Top Industrial Managers for Europe Association Avrupa kültürüyle donatılmış, yüksek standartlarda mühendislik eğitimi almış, çift yüksek lisans diplomalı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

KARABÜK ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ.
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
Profesyonel Proje Yöneticiliği Sertifikası (PMP – Project Management Professional). Yakup KILIÇ Orman Yüksek Mühendisi
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Mobile Advertising Network Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
Türkiye’de Tarım. Türkiye'de Tarım İnsanların toprağı işleyerek ekme ve dikme yoluyla ondan ürün elde etmesi faaliyetine tarım denir.
AVRO BÖLGESİ VE AVRUPA MERKEZ BANKASI Avrupa Birliği Maliyesi Sakarya Üniversitesi/SBF-Maliye Yrd. Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
ERASMUS+ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI. SUNUM PLANI  ERASMUS+ PIC ORTAK ARAMA BAŞVURU FORMU.
Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemleri ve Yapılan Çalışmalar Züleyha EZBER
Gitmek İ stedi ğ im BirÜlke FRANSA. KENDİMİ TANITIYORUM KENDİMİ TANITIYORUM Adı:İncilay Soyadı:Baş Sınıfı:4/c No:1121 Okul:Tezer Taşkıran İ.Ö.O. Ders:Bilişim.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
AVRUPA BİRLİĞİ. BİRLİĞİN GEÇMİŞİ Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu.
TRAKYA ÜN İ VERS İ TES İ K İ MYA BÖLÜMÜ ORGAN İ K K İ MYA TE Ş V İ K ÖDÜLÜ PROF. DR. MUVAFFAK SEYHAN ANISINA.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Pazarlama İlkeleri.
Öğrenim Hareketliliği Nedir?
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
Bal Arıları KSS projesi – Ön bülten ve basın toplantısı
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
TARİHTE EUROVISION NUR GÜLER
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
KOYUN - KEÇİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Yrd.Doç. Dr. Mustafa ASLAN Harran Üniversitesi Kurum Koordinatörü
2008 YILI ELEKTRİK ve DOĞALGAZ ZAMLARI
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
2009 Nisanında Hırvatistan ve Arnavutluk da NATO üyesi oldu.
ADR KONVANSİYONU
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
Kimya Mühendisliği Mesleği ve İYTE Kimya Mühendisliği Bölümü
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Çevre teknikeri kimdir?
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Çevre teknikeri kimdir?
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
İskandinav Hukuk Çevresi
Sunum transkripti:

Top Industrial Managers for Europe Association Avrupa kültürüyle donatılmış, yüksek standartlarda mühendislik eğitimi almış, çift yüksek lisans diplomalı mühendisler yetiştirmeyi ve üye üniversiteler arasında bilimsel araştırma dahil her türlü işbirliğini hedefleyen ve Avrupa’nın önemli üniversitelerinin üye olduğu bir networktür.

Başta Avrupa Birliği ülkeleri olmak üzere, dünyanın pek çok yerindeki üniversitelerin koordinasyon içinde bulunup, birbirini tanıması. Öğrencilerin yüksek lisans eğitimleri boyunca farklı ülkelerin ileri gelen teknik üniversitelerinde bilimsel çalışmalara katılma ve gözlemleme imkanı bulmaları. Yüksek lisans öğrencilerinin farklı ülkelerin kültürlerine aşina olup, global bir vizyon kazanması. Sağladığı Avantajlar:

Ülke ekonomisine gelecekte yön verecek bu kişilerin farklı ekonomileri tanımaları ve bu sayede ekonomik bakış açılarının küreselleşmesi. Ve tabii ki küresel bir dünyada önemli bir avantaj olacak olan çift yüksek lisans diplomalı yüksek mühendis olma olanağını sağlaması.

TIME Üyesi Üniversiteler: Almanya (7) Avusturya (1) Belçika (4) Danimarka (1) İspanya (3) Finlandiya (1) Rusya (1) Hollanda (1) Fransa (7) İngiltere (1) Yunanistan (1) İtalya (4) Norveç (1) Polonya (1) İsveç (3) İsviçre (2) Türkiye (1)

Almanya: Rheinisch-Westfahlische Technische Hochshule Aachen Technischen Universitat Berlin Technische Universitat Darmstadt Technische Universitat Dresden Technische Universitat Münschen Friedrich – Alexander Universitat Erlangen – Nümberg Üniversitat Stuttgart Avusturya: Technische Universitat Wien TIME Üyesi Üniversiteler:

Belçika: Faculte Polytechnique de Mons Universite Catholique de Louvain la Neuve Universite de Lieges Universite Libre de Bruxelles İspanya: Universitat Politecnica de Catalunya Universitat Politecnica de Madrid Universitat Pontificia Comillas Finlandiya: Helsinki University of Technology

Fransa: Ecole Centrale Lille Ecole Centrale Lyon Ecole Centrale Nantes Ecole Centrale Paris Ecole Nationale Superieure des Techniques Avancees Ecole Superieure d’Electricite Ecole Nationale Superieure de I’Aeronautique et de I’Espace İngiltere : Queen’s University Belfast Yunanistan: Ethniko Metsovio Polytechnio Athina

İtalya: Politecnico di Milano Politecnico di Torino Universita Degli Studi di Padova Universita Degli Studi di Trento Danimarka: Danmarks Tekniske Universitet Norveç: Norges Teknisk–Naturvitenskapelige Universitet Hollanda: Technische Universiteit Eindhoven Portekiz: Instituto Superior Tecnico Lisboa

Rusya: Bauman Moscow State Technical University İsveç: Chalmers Tekniska Högskola Kungl Tekniska Högskolan Lunds Tekniska Högskola İsviçre: Ecole Polytechnique Federale de Lausanne Eidgenössische Technische Hochschule Zürich Türkiye: İstanbul Teknik Üniversitesi

 İ.T.Ü. TIME üyesi olan tek Türk üniversitesidir.

