Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
SANAL ORGANİZASYONLAR. Sanal kavramı, gerçekte var olmayan ancak sanki varmış gibi görünen ve anlaşılan anlamındadır. Günümüz işletmelerinin yeni yapısını.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
GOODYEAR LASTİKLERİ Ergonomi Ekip Çalışmaları
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Üretim Dalı M. Kürşat Öksüz.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Pazarlama Çevresi.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
2014 Değerlendirme 25 Şubat 2015.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İşletme Yönetimi.
Ürün veya Hizmet Satışı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
FI – Finansal Muhasebe Genel Sunumu
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
YBS 4004 Sistem Güvenliği.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Süreç ve Kalite Geliştirme Teknikleri
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan 2016

2  Kısa Tarihçe : Endüstri Devrimi ve Sonrası  Üretim (Servis) Şirketi Genel Çerçevesi  Süreç Yönetimi  Teknoloji Yönetimi  Teknoloji Yönetim Yeteneği  Görüş ve Sorularınız SUNUM İÇERİĞİ

Teknoloji standart ürünlerin etkin bir yöntemle büyük miktarlarda üretilmesiydi II. Dünya Savaşı sonrası üretimde üstün olan, yani “üretebilen” güçlü idi. Maliyetle Rekabet Dönemi Pek çok batılı firma üretimlerini gelişmekte olan ülkelere kaydırdı Rekabette Hız Dönemi Ucuz ve kaliteli ürün üretenler rekabette üstündüler Rekabette Kalite Dönemi Rekabette Hizmet ve Bilgi Dönemi Değişik tasarımlarla pazara hızlı çıkabilenlerin dönemi. İnsanlar ucuz ve kaliteli malları hızlı istiyorlardı. Müşteriler, pazar ve teknoloji hakkında elinde çok bilgi olan, bilgide, bilgi üretip müşteriye gerçekten ona özel sunumlar sağlayabilen/ üretebilenler rekabette üstündüler REKABETTE ÜSTÜNLÜK TARİHSEL GELİŞİM

4 TARİHÇE : ENDÜSTRİ DEVRİMİ ve SONRASI İş Süreçleri Yönetimi Yaklaşımı Tarihsel Gelişimi

5 TARİHÇE : ENDÜSTRİ DEVRİMİ ve SONRASI Kalite Kontrol Geleneği Tarihsel Gelişimi

6 TARİHÇE : ENDÜSTRİ DEVRİMİ ve SONRASI Yönetim Geleneği Tarihsel Gelişimi

7 TARİHÇE : ENDÜSTRİ DEVRİMİ ve SONRASI Bilgi Teknolojileri Geleneği Tarihsel Gelişimi

8 ÜRETİM (SERVİS) ŞİRKETİ DEMING AKIŞ ŞEMASI Deming Akış Diyagramı (Deming, 1982)

9 Jenerik Değer Zinciri Modeli (Porter, 1985) ÜRETİM (SERVİS) ŞİRKETİ GENEL ÇERÇEVESİ

10 Bir Kurumsal Mimari Çerçevesi Örneği ÜRETİM (SERVİS) ŞİRKETİ GENEL ÇERÇEVESİ

11 Kanunlar Politikalar Ekonomi Teknoloji Demografi Sosyal Değerler Makro Çevre Rekabetçi Ortam Çevre KURUM Tedarikçiler Yeni Girenler Alternatif Hizmetler Rakipler Hizmet Alanlar SİSTEM YAKLAŞIMI - ÇEVRE

12 Misyon / Vizyon / Değerler Ana iş hedefleri Stratejiler Özdeğerlendirme Uygulama Planları Uygulama İzleme Dış Çevre Analizi Planlama Çevirimi

13 Stratejik Plan Bütçe (İş Planı) Uygulama (Operasyon) Planları Satış ve pazarlama Teknoloji / Üretim/Hizmet Mali İşler Satınalma Endüstri İlişkileri Fonksiyon Bölüm Kısım Birey Stratejilerin ve Hedeflerin Yayılımı

14 Kurum Ana Hedef ve Stratejileri Günlük İşler (Süreçler) Süreç İyileştirme Projeleri AR-GE Projeleri Hedeflerin Yayılımı Proje Yönetimi

15 ÜRETİM (SERVİS) ŞİRKETİ GENEL ÇERÇEVESİ

16 APQC’ nin SÜREÇ SINIFLAMA ÇERÇEVESİ

17 SÜREÇ GÖRÜNÜMÜ Tedarikçi Müşteri Çıktılar Beklentiler Girdiler SÜREÇ ÖLÇÜM SİSTEMİ Geri bildirim

18 Süreç /SistemTanımı Amaçlanan bir çıktı’yı elde edebilmek için, kullanılan çeşitli girdiler üzerinde katma değer yaratan faaliyetler olarak tanımlanabilir. SÜREÇ GERİ BESLEME GİRDİ ÇIKTI

19 TEKNOLOJİ Teknoloji kelimesinin Yunanca “technicos” (teknik, sistematik ve planlı bir şekilde işlem yapma) “logia” (kelimeler, söylemler, direktifler) Kelime anlamı olarak : Sistematik ve planlı iş yapma yolu veya sanatı Günlük yaşamda : Bilgi Fiziksel bir unsur veya bir araç Kaynak Bir Ekonomik Değer

20 Teknoloji Yönetimi Teknoloji Yönetimi: (1) Organizasyonun Stratejik Amaç ve Faaliyetleriyle İlgili Hedeflerinin Belirlenmesinde ve Ulaşılmasında, Teknolojik Kapasitenin Planlaması, Gelişimi ve Kullanımı İçin Yönetim, Bilim ve Mühendislik Alanları Arasındaki İlişkiyi Sağlayan Yönetim (2) Makro Düzeyde Bir Ülkenin, Mikro Düzeyde İse Bir Kuruluşun ya da Bir Organizasyonun Stratejik ve Taktik Amaçlarının Şekillendirilmesinde ve Bunlara Ulaşılmasında İhtiyaç Duyulan Teknolojik Kapasitenin ve Yeniliklerinin Planlanması, Geliştirilmesi ve Uygulanması İçin Mühendislik, Bilim ve Yönetim Disiplinlerinin Birbirine Bağlanması

21 Teknoloji Yönetimi – Disiplinlerarası Gelişen Yeni Alan MYTY TG Mühendislik İşlemleri Nasıl Yönetilir? Teknoloji ve İşletme Nasıl Bütünleştirilir? Teknoloji Tabanlı Firma Nasıl Başlatılır / Geliştirilir? Girişimcilik Teknoloji Yönetiminde Üç Paradigma

22 Teknoloji Yönetimi – Disiplinlerarası Gelişen Yeni Alan

23 Teknoloji Yönetimi Evrimi Çetindamar ve dig.(2009)’ dan Uyarlanmıştır

24 Firmanın Kaynak, Süreç ve Yetenek Temelli Görüntüsü (Gruchman, 2009’ dan esinlenilmiştir)

25 BÜTÜNSEL SÜREÇ YÖNETİM MODELİ Bütünsel Süreç Yönetim Modeli

26 Teknoloji Yönetim Yeteneği – 5 Temel Süreç Teknoloji Yönetimi Süreç Çerçevesi (Gregory, 1995)

27 Teşekkürler.....