Nüfus: 38,2 milyon Yüzölçümü: 312.685 km. kare GSMH: $ 475 milyar (UPF 2005) İhracat: $ 89,3 milyar (2005) İhracat 2005/ İhracat 2004 : 21,1% POLONYA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Birliği.
Advertisements

5084 SAYILI YATIRIMLARIN VE İSTİHDAMIN TEŞVİK EDİLMESİNE DAİR KANUNUN ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASINA DAİR PROJENİN SONUÇLARI Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü.
İŞGÜCÜ PİYASASI.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
İşsizlik Sigortası Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
GLOBAL FİNANSAL KRİZİN TÜRK KAMU MALİYESİNE YANSIMALARI
Finlandiya’da Sosyal Güvenlik Politikası Oluşturma
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Üniversite Sanayi İşbirliğinde İskandinav Modeli
UZUNKÖPRÜ - HASKOVA TARIMSAL SANAYİ GELİŞTİRME PROJESİ DOÇ. DR. SEFER GÜMÜŞ PROJE BAŞ KOORDİNATÖRÜ BEYKENT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ MÜDÜRÜ.
Et Üreten İşletmelere Yatırım/Kanatlı Eti
Krizin gelişimi 2000’li yılların başında Yunanistan Ekonomisi Avrupa Bölgesinin en hızlı gelişen ekonomilerinden biriydi yılında Küresel krizYunanistan’ı.
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
AVRUPA BİRLİĞİNİN ORTAK POLİTİKALARI
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
SELP Izmir, 31 Mart SELP –Küçük İşletmeler Kredi Programı “SELP” Fonları Avrupa Birliği tarafından sağlanmıştır. Bu fonlar KfW (Alman Kalkınma Bankası)
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-4 Prof. Dr. Doğan Nadi Leblebici Bu Slaytta Esen Çağlar’ın 2007 yılında tepav’da yaptığı.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Eğitime Erişimin Geliştirilmesi Agnes Roman Eğitim Politikası Koordinatörü ETUCE.
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası
Sendikaların İşlevleri
Özlem Keçim.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
Slide 1 AVRUPA’YA GİDEN YOL – MUHASEBE RAPORLAMA VE KURUMSAL GÜÇLENDİRME PROGRAMI Avrupa Muhasipler Federasyonu (FEE) nasıl yardımcı olabilir? Henri Olivier.
Soru; Türkiye’nin üyeliğinin muhtemel etkileri neler olabilir?
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
DÜNYA BANKASI Dünya Bankası (Alm. Weltbank, İnternationale Bank für Wieder ausfbau und wirstchaftliche Entwicklung (IBRD), Fr. Banque Internationale, Banque.
İSTİHDAM VE İSTİHDAMLA İLGİLİ KAVRAMLAR
TC SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
1929 DÜNYA EKONOMİK BUNALIMI
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
1929 BUHRANI VE türkİye ekonomisi üzerİne etkİleri
IPARD II YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARI DESTEKLERİ TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ IPARD YÖNETİM OTORİTESİ İstanbul 07 Nisan
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Küreselleşme ve Rekabet Öğr. Grv. Mehmet Ali ZENGİN.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü.
YOZGAT İLİ 75X100 MODERN HAYVANCILIK PROJESİ
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
Türkiye Emek Piyasaları ve İstihdam Politikaları
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
KIRSAL KALKINMADA CİNSİYET DENGELİ KALKINMA YAKLAŞIMLARI
Sendikaların İşlevleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
HAZIRLAYANLAR: SELİN AKTÜRK DİLEK AKBULUT
AETR KONVANSİYONU
OTP’nin finansmanı Antalya, 28 Şubat 2018
1. TAM İSTİHDAM 2. ÜRETİM FAKTÖRLERİ EMEK SERMAYE DOĞAL KAYNAK
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
İstihdam Paketi İle İşyerlerine Getirilen Teşvikler, İşsizlik Sigortası Düzenlemeleri ve İŞKUR Faaliyetleri Prof. Dr. Cem KILIÇ Gazi Üniversitesi.
Tarım sektörünün önemi
Sunum transkripti:

