Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ.
1 ECTS VE DİPLOMA EKİ ETİKETLERİ YENİLEME SÜRECİ Hazırlayanlar: Yrd. Doç. Dr. Sinan YILMAZ Okt. Dinçer BİÇER
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Programa İlişkin Bilgiler ve Gazi Üniversitesi’nin Dış Değerlendirme Süreci Prof.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Bitlis Eren Üniversitesi
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
GENEL SEKRETERLİK BİRİMİNE HOŞGELDİNİZ
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
STRATEJİK PLAN ( ) HAZIRLAMA TOPLANTISI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA TAKVİMİ VE İŞ PAKETLERİ
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Farabi Değişim Programı Tanıtım
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Eğitim-Öğretim Programı
Sunum transkripti:

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010

1882 – Mekteb-i Sanayi-i Nefise-i Şahane 1928 – Güzel Sanatlar Akademisi 1969 – İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi 1982 – Mimar Sinan Üniversitesi 2004 – Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi

Akademik Birimler  3 Fakülte  25 Bölüm  1 Devlet Konservatuvarı  3 Bölüm  1 Meslek Yüksek Okulu  2 Program  2 Enstitü  56 Program  11 Araştırma ve Uygulama Merkezi  Enformatik Bölümü (Rektörlüğe bağlı)

Öğretim Elemanı ve Öğrenci Sayıları  540 akademik personel  6149 öğrenci  118 ön lisans  4844 lisans  1187 lisansüstü

Bologna Süreci Katılımcılık, eşitlik, kalite, araştırmacılık, topluma katkı, yetkinlik gibi Üniversitemizin geçmişten günümüze benimsediği temel değerleri Bologna Süreci ile paralellik göstermiştir.  Üniversitemizde 2002 yılında ULİK (Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü) kuruldu.  2003 yılında senelik sistemden kredili sisteme geçildi.  2004 yılında Üniversitemiz, Erasmus University Charter Beyannamesi’ni alarak Bologna Süreci çerçevesinde AB değişim programlarına aktif olarak katılmaya başladı.  2009 yılında Bologna Eşgüdüm Komisyonu oluşturuldu.

 Üniversitemiz 9 Ocak 2007 tarihinde tüm çalışanları ile kalite geliştirme hareketini düzenli bir şekilde yürütme kararı almış ve kalite çalışmalarına yön vermek için Üniversite Senatosunun kararı ile MSGSÜ ADEK (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu) kurulmuştur.  19 Ocak 2007 tarihinde MSGSÜ ADEK Koordinatörlüğü kurulmuştur.  5 Mart 2007 tarihinde öğretim yılı ilk Kurumsal Öz Değerlendirme raporu MSGSÜ ADEK tarafından kabul edilerek YÖDEK’e gönderilmiştir.  Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönergesi ADEK Koordinatörlüğü tarafından hazırlanmış ve 2007 yılında MSGSÜ Senatosu tarafından kabul edilmiştir. Kalite Çalışmaları

Kurumumuz Öz Değerlendirme çalışmaları YÖDEK rehberi çerçevesinde yürütülmektedir. Bu kapsamda;  Akademik ve İdari Birimlere Öz Değerlendirme formları gönderilerek beşli puan sisteminde birimlerini 10 başlık altında değerlendirmeleri istenmektedir.  Performans Göstergelerine ilişkin veriler derlenmektedir.  Öğrenci Olanakları Değerlendirme, Öğrenci Ders Değerlendirme, Son Sınıf Öğrenci, Akademik ve İdari Personel memnuniyet anketleri yapılmaktadır. Kalite Çalışmaları

YÖDEK Öz Değerlendirme Modeli

Performans Göstergeleri

MSGSÜ Kalite Süreci İÇ DEĞERLENDİRME Öz Değerlendirme Memnuniyet Anketleri Swot Analizi DIŞ DEĞERLENDİRME Kurumsal Değerlendirme Birim/Alt Birim/Program Değerlendirme İZLEME VE İYİLEŞTİRME SÜREÇLERİ (Eylem planları ve Uygulanması)

