Adnan BOSTAN MOBSAD Yönetim Kurulu Başkanı İSO
VE SEKİZ BAŞLIKTA BEYİN FIRTINASI DENEMESİ 2
3
İÇ İLETİŞİM, BİLGİLENDİRME, LOBİ ORTAK SATINALMA - PAZARLAMA FUAR(İMOB, INDEX, CIFF, HIGH POINT,… MOSFED – İİB - URGE) DERGİ(MLİVE ) SOSYAL SORUMLULUK Deprem Konutu, Su Kuyusu, Burs, Yarışma Destekleri, Öksüz-Yetim-Yaşlılara Yönelik Etkinlikler, Mobilya Yardımları, Mesleki Okullara Makine-Techizat ) 4
«Zanaatın Yüceltilmesi, Yaratıcılığın Yüreklendirilmesi» (Adnan Serbest) Zanaatkar ile tasarımcının: Sektör için ifade ettikleri Sektöre kattıkları Birbirlerini nasıl anladıkları Niye birbirlerinden kopuk oldukları «Zanaattan Tasarıma» (İstanbul Modern Müzesi Projesi) Farklı uzmanlıkları olan zanaatkarlar ile tasarımcıların buluşturulması(bakır, ahşap, sedef, kemik) 5
«Usta-çırak ilişkisinin yok olmaya yüz tutması» Endüstriyel üretim modeli Mesleğimizin imajı ve Çalışma Koşulları Maaş ve sosyal hakların mukayesesi Alternatif iş imkanlarının tercih edilir olması Gençlerin gelecek beklentileri Çağa ait olumsuz yönelimler (Üretim değil tüketim, Sebat ve mücadele azmi yerine heves ve heva) 6
«Mobilyanın Hayatımızdaki Yerinin Farkında mısınız?» (Ümit Şengül - ) Tüketicinin Mobilya ile yeniden duygusal ilişki kurması Kendisini özel hissetmesi Fonksiyonelliğin yanı sıra tasarım ve emeği de algılaması Mobilyanın yaşamındaki vazgeçilmezliğinin farkına varması Sektöre bakışını olumlu etkilemek 7
İstihdam ve sosyal denge Yerli üretim Yerli hammadde Yerli emek 8
Yüksek katma değerli ürün İhracatta KG değerini artırma Konteyner bazında maliyet ve fiyata etkisi 9
İSO 500’de kaç mobilya firması var? … Bu ne anlama gelir? … KOBİ ne demektir, Sektör ve ülke için önemi nedir? … 10
MÜMKÜN MÜ? NASIL? (TARİH, COĞRAFYA, DEĞERLER: KÜLTÜR) ŞART MI? ALTERNATİFİ NE OLABİLİR? FASON ÜRETİM GLOBAL MOBİLYA TEDARİK ZİNCİRİNDE YER ALMA BUNLAR BİRBİRİYLE ÇELİŞİR Mİ? 11
ÜRETİM İHRACAT TASARIM KATMA DEĞER İMAJ VİZYON 12
Dünya standartlarında üretim ve teslimat Taklit değil, tasarım ve trend takibi Niş ürün ve alan tespiti Yeni pazarları arayıp, bulmak Mukayeseli avantajlarımızı doğru kullanmak Kümelenme modeline yoğunlaşmak Devlet desteklerini etkin kullanmak 13
Kalitesiz ve standart dışı üretim Geç ve özensiz teslimat Müşteriyi mağdur etmek Sadece fiyat rekabeti yapmak Zarar pahasına rakibimizin pazarına girmek Sürekli şikayet etmek ve çözüm önerilerine kulakları tıkamak Kurtarıcı beklemek Sektörel birlikteliği zedelemek 14
ÖNCE BİZ MOBİLYANIN HAYATIMIZDAKİ YERİNİN FARKINA VARALIM. ÇÜNKÜ BU BİZİM İŞİMİZ, AŞIMIZ, ONURUMUZ… MESLEĞİMİZ 15
Adnan BOSTAN MOBSAD Yönetim Kurulu Başkanı İSO