Nüfus: 38,2 milyon Yüzölçümü: km. kare GSMH: $ 475 milyar (UPF 2005) İhracat: $ 89,3 milyar (2005) İhracat 2005/ İhracat 2004 : 21,1% POLONYA

Ülkelere göre Polonya’da yabancı yatırımların oranı

Enflasyon:

Polonya’daki KOBİ’leri gelişmesi

Mesleki açıdan faal, yani çalışanların grubunu oluşturanlar

Mesleki açıdan faal olmayanlar

Polonya’da işsizlik oranı

Polonya’daki işsizliğin en önemli özellikleri: İşsizliğin şiddetinde bölgeden bölgeye büyük farklılıkların olması. Örneğin Warminsko-Mazurskie İli’nde işsizlik oranı %27, 2 iken, Malopolskie İli’nde %13,6 şeklinde gerçekleşmiştir. Aynı gösterge ilçeler için birkaç katı daha yüksektir. İşsizlik genç insanları vurmaktadır Eylül ayı sonunda, yaş arası işsiz insan sayısı, kayıt altına alınmış işsizlerin tümünün %27,9’unu oluşturuyordu. İşsizler arasında çoğunluk düşük eğitim seviyesindeki insanlardadır yılı Eylül ayı sonunda, işsiz insanların en kalabalık grubunu, temel mesleki eğitime sahip insanlar oluşturmaktaydı. Bu grup, iş ve işçi bulma kurumunda kayıtlı işsizlerin toplam sayısının %32,3’üydü. Orta okul ya da daha düşük eiğitim seviyesindeki insanlar ise, bu rakamın %32,2’sini oluşturmaktaydılar. Uzun süreli işsizlik. Yine 2005 yılı Eylül ayı sonuna göre, işsizler arasında başı, kayıtlı işsizlerin %51,6’sıyla, 12 aydan daha uzun bir süredir iş aramakta olanlar çekiyordu. Köylerde oturan işsizlerin büyük oranı yılı Eylül sonunda köylerde oturan işsizlerin toplam sayısı, 1154 kişiydi. Toplam işsizlerin %41,8’ini oluşturuyorlardı (Polonya’da kırsal kesimde oturanların sayısı, nüfusun %28’ini oluşturmaktadır). Burada verilen bu göstergeler, köylerdeki gizli işsizliği değerlendirme kapsamına almamaktadır. Köylerde gizli işsizliğin, 0,8 ila 1,2 milyon kişi arasında bir rakam olduğu düşünülmektedir.Köylerde oturan işsizlerin büyük oranı yılı Eylül sonunda köylerde oturan işsizlerin toplam sayısı, 1154 kişiydi. Toplam işsizlerin %41,8’ini oluşturuyorlardı (Polonya’da kırsal kesimde oturanların sayısı, nüfusun %28’ini oluşturmaktadır). Burada verilen bu göstergeler, köylerdeki gizli işsizliği değerlendirme kapsamına almamaktadır. Köylerde gizli işsizliğin, 0,8 ila 1,2 milyon kişi arasında bir rakam olduğu düşünülmektedir.

