ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GRAFİK VE HARİTA YARATMA
Advertisements

Bilgilerimi sunuyorum
Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
ŞAHİN AKDAĞ.
EXCEL ŞAHİN AKDAĞ 1.
HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU MENÜLER ŞEKİL , RESİM EKLEME TABLO EKLEME
Cemile Sandallı EXCEL 2010 TEMEL İŞLEMLER
Tur Tartı Tanımlama. Tur kartı açmak için Tanımlar menüsünün altındaki Paket Tur Listesi seçeneğine tıklanır.
BİLGİSAYAR İŞLETMENLİĞİ
Yrd.Doç.Dr.Levent Malgaca,2010
WINDOWS ÖZET Klasöre girmek için veya dosya çalıştırmak için;
Ofis Yazılımları- Hesap Tablosu Programları
Bilgisayar Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
Microsoft Office Word 2010 Bireysel Öğretim Sunumu
1 BDEM 203 – Yönetim Bilgi Sistemleri BÖLÜM Microsoft Excel 2010
11 1.
EXCEL 2003 Ders 1.
EXCEL FORMÜLLERİ Hazırlayan Kağan GÜL.
BDEM105 Ünite 5: Word
Formül Hazırlama ve Kullanma
Microsoft Excel bir tablolama programıdır. Çalıştırmak için
Bilgisayar Uygulamaları II
MICROSOFT OFFICE.
Microsoft Power Point Dersi
ENF 101 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
PROF. DR. NİZAMETTİN ERDURAN YARD. DOÇ.DR. ZEYNEP ÇİÇEK ÖNEM
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Microsoft EXCEL (2) Kapsam Kopyalama, Yapıştırma Açıklama Ekleme Satır ve Sütunların Boyutlandırılması Bitişik Hücrelere Dayanarak Otomatik Veri Girme.
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT 2
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Microsoft Office Access
SINAV NOTLARI HAZIRLIYORUM
Hazırlayan: Cihan UĞUR
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
YONT171 Bilgi Teknolojilerine Giriş I
Temel Bilgi Teknolojileri
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
Bilgisayar II
Temel Bilgi Teknolojileri
Microsoft EXCEL (1).
MICROSOFT WORD ŞEYMA ŞAFAK
4. LİSTE OLUŞTURMA VE BİÇİMLENDİRME
BTEP105 Ünite 2: Excel 2010.
Word Programı.
Temel belge İşlemlerİ Microsoft Office Word 2007.
EXCEL.
MICROSOFT OFFICE WORD 2007.
Microsoft EXCEL (1).
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I Öğr.Gör. Türkan ÖZBAY.
TABLETLERİN OKULLARA TESLİMATI. Okullara Tablet Teslimatı Nasıl Yapılacak? Tabletler Dağıtım Planına göre Üretici Firma tarafından kargoya verilir. Tablet.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
1 / 19 © TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ – ELEKTRONİK TABLO- I Ünite 4 Elektronik Tablo – I (Microsoft Excel) Konya, 2012 Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
Temel Bilgi Teknolojileri Yrd. Doç. Dr. Doğan Aydoğan.
Dersin Amacı Bu dersin amacı, o İşlem tabloları, o Başlıca işlem tabloları, o Microsoft Excel 2010’da dosya işlemleri, o Microsoft Excel 2010’da bilgi.
ITEC115 - BİLGİSAYARA GİRİŞ ITEC190 - HUKUK İÇİN BİLGİSAYAR
MS WORD Kullanımı OFFICE DÜĞMESİ HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU MENÜLER
DERS: MESLEKİ BİLGİSAYAR
DOSYA MENÜSÜ.
DERS: MESLEKİ BİLGİSAYAR MODÜL -3: İŞLETİM SİSTEMİNİN KULLANILMASI.
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
ITEC115 - BİLGİSAYARA GİRİŞ ITEC190 - HUKUK İÇİN BİLGİSAYAR
TABLO İLE ÖĞNENCİ LİSTESİ OLUŞTURMA ÖĞRENCİ BAŞARI GRAFİĞİ OLUŞTURMA
Word Programı.
Dosya Yönetimi.
Temel Bilgisayar Dersi
FIZ 171 GRAFİK ÇİZİM PROGRAMI ORIGIN. Temel bilimlerde yapılan bilimsel çalışmalarda yaygın olarak kullanılan grafik programlarından biri ORIGIN’dır.
Excel (Hesap Çizelgesi) Programı
2. OFİS PROGRAMLARI (WORD)
Sunum transkripti:

ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL MICROSOFT OFFICE ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL

EXCEL’DE TEMEL KAVRAMLAR MICROSOFT OFFICE

EXCEL NEDİR? Excel; bir hesap tablosu ve grafik programıdır. MICROSOFT OFFICE Excel; bir hesap tablosu ve grafik programıdır. Genellikle matematiksel işlemler, tablo ve grafik çizimleri için kullanılır. Word ve Powerpoint’ten sonra Excel programı da Microsoft Office Paket Programında kullanılan bir programdır.

