DURUM ANAL İ Z İ. Bir sonraki bölüm olan Araştırma’da doğru soruları sormanız için öncelikle elinizdeki bilgileri ortaya koyun… Tüketiciyle ilgili konular.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Yrd.Doç. Dr. Müjdat Özmen Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PAZARLAMA YÖNETİMİ Nuran KANDAZ GELEN. SPORTİF ÜRÜN KAVRAMI En genel anlamıyla ürün, özellik ve yararlar bütününü kapsar. Diğer bir genel yaklaşıma göre.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
1 Caner GÖK Uzman. YÜZEYSEL SULAR VE YERALTI SULARININ İZLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK Sayılı 11/02/2014 tarihli R.G.  Amaç Ülke genelindeki bütün.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
AKRAN İLİŞKİLERİNDE SOSYAL STATÜ
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Pazarlama Çevresi.
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Doç. Dr. Sait Y. KAYGUSUZ. SEMİNER İÇERİĞİ Pazarlama 1.FİNANSAL ANALİZDE KULLANILAN YÖNTEMLER 2.ANALİZ KAPSAMINDA İNCELENECEK KONULAR.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
TALEP (İstem).
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Betül GÜLER
Uluslararası Pazarlama Araştırması
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Şirket Adı İş planı sunusu.
DERS2 Prof.Dr. Serpil CULA
Şirket Adı İş Planı.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ürün veya Hizmet Satışı
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ABD İÇ GİYİM PAZARI Kaynak: statısta.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KARŞILAŞTIRMA ÖLÇÜTLERİ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
PERAKENDE, AYRINTI VE MARKA DEMEKTİR
PAZARLAMADA FİYATLAMA
İK MAKALESİ.
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
Projenin sonlandırılması
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Tüketici Davranışları
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

DURUM ANAL İ Z İ

Bir sonraki bölüm olan Araştırma’da doğru soruları sormanız için öncelikle elinizdeki bilgileri ortaya koyun… Tüketiciyle ilgili konular  Mevcut kullanıcılar  Coğrafi özellikler  Mevsimsellik  Satın alma çevrimi Marka ve ürün kategorisinin pazar geçmişiyle ilgili konular  Yaratıcı gereklilikler  Rekabetin satışları  Rakiplerin kullandığı mecralar

Mevcut Kullanıcılar Durum analizinin bu bölümünde seslenilecek yeni kullanıcılar değil ürünü satın alan mevcut kullanıcılar analiz edilir. Ancak mevcut kullanıcıların kim olduğunu doğru bir biçimde bilirsek, yeni kullanıcılara da doğru bir biçimde erişebiliriz. Mevcut kullanıcıların analizi için iki anahtar kavram kullanılır; 1.Demografik Bilgiler 2.Psikografik Bilgiler

Demografik bilgiler birincil ve ikincil araştırmalarla elde edilir. İkincil araştırma; öncelikli yapılan araştırmadır ve burada başkaları tarafından yapılmış ve yayınlanmış bilgilere ulaşılır. Birincil araştırma; pazarlama planı için markanın ya da kategorisinin mevcut ya da potansiyel kullanıcılarına doğrudan sorular sorarak bilgi toplama yöntemidir. Bu araştırmada tüketicilerin yaş, cinsiyet, meslek, ırk vb. özelliklerinin yanı sıra markayı tüketme alışkanlıkları da ortaya konulabilir. Demografik Bilgiler

Psikografik değişkenler kullanıcıların ve hedef kitlenin düşünme biçimi hakkında bilgi verir. Bu bilgiler, hedefe daha yönelik, daha vurucu ve daha etkili reklamlar yaratmayı sağlar. Psikografik Bilgiler Herkese ulaşmak isterseniz kimseye ulaşamazsınız…

Hedef Kitle Analizinde Başarılı Bir Örnek; ‘Volkswagen Toureg’ PAZARLAMA SORUNU Volkswagen Toureg modeli ile oldukça farklı bir kategori olan SUV ( Spor / prestij ) kategorisinde yeni bir taşıt konumlandırmalıydı. Volkswagen’in Polo ve Golf’ünden farklı olarak Toureg, yüksek mühendislik ve – dolar oranında fiyatlandırılmış spor/prestij kategorisinde olacaktı. Toureg’in spor/prestij kategorisindeki yaklaşık olarak aynı fiyat değerlerine sahip diğer rakipleri: Mercedes ML, BMW X5, Lexus RX330, Range Rover ve Volvo VC70’dir. Bu markaların çoğu, spor/prestij kategorisinde iki ya da üç yıldır konumlandırılmıştı. Volkswagen, Toureg’i hızlı bir şekilde ‘en iyi’ yapmak istedi. Satış hedefi, Lexus, Mercedes ve Range Rover gibi spor/prestij kategorisinde konumlanmış rakiplerinin ulaştığı satışlara benzer olarak ilk yılda 200 adet satmaktı. Volkswagen markasının piyasaya sürümünde uzun ve önemli bir dönem bulunuyordu. Toureg, Volkswagen markasının altında yeni yüksek sosyo-ekonomik gruba yönelik modellerle prestij kategorisine itilen Volkswagen markası için büyük bir dönüm noktası olarak dizayn edildi.