Y a ş g r u p l a r ı OrantılıistihdamOrantılıistihdam

Polonya’da işsizliğe yol açan temel sebepler: İş yerlerinin ve sektörlerin yeniden yapılandırılmasıİş yerlerinin ve sektörlerin yeniden yapılandırılması Özelleştirme neticesinde sosyal koruma paketlerinin sona ermesiÖzelleştirme neticesinde sosyal koruma paketlerinin sona ermesi 1999 – 2001 yılları arasındaki ekonomik gelişmesinin yavaşlanmasından kaynaklanan yeni iş yerleri kurulmasında azalma faktörü1999 – 2001 yılları arasındaki ekonomik gelişmesinin yavaşlanmasından kaynaklanan yeni iş yerleri kurulmasında azalma faktörü 1999 yılında sağlık ve sigorta alanında yapılan reform neticesinde,,kayıt dışı,, ekonomiden gelen işsizlerin sayısında artışa yol açmıştır1999 yılında sağlık ve sigorta alanında yapılan reform neticesinde,,kayıt dışı,, ekonomiden gelen işsizlerin sayısında artışa yol açmıştır Demografik artış dalgasının iş piyasasına girişiDemografik artış dalgasının iş piyasasına girişi İş yerlerinin ve sektörlerin yeniden yapılandırılmasıİş yerlerinin ve sektörlerin yeniden yapılandırılması Özelleştirme neticesinde sosyal koruma paketlerinin sona ermesiÖzelleştirme neticesinde sosyal koruma paketlerinin sona ermesi 1999 – 2001 yılları arasındaki ekonomik gelişmesinin yavaşlanmasından kaynaklanan yeni iş yerleri kurulmasında azalma faktörü1999 – 2001 yılları arasındaki ekonomik gelişmesinin yavaşlanmasından kaynaklanan yeni iş yerleri kurulmasında azalma faktörü 1999 yılında sağlık ve sigorta alanında yapılan reform neticesinde,,kayıt dışı,, ekonomiden gelen işsizlerin sayısında artışa yol açmıştır1999 yılında sağlık ve sigorta alanında yapılan reform neticesinde,,kayıt dışı,, ekonomiden gelen işsizlerin sayısında artışa yol açmıştır Demografik artış dalgasının iş piyasasına girişiDemografik artış dalgasının iş piyasasına girişi

TOPLUM GÖZÜYLE İŞSİZLİK İnsanlar neden işsiz kalıyorlar ? Bunun sebeplerini sıralayabilirsiniz ? EVETHAYIR KESİN YORUM YOK PİYASADA YENİ İŞ YOK 97%2%1% BİTİRDİKLERİ OKUL VE GÖRDÜKLERİ EĞİTİM İÇİN İŞ PİYASASINDA TALEP YOK 68%26%6% ''KAYIT DIŞI'' PİYASADA İŞ DAHA KAZANÇLI 43%47%10% İŞİN GEREKTİRDİĞİ KABİLİYET VE YENETEKLERE SAHİP DEĞİLLER 38%54%9% AİLE TARAFINDAN YETERİNCE YARDIM GÖRMEKTEDİRLER 31%56%13% SOSYAL YARDIM VE İŞ SİGORTASINDAN ALINAN MALÎ DESTEK YETERLİ 24%68%8% İŞ BULMAYA ÇALIŞMIYORLAR 19%74%7% İŞİ NASIL BULACAKLARINI BİLMİYORLAR 18%73%8% SÜREKLİ İŞ SAHİBİ OLMAMALARINA RAĞMEN İYİ BİR HAYAT SÜRDÜRÜYORLAR 9%83%8%

İŞSİZLİĞİN TEK BİR İLACI VAR MI ? KÖY İLE ŞEHİR ARASINDAKİ İŞSİZLİK ORANI DEĞİŞİR Mİ ? NE YAPMAYI DÜŞÜNÜYORUZ ? ACABA AB ÜYELİĞİMİZ VERDİĞİMİZ SAVAŞTA YARDIMCI OLUYOR MU ?

İş piyasasında istihdam

EĞİTİME GÖRE ORANTILI İŞSİZLİK

İŞSİZLİK ORANI (köy/şehir – yaşa göre)

Köyde gelir kaynakları

YILLARA GÖRE TARIM’ın GSMH’daki PAYI

İş gücünün serbest dolaşımı - beş kategori AB ülkesi bulunmaktadır: 1. Hudutlarını açmayanlar(Almaya, Belçika, Danimarka) 2. Hudutlarının açmayabilecek olanlar (Fransa, İtalya, Yunanistan) 3. Hudutlarını açmaya hazır olanlar(Finlandiya) 4. Hudutlarını açabilmeye hazır olanlar (İspanya, Portekiz) 5. Hudutlarını açmış olanlar (İngiltere, İrlanda, İsveç, Slovakya, Çek C., Macaristan, 3 Baltık ülkesi) İş gücünün serbest dolaşımı - beş kategori AB ülkesi bulunmaktadır: 1. Hudutlarını açmayanlar(Almaya, Belçika, Danimarka) 2. Hudutlarının açmayabilecek olanlar (Fransa, İtalya, Yunanistan) 3. Hudutlarını açmaya hazır olanlar(Finlandiya) 4. Hudutlarını açabilmeye hazır olanlar (İspanya, Portekiz) 5. Hudutlarını açmış olanlar (İngiltere, İrlanda, İsveç, Slovakya, Çek C., Macaristan, 3 Baltık ülkesi)