EXCEL (ELEKTRONİK TABLOLAMA) MICROSOFT OFFICE Excel, Office paketinde bulunan ve en çok kullanılan bir elektronik tablolama programıdır. Excel programını açmak için; Başlat > Tüm Programlar > Microsoft Office > Microsoft Office Excel 20XX yolu kullanılır.

EXCEL ÇALIŞMA EKRANI MICROSOFT OFFICE

MICROSOFT OFFICE EXCEL ÇALIŞMA EKRANI

EXCEL MENÜLERİ ve araç çubuklarI MICROSOFT OFFICE Excel’in Menü yapısı da diğer Office Programlarının menülerine benzer, Word ve Powerpoint’ten farklı olarak VERİ menüsü vardır. Excel’deki Araç Çubukları da diğer Office Programlarındakine benzer. Yukarıda STANDART VE BİÇİMLENDİRME araç çubukları görünmektedir. Çizim Araç çubuğu da ilk açıldığında görüntülenir.

Aşağıda Elektronik Tablolama Programı olan EXCEL’in ekran görüntüsü verilmiştir. İnceleyelim. MICROSOFT OFFICE SÜTUNLAR SATIRLAR Sütun: Çalışma sayfasındaki dikey veri aralıklarıdır. Her sayfa 256 sütundan oluşur. Satır: Çalışma sayfasındaki yatay veri aralıklarıdır. Her sayfada 65536 satır bulunmaktadır.

Hücre Örneğin; yandaki görüntüde C4 Hücresi seçili durumdadır. MICROSOFT OFFICE Satır ve sütunların birleşiminden oluşan kutulara HÜCRE denir. HÜCRE ADI Örneğin; yandaki görüntüde C4 Hücresi seçili durumdadır.

Formül Çubuğu FORMÜL ÇUBUĞU Matematiksel hesaplamaların ve mantıksal karşılaştırmaların yapılması için formüllerin yazıldığı bölümdür. Görünüm Menüsünden Formül Çubuğu seçeneği tıklanarak ekrana getirilir. Formül oluşturmak amacıyla kullanılır. Formül Çubuğu, ortalama bulma, toplama gibi bazı hesaplamaları kısa yoldan yapmamızı sağlar.

EXCEL’DE DOSYA İŞLEMLERİ MICROSOFT OFFICE

KAYITLI BİR BELGEYİ AÇMA MICROSOFT OFFICE Daha önceden oluşturulmuş Excel kitaplarını açmak için; Dosya menüsünden Aç komutu tıklanır. yada Standart Araç Çubuğundaki Aç düğmesi tıklanır. Açılan pencerede kitabın konumu belirtilerek kitap açılır.

YENİ BİR BELGE OLUŞTURMA MICROSOFT OFFICE Excel’de aynı anda birden çok kitapla çalışmak mümkündür. Excel’de yeni bir kitap oluşturmak için; Dosya menüsünden Yeni komutu tıklanır. Sağda Görev Bölmesi belirir. Burada Yeni bölmesindeki Boş Kitap tıklanır. yada Standart Araç Çubuğundaki Yeni Kitap düğmesi tıklanır. Klavye’den CTRL+N tuşlarına basılır.

BELGEYİ KAYDETME MICROSOFT OFFICE Excel’de oluşturulan kitapları başka bilgisayarlara taşımak yada tekrar kullanmak istenebilir. Bunun için, kitabın kaydedilmesi gerekir. Kitap ilk defa kaydedilecekse, dosyaya bir ad verilmelidir. Dosya adı verirken hatırlanması kolay ve kısa isimler seçmek gerekir. Bir Excel Kitabı kaydedildiğinde uzantısı XLS olur. Örnek: bilişim.xls

BELGEYİ KAYDETME Excel’de oluşturulan kitapları kaydetmek için; MICROSOFT OFFICE Excel’de oluşturulan kitapları kaydetmek için; Dosya menüsünden Kaydet komutu seçilir. yada Standart Araç Çubuğundaki Kaydet düğmesi tıklanır. Klavyeden CTRL+S tuşlarına basılır.

Kaydet – farklI kaydet MICROSOFT OFFICE Excel’de oluşturulan kitaplar için iki şekilde kaydetme seçeneği vardır: Kaydet ve Farklı Kaydet Eğer kitap ilk defa kaydedilecekse, ikisi arasında fark yoktur.

Kaydet – farklI kaydet MICROSOFT OFFICE Eğer daha önceden açılmış bir kitap üzerinde değişiklik yapıldığında bu durumda; Kaydet seçilirse, Excel, son değişiklikleri aynı isimle aynı kitap üzerine kaydeder. (Kitabın yeri ve adı değişmez) Farklı Kaydet seçilirse, Excel, son değişiklikleri aynı isimle farklı bir klasöre yada farklı isimle aynı klasöre yada farklı isimle farklı klasöre kaydeder.

EXCEL’DE HÜCRELERLE ÇALIŞMA MICROSOFT OFFICE

HücreLERİ Seçme MICROSOFT OFFICE Elektronik Tablolama Programında hücreler üzerinde işlemler yapmadan önce hücreleri seçme işlemi yapılmalıdır.

BİTİŞİK Hücrelerİ Seçme MICROSOFT OFFICE Yan yana olan birden fazla hücreyi seçmek için ise farenin sol butonuna basılarak seçilecek alan taranmalıdır. Ayrıca ok tuşları seçime başlanacak hücreye konumlanıp SHİFT tuşuna basıyorken ok tuşları ile seçim yapılacak yöne doğru ilerlemekle de yapılabilir.

BİTİŞİK OLMAYAN HÜCRELERİ, SATIRLARI, SÜTUNLARI SEÇME MICROSOFT OFFICE Elektronik Tablolama Programında birbirini takip etmeyen hücreleri seçmek için CTRL tuşuna sürekli olarak basmalıyız. CTRL tuşuna basılıyken bağımsız olarak tıklanan her hücre seçilir.

SAYFA SEÇME - ADLANDIRMA MICROSOFT OFFICE Elektronik Tablolama Programında hazırladığımız kitap, birden fazla sayfadan oluşabilir. İstenen sayfayı açmak için ekranın sol altında bulunan sayfalardan bir tanesi seçilir. Sayfaları adlandırmak için çift tıklanır yada sağ tıklayıp “Yeniden Adlandır” seçilir.

SAYFADAKİ TÜM HÜCRELERİ SEÇME MICROSOFT OFFICE Bir sayfanın içindeki tüm hücreleri seçmek için ise satır ve sütun adlarının kesiştiği yerde bulunan isimsiz hücre tıklanır TÜM HÜCRELERİ SEÇMEK İÇİN BURAYA TIKLANIR

HÜCRELERE VERİ GİRME MICROSOFT OFFICE Elektronik Tablolama Programında bir hücre seçildikten sonra klavyeden veri girişi yapılır. Daha sonra ENTER tuşuna basılarak giriş işlemi sonlandırılır. Bir hücre seçildikten sonra formül çubuğu tıklanarak da veri girişi benzer şekilde yapılabilir. Bir hücredeki verinin içeriğini değiştirmek için klavyeden F2 tuşu da kullanılabilir.

Bİrden Fazla Hücreye AynI Verİyİ Gİrme MICROSOFT OFFICE Elektronik Tablolama Programında birden fazla hücreye veri girmek için yukarda anlatılan yöntemlerle hücreler seçilir ve formül çubuğu tıklanarak istenen veri formül çubuğuna yazılır. CTRL+Enter tuşlarına birlikte basılınca birçok hücreye veri girilmiştir

SÜRÜKLEME YÖNTEMİ İLE VERİ GİRME MICROSOFT OFFICE Excel’de bir hücreye veri girildiğinde hücrenin sağ alt köşesinde fare bekletilirse fare göstergeci şekil değiştirir. Bu sırada farenin sol butona basılı olarak fare kaydırılırsa ilk hücreye yazılan veriler diğer hücrelerde girilmiş olur.

ÖZEL VERİ LİSTELERİNİ KULLANMA VE OLUŞTURMA MICROSOFT OFFICE Elektronik Tablolama Programında Özel veri serisi, bir sütunu tekrarlanan bir biçimde (örneğin, Kuzey, Güney, Doğu, Batı) doldurmada kullanılan bir veri takımıdır. Araçlar menüsünden Seçenekler'i tıklayınız, sonra Özel Listeler sekmesini tıklayınız.

ÖZEL VERİ LİSTELERİNİ KULLANMA VE OLUŞTURMA MICROSOFT OFFICE Seçenekler penceresinde Yeni Liste ekleyerek kendimize özel bir liste oluşturmuş oluruz.

TEMEL ARİTMETİK FORMÜL GİRİŞİ MICROSOFT OFFICE Elektronik Tablolama Programında bir hücreye aritmetiksel formül girmek için hücreye girilecek formülün başına EŞİTTİR ( = ) işareti konulmalıdır. Daha sonra istenen formül veya aritmetiksel işlem yazılabilir. Aritmetiksel işlemlerde ve formüllerde hücre isimleri veya adresleri bir değişken gibi kullanılabilir.