Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 8 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 8.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
NumaraBiz Nasıl Kazandırıyor?
Ad Soyad, Girişimdeki Rolünüz Yatırımcı Sunumu Girişiminizin Adı Bir cümle ile en basit şekilde ne yaptığını anlatın.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ Girişimcinin Adı Soyadı, Başvuru Kodu İş Fikri Adı Sunum Tarihi NOT: NOT: Sunumda yer alan başlıklar değiştirilmeden, tablolar.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ Girişimcinin Adı Soyadı, Başvuru Kodu İş Fikri Adı Sunum Tarihi.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
E- İş.
Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik.
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Hazırlayan: Hasan ACAR
NAKİT OYUNCU.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Betül GÜLER
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
Birim Bilgi Teknolojileri Tic.A.Ş.
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Şirket Adı İş planı sunusu.
Hedef Pazar Çin Vodafone Yarına Hazır İhracatçı
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ürün veya Hizmet Satışı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
INVIA WORLD’e HOŞGEDİNİZ!
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Etkili Öğretmen Kimdir?
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
Akıllı kart teknolojisini Dünya’da ve Türkiye’de kurumsal harcamalar ve maaş dışı ödenekler alanında kullanan ilk şirket olan Multinet, bu kez okulları.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Rastgele Nesneler Dersi
Satış Eğitimi Veren Kişi [Ad].
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 8 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 8

Asansör Sunumu (elevator pitch)

Asansörde, havaalanında, bir konferansta, veya her hangi bir yerde karşılaştınız… Ne iş yapıyorsunuz? Ne cevap vereceksiniz?

Bir girişimcinin asansör yolculuğu kadar kısa bir süre içinde (30-60 saniye) kendini yabancı birine tanıtma, iş fikirlerini ifade etme ve karşısındakini ikna etme yeteneklerini ortaya koyduğu kısa sunuma Asansör Konuşması (Elevator Pitch) adı verilmektedir.

“Ne iş yapıyorsun?” sorusu Aslında “benim için ne iş yapıyorsun?” demektir.

Asansör sunumu bir sonraki randevuyu almaya yarar! Karşınızdakinden kartını alabilmelisiniz.

Kanca; Dinleyicinin dikkatini çekmeli ve dinleyiciyi konuya hazırlamalı. Problem tanımlanarak giriş yapılabilir. “Biz ev kredisi sorununu çözüyoruz.” Mümkünse dinleyicinin problemle ilişki kurmasını sağlayın. Soru sorarak… “Hiç bina içinde telefonunuzun çekmediği oldu mu?” Yahut başınızdan geçen bir hadiseyi anlatarak…

Ürünü anlatırken; Basit tutun, Teknik detayları sınırlandırın, Müşteri faydasını öne çıkarın.

Etkisiz: Biz IPv6 destekleyen güvenli VPN modülü içeren 128-bitlik işletim sistemleriyle desteklenmiş diyagnostik çekimlerde %99.95 oranında olumlu sonuç veren tıbbi cihazlar satmaktayız. Etkili: Piyasadaki en doğru tibbi teşhis sağlayan cihazları biz satmaktayız.

Müşteri menfaatine odaklanmak gerekir. Teknik faydalar: Eşsiz asimilasyon Boyutsal özellikler Yüksek sistem uyumluluğu… Müşteri menfaati: Satışlarınızı arttırır Etkinliğinizi arttırır Maliyeti %25 düşürür.

Çözdüğünüz problemi ya da giderdiğiniz ihtiyacı 1-2 cümlede açıklayın; “Biz herhangi bir telsiz teknolojiyi kendi teknolojilerimizi kullanarak her binada çalışmasını sağlarız.”

Mümkünse sizin ürünlerinizi kullanan ya da ürününüze ilgi gösteren bir müşteriden bahsedin; “THG havaalanı güvenlik noktalarından geçen yolcuların en kısa sürede güvenlik kontolünden geçirilmeleri konusunda sadece bizim ürünümüzün standartlarını aştığını belirtti.”

Eğer müşteriniz yoksa bilinen bir kaynaktan aldığınız bilgilerle Pazar büyüklüğünden bahsediniz. “Sağlık Bakanlığı’nın verilerine göre Türkiye’de 5000 tane hastanenin radyoloji ekipmanlarını güncellemesi gerekiyor.”

Rakiplerinizden bir kaçını ürünleri ile birlikte tanımlayın; “Liksys ve Cisco gibi dahili kablosuz ağ ekipmanları sağlayan kaç şirket var?” “Başka firmalar bizim kadar kapsamlı bir hizmet paketi sunmamakla birlikte PetSmart ve K9 bakım kulübü gibi şirketlerin bazıları hayvan bakım ve giyim seçenekleri sunuyorlar.”

Sizin üstünlüğünüzü gösteren bir iki farkınızı tanımlayın; “Diğer rakiplerimizden farklı olarak, firmamız dünya çapında bilinen eğitmenler tarafından evcil hayvanlara tam servis hayvan bakımı tımar ve eğitim servisi sunmaktadır.”

Nasıl para kazanacağınız açıklayın; “Tımar için sabit, hayvan eğitimi ve bakımı için değişik servis paketleri şeklinde ücretlendirilecek.” “Ürünlerimizi büyük toptancılar ve online olarak müşterilere ulaştıracağız ve satacağız.” “Teknolojilerimizi Parça Ltd. Şti.’ne kendi dijital kameralarına entegre etmeleri için lisanslayacağız.”

İş planınızın bu basamağındaki süreci için yatırımı tanımlayın. Paranın hangi amaç için kullanılacağını anlatın. Yatırımın nasıl, ne zaman ve hangi oranda yatırımcıya döneceğini anlatın. “Biz prototipi iyileştirmek, ilk pazarlamayı başlatmak ve web sitesi yapmak için tl arıyoruz. Satış tahminlerimize göre yatırımcılara ilk yıl %30’unu, ikinci yıl %70’ini ödemeyi planlıyoruz.” “Üretim, pazarlama ve ilk dağıtım hizmetleri için tl’ye ihtiyacımız var. Beş yıl içerisinde hisselerimiz halka arz olduğunda geri ödemelerimizi yapabileceğiz.”

Sunumunuzu unutulmaz bir şekilde bitirin; Sloganlar genellikle çok etkilidir. Slogan bulamıyorsanız teşekkür ederek bitirebilirsiniz.

Teşekkür ederim… Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı