dir. Ana Performans Sonuçları (Yazın başı pişenin kışın aşı pişer) (Varsa hünerin, var her yerde yerin) İnsan Kay. (Testiyi kıranla suyu getiren farklıdır) Politika Strateji (Yanlış hesap Bağdat’tan döner) İnsan K.Sonuç (Sevelim sevilelim) Toplum. Sonuç. (Ekmeden biçilmez) Müşteri Sonuç. (Müşteri veli- nimetimizdir) Yenileşme ve Öğrenme (Eski köye yeni adet getirelim) (Üstümüze vazife olmayan işlere karışalım) (Birbirimize işlerimizi öğretelim) Ortaklık Kaynaklar (Ucuz alan pahalı alır) (Bir elin nesi var iki elin sesi var)