 1988 yılında kurulan TIME ağı, 1989 yılından itibaren çeşitli üniversiteler dahilinde öğrenci değişimine başlamıştır.

TIME ağı içinde olan üniversitelerin öğrenci değişimine ait aldıkları ve gönderdikleri öğrenci sayıları:

ÜlkeÜniversiteGönderdiği Öğr.Kabul Ettiği Öğr. Avusturya Technische Universitat Wien515 Belçika Faculte Polytechnique de Mons2012 Universite Catholique de Louvain la Neuve32 Universite Libre de Bruxelles2215 Universite de Lieges11 Almanya Rheinisch-Westfahlische Technische Hochschule Aachen2251 Technischen Universitat Berlin00 Technische Universitat Darmstadt3066 Technische Universitat Dresden00 Technische Universitat München6024 Friedrich-Alexander-Universitat Erlangen Nürnberg00 Universitat Stuttgart3043 İspanya Universitat Politecnica de Catalunya6017 Universidad Politecnica de Madrid11888 UniversidadPontificia Comillas368

ÜlkeÜniversiteGönderdiği Öğr.Kabul Ettiği Öğr. Fransa Ecole Centrale Lille3811 Ecole Centrale Lyon7146 Ecole Centrale Nantes1010 Ecole Centrale Paris Ecole Nationale Superieure des Techniques Avancees841 Ecole Superieure d'Electricite613 Ecole Nationale Superieure de I'Aeronautique et de I'Espace534 Finlandiya Helsinki University of Technology21 Yunanistan Ethniko Metsovio Polytechnico Athina20 İtalya Politechnico di Milano14267 Politechnico di Torino3210 Norveç Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet114 Hollanda Technische Universiteit Eindhoven01

ÜlkeÜniversiteGönderdiği Öğr. Kabul Ettiği Öğr. Portekiz Instituto Superior Tecnico Lisboa61 Rusya Bauman Moscow State Technical University02 İsveç Chalmers Tekniska Högskola00 Kungl Techniska Högskolan2146 Lunds Tekniska Högskola00 İngiltere Queen's University Belfast00

 17 Mayıs 2002 tarihinde Paris’de yapılan toplantı ile TIME “double degree” diplomasını kutlayan TIME Topluluğu, bu güne kadar Avrupa çapında 1032 öğrencinin değişim programına dahil olmasını sağlamıştır.  TIME’ın kuruluşundan beri aktif olarak içinde yer alan üniversitelerden olan Ecole Centrale Paris ve Politecnico di Milano bugüne kadar sırası ile 269 ve 142 öğrencisini TIME üyesi üniversiteler arasında değişim programına dahil etmiştir. Ayrıca Universidad Politecnica de Madrid de 118 öğrenci ile bu üniversiteleri takip etmektedir.

 Yabancı üniversitelerden gelen öğrencileri kabul ederek ev sahipliği yapan üniversiteler arasında ise yine Ecole Centrale Paris 275 yabancı öğrenciyi kabul ederek başı çekmektedir. Ecole Centrale Paris’yi 88 öğrenci ile Universidad Politecnica de Madrid, 67 öğrenci ile Politecnico di Milano izlemektedir.

 TIME programına dahil bir öğrenci, kendi yüksek lisans programının bir yılına karşılık yabancı bir üniversitede iki yıl bulunacaktır.  Buna ek olarak kendi üniversitesinde de 1 yıl geçirecek ve bu süreçlerin sonunda başarılı olması halinde iki üniversiteden birden master diploması alacaktır.  Sistem eğitim kurumlarının karşılıklı işbirliği esasına göre işlemektedir. Sistem:

 Her üniversitenin öğrenci kabulünde kıstasları ve şartları farklıdır ve öğrenci bu şartları sağlıyor ise kabul edilecektir.  İki yıllık yurt dışı süresinin eğitim periyodu içerisindeki zamanlaması ve tezin yapılış yeri ve şekli de iki enstitünün/fakültenin karşılıklı işbirliği sonucu kararlaştırılmaktadır.

Öğrencinin kendi üniversitesinde master programına kayıt olmasının akabinde yurtdışındaki üniversiteye gitmesi ve orada kaldığı 2 yılın sonunda yaptığı çalışmaların eksik kalan yönlerini (tezin bir kısmı yada bütünü yada varsa kalan dersler) tamamlamak için kalan 1 yılını kendi üniversitesine dönerek tamamlaması durumu. Öğrencinin kendi üniversitesinde master programına kayıt olup 1 yılı tamamladıktan sonra 2 yıllık süreç için anlaşmanın yapıldığı üniversiteye gitmesi durumunu içeren sistem. İTÜ’nün Uygulamayı Düşündüğü İşleyiş:

Öğrencinin lisans eğitimini bitirmesine 1 yıl kala, 2 yıllık süreç için anlaşmanın yapıldığı üniversiteye gönderilmesi ve sürenin sonunda geri dönüp lisans eğitimini bitirmesi. Lisans eğitiminin ardından otomatikman kendi üniversitesinde master programına kabul edilmesi ve yurt dışında aldığı derslerin kredisinin bu master programında sayılması durumunu içeren sistem. İTÜ’nün Uygulamayı Düşündüğü İşleyiş (devam):

Teşekkürler, Prof. Dr. Hasan SAYGIN