Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Advertisements

Lisansüstü Eğitimde Burs Kaynağı Geliştirme
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Yüksek Öğrenimdeki Engelli Öğrenciler
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,

Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK ORTAMLARDA DESTEKLENMESİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ENGELLİ OLMAK SUÇ DEĞİL
Engeli Öğrenci Platformu
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
ENGELSİZ ODTÜ BİRİMİ (EOB) EOB’nin Kuruluşu 2006 yılında onaylanan ve 2010 yılında revize edilen “Yüksek Öğretim Kurumları Özürlüler Danışma.
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
LOGO TÜBİTAK Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah ÇELİK Proje.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Destek Eğitim Odaları.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
ENGELLİLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ. Kuruluş: 2003 Özürlüler Araştırma ve Uygulama Merkezi 2014 yılından itibaren Engelliler Uygulama ve Araştırma.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
Özel Gereksinimli Bireyler için Haklar ve Hizmetler
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
BAHAR DÖNEMİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞMELERİ ANALİZİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BE BEP NEDİR ?.
Yrd. Doç. Dr. Şule GÜÇYETER Engelli Birim Koordinatörü
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR AKADEMİK PERSONEL VERİ TABANI APEV
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu

Bilgi ve Deneyim Birikimi YÖK’ün yürüttüğü çalışmalar Engelsiz Üniversiteler Platformu Engelli Öğrenciler Platformu Çalıştaylar Üniversitelerin çalışmaları Bireysel deneyimler

Engelsiz Üniversite Birimleri (EÜB) Kuruluş –İlgili rektör yardımcısı ________________________________ –Bir öğretim üyesi (konu ile ilgili alanlardan) –Tam zamanlı bir uzman (Engellilik alanında bilgisi olan) –SKS müdür yardımcısı –Engelli öğrenci temsilcisi –Sekreter ______________________________ –SKS içinde bir ofis EÜB Yönetmeliği

Çalışma ilkeleri YÖK Özürlü Öğrenciler Danışma ve Koordinasyon Yönetmeliği Engelli öğrenciler platformu bildirisi (5 ilke) –Üniversiteler + EÜB + YÖK –karar mekanizmalarına dahil edilme, –ayrımcılıkla mücadele ve eşitlik, –izolasyonla mücadele ve entegrasyon, –erişilebilirlik/ulaşılabilirlik ve engelsiz üniversite, –bireysel farklılıklara saygı

Kimlere hizmet verilir? –Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bedensel, özgül öğrenme güçlüğü ruhsal, duyusal ve sosyal yeteneklerinin çeşitli derecelerde zedelenmesi nedeniyle toplumsal yaşama uyum sağlama ve günlük gereksinimlerini karşılamada güçlükleri olan danışmanlık, öğretimsel ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyan Yüksek öğrenim öğrencileri ( Yükseköğretim Kurumları Özürlü Öğrenciler Danışma ve Koordinasyon Yönetmeliği ) Üniversite öğretim elemanları Üniversite idari personeli –Eğitim öğretim ortamlarından en üst düzeyde yararlanabilmek / aktif katılabilmek için desteğe / düzenlemelere gereksinim duyan bireyler

Başvuru –Öğrenci beyanına dayalı başvuru –EÜB web sayfasına başvuru formu (bilgilerde gizlilik ilkesi) Öğrencinin yetersizlikleri neler? Üniversite ne tür destekler sağlanabilir? Öğrenci ne tür destek alırsa eğitim öğretim ortamından en iyi yararlanır? –Gerekirse öğrencinin durumunu belgeleyen rapor –Yeni öğrencilerin başvuruları için üniversite web sayfasından başvuru –EÜB bilmeyen engelli öğrencinin yönlendirilmesi ile başvuru

Web sayfası –Amaç –İşleyiş –İlgili yasalar _________________________________ –Başvuru formu –Öğretim üyelerine bilgiler Engelli öğrencilerin özellikleri / gereksinimleri Öğretim üyelerinin sorumlulukları –Öğrencilerin sorumlulukları Erken başvuru Değişiklikleri bildirme Geri bildirim verme –Üniversitedeki fiziksel düzenlemeler / fiziksel yapı envanteri –Duyurular (güncel duyurular) ______________________________ –Üniversite web sayfasında erişebilirlik –Üniversite web sayfasından “engelli” sözcüğü ile doğrudan ulaşım (ÖZİDA: Web erişilebilirliği)

