 zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KİŞİSEL İMAJ YÖNETİMİ VE İMAJ DANIŞMANLIĞI
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
Türkiyedeki Giyim,Kuşam ve Süslenme Kültürü Çocuk, Kadın, Erkek Giyim-Kuşamı Giyim insanın var oluşuyla, öncelikle doğa koşullarından korunmak amacıyla.
Ders IV Bölüm 4 Tutumlar s Bölüm 5 Tutum Değişimine Kuramsal Yaklaşımlar : Tutarlılık kuramları s PDR Dr. Hüseyin Bayraktaroğlu.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Profesyonel bir Çevirmen Olmak İster misiniz? Öyleyse bu yazıyı mutlaka okuyun.
GÜNLÜK HAYATTA HZ. MUHAMMED 2. ÜNİTE: GİYİM KUŞAM 1
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
KİŞİSEL HİJYEN.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
DESEN.
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
İŞYERİNİN ÖNEMİ İşyerleri, emekçilerin bir araya geldikleri, üyelerin örgütlenmeyi, sendikayı hissettik-leri ilk yerlerdir. Sendikaların gücü, işyeri örgütlülüğünün.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
İLETİŞİM.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Konfeksiyon Yardımcı Malzemeleri
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Drama etkinlikleri planlanırken;
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bugün neler öğreneceğiz?
TUTUM VE ALGILAR.
Cube Organization Presents.
Hi Fatih Keskin.
BENLİK VE KİMLİK.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Pazarlama İletişimi ve Marka
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

 zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam

“Bir kişinin yansımasını biçimlendiren üç ayna vardır. Birinci ayna kendinizi nasıl gördüğünüzdür. İkinci ayna başkalarının sizi nasıl gördüğüdür. Üçüncü ayna ise gerçekte ne olduğunuzdur.” Çin Atasözü

Kişisel imajımızı üçe ayırabiliriz: 1. Öz imaj: Kendimizi nasıl gördüğümüzdür. 2. Algılanan imaj: Başkalarının bizi nasıl gördüğüdür. 3. İstenen (ideal) imaj: Kendimizi nasıl görmek ve başkalarına nasıl “göstermek” istediğimizi belirleyen, iki boyutlu imajımızdır.

 Öz imaja psikolojide benlik algısı da denmektedir.  Kişinin kendini, kendi iç aynasında görme şekli onun öz imajını oluşturur.  Öz imaj, yanıltıcı olabilir.  Kişiler kendilerini gerçekte olduğundan daha iyi ya da daha kötü görebilirler.  Kişinin öz imajı ile öz gerçeği arasındaki fark çok açık ise, kişi kendine yönelik saygısını yitirecektir.

 Algılanan imaj ise, başkalarının bizim ne olduğumuzu “sandığı” ile ilgilidir.  Bir kişinin algılanan imajı ile gerçek karakteri arasındaki farkın büyük olması, o kişiye yönelik, tutarsızlık duygusundan sahtekârlık hissine kadar pek çok olumsuz duygular yaratır.

 İstenen (ideal) imaj ise, kendimizi nasıl gördüğümüz ve içimizde olanı başkalarına nasıl göstermek ya da sunmak istediğimiz ile ilgilidir.  Bir kişinin, “Nasıl bilinmek istersiniz?” sorusuna verdiği cevap, bizi, o kişinin kafasındaki ideal imaj ile ilgili ipuçlarına götürür.  İdeal imajı tasarlarken, kişinin gerçek karakter özellikleri, işinin veya sosyal konumunun gerekleri ve ilişkide olunan kişi veya kitlenin beklentileri dikkate alınmalıdır.

Kişisel İmajımızı Oluşturanlar

 Araştırmalara göre, diğer insanlar hakkında karar vermeye, onlarla karşılaştığımız ilk iki saniye içinde başlarız.

 Gülümseme  Göz teması  Sıkı tokalaşma  Kişinin ismini kullanma

Özellikle bankacılık, hukuk veya hizmet sektöründe çalışan erkekler için fiziksel görünümün basanlarında çok büyük etkisi vardır. Aşağıdaki öneriler profesyonel yaşamda erkekler için avantaj yaratacaktır.

 Karşı tarafta otorite ve ciddi bir etki yaratmak istiyorsanız kravatınızı gri veya lacivert tonlarda seçmelisiniz. Kravatınızı pantolon kemerinizin hemen üstünde kalacak şekilde bağlayın.  Kullandığınız aksesuarların renkleri uyumlu seçin  Takım elbisede mümkünse koyu renkleri tercih edin. Lacivert iyi bir seçim olacaktır. Siyah takım elbiseyi resmi ortam ve davetlerde kullanmaya gayret edin.  Oturmadığınız anlarda ceketinizin düğmelerini ilikli tutun.  Hijyen faktörü her durum için en büyük avantajdır.

 Kıyafetinizin profesyonel kimliği geri planda bırakacak şekilde iddialı olmasından kaçının.  Kadın giyiminde tek pantolon, tek etek üzerine v yakalı bluz veya gömlekler idealdir. Eğer takım elbise giymişseniz altına dolgu topuklu, spor veya abiye ayakkabı giymeyin.  Modaya uymak yerine size yakışan renk ve tonu bulun. Ancak bu renklerin iddialı olmamasına özen gösterin.  Hizmet sektöründe çalışan kadınlar bankacılık vs sektörlerine göre daha dinamik giyinebilir.  Hijyen faktörü her durum için en büyük avantajdır.

Aksesuarlar Aksesuarla ilgili unutulmaması gereken konu detayların etkiyi maksimize ettiğidir. Kaliteli aksesuarlar imajınızı bir yukarı seviyeye taşıyacaktır.  Eğer mümkünse ayakkabı ve çanta seçiminde olabildiğince formal ve kıyafete uygun tonda sade renkler tercih edilmeli ve aynı zamanda deri ve boyasına dikkat edilmiş ve bakımı yapılmış olmalıdır.  İş çantası ve özel çantalarda gereksiz eşyaların çıkarılmış olmasına dikkat edilmelidir.

Giyim ve aksesuarlarınızla tanımlamaya çalıştığmız imaj şu noktalar göz Önünde bulundurularak yapılandırılmalıdır:  Etkili olma  Meslek ve duruma uygun olma  Zaman ve para bakımından uygun olma  Kendinize güven sağlama

Dr. N. Mert BATU