TOPLULUK FONLARI Sektörel Eylem Planı İktisadi rekabet gücünün artışı Sektörel Eylem Planı İnsan kaynaklarının gelişmesi Sektörel Eylem Planı Tarım gıda üretim sektörünün yeniden yapılandırması ve kırsal bölgelerin modernizasyonu Sektörel Eylem Planı Balıkçılık ve balık işletmeleri Sektörel Eylem Planı Taşımacılık ve deniz ekonomisi ÜLKE ÇAPINDAKİ ENTEGRE PROGRAM Bölgesel Kalkınma Entegre Eylem Programı Milli Kalkınma Planı Milli Kalkınma Planı’nda sektörlere göre faaliyetler Milli Kalkınma Planı’nda sektörlere göre faaliyetler Topluluk Fonları Milli Kalkına Planı İktisadi rekabet gücünün artışı İnsan kaynaklarının gelişmesi Tarım gıda üretimi sektörünün yeniden yapılandırılması ve kırsal alanların modernizasyonu Balıkçılık ve balık işletmeleri Taşımacılık ve deniz ekonomisi Bölgesel Kalkınma Entegre Programı

POLONYA KÖYÜNDEKİ İNSANLAR 15 yaşı üstü ekonomik faliyette bulunanların oranı köyde - şehire nazaran - daha büyüktür. İstihdam oranı da köyde daha büyük. Bunun nedeni; çiftliklerde çalışanların 'mesleki açıdan faal bir grup' sayılmalarıdır. Polonya'da 2004 yılında tarımda 2094 mln. kişi çalıştı. Şehirlerde sözleşmeli olarak çalışanların sayısı köydekilere nazaran da değişiktir: Şehirlerde sözleşmeli olarak %84 - Polonya köyünde bu oran ancak %55. Ama kendi kurdukları işten sağlanan gelir kaynağına göre, şehirde ancak % - köyde ise %27. Köyümüzde işsizlik oranı daha da düşük; 17% - ki şehirlerde bu oran daha da büyüyor. Ortak nokta: Hem köyde hem de şehirde en yüksek işsizlik oranı genç insanlarda görülüyor. AB nezdinde Polonya'da tarımda çalışan grup - yaş bakımından - daha gençtir: 34 yaşındakiler çalışan grubun %17’sini teşkil eder; AB’de işbu yaş kategorisi ancak %9’u bulmaktadır. Gizli işsizlik de var ve vesile ile Polonya'da tarımda gelir kaynağını sağlayanların oranı %18, bu oran AB’de ancak %5.

Mln. Euro olarak tarıma malî katkılar

1. Balıkçılık (AB fonlarından) 2. Taşımacılık (AB fonlarından) 3. Tarım (AB fonlarından) 4. Rekabet (AB fonlarından) 5. İnsan kaynakları (AB fonlarından) 6. Bölgelerin gelişmesi için entegre eylem planı (AB fonlarından) 7. Teknik yardım (A. Komisyonu fonları) 8. E Eşitlik Programı (A. Komisyonu fonları) 9. Hudut ve komşuluk işbirliği projeleri (A. Komisyonu fonları) 10. TOPLAM 2004 – 2006 YILLARI İÇİN YAPISAL FONLAR VE AVRUPA KOMİSYONU FONLARI İÇİN POLONYA ÇAPINDA GENEL TALEP VE FAYDALANMA CETVELİ