İşleyiş –EÜB –Fakülte, yüksek okul, enstitü / dekan yardımcısı, müdür yardımcı –Öğrencinin akademik danışmanı __________________________ –Öğrenci işleri –Yapı işleri –Kütüphane –Bilgi işlem –Üniversite rehberlik servisi –Yurtlar –Üniversite güvenliği

EÜB temel işlevleri –Bilgilenme Öğrencilerin gereksinimleri İlgili yasalar / öğrencilerin hakları Özürlülük raporları Ders ve sınav uyarlamaları Fiziksel düzenlemeler Erişilebilirlik –Yönlendirme Üniversite birimlerinin bilgilendirilmesi ve yönlendirilmesi –Her türlü düzenleme, uyarlama, değişiklik, yasal hak –Farkındalıkların artırılması Öğretim üyelerinin bilgilendirilmesi ve yönlendirilmesi

–Bireysel destek Öğrencilerle görüşme Bireysel gereksinimleri belirleme Gereksinimlerin karşılanması –Yurt –Öğretim –Sosyal –Maddi Öğrencileri yönlendirme –İşbirliği Rektörlük Üniversitenin ilgili birimleri Akademik danışmanlar Öğrenci İlgili kurum, kuruluş ve birimler

Yeni öğrenciler için oryantasyon programları –Öğrenci işleri işbirliği –Yurtlarda öncelik Yurt odalarında düzenlemeler –Burslar –Ulaşım –Ders araç gereç ve materyalinin temini –Ders seçimi

Üniversitelerin Teknoloji Altyapısı –Birimlerin teknolojik donanımının sağlanması Gerekli bilgisayar programlarının alımı Braille printer ve şekil çizici Derslerde Power point kullanımı Kütüphane / erişilebilirlik Kütüphane / erişilebilirlik Bilgisayar laboratuarları (donanımlı bilgisayarlar) Okuma odaları Özel araç gereç materyaller

Öğrenci performansının doğru değerlendirilmesi –EÜB + dekan yardımcısı+ akademik danışman + Öğrenci işleri –Performansın artırılması Akademik destek Yabancı dil öğrenimi Araç-gereç, materyal İşaret dili tercümanı Not tutucu –Sınavlar Sınavların eşit koşullarda yapılması / performansın doğru ölçülmesi Ek süre, ayrı sınav ortamı, alternatif sınav formatı, okuyucu, bilgisayar kullanımı,vb.. –Öğretim üyesinin bilgilendirilmesi –Öğrencinin öğretim üyesi ile iletişimi –Sınav düzenlemelerinin dönem / öğretim yılı başında yapılması

Ders muafiyetleri –YÖK’ ün ilgili kararı Ders uyarlamaları –Derslerde uyarlama ve düzenlemeler –Öğrenci gereksinimleri temel –Uyarlama ve düzenlemelerin öğretim yılı başında belirlenmesi İşaret dili tercümanı Yabancı dil dersleri Bilgisayar öğretimi –EÜB + akademik danışman + dersin öğretim üyesi

Üniversite içinde ulaşım –Servis /Özel araç –Belediyelerden destek –Özel park yerleri Fiziksel düzenlemeler –Sınıfların yeri –Kütüphane, yemekhane ulaşım –Konferans salonları ulaşım –Kilit noktalara rampalar (ÖZİDA: Yerel Yönetimler İçin Özürlülere Yönelik Fiziki Ve Mimari Düzenleme Klavuzu) _________________ *Acil durum işleyiş planı

Öğrencilerle iletişim –Öğrencilerle bireysel görüşmeler (Randevulu çalışmak) –Web sayfasında EÜB inde çalışan uzmanın telefonu, e posta adresi –Öğrenciler için iletişim grubu kurmak? Projeler hazırlanması –Üniversitelerin BAP birimleri alt yapı projeleri –DPT projeleri –Avrupa birliği projeleri

EÜB lerinin çalışmalarının kalıcılığının ve sürekliliğinin sağlanması –Kurumsallaşma –İzleme –Öğrencilerden geri bildirimler –Bütçe

Teşekkürler!