Hedef Kitle Analizinde Başarılı Bir Örnek; ‘Volkswagen Toureg’ Toureg için en iyi hedef kitle ‘Girişimci ve kendi işine sahip yeni nesil’ idi, çünkü onlar; Küçük ve orta ölçekli iş sahibi ( genellikle büyük şirketlerin yöneticisi değillerdir ) Genç – orta yaş arasıdırlar ( ) – en üst düzey şirket yöneticilerinden gençtirler. Hırslı, risk alıcı, ileriyi gören, maceraperesttirler ( işlerinde ve boş zaman değerlendirmelerinde ) Geleneklere meydan okumalarından dolayı kendilerini muhalif ve başarılı görürler. Markalarını yaşam kalıplarına taşırlar – hem geleneksel olmayan başarı hem de kişisel özgürlüğün bir sembolü. Spor/prestij kategorisi, bireyselci, onlarla ilişkilendirilmiş maceraperest imajından dolayı, bu özellikleri bu segment için vaat eder. Hem iş yaşamlarında lüksü, hem de boş zamanlarında güçlü off-road performansı için spor/prestij’i tercih ederler.

Hedef Kitle Analizinde Başarılı Bir Örnek; ‘Volkswagen Toureg’ Yüksek sosyo-ekonomik tüketicilerin bu alt segmenti için anahtar göstergeler şunlardı: Bu tüketiciler genel kabul görmüş spor/prestij markalarını ( Mercedes, BMW, Range Rover ) daha geleneksel ve başarılı markalar – yeterince muhalif olmayan – bir şekilde görürler. Onların muhalif tarzlarıyla tanımlanmış spor/prestij kategorisi cezbedici olacaktır. Hoş bir şekilde şaşırtıcı olmak isterler. Spor/prestij segmenti içinde bir parça farklı bir şey ararlar. Bütün bu nedenlerden dolayı onlar, Volkswagen için ideal hedef kitledirler – tarihsel marka kimliğinde geleneksel/muhalif şeklinde yönlendirilmiş kimliği tanımlanan kitle.

Hedef Kitle Analizinde Başarılı Bir Örnek; ‘Volkswagen Toureg’ Toureg’in Belirlenen Yaratıcı Stratejisi; ‘Şaşırtıcı Doğa’ ‘Diğer lüks spor arabaların ulaşamadığı yerlere ulaşmanızı sağlar’ Kampanya sonucunda 200 adet satışla hedefine ulaşmıştı.

Coğrafi Özellikler Mevcut kullanıcılar nerede yaşıyor? Marka satışlarının coğrafi dağılım eğrisi tüketicilerimizin nerede yaşadığını bize göstermesinin yanında, bizim için önemli olan bu kitle hakkında bilgi verir. Bir sonraki adım Marka Geliştirme Endeksidir ( MGE )…

Marka Geliştirme Endeksi ( MGE ) MGE, her pazarlama bölgesi için markanın geçmişindeki göreli başarıları ölçmeye yönelik nitel bir ölçü verir. MGE, coğrafi temelli satış rakamları ve incelenen bölgenin nüfusu ile hesaplanır. Alan MGE’si = Bölgedeki satış yüzdesi x 100 Bölgedeki nüfus yüzdesi MGE profili markanın güçlü ve zayıf pazarları hakkında bize fikir verir ve İzlenecek stratejiyi belirler. Bu stratejiler iki türlü olabilir; Savunmacı ( defensive ) strateji: güçlü olunan bölgede para harcama Saldırgan ( offensive )strateji: ihtiyaç duyulan bölgelerde para harcama

Mevsimsellik Bir tür MGE olarak adlandırılan bu analiz, satışların yıl içinde ne zaman gerçekleştiği konusunda fikir verir. Bu analiz, temel satış dönemlerini her ayın satış yüzdelerini bu yüzdelerin aylık ortalamalara oranını göstermelidir. Ürünün niteliğine göre mevsimselliği de değişiklik gösterir ve çoğu ambalajlı ürün imalatçısı reklamlarını en çok satış yaptıkları aylara yoğunlaştırır. Unutmayın ki paranızı ancak bir kez harcayabileceksiniz, bu nedenle hangi dönemde saldırgan ya da savunmacı bir strateji uygulayacağınızı iyi tespit etmelisiniz.

Satınalma Çevrimi Satın alma çevrimi belli bir ürün kategorisindeki standart bir birimin satın alınmasının arasındaki günlerin adedi olarak tanımlanır. Bu bölümde hedef kitlenin markayı hangi sıklıkta kullandığı ortaya konulur. Markanın hangi ölçüde medyayı kullanacağı ( media weight ) ve hangi sıklıkta reklam yapması gerektiği saptanır. Tüketici ürünümüzü ne sıklıkta kullanıyor?

Yaratıcı Gereklilikler Neye ihtiyacınız olduğunu ana hatlarıyla belirleyin! Bu bölümde sınırlayıcı olmayın fakat sonraki aşamalar için yardımcı olabilecek genel bilgiler verilir. Geçmişte olan ve gelecekte beklenen gelişmeler belirtilir.

Rekabetin Satışları Markanız ve Rakipleriniz ? Markanın yakın geçmişteki satış oranlarını coğrafi bölge ve dönemlere göre ortaya koyun Bu verileri inceleyerek değişiklikleri saptayın Kategorideki tüm rakipler için tüm ülkedeki satışları gösterin Satışları her çeyrek için ayrı ayrı ve tüm yıllık ve altı aylık toplamları ile gösterin

Rakiplerin Kullandığı Mecralar Hangi rakibiniz hangi medyayı ne kadar kullanıyor? Harcama bazlı reklam payı ( share of expenditures ); belirli zaman dilimi içinde kategorideki rakiplerin yaptığı harcamaların payının gösterildiği tablo Performans bazlı reklam payı ( share of voice ); harcamaların Toplam İzlenme Oranları ( GRP ) temelinde hesaplandığı tablo Performans bazlı reklam payı tablosu daha faydalıdır çünkü, tüketiciye ulaşma gücünü ortaya koyar.