YENİ İŞ EDİNDİRME HAZIRLIK FAALİYETLERİ

SEKTÖREL EYLEM PROGRAMI (SEP) - İNSAN KAYNAKLARININ GELİŞMESİ FAALİYET NO FAALİYET KATEGORİSİ 1. ÖNCELİK. İŞ PİYASASINA YÖNELİK AKTİV FAALİYETLER VE MESLEKÎ / TOPLUMSAL ENTEGRASYON 1.1.İŞ PİYASASININ ARAÇ VE ENSTRÜMANLARIN GELİŞTİRİLMESİ 1.2.GENÇLER İÇİN PERSPEKTİV YARATILMASI 1.3.SÜREKLİ İŞSİZLİĞE KARŞI VE ASGARİYE İNDİRİLMESİNE YÖNELİK FAALİYETLER 1.4.ÖZÜRLÜ VATANDAŞLARIN MESLEKÎ VE TOPLUMSAL ENTEGRASYONU 1.5.ÖZEL RİSK TOPLUM GRUPLARINA YÖNELİK FAALİYETLER 1.6.KADINLARIN MESLEKÎ ENTEGRASYONU VE YENİDEN ENTEGRASYONU 2.ÖNCELİK: BİLGİ TOPLUMUN GELİŞMESİ 2.1. EĞİTİMDEN FAYDALANABİLECEK TOPLUM GRUPLARININ GENİŞLETİLMESİ – SÜREKLİ VE SÜRDÜREBİLİR EĞİTİMİN PROMOSYONU 2.2. İŞ PİYASASINDAKİ İŞGÜCÜ VE KALİTESİ TALEPLERİNE GÖRE EĞİTİMİN DÜZENLENMESİ VE MÜKEMMELEŞTİRİLMESİ 2.3. MODERN EKONOMİDE ÇALIŞAN PERSONELİN GELİŞMESİ 2.4. İCRA YETENEKLERİNE YÖNELİK DESTEKLEME 3. ÖNCELİK – TEKNİK YARDIM 3. ÖNCELİK – TEKNİK YARDIM 3.1. SEKTÖREL EYLEM PROGRAMI İCRASINA DESTEK 3.2. SEKTÖREL EYLEM PROGRAMI PROMOSYONU 3.3. BİLGİSAYAR ALIMI

Avrupa Sosyal Fonu Avrupa Birliği Fonları: EFS (Avrupa Sosyal Fonu) bütçesinden finanse edilen projeler arasında aşağıdaki konularla ilgili olarak devlet yardımı verilmektedir:  iş piyasası kurumlarının geliştirilmesi  toplumdan kaynaklanan bir takım engellemelere karşı faaliyet yürütülmesi  kadınların meslek yaşamına dahil edilmeleri Burada projeler, İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Hareket Planı kapsamında yer alan ve aşağıda sıralanan üç Sektörel Eylem Planı çerçevesinde gerçekleştirilmektedirler. Eylem Planı İş piyasası kurum ve araçlarının geliştirilmeleri ve modernizasyonları Eylem Planı Özellikle risk alındaki grupların desteklenmesi suretiyle faal toplumsal siyasetin promosyonu Eylem Planı Kadınların mesleğe kazandırılmaları – yeniden kazandırılmaları

İşsizleri yeniden kazandırma programları İşsizler, aşağıda sıralanan, 20 Nisan 2004 tarihli İstihdamın Teşviki ve İş Piyasası Kurumları Kanunu (Resmi Gazete Sayı 99, müteakip değişiklikleriyle Kalem 1001) ile öngörülen, mesleki açıdan faal hale getirme araçlarından yararlanabilirler: Mesleki açıdan faal hale getirme yardımı Devletin yarattığı iş alanlarında çalışma Kamu yararına çalışma İş yerinde mesleki hazırlık ve staj Eğitim için verilen krediler Kamu işlerinde çalışma Eğitim Vatandaşların kendi işlerini kurmalarının desteklenmesi Yol ve konaklama masraflarının karşılanması Yukarıda sıralanan mesleki açıdan faal hale getirme araçlarının finasmanına, Çalışma Fonu planında, 2006 yılı için toplam milyon Zloti ayrılması öngörülmüştür. Ayrılan bu bütçe çerçevesinde yaklaşık 710 bin kişinin, meslek açıdan faal hale getirmenin çeşit araçları kapsamına alınması öngörülmektedir.