ULİK Çalışmaları Toplam 6149 öğrenci ve 540 öğretim elemanı olan Üniversitemizde yılları arasında gerçekleşen hareketlilik ve işbirlikleri;  Toplam işbirliği yapılan üniversite sayısı: 113  Toplam işbirliği yapılan Program/Bölüm sayısı: 131  İşbirliği yapan Program/Bölüm sayısı: 21  Gelen öğrenci sayısı: 183  Giden öğrenci sayısı: 211  Gelen öğretim elemanı sayısı: 44  Giden öğretim elemanı sayısı: 64

Stratejik Planı  Stratejik Planımızda 6 amaç ve 71 hedef belirlenmiştir.  Eğitim öğretim düzeyinin daha ileri boyuta taşınması,  Bilimsel ve sanatsal etkinliklerin artırılması,  Bilimsel ve sanatsal yayın kalitesinin artırılması,  Ulusal ve uluslararası paydaşlarla işbirliğinin artırılması,  Kurum içi kalite ve motivasyonun artırılması,  Fiziksel altyapının geliştirilmesi.  Stratejik amaç ve hedeflerimiz Bologna sürecindeki çalışmalarla uyumlu olacak şekilde belirlenmiştir.

AKTS ve DE Çalışmaları  Erasmus değişim programı ile birlikte AKTS ve MSGSÜ kredileri birlikte kullanılmaya başlandı (2003).  AKTS ve MSGSÜ kredilerini içeren Bilgi Kataloğumuz (info pack) hazırlandı ve web sayfamızda Türkçe ve İngilizce olarak yayınlandı (2004).  Sadece AKTS kredisinin kullanılması kabul edildi ve bu yönde çalışmalar başlatıldı (2010).  DE çalışmaları 18 haziran 2009’da tamamlandı.

Bilgi Kataloğu Formu

AKTS İş Yükü Hesaplaması

MSGSÜ Diploma Eki

Yeterlilik Çalışmaları  Üniversitemiz Rektörü Prof. Rahmi AKSUNGUR’un Türkiye Yeterlilikler Komisyonu Çalışma Grubu üyesi ve Sanat Temel Alanı koordinatörü olarak görev almasıyla birlikte çalışmalara hız verildi.  Ayrıca, Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi Dekanlarının YÖK Temel Alan Yeterlilikleri Komisyonlarında görev almalarıyla da bu çalışmalar yeni bir boyut kazandı.  LLL 5, 6, 7 ve 8. düzeyler için yürütülen çalışmalar 14 Haziran 2010 tarihine kadar tamamlanarak YÖK’te sunulacaktır.  Program yeterlilikleri ve öğrenme çıktılarının oluşturulmasına yönelik çalışmalar başlatılmıştır. Bu çalışmalarda paydaşların katılımına önem verilmiştir.

Mimarlık Bölümü: Program Yeterlilikleri / Öğrenme Çıktıları

Ders Tanıtım Formu

Mimarlık Bölümü: Program Yeterlilikleri / Öğrenme Çıktıları

Yıllık Eylem Planı Yükseköğretim Kurumlarındaki yeniden yapılanma çalışmaları kapsamında;  Alan yeterliliklerinin tamamlanması,  Ders programlarının program yeterlilikleri ve öğrenme çıktıları dikkate alınarak revize edilmesi,  AKTS kredilerinin kendi yapısı içerisinde yeniden değerlendirilmesi,  Ölçme ve değerlendirme sistemlerinin geliştirilmesi,  Web sayfamızda Bologna Süreci kapsamında güncelleme çalışmalarının yapılması.

Faydalı Linkler Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi YÖDEK EUA (European University Association) ENQA (European Association for Quality Assurance in Higher Education) Yükseköğretim Kurulu Bologna Süreci Avrupa: ESU (European Students Union) Katılımınız ve ilginiz için teşekkür ederiz...