Adnan BOSTAN MOBSAD Yönetim Kurulu Başkanı İSO - 11.05.2016 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
RES ve ges sorunlari Dr. Yüksel MALKOÇ
10 Marka Konumlandırma Sanatı 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-2 Bölüm Soruları  Bir firma pazar içerisinde.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
BALSA MOBİLYA. DOĞTAŞ  Hacı Ali Doğanın 1972 de ‘Doğan Mobilya’yı kurması ile başlıyor.  Hızlı gelişimi sayesinde 1993’te Arnavutluk’a ihracatını yaptı.
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Profesyonel bir Çevirmen Olmak İster misiniz? Öyleyse bu yazıyı mutlaka okuyun.
Fiyat ve Fiyatlandırma
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Pazarlama Çevresi.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTFORDİZM. Fordizmin Krizi Birikim rejiminin krizi Kapitalizmin belirleyici özelli ğ i kendisini yeniden üretebilmesi.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
İhracat Teşvikleri. Türkiye’de İthalat ve İhracat Katma Değerli Üretime Geçiş İhracatçıya Sağlanan Devlet Yardımları.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Türkiye’de Endüstriyel Atık Yönetimi ve Yapılan Çalışmalar 7
Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik.
Pazarlama İlkeleri.
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
BOSNA HERSEK’TE YATIRIM FIRSATI
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
İhracat Genel Müdürlüğü
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
Ürün veya Hizmet Satışı
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
YAĞMURUN KARIN OLUŞUMU YERYÜZÜNDE SUYUN UĞRADIĞI DEĞİŞİKLİKLER
Hi Fatih Keskin.
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Tarımda Yenilikçi Girdi Uygulamaları Bitki Besleme Ş
2009 yılında İzmir’de kurulan Asyay müşteriye özel yay üretimi ve pazarlama faaliyetlerini sürdürmektedir. Otomotiv, Beyaz Eşya, Endüstriyel Malzeme, Elektrik.
Sebze Tohumu Değerlendirme Toplantısı
Tedarik Zinciri Yönetimi:
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Yönetimin temel fonksiyonlari
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

Adnan BOSTAN MOBSAD Yönetim Kurulu Başkanı İSO

VE SEKİZ BAŞLIKTA BEYİN FIRTINASI DENEMESİ 2

3

İÇ İLETİŞİM, BİLGİLENDİRME, LOBİ ORTAK SATINALMA - PAZARLAMA FUAR(İMOB, INDEX, CIFF, HIGH POINT,… MOSFED – İİB - URGE) DERGİ(MLİVE ) SOSYAL SORUMLULUK Deprem Konutu, Su Kuyusu, Burs, Yarışma Destekleri, Öksüz-Yetim-Yaşlılara Yönelik Etkinlikler, Mobilya Yardımları, Mesleki Okullara Makine-Techizat ) 4

«Zanaatın Yüceltilmesi, Yaratıcılığın Yüreklendirilmesi» (Adnan Serbest) Zanaatkar ile tasarımcının: Sektör için ifade ettikleri Sektöre kattıkları Birbirlerini nasıl anladıkları Niye birbirlerinden kopuk oldukları «Zanaattan Tasarıma» (İstanbul Modern Müzesi Projesi) Farklı uzmanlıkları olan zanaatkarlar ile tasarımcıların buluşturulması(bakır, ahşap, sedef, kemik) 5

«Usta-çırak ilişkisinin yok olmaya yüz tutması» Endüstriyel üretim modeli Mesleğimizin imajı ve Çalışma Koşulları Maaş ve sosyal hakların mukayesesi Alternatif iş imkanlarının tercih edilir olması Gençlerin gelecek beklentileri Çağa ait olumsuz yönelimler (Üretim değil tüketim, Sebat ve mücadele azmi yerine heves ve heva) 6

«Mobilyanın Hayatımızdaki Yerinin Farkında mısınız?» (Ümit Şengül - ) Tüketicinin Mobilya ile yeniden duygusal ilişki kurması Kendisini özel hissetmesi Fonksiyonelliğin yanı sıra tasarım ve emeği de algılaması Mobilyanın yaşamındaki vazgeçilmezliğinin farkına varması Sektöre bakışını olumlu etkilemek 7

İstihdam ve sosyal denge Yerli üretim Yerli hammadde Yerli emek 8

Yüksek katma değerli ürün İhracatta KG değerini artırma Konteyner bazında maliyet ve fiyata etkisi 9

İSO 500’de kaç mobilya firması var? … Bu ne anlama gelir? … KOBİ ne demektir, Sektör ve ülke için önemi nedir? … 10

MÜMKÜN MÜ? NASIL? (TARİH, COĞRAFYA, DEĞERLER: KÜLTÜR) ŞART MI? ALTERNATİFİ NE OLABİLİR? FASON ÜRETİM GLOBAL MOBİLYA TEDARİK ZİNCİRİNDE YER ALMA BUNLAR BİRBİRİYLE ÇELİŞİR Mİ? 11

ÜRETİM İHRACAT TASARIM KATMA DEĞER İMAJ VİZYON 12

Dünya standartlarında üretim ve teslimat Taklit değil, tasarım ve trend takibi Niş ürün ve alan tespiti Yeni pazarları arayıp, bulmak Mukayeseli avantajlarımızı doğru kullanmak Kümelenme modeline yoğunlaşmak Devlet desteklerini etkin kullanmak 13

Kalitesiz ve standart dışı üretim Geç ve özensiz teslimat Müşteriyi mağdur etmek Sadece fiyat rekabeti yapmak Zarar pahasına rakibimizin pazarına girmek Sürekli şikayet etmek ve çözüm önerilerine kulakları tıkamak Kurtarıcı beklemek Sektörel birlikteliği zedelemek 14

ÖNCE BİZ MOBİLYANIN HAYATIMIZDAKİ YERİNİN FARKINA VARALIM. ÇÜNKÜ BU BİZİM İŞİMİZ, AŞIMIZ, ONURUMUZ… MESLEĞİMİZ 15

Adnan BOSTAN MOBSAD Yönetim Kurulu Başkanı İSO