Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 13.10.2015 / 201.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Sürekli Mesleki Gelişim (SMG) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri (5. Seminer) / 211.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
POLİKLİNİKTE EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
1 HASTA UYUMU UYUMU Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Konya.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
AKRAN İLİŞKİLERİNDE SOSYAL STATÜ
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AFYON KACATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ZELİŞ KESKİN NO:
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Performans Değerlendirme
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
Entegre Müfredat Modeli
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Olgu Yönetimi Standartları
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201

General Medical Council [İngiltere Tabip Odası] / 202 Sadece bilgiye odaklanan dar bir bakış bu hedefe ulaştıramayacaktır.

Bilgi ve klinik performans arasında bir korelasyon olmakla birlikte, ikisi aynı değildir “Öğrencim ne biliyor?” yerine “Öğrencin ne yapabiliyor?” a odaklanmalıyız Flexner raporundan beri geleneksel tıp eğitiminde iki kısım var: – Klinik öncesi (preklinik) – Klinik Son 20 yıldır erken klinik tecrübeye bir yönelim var. / 203

Erken kliniğin öğrenci için faydaları 1.Öğrenci motivasyonu 2.Öğrenilenin kalıcı olması 3.Öğrenci mesleğe alışır Diğer taraftan, erken klinik eğitim eğitici için stres verici olabilir / 204

Klinik Tecrübe Yerleri Çoğunlukla aile hekimliği (community setting) Hastane Okullar Gönüllü organizasyonları Sivil toplum örgütleri (Birinin ötekine üstünlüğü yok.) / 205

Müfredatı kim planlayacak? – Anabilim dallarına bırakılırsa gereksiz tekrar ve şişme olur – Herkesi dahil eden merkezi bir planlama daha iyi – Uzlaşma sağlanana kadar tartışılmalıdır [Müfredat değerlendirme haftası] – Aile hekimleri (generalists) dahil edilmelidir. – Halkın ve iş verenlerin de görüşü alınmalıdır. / 206

Müfredat Planlama Geleneksel olarak içeriğe odaklanılmış, öğrenim yöntemleri ihmal edilmiştir. Şimdi yöntem de içerik kadar önemli: – Probleme dayalı – Sistem temelli – Topluma dayalı – Geleneksel [ders geçme] / MedSchoolAppendix%20%282%29.pdf

Müfredat planlarken her açıdan bakmalı / 208

1-İÇERİK Amaç ve hedefler iyi belirlenmeli – “iyi doktor yetiştirmek” yeterli değil. / 209

Çekirdek müfredat – Her şeyi öğrenmek mümkün değil ÇEP 2014: – Yeterlilik alanları (8 başlık) – Semptom/durum listesi (161 başlık) – Çekirdek hastalık ve klinik problem (326 başlık) – Temel hekimlik uygulamaları listesi Öykü, tedavi, kayıt, rapor (10 başlık) Fizik muayene (20 başlık) Laboratuvar (19 başlık) Hekimlik uygulamaları (54 başlık) Koruyucu hekimlik (12 başlık) / mezuniyetoncesitipegitim.pdfhttp:// mezuniyetoncesitipegitim.pdf pdfhttp:// 014.pdf 3. es/files/%C3%87EP/Ulusalcep2014_Ta blolar.xlsxhttp://tipegitimi.atauni.edu.tr//userfil es/files/%C3%87EP/Ulusalcep2014_Ta blolar.xlsx

Öğrenmenin Boyutları – Bilgi – Genel beceriler – Bilişsel beceriler – Konuya özgü beceriler – Tutum (profesyonel gelişim) / 2011

Diğer Sorular Öğrenci ne yapabilecek? Nerede yapabilecek? Ne kadar yapabilecek? / 2012

2-MÜFREDATI UYGULAMA Bilgi uygulanacağı yerde öğrenilmeli Aktif öğrenme imkanı sağlanmalı Çıktılara göre yöntem seçilmeli; yönteme göre çıktı değil. Karma yöntemler daha etkilidir. / 2013

[Ne Zaman Hangi Eğitim?] BilgiTutumProblem ç.İletişim b.El becerisi Sınıf dersi73420 Tartışma89672 GİA dest. ders63414 Oyunlaştırma48883 Vaka57934 Koçluk56879 Demonstrasyon / 20

3-DEĞERLENDİRME Amaç ve hedefler ne olursa olsun, öğrencinin öğrendiği sizin ölçtüğünüzdür. Eğitimi planlamadan önce ölçme-değerlendirmeyi planlamak iyi bir yaklaşım olabilir. Beceriler Miller sınıflamasına göre değerlendirilmeli Simüle hastalar iyi bir değerlendirme yöntemi olabilir ama öğrenci gözlenmediği zaman nasıl? Tutum çıktıları da giderek önem kazanıyor. / 2015

4-MÜFREDAT YAPISI Geleneksel – yatay entegre – dikey entegre / 2016

İçerik Sıralama Mantıklı bir sıra olmalı Normalle başlayıp anormale geçmek olabilir Gereksiz tekrar olmamalı ama aynı konu daha sonra daha derinlemesine işlenebilmeli (spiral müfredat) / 2017

5-KAYNAKLAR Sınıf Laboratuvar Modül odaları Klinik Akademik ekip [İletişim becerisi] [Klinik beceri] [Simüle hastalar] / 2018

6-MÜFREDAT DEĞERLENDİRME Her eğitim aktivitesi değerlendirilmelidir – Çıktıların değerlendirilmesi Sınavlar (ölçme) – Süreçlerin değerlendirilmesi Öğrenci görüşleri Eğitici görüşleri Yönetici görüşleri / 2019

ÖZET Başarılı bir müfredat için planlama önemlidir Ilk adım amaç ve hedeflerin belirlenmesidir. Sonra eğitim yöntemi gelir Karma yöntemler daha iyidir. Müfredat değerlendirme ihmal edilmemelidir ve müfredat geliştirme ile paralel yürümelidir. Müfredat yapısı iyi tanımlanmalı ve erken klinik karşılaşma sağlanmalıdır. Kaynaklar yeterli olmalıdır. / 2020