İşbu programın finasman kaynağı, Polonya ile Kalkınma ve Gelişme Uluslararası Bankası arasında 2000 yılında imzalanmış kredi sözleşmesi çerçevesinde sağlanmaktadır. Banka tarafından sağlanan kredi 118, 8 mln EURO. Programın süresi 2005 yılında sona ermiştir. KIRSAL BÖLGELERİ FAALİYETLENDİRME PROGRAMI (PAOW)

Sektörel eylem Planı - Balıkçılık ve balık işletmeleri programı Sektörel eylem Planı - Balıkçılık ve balık işletmeleri programı İşbu program 2004 yılında faaliyete girmiştir. Finansman kaynağının çoğunu AB Fonları sağlamaktadır. Meblağ olarak toplam 373 mln EURO ayrılmıştır: AB tarafından 202 mln EURO, Polonya tarafından 80 mln. EURO kaynak sağlanmalıdır. Geri kalan 92 mln EURO tutarı özel kaynaklar, yani bu finansmanı temin etmek için başvuranlar sağlamak zorundadır.

KIRSAL BÖLGELERİ GELİŞTİRME PLANI (PROW) Faaliyete 2004’te girip 2006’ya kadar yürürlükte kalacaktır. Finansman kaynağının çoğu AB fonlarından sağlanacak – toplam mln. EURO. Polonya bütçesinden 726 mln EURO sağlanamalı. İşbu programda direkt sübvansiyon yapılmaktadır.

DİREKT YARDIM - SÜBVANSİYON Direkt sübvansiyon en tanınmış yardım enstrümanlarından biridir. Bu mekanizma sayesinde çiftçinin gelirini arttırmak için – tarım ürünlerinin fiyatlarının yükseltilmesi yerine – kendisine belirli miktarda direkt finansman sağlanmaktadır. Polonya’da 2004 yılı sonunda bu program yürürlüğe girmiştir. Polonya çiftiçisi - eski AB çiftçilerine aktarılan yardımın - ancak %25-sini almaktadır. Buna ek olarak Kırsal Bölgeleri Geliştirme Programından ek finansman kaynağı sağlandığı için, toplam olarak Polonya çiftiçisi %55 direkt sübvansiyon almaktadır Polonya’da 2004 yılı sonunda bu program yürürlüğe girmiştir. Polonya çiftiçisi - eski AB çiftçilerine aktarılan yardımın - ancak %25-sini almaktadır. Buna ek olarak Kırsal Bölgeleri Geliştirme Programından ek finansman kaynağı sağlandığı için, toplam olarak Polonya çiftiçisi %55 direkt sübvansiyon almaktadır. Direkt sübvansiyon en tanınmış yardım enstrümanlarından biridir. Bu mekanizma sayesinde çiftçinin gelirini arttırmak için – tarım ürünlerinin fiyatlarının yükseltilmesi yerine – kendisine belirli miktarda direkt finansman sağlanmaktadır. Polonya’da 2004 yılı sonunda bu program yürürlüğe girmiştir. Polonya çiftiçisi - eski AB çiftçilerine aktarılan yardımın - ancak %25-sini almaktadır. Buna ek olarak Kırsal Bölgeleri Geliştirme Programından ek finansman kaynağı sağlandığı için, toplam olarak Polonya çiftiçisi %55 direkt sübvansiyon almaktadır Polonya’da 2004 yılı sonunda bu program yürürlüğe girmiştir. Polonya çiftiçisi - eski AB çiftçilerine aktarılan yardımın - ancak %25-sini almaktadır. Buna ek olarak Kırsal Bölgeleri Geliştirme Programından ek finansman kaynağı sağlandığı için, toplam olarak Polonya çiftiçisi %55 direkt sübvansiyon